IKM uke 9

Positiv erfaring med salvie te selv.
Drakk forrige syklus. Brått nede i 29 dagers syklus. EL dag 14 og TR kom 15 dpo.
Drikker to kopper dagen ca fra mens til el.
Så bra! Det er vel tredje PP jeg drikker det nå, og har ikke hjulpet hittil, men håper jo det gjør det denne gangen forde:rolleyes: Hadde vært stas å få EL litt tidligere enn CD24-27:wideyed: Drikker to kopper daglig fra CD1-14, så får vi se når el kommer denne gangen:)
 
Ja, sykt irriterende! :wacky: Tidligere når det har klaffet PP1-2 har det jo ikke gjort noe, men nå i PP7 blir jeg ganske utålmodig:hilarious: Men jeg er utrolig heldig som har en stor gjeng fra før, så prøver å fokusere på det:Heartred Men lengselen etter den siste sistemann har bare blitt sterkere ila de siste mndene!:rolleyes:
Det er tungt egentlig uansett hvor lenge man har prøvd, når man har bestemt seg for å få barn / få et barn til skulle man jo helst vært gravid i forrigårs :woot: vi krysser fingrene for denne PP :Heartred
 
Det er tungt egentlig uansett hvor lenge man har prøvd, når man har bestemt seg for å få barn / få et barn til skulle man jo helst vært gravid i forrigårs :woot: vi krysser fingrene for denne PP :Heartred
Ja, det er jo akkurat sånn det er:wideyed: Krysser alt jeg har for oss! :joyful:
 
Skal dere gjøre noe anneledes denne mnd? :p jeg skal prøve å huske hva jeg gjorde anneledes den mnd det klaffen før jeg mistet. Husker vartfall jeg spiste ananas hver dag etter el, får vel prøve det på nytt :p men sliter fælt med søtsug omdagen. Tror jeg trøstespiser litt etter å ha mistet :( må prøve å ikke spise godis hver dag da kanskje... :p
 
Skal dere gjøre noe anneledes denne mnd? :p jeg skal prøve å huske hva jeg gjorde anneledes den mnd det klaffen før jeg mistet. Husker vartfall jeg spiste ananas hver dag etter el, får vel prøve det på nytt :p men sliter fælt med søtsug omdagen. Tror jeg trøstespiser litt etter å ha mistet :( må prøve å ikke spise godis hver dag da kanskje... :p
Har lenge drukket rooibos-te, brukt solvipect og grapefruktjuice før el, kommer til å fortsette med det :) og når jeg har husket på det spist ananas etter el :) har blitt hyppigere gravid etter jeg begynte med alt det, uten fullbyrdet svangerskap av den grunn - og ingen garanti for at det er det som har hjulpet :p men føler liksom at da har jeg prøvd det lille ekstra, og får en bedre følelse i kroppen liksom? Blir i lettere humør, blir litt mer fokusert på å spise sunt når jeg vet hvor i syklus jeg er. Er også syykt «snopen» hele tiden, altfor glad i søtsaker :bag: er på CD2 idag, mandag blir det strengt regime med minimalt med godis :woot:
 
Har lenge drukket rooibos-te, brukt solvipect og grapefruktjuice før el, kommer til å fortsette med det :) og når jeg har husket på det spist ananas etter el :) har blitt hyppigere gravid etter jeg begynte med alt det, uten fullbyrdet svangerskap av den grunn - og ingen garanti for at det er det som har hjulpet :p men føler liksom at da har jeg prøvd det lille ekstra, og får en bedre følelse i kroppen liksom? Blir i lettere humør, blir litt mer fokusert på å spise sunt når jeg vet hvor i syklus jeg er. Er også syykt «snopen» hele tiden, altfor glad i søtsaker :bag: er på CD2 idag, mandag blir det strengt regime med minimalt med godis :woot:

Jeg har blitt gravid relativt fort med minstemann, og med spiren jeg hadde i magen. Så håper det skjer nå også, men skulle gjerne fått det til med engang :p taper ikke på noe å prøve ut litt «kjerringråd» :p ikke prøvd noe av det du har gjort. Hvor får man kjøpt sånn te? :) den godisen ja, den er det stopp med fra mandag her også! Mensen er over idag, så må blir det full skjerpings før el!
 
