IKM uke 9

Da prøver jeg meg på å bli med her jeg:happy:. Tror jeg har mens nå etter MA i januar. Krysser fingra for det :shy:

Limist - 34år- PP1 etter MA - B2- EL 20/2- IKM 6/3
 
Troublemaker2.0 - 33 år - PP4 - EL 17/02 - IKM 03/03
 
Planen er å slappe av så godt det lar seg gjøre.
Forrige mnd var det grapefruktkjerneekstrakt, bidronninggele (Bidro) og salvie te fram til EL.
Wild.yam etter el fram til TR.
Tempet. Og EL testet. De to sistnevnte gjorde at jeg ble godt kjent med kroppen min - veldig positivt.
Spiste næringsrikt, mat for å booste fertilitet. Og sex hver dag til annenhver rundt EL.
Det ble nok litt vel mye.. selv om jeg følte det var overkommelig.

Mannen min fikk bekreftet positiv covid19 da jeg var 9 DPO. Smittet via jobb. Ble litt brutalt på slutten av ventetiden til IKM. Levde isolert fra hverandre i huset han i ene etasjen og jeg og øvrige barn i andre dele av huset. Vi ble ikke smittet... men nå, inn i PP4 kjenner jeg at disse dagene med han syk og vi i karantene er jeg ganske utmattet....
Så en plan er å ta det rolig og ta vare på meg selv.
Fortsetter med salvie te, og litt rooibos te fram mot EL , Bidronning gele og sunt kosthold. Men ellers blir det å priroterer søvn , yoga (hørt om fertilitets yoga? Kan i allefall ikke skade?!), gå turer og booste meg litt opp igjen. Blir vel å EL teste + tempe denne mnd også, men sex kun når vi orker. Og forhåpentligvis endel rundt EL.
Det blir nok som sagt masse fokus denne gangen også på babylaging, men kjenner jeg er meg avslappet. Har blitt så deppa disse gangene jeg nå har fått negativ test, vet det høres teit ut men... har gått så fort de forrige gangene, denne gangen skal det visst ta mer tid. Er jo mer voksen nå, 36 år. Det har jo også litt å si....
Huff, så kjedelig at han er smittet! Går det bra med ham? Håper han blir fort frisk og alle kan komme til ake til hverdagen igjen:) Jeg har gjort en del fertilitetsyoga, og trives veldig med det:joyful: Veldig avslappende og godt for kropp&sjel uansett situasjon:)

Høres ut som en bra plan for denne pp:) Masse lykke til!
 
Skal dere gjøre noe anneledes denne mnd? :p jeg skal prøve å huske hva jeg gjorde anneledes den mnd det klaffen før jeg mistet. Husker vartfall jeg spiste ananas hver dag etter el, får vel prøve det på nytt :p men sliter fælt med søtsug omdagen. Tror jeg trøstespiser litt etter å ha mistet :( må prøve å ikke spise godis hver dag da kanskje... :p

Denne pp skal jeg prøve sånn digital EL, så håper EL kommer til tiden. Spent for jeg har kort LH topp og klarer ikke å fange toppen på strimmeltester ofte, bare sånn nesten toppen. La de inn på premom og da ble den høyeste 0,94, men det stemte med alle symptomer og tiden da mensen kommer... Så det blir aksjelegging hyppig i EL tiden.. ;)
Ellers har jeg kuttet ut kaffe... Har pleid å drikke to store kopper daglig, men nå avsluttet jeg det gradvis og jeg kjenner godt på kroppen at jeg ikke får koffeinen. Slapp unna hodepinen, da jeg sluttet heldigvis, men merker jeg er trøttere på kvelden. Samtidig føler jeg en mer ro over meg, så tenker jeg trives med å ikke drikke kaffe.. Skal iallfall ikke drikke det på lenge, kanskje en kopp i ny og ne på besøk o.l. :)
 
