IKM uke 50

Det jeg synes er rart er at den kan stige såpass mye etter å ligget på da ca det samme i 1 og en halv dag.. noen som har opplevd det samme?
Huff, jeg får vel bare vente og se.. føler jeg holder på å bli riv ruskende gal av all denne tolkingen og testingen :happy090
Jeg tenker at så tidlig kan det godt være mange ting som spiller inn på hvor sterk streken blir, for eksempel mengde fargestoff og at de er tatt til forskjellig tid på døgnet. De sier vel at hcg dobles gjennomsnittlig hvert 2. døgn, men statistikken sier jo ikke så mye om hvordan et enkeltmenneske er:Heartred Her kan det nok være store individuelle forskjeller.
Hadde stola på at den som er tatt på konsentrert urin i dag stemmer og at alt er fint :Heartred
Jeg skjønner at du blir bekymra når du har opplevd tap før, det blir jeg og. Men synes testene dine ser veldig fine ut!

Det jeg synes er rart er at den kan stige såpass mye etter å ligget på da ca det samme i 1 og en halv dag.. noen som har opplevd det samme?
Huff, jeg får vel bare vente og se.. føler jeg holder på å bli riv ruskende gal av all denne tolkingen og testingen :happy090
Var sikkert bare en kjip test du fikk tatt først i dag! Er jo fin styrke og fin økning når man ser på neste test. Ville ikke bekymret meg :Heartpink Skjønner det er lettere sagt enn gjort altså

Nå forstår jeg ingenting.. jeg har hatt suuper angst for kjemisk igjen, så jeg har testet meg litt opp til jeg forhåpentlig kunne får 2-3 på digital, IKM er imorgen og i dag tidlig var jeg sikker på jeg hadde mistet igjen da streken var bittelitt svakere enn fra søndag kveld (den burde jo ha økt endel i styrke siden da(?)..
Holdt meg for å drikke og tisse i 4 timer og fikk en klart tydeligere test nå :bored: nå vet jeg ikke helt hva jeg skal tro, er litt forvirret og redd for å håpe for mye igjen da jeg gikk toooooltalt i kjelleren i morres.. hva tror dere?

Vis vedlegget 422105Denne er fra søndag kveld

Vis vedlegget 422106Denne er fra i dag tidlig med morgen urin

Vis vedlegget 422107
Denne er 4 timer etter
Min erfaring med babyplan, er at fargestoffet kan være litt varierende. Har lagt ved bilde fra min forrige graviditet. Alle disse tre testene er tatt på samme urin. Som du kan se, er det veldig ulikt utslag på dem! Jeg tok den i midten først, og ble som deg skuffet over at testen hadde blitt svakere. Men jeg hadde en magefølelse på at det var et dårlig parti tester, så derfor tok jeg en vanlig test også, og den slo jo mer ut enn tidligtesten! Jeg prøvde da en ny tidligtest, og den slo ut ca. like mye som den vanlige testen, men den skulle jo egentlig ha slått ut mer, siden det var en tidligtest. (Jeg endte likevel med å miste den gangen, men det tar likevel ikke bort det faktum at disse tre testene er tatt på samme urin). Så jeg vil tro at du enten også har fått babyplantester med ulikt fargestoff, eller at urinen din rett og slett har vært mindre konsentrert tidligere i dag. Satser på at det går veien! :love2

Vedlegg

• IMG_6551.png
    IMG_6551.png
    3,8 MB · Visninger: 124
Jeg tenker at så tidlig kan det godt være mange ting som spiller inn på hvor sterk streken blir, for eksempel mengde fargestoff og at de er tatt til forskjellig tid på døgnet. De sier vel at hcg dobles gjennomsnittlig hvert 2. døgn, men statistikken sier jo ikke så mye om hvordan et enkeltmenneske er:Heartred Her kan det nok være store individuelle forskjeller.
Hadde stola på at den som er tatt på konsentrert urin i dag stemmer og at alt er fint :Heartred
Jeg skjønner at du blir bekymra når du har opplevd tap før, det blir jeg og. Men synes testene dine ser veldig fine ut!
Var sikkert bare en kjip test du fikk tatt først i dag! Er jo fin styrke og fin økning når man ser på neste test. Ville ikke bekymret meg :Heartpink Skjønner det er lettere sagt enn gjort altså

