IKM uke 7

Jeg fikk endelig kjøpt tester! Men jeg har jo selvfølgelig drukket som en svamp (bivirkninger av kortisonkur) og får ikke testet pga gjennomsiktig urin.. Satser på å få tatt i kveld, men jeg har i grunn veldig liten tro på at det klaffer denne måneden pga Prednisolonkuren jeg går på. Så lever mest på spenningen her inne og ser om det har kommet flere fine babystreker her :D
 
Fikk litt sterkere strek i går igjen, men lysere i dag tidlig og så nå negative tester i ettermiddag. Litt kjedelig - men føltes også fint å endelig få mistanken bekreftet så jeg kan slutte med det evige testestyret og heller ta et glass vin i kveld. Kan sette meg på TR :)
 
Jeg fikk endelig kjøpt tester! Men jeg har jo selvfølgelig drukket som en svamp (bivirkninger av kortisonkur) og får ikke testet pga gjennomsiktig urin.. Satser på å få tatt i kveld, men jeg har i grunn veldig liten tro på at det klaffer denne måneden pga Prednisolonkuren jeg går på. Så lever mest på spenningen her inne og ser om det har kommet flere fine babystreker her :D
Jeg skulle egentlig ha startet på prednisolon på mandag jeg også, men turte ikke i tilfelle jeg var blitt gravid. Vet ikke om det har noe å si men du er usikker pga det?

Ja håper på masse streker ❤️
 
Har hatt litt sånn stikkinger, strekninger i livmoren siste dagene.. som jeg ikke tror jeg pleier å ha. Men samtidig så leter man seg jo i hjel etter symptomer… jeg temper og den er ikke noe veldig til å skryte av så håper den stiger mer i morra 8 dpo ..!
Håper jeg klarer å la være å vente med å teste til mandag.. eller så blir det nok en himla kjip morsdag :(
 
Fikk litt sterkere strek i går igjen, men lysere i dag tidlig og så nå negative tester i ettermiddag. Litt kjedelig - men føltes også fint å endelig få mistanken bekreftet så jeg kan slutte med det evige testestyret og heller ta et glass vin i kveld. Kan sette meg på TR :)
Ja om ikke annet er den usikkerheten godt å slippe.. den er pyton ❤️ Så kan man begynne på blanke ark igjen ❤️
 
Negativ test idag og. Jeg har ikke noe god følelse denne syklusen. Jeg lurer på om jeg bare skal (prøve) å la være å teste noe mer, og se om mensen dukker opp til fredag.
Skjønner deg godt..
Vi er ikke aktive prøvere, men har sex (hyppig :D) uten prevensjon. Men så når man kjenner på symptomene som ikke stemmer overens med mens så begynner man å drømme litt.. hadde egentlig tenkt å vente til ikm med å teste, men så er det jo litt kjekt å teste også, iallefall når man tar det litt som det kommer.. i stedet for å teste 7/8/9 dpo så burde jeg jo heller teste 10/11/12/13 :whacky011
 
Dagens test, tror jeg ser noe, 10 dpo. El kom litt senere en først antatt. Etter 1 kjemiske og 1 sa (siste pp) så er d litt skummelt og gledelig om det skulle vise seg noe her:smiley-angelic001
Men har ikke samme sympt som sist positiv, bare litt vondt i korsryggen og trøtt eneste, så jeg har egentli ikke troa denna pp..
IMG_2211.jpeg
IMG_2211.jpeg
 
Dagens test, tror jeg ser noe, 10 dpo. El kom litt senere en først antatt. Etter 1 kjemiske og 1 sa (siste pp) så er d litt skummelt og gledelig om det skulle vise seg noe her:smiley-angelic001
Men har ikke samme sympt som sist positiv, bare litt vondt i korsryggen og trøtt eneste, så jeg har egentli ikke troa denna pp..
Vis vedlegget 427881Vis vedlegget 427881
Ser noe på disse :nailbiting: :Heartred
 
Jeg skulle egentlig ha startet på prednisolon på mandag jeg også, men turte ikke i tilfelle jeg var blitt gravid. Vet ikke om det har noe å si men du er usikker pga det?

Ja håper på masse streker ❤️
Ja, det var egne rolig derfor jeg skulle starte på prevensjon denne måneden og heller ta my prøverunde om 2-3 mnd. Jeg bør egentlig ha kommet i remisjon mtp sykdommen min (ulcerøs kolitt), før vi starter prøvingen. Jeg har jo hatt enn SA og 1-2 kjemiske de siste 3 mnd, og mistenker det kan være pga jeg har veldig aktiv betennelse akkurat nå. Prednisolon er ikke anbefalt å bruke under graviditet med mindre det er uttalt grunn får å bruke det. Jeg har jo allerede gått på kuren i 3 uker, så må nesten gjøre meg ferdig nå. Men dosene blir jo lavere for hver uke mtp nedtrapping (6 ukers kur bare). Og oppstart på biologisk medisin neste uke (den kan brukes under graviditet da). Så kan prednisolon i seg selv også tulle med syklus og fertilitet, så jeg har ikke troa denne måneden selvom vi klaffa med eggløsningen. Og det er egentlig helt greit kjenner jeg, skjer det så YEEEY, men hvis ikke så er det like greit også :happy: Da får jeg satse på å starte på blanke ark rundt Mai. Jeg har 2 vårbarn (mars og april). Så passer egentlig fint å starte nært sommeren, klaffer det til så får vi 3 vårbarn og alt av klær etter de andre vil passe ca perfekt etter både størrelse og årstid :hilarious:
 
Klarte ikke la være å teste jeg heller. Negativ. Var et lite øyeblikk jeg synes jeg så en strek, men det var non bare tull. I natt drømte jeg at vi fikk to sterke streker, og det var så fin følelse. Var nesten leit å våkne. Skulle jo egentlig ikke teste mer, men greide ikke la være :)
 

Vedlegg

  • 1707722182252830713136495960012.jpg
    1707722182252830713136495960012.jpg
    1,1 MB · Visninger: 51
Back
Topp