Jeg har blitt gravid relativt fort med minstemann, og med spiren jeg hadde i magen. Så håper det skjer nå også, men skulle gjerne fått det til med engang :p taper ikke på noe å prøve ut litt «kjerringråd» :p ikke prøvd noe av det du har gjort. Hvor får man kjøpt sånn te? :) den godisen ja, den er det stopp med fra mandag her også! Mensen er over idag, så må blir det full skjerpings før el!
Har denne nå: https://www.norges-tehus.no/products/blabaer-rooibos?_pos=2&_sid=a9be60679&_ss=r
De har flere typer, har brukt denne og vanlig :) synes blåbær er best :) har drukket det frem til el-dagen. Er vel ikke anbefalt når man er gravid, så stopper da :) kommer ikke på flere kjerringråd, har du noen? :)
 
Har denne nå: https://www.norges-tehus.no/products/blabaer-rooibos?_pos=2&_sid=a9be60679&_ss=r
De har flere typer, har brukt denne og vanlig :) synes blåbær er best :) har drukket det frem til el-dagen. Er vel ikke anbefalt når man er gravid, så stopper da :) kommer ikke på flere kjerringråd, har du noen? :)
Kanskje jeg skal prøve denne jeg også :) hørt at ananas er bra etter el vartfall, og andre gule/oransje frukter. Varm mat og drikke etter el er også et kjerring råd :)
 
Når TR herjer er det lov å unne seg noe godis.. Det er den minst stressende perioden av syklusen synes jeg. I EL tiden må man passe på å få lagt inn aksjer på riktige tidspunkt og i dpo tiden er det masse symptomer og etterhvert testing og enda mer symptomer :confused: Har heldigvis kort syklus på 26 dager med EL på dag 12-13 så etter TR er motivasjonen på topp for ny aksjelegging, da EL slimet begynner idet TR slutter :)
 
VictoriaH - b2 - femar runde 10 - EL ca 16/2 - IKM ca 2/3

10. runde med femar, langdose denne runden :)

Dag 8 av 10 nå, forventer EL rundt syklusdag 16-18.
 
Skal dere gjøre noe anneledes denne mnd? :p jeg skal prøve å huske hva jeg gjorde anneledes den mnd det klaffen før jeg mistet. Husker vartfall jeg spiste ananas hver dag etter el, får vel prøve det på nytt :p men sliter fælt med søtsug omdagen. Tror jeg trøstespiser litt etter å ha mistet :( må prøve å ikke spise godis hver dag da kanskje... :p

Lang kur med femar denne runden :)

882E644A-A2F6-436F-8A20-DA996A124690.jpeg

B6B51F8D-8509-457B-A6E8-9ABCE8275D3B.jpeg
 
Skal dere gjøre noe anneledes denne mnd? :p jeg skal prøve å huske hva jeg gjorde anneledes den mnd det klaffen før jeg mistet. Husker vartfall jeg spiste ananas hver dag etter el, får vel prøve det på nytt :p men sliter fælt med søtsug omdagen. Tror jeg trøstespiser litt etter å ha mistet :( må prøve å ikke spise godis hver dag da kanskje... :p

Jeg tenker vi må ha oss (helst) hver dag, fra tanta reiser (som var idag!) og frem til ikm igjen:D så skal det ikke stå på innsatsen der ihvertfall:hilarious: Men har ikke prøvd noen andre «kjerringråd» enda.. Og spiser mye godis jeg også, hver dag:p er det dumt når man prøver å bli gravid? Har ikke tenkt på det før..
 
Jeg tenker vi må ha oss (helst) hver dag, fra tanta reiser (som var idag!) og frem til ikm igjen:D så skal det ikke stå på innsatsen der ihvertfall:hilarious: Men har ikke prøvd noen andre «kjerringråd» enda.. Og spiser mye godis jeg også, hver dag:p er det dumt når man prøver å bli gravid? Har ikke tenkt på det før..
Det hørtes ut som en god plan! Vi også kommer til å ha oss mye :p helst hver dag dagene før og etter el :)
Sukker er visst ikke så bra for fertiliteten (eller generelt i store mengder, som vi vet) men det er jo så godt :bag::woot: det er jo ikke sånn at man blir helt infertil av å spise litt snop, men det anbefales at man kutter ut/ned på alkohol, tobakk, koffein og sukker når man prøver å bli gravid :)
 