Min erfaring med babyplan, er at fargestoffet kan være litt varierende. Har lagt ved bilde fra min forrige graviditet. Alle disse tre testene er tatt på samme urin. Som du kan se, er det veldig ulikt utslag på dem! Jeg tok den i midten først, og ble som deg skuffet over at testen hadde blitt svakere. Men jeg hadde en magefølelse på at det var et dårlig parti tester, så derfor tok jeg en vanlig test også, og den slo jo mer ut enn tidligtesten! Jeg prøvde da en ny tidligtest, og den slo ut ca. like mye som den vanlige testen, men den skulle jo egentlig ha slått ut mer, siden det var en tidligtest. (Jeg endte likevel med å miste den gangen, men det tar likevel ikke bort det faktum at disse tre testene er tatt på samme urin). Så jeg vil tro at du enten også har fått babyplantester med ulikt fargestoff, eller at urinen din rett og slett har vært mindre konsentrert tidligere i dag. Satser på at det går veien! :love2
Tuusen takk for oppmuntrende ord og nyttig info! Jeg har ikke mistet håpet helt :Heartred Føler meg fortsatt gravid, så det blir ekstra spennende dagene fremover:shy: selv om jeg sikkert burde legge testene på hylla for en god stund:smiley-ashamed004

Okei… nå klikker det. Har prøvd å Google i hele kveld, men kommer egentlig ikke noe nærmere… og nå vet jeg ikke lenger hvor jeg skal spørre, så da lemper jeg det ut her, i håp om at noen vet…
Hvis du hadde hatt en hjemmeabort for 2 mnd siden, fortsatt ikke hatt ordentlig mens og tror det kan være rest, OG fastlegen din har sendt henvisning til sykehuset men du ikke har fått svar på flere uker, og derfor vil gå privat… hvem kontakter du da? Kan en jordmor med videreutdanning for tidlig ultralyd kunne sjekke dette, eller en gynekolog? (Sorry hvis dette ikker plassen å spørre… jeg er desperat!)

Og ja, IKM var i går, hadde masse mens-smerter i helgen, fortsatt ikke spor av TR, og smertene har gitt seg igjen…

Okei… nå klikker det. Har prøvd å Google i hele kveld, men kommer egentlig ikke noe nærmere… og nå vet jeg ikke lenger hvor jeg skal spørre, så da lemper jeg det ut her, i håp om at noen vet…
Hvis du hadde hatt en hjemmeabort for 2 mnd siden, fortsatt ikke hatt ordentlig mens og tror det kan være rest, OG fastlegen din har sendt henvisning til sykehuset men du ikke har fått svar på flere uker, og derfor vil gå privat… hvem kontakter du da? Kan en jordmor med videreutdanning for tidlig ultralyd kunne sjekke dette, eller en gynekolog? (Sorry hvis dette ikker plassen å spørre… jeg er desperat!)

Og ja, IKM var i går, hadde masse mens-smerter i helgen, fortsatt ikke spor av TR, og smertene har gitt seg igjen…
Mulig andre med egen erfaring har bedre svar, men jeg ville, som deg, startet med henvisning fra fastlegen, og hvis det ikke førte frem, som i ditt tilfelle, ville jeg gått til privat gynekolog. De kan ta ultralyd for å se hvordan det står til i livmoren.

Ville gått privat ja :Heartred Jeg gjorde det samme, men først etter 11 uker… men hadde da hatt to mens, men ikke hatt utslag på eggløsningstest enda.

Kommer jo an på hvor du bor, men jeg søkte bare litt på gynekologer i nærheten og så på erfaring med fertilitet.

Ville gått privat ja :Heartred Jeg gjorde det samme, men først etter 11 uker… men hadde da hatt to mens, men ikke hatt utslag på eggløsningstest enda.