Denne pp skal jeg prøve sånn digital EL, så håper EL kommer til tiden. Spent for jeg har kort LH topp og klarer ikke å fange toppen på strimmeltester ofte, bare sånn nesten toppen. La de inn på premom og da ble den høyeste 0,94, men det stemte med alle symptomer og tiden da mensen kommer... Så det blir aksjelegging hyppig i EL tiden.. ;)
Ellers har jeg kuttet ut kaffe... Har pleid å drikke to store kopper daglig, men nå avsluttet jeg det gradvis og jeg kjenner godt på kroppen at jeg ikke får koffeinen. Slapp unna hodepinen, da jeg sluttet heldigvis, men merker jeg er trøttere på kvelden. Samtidig føler jeg en mer ro over meg, så tenker jeg trives med å ikke drikke kaffe.. Skal iallfall ikke drikke det på lenge, kanskje en kopp i ny og ne på besøk o.l. :)
Har også kuttet ned på kaffe, bare når vi er på besøk og sånt :) har du prøvd koffeinfri pulverkaffe? Ikke helt det samme, men hjelper om man vil ha en kopp varmt :)
 
Har også kuttet ned på kaffe, bare når vi er på besøk og sånt :) har du prøvd koffeinfri pulverkaffe? Ikke helt det samme, men hjelper om man vil ha en kopp varmt :)
Nei, det har jeg ikke.. Får se om behovet kommer. Men behovet for noe varmt er ikke så stort utenom når halsen er vond :rolleyes: Da blir det varm saft. :)
 
Honningbjørn - PP4 - B2 - El ca 23.02. - IKM 07.03

Lagt inn info fra app. Men venter på digital eggløsningstester i posten.

Veldig spent og håpefull for oss alle :joyful: Masse novemberbabyer :love017
 
Tja, hvor skal jeg starte:p Begynner å bli ufattelig lei nå. Skulle hatt innsett forrige pp, men ble avbrutt fire dager før pga at jeg bor i Oslo og St. Olavs ikke tar imot pasienter herfra om dagen. Vet enda ikke om jeg får innsett denne mnd. Så foreløpig går jeg ut fra at dette blir en «prøve selv»-syklus (vi er uforklarlig infertile), så får et eventuelt innsett bli en bonus i så fall!

Etter IVF har el begynt å komme på dag 16/17 i stedet for 12/13 som tidligere. Derfor blir det litt kjerringråd denne mnd:p Salvie-te x 2-3 daglig, grapefruktjuice og betakaroten i tillegg til multivitaminer med omega-3 samt d-vitaminer som jeg alltid tar.

Nå er det vår alles tur:D

Sol.i.hjertet - PP20 - 27 - B1 - EL (forhåpentligvis ca)19/2 - IKM 5/3
 
Tja, hvor skal jeg starte:p Begynner å bli ufattelig lei nå. Skulle hatt innsett forrige pp, men ble avbrutt fire dager før pga at jeg bor i Oslo og St. Olavs ikke tar imot pasienter herfra om dagen. Vet enda ikke om jeg får innsett denne mnd. Så foreløpig går jeg ut fra at dette blir en «prøve selv»-syklus (vi er uforklarlig infertile), så får et eventuelt innsett bli en bonus i så fall!

Etter IVF har el begynt å komme på dag 16/17 i stedet for 12/13 som tidligere. Derfor blir det litt kjerringråd denne mnd:p Salvie-te x 2-3 daglig, grapefruktjuice og betakaroten i tillegg til multivitaminer med omega-3 samt d-vitaminer som jeg alltid tar.

Nå er det vår alles tur:D

Sol.i.hjertet - PP20 - 27 - B1 - EL (forhåpentligvis ca)19/2 - IKM 5/3

Hyggelig å være i samme gruppe denne gangen, håper det blir siste og at vi sees videre i termingruppen :cool:

Jeg prøver også å fremskynde EL, men da vha letrozol (får da EL på dag 15-17, fremfor 18-21). Har funnet ut at om jeg klarer å forkorte syklusen såpass så har vi mulighet for å rekke en ivf behandling før sommerstengt. Selvfølgelig mye usikkerhet i forhold til corona, og om vi får starte på første mens eller ikke, men det gir i alle fall noe å se frem til. :) Kanskje jeg skal prøve litt kjerringråd neste syklus i tillegg. :p
 
Tja, hvor skal jeg starte:p Begynner å bli ufattelig lei nå. Skulle hatt innsett forrige pp, men ble avbrutt fire dager før pga at jeg bor i Oslo og St. Olavs ikke tar imot pasienter herfra om dagen. Vet enda ikke om jeg får innsett denne mnd. Så foreløpig går jeg ut fra at dette blir en «prøve selv»-syklus (vi er uforklarlig infertile), så får et eventuelt innsett bli en bonus i så fall!

