IKM uke 50

Da fortalte jeg til mannen i går, det gikk ikke helt etter planen. Jeg fikk mini til å ta testen med seg i hånden å gi den til pappaen, men han så ikke på den en gang, han tok den bare fra mini å la den på bordet.Jeg gikk å hentet den, skiftet bleie på mini å forsøkte igjen. Denne gangen så pappen på den, "Hva er dette for noe, gravid? hø? Er du gravid? nai du er ikke det" så la han fra seg testen igjen. hvor dum kan man bli. han trudde ikke det var en "ekte" test siden det stod på en digital :mad:

Han måtte til slutt lese bruksanvisningen for å tru på meg at den var ekte. :angry2:angry3:angry4:angry5:argue:smiley-angry019:smiley-angry016
Er det mulig? Men han ble nå kjempe glad når han forstod at den var ekte. :wav
he he.. Du får forsvare han med at han ikke turte glede seg før han var sikker.
 
Han har jo ikke sett så mange sånne tester før, så han er unnskyldt hehe, han er litt snål også når han trur jeg har kjøpt den ferdig gravid hehe.
Han ble vel en smule skuffet for at det klaffet så "snart", Han ville nok ha øvd seg litt mer først ;)
 
Han har jo ikke sett så mange sånne tester før, så han er unnskyldt hehe, han er litt snål også når han trur jeg har kjøpt den ferdig gravid hehe.
Han ble vel en smule skuffet for at det klaffet så "snart", Han ville nok ha øvd seg litt mer først ;)

Haha.. Jaja, det