Kommer jo an på hvor du bor, men jeg søkte bare litt på gynekologer i nærheten og så på erfaring med fertilitet.
Fikk du noe hjelp da du gikk dit? Ift eggløsning liksom? Hadde du rester selv om du hadde hatt mens?

Det er vel ganske normalt? HCG stiger ca hver andre dag, som jeg har forstått det :Heartred

Var nok ikke festeblødning, bare en rar mens på meg :smiley-ashamed004 Veldig merkelig hvordan det kan variere. Har alltid sterke og lange blødninger. Denne gangen mye mindre, men mye mer dårlig i form. Kvalm, sliten, rar følelse i magen men ikke de vanlige mens smertene. Tok en test for sikkerhetskyld og den er negativ as expected, men noe føles litt Off med kroppen. Noen erfaringer rundt det? Hadde en kjemisk sist pp.

Jeg er i sjokk nå. Ville bare sjekke når jeg kom hjem fra ferie og forventet ikke dette svaret.. jeg skjelver! Vi har ikke prøvd aktivt, men hadde sex en gang rundt eggløsning og det var visst det som skulle til. Jeg er 9 dpo (eller 10 dpo siden det er over midnatt). Selvom jeg vet at det skal gå fint å drikke før positiv test, blir jeg også litt stresset av det siden det har blitt litt alkohol på ferie.

Vedlegg

• IMG_0586.jpeg
    IMG_0586.jpeg
    502,9 KB · Visninger: 146

Litt inn fra siden- hva sa gyn om at el-testene ikke ble positive? Jeg spontanaborterte for en knapp måned siden, og fikk en økning i lh rundt forventet eggløsning, men ikke ordentlig positiv

Jeg kan bare settes på TR. Blenda tester og jeg burde i alle fall vært 11 dpo i dag. Fikk opp håpet denne gangen også, gitt. Nå er det på tide å la kropp og hode hvile litt før prøverør :Heartpink

Tusen hjertelig takk for alle gratulasjonene!! Det varmer ❤️ fremdeles uvirkelig at jeg er gravid!!

Jeg har vært borte noe dager, ser det har kommet mange flere positive tester. Fantastisk! Gratulerer såå mye til dere alle❤️❤️ nå må spirene sitte helt til august :love017

Fy flate, har gått hele morgenen og vært lei meg for at testen ikke stiger. Men ser ut som jeg er en av de som tester svakt på 1. urin :oops: Trodde ikke det var noe i det jeg, men ser jo sånn ut. Har gått hele morgenen og tenkt at det ikke går veien. Ekstremt stor forskjell på 1. og 2. urin :oops: Fortsatt vondt i magen og redd da.

IMG_2708.jpeg

1. urin. Liksom null stigning fra i går og fortsatt veldig svak.

IMG_2710.jpeg

2. urin, veldig mye sterkere.

IMG_2711.jpeg

Sammenligning av 1. kl 07.00 og 2. kl 09.30

Måtte dyppe 2 stk i 2. urin, i tilfelle en hadde dårlig fargestoff. Huff…

Fy flate, har gått hele morgenen og vært lei meg for at testen ikke stiger. Men ser ut som jeg er en av de som tester svakt på 1. urin :oops: Trodde ikke det var noe i det jeg, men ser jo sånn ut. Har gått hele morgenen og tenkt at det ikke går veien. Ekstremt stor forskjell på 1. og 2. urin :oops: Fortsatt vondt i magen og redd da.

Vis vedlegget 422197
1. urin. Liksom null stigning fra i går og fortsatt veldig svak.

Vis vedlegget 422198

2. urin, veldig mye sterkere.

Vis vedlegget 422199
Sammenligning av 1. og 2.

Måtte dyppe 2 stk i 2. urin, i tilfelle en hadde dårlig fargestoff. Huff…
Dette ser veldig bra ut, super strek for 11 dpo :love017 pust med magen!:Heartred

Back
Topp