Skal dere gjøre noe anneledes denne mnd? :p jeg skal prøve å huske hva jeg gjorde anneledes den mnd det klaffen før jeg mistet. Husker vartfall jeg spiste ananas hver dag etter el, får vel prøve det på nytt :p men sliter fælt med søtsug omdagen. Tror jeg trøstespiser litt etter å ha mistet :( må prøve å ikke spise godis hver dag da kanskje... :p
Her kjører vi på med full gass samme "oppskrift" som sist det klaffet. Ett glass med (forferdelig) grapejuice mellom cd10 til El har vært. Og deretter wild yam mellom El til IKM. Wild yam hjelper heldigvis mye på menssmerter for meg, så det er litt pluss uansett :joyful:
Så blir det temping i tillegg til El tester. Syklusen er ikke helt rute enda, så greit å være sikker!

Men er usikker på om jeg skal roe ned treningen mellom El og IKM. Ikke at det i utgangspunktet har noe si da..
 
Skal dere gjøre noe anneledes denne mnd? :p jeg skal prøve å huske hva jeg gjorde anneledes den mnd det klaffen før jeg mistet. Husker vartfall jeg spiste ananas hver dag etter el, får vel prøve det på nytt :p men sliter fælt med søtsug omdagen. Tror jeg trøstespiser litt etter å ha mistet :( må prøve å ikke spise godis hver dag da kanskje... :p

Planen er å slappe av så godt det lar seg gjøre.
Forrige mnd var det grapefruktkjerneekstrakt, bidronninggele (Bidro) og salvie te fram til EL.
Wild.yam etter el fram til TR.
Tempet. Og EL testet. De to sistnevnte gjorde at jeg ble godt kjent med kroppen min - veldig positivt.
Spiste næringsrikt, mat for å booste fertilitet. Og sex hver dag til annenhver rundt EL.
Det ble nok litt vel mye.. selv om jeg følte det var overkommelig.

Mannen min fikk bekreftet positiv covid19 da jeg var 9 DPO. Smittet via jobb. Ble litt brutalt på slutten av ventetiden til IKM. Levde isolert fra hverandre i huset han i ene etasjen og jeg og øvrige barn i andre dele av huset. Vi ble ikke smittet... men nå, inn i PP4 kjenner jeg at disse dagene med han syk og vi i karantene er jeg ganske utmattet....
Så en plan er å ta det rolig og ta vare på meg selv.
Fortsetter med salvie te, og litt rooibos te fram mot EL , Bidronning gele og sunt kosthold. Men ellers blir det å priroterer søvn , yoga (hørt om fertilitets yoga? Kan i allefall ikke skade?!), gå turer og booste meg litt opp igjen. Blir vel å EL teste + tempe denne mnd også, men sex kun når vi orker. Og forhåpentligvis endel rundt EL.
Det blir nok som sagt masse fokus denne gangen også på babylaging, men kjenner jeg er meg avslappet. Har blitt så deppa disse gangene jeg nå har fått negativ test, vet det høres teit ut men... har gått så fort de forrige gangene, denne gangen skal det visst ta mer tid. Er jo mer voksen nå, 36 år. Det har jo også litt å si....
 
Vet
Jeg tenker vi må ha oss (helst) hver dag, fra tanta reiser (som var idag!) og frem til ikm igjen:D så skal det ikke stå på innsatsen der ihvertfall:hilarious: Men har ikke prøvd noen andre «kjerringråd» enda.. Og spiser mye godis jeg også, hver dag:p er det dumt når man prøver å bli gravid? Har ikke tenkt på det før..
Vet ikke om det har så mye å si det med sukker, jeg spiste jo en del den mnd det klaffet men jeg begrenset meg, og trente. Så får gjøre det samme igjen fra imorgen og krysse fingrene for at det klaffer denne mnd når jeg gjør det samme som sist det klaffet :D
 
Her kjører vi på med full gass samme "oppskrift" som sist det klaffet. Ett glass med (forferdelig) grapejuice mellom cd10 til El har vært. Og deretter wild yam mellom El til IKM. Wild yam hjelper heldigvis mye på menssmerter for meg, så det er litt pluss uansett :joyful:
Så blir det temping i tillegg til El tester. Syklusen er ikke helt rute enda, så greit å være sikker!

Men er usikker på om jeg skal roe ned treningen mellom El og IKM. Ikke at det i utgangspunktet har noe si da..
Blir å kjøre det samme som sist det klaffet her også, dette blir første prøving etter det klaffet sist så jeg håper vi er heldig at det går så fort :D
 
Back
Topp