IKM uke 52

IMG_9083.jpeg
I dag stupte temperaturen og eg kjenner det godt i venstre side som er den sida der exu satt, sjølv om det enda er litt tid til eggløsning. Blir spennande å sjå kor mykje smerter det blir om det er eggløsning på den sida denne gongen. Sist syklus hadde eg på høgre side, og då kjente eg det berre samme dag. Og så er det litt ekkelt at eg ikkje veit om egglederen er åpen på venstre sida:(

Stretchy slim er jo gode nyheter! Hørte på en podcast at det er det viktigste tegnet å se etter, fordi det er kroppens måte å fortelle at man er i den fruktbare perioden!
Ja, det er den svømmerne klarer å overleve i. Ba egentlig samboer ta en sånn sædprøve i dag for å se om svømmerne hans var veldig svekket etter 3 dager med 39 i feber, men nå får det bare gå som det går! Var mye pga jeg bare var nysgjerrig på hvor mye innvirkning feber kunne ha på konsentrasjonen av sædceller :hilarious: Men kan heller sjekke i helgen elsn om vi har jobbet med dårlig sæd denne prøveperioden eller ikke :hilarious:

Ja, det er den svømmerne klarer å overleve i. Ba egentlig samboer ta en sånn sædprøve i dag for å se om svømmerne hans var veldig svekket etter 3 dager med 39 i feber, men nå får det bare gå som det går! Var mye pga jeg bare var nysgjerrig på hvor mye innvirkning feber kunne ha på konsentrasjonen av sædceller :hilarious: Men kan heller sjekke i helgen elsn om vi har jobbet med dårlig sæd denne prøveperioden eller ikke :hilarious:
Feber en dag på han jeg bor sammen med også, orker seriøst ikke at manfluen hans skal ødelegge forsøket for denne måneden :facepalm::shifty::hilarious:

Greit å vite hva man har hatt å jobbe med så kan man justere forventningene litt også om det skulle vise seg at økt temperatur har påvirket…

Men hvordan får man testet kvaliteten? Er det et kit tilsvarende eggløsningstest, eller må man til legen? Og hvor får man eventuelt kjøpt dette?

Har så mye el-slim, så synes det er rart om det ikke er noe på gang?!:smiley-bounce022 ser såvidt en skygge på g-testene:bookworm:
20251208_135820.jpg

Jeg tar i mot alle endringer med åpne armer, for når det ikke har klaffet til nå, så kanskje det var den endringen som skulle til for at det klaffer denne syklusen :cheers

Helt enig, jeg lærer nye ting om kroppen for hver syklus som kommer. Ante ingenting om at temperaturen var ulik før og etter EL for eksempel. Kvinnekroppen er virkelig fascinerende! :flower
Da krysser vi absolutt fingrene for at dette er en bra endring :love017

Greit å vite hva man har hatt å jobbe med så kan man justere forventningene litt også om det skulle vise seg at økt temperatur har påvirket…

Men hvordan får man testet kvaliteten? Er det et kit tilsvarende eggløsningstest, eller må man til legen? Og hvor får man eventuelt kjøpt dette?
Den jeg kjøpte ligner litt på en koronatest egentlig :hilarious: Kjøpte bare en hjemmetest, men de testene sjekker bare konsentrasjonen vanligvis. Ikke liksom kvaliteten på de. Da må du gå til en fertilitetsklinikk om du ønsker en full utredning. Kostet under 100 den jeg kjøpte nå iallfall, så forventer ikke så mye av den :hilarious:

Det er så rart når man er på det punktet der og gleder seg til streken er borte, bare for å begynne å nistirre på de om en uke eller to igjen og håpe på strek :smiley-ashamed004

Ja, er jo det :p

En annen ting jeg tenkte på, hvis jeg har time sånn litt utpå dagen på onsdagen hos gynekolog, kan jeg legge aksjer kvelden føre, eller er det litt uhøflig for gynekologen som skal inn for å se dagen etterpå? Hvis jeg prøver å gjøre det sånn rett etter jobb er det jo snakk rundt 20 timer :angelic: Tenk om EL plutselig kommer to dager føre, så er jo tirsdag plutselig veldig viktig!
Hahah elsker spørsmålet :p:love2

ChatGPT maser på at jeg skal ta L-arginin som om det skal løse alle problemene mine. Har noen av dere testet det ut før? Den har drevet og foreslått det lenge nå, men nå har den begynt å skrive at det er "Aller viktigst!" og sånt :smiley-ashamed004

Screenshot_20251208_205610_ChatGPT.jpg

Nysgjerrig på hva andre gjør, jeg har satt en liten regel på at vi må ha minst 3 aksjer inne når det nærmer seg/er eggløsning. Hvor mange tenker dere at dere skal ha? :smiley-ashamed004 :dance008

Back
Topp