Etter IVF har el begynt å komme på dag 16/17 i stedet for 12/13 som tidligere. Derfor blir det litt kjerringråd denne mnd:p Salvie-te x 2-3 daglig, grapefruktjuice og betakaroten i tillegg til multivitaminer med omega-3 samt d-vitaminer som jeg alltid tar.

Nå er det vår alles tur:D

Sol.i.hjertet - PP20 - 27 - B1 - EL (forhåpentligvis ca)19/2 - IKM 5/3
Hyggelig å være i IKM-gruppe med deg igjen, og som Kelsey sier; håper det er siste gang :) krysser fingrene for oss alle :Heartred
 
Hyggelig å være i samme gruppe denne gangen, håper det blir siste og at vi sees videre i termingruppen :cool:

Jeg prøver også å fremskynde EL, men da vha letrozol (får da EL på dag 15-17, fremfor 18-21). Har funnet ut at om jeg klarer å forkorte syklusen såpass så har vi mulighet for å rekke en ivf behandling før sommerstengt. Selvfølgelig mye usikkerhet i forhold til corona, og om vi får starte på første mens eller ikke, men det gir i alle fall noe å se frem til. :) Kanskje jeg skal prøve litt kjerringråd neste syklus i tillegg. :p

Det synes jeg vi går for:D

Den der usikkerheten altså! Det hjelper å føle at man kontrollerer NOE i denne prosessen da:p Håper du rekker! Erfaringsmessig hjelper det å mase og stå på sitt:D Skal holde deg oppdatert på om kjerringrådene funker:p

Hyggelig å være i IKM-gruppe med deg igjen, og som Kelsey sier; håper det er siste gang :) krysser fingrene for oss alle :Heartred

Likeså! Selv om jeg aller helst ikke skulle sett deg her:Heartred Satser på novembergruppa sammen neste!
 
ESM83 - PP4 (pp1 etter SA) - 38 - B2 - EL rundt 14/2 - IKM rundt 1/3

Bittelitt usikker på datoene siden denne mensen var en SA. Tester etter EL og håper ikke det er for mye forskyvninger. Håper på det aller beste og krysser fingre for oss alle sammen:happy::Heartred
 
Christine32- B3- PP1- EL ca 16/2- ca IKM 2/3

Skal egentlig vente med å prøve til April, men har ein mann som egentlig ikkje vil ha fleir(trur han e litt redd for ny småbarnstid og at eg kanskje får depresjon i ettertid) så eg må bere smi mens jernet e varmt om da so e no eller om nåken mnd har ikkje så masse å sei då...
 
Siste tabletter tatt for denne runden :)

77E9C333-4413-4A25-8A92-D9EF7F665B61.jpeg
 
CD5 og har så veldig tydelig EL-ubehag allerede o_O vurderer å teste med EL-test, men har ikke så mange at jeg føler jeg kan teste unødvendig :wideyed: pleier å kjenne det i eggstokkene 2-3 dager før EL, så var voldsomt tidlig om jeg har EL på CD12 til vanlig.. what to do o_O
 
Hei!

Hopper inn her!
Foreløpig beregnet ser det sånn ut:

Rupia - 34år - PP3 - B2 - EL 21/2 - IKM 7/3


Blessed be the fruit :p
 
CD5 og har så veldig tydelig EL-ubehag allerede o_O vurderer å teste med EL-test, men har ikke så mange at jeg føler jeg kan teste unødvendig :wideyed: pleier å kjenne det i eggstokkene 2-3 dager før EL, så var voldsomt tidlig om jeg har EL på CD12 til vanlig.. what to do o_O
Akkurat det samme her! Er på CD7, og forventer egentlig el på CD14. Hadde tenkt til å starte testingen på CD10, da jeg har begynt å få ganske kontroll på når jeg får positiv. Men nå er jeg redd jeg skal gå glipp av det, venter på tester i posten. Men noe rart på gang er det:wideyed:
 
Back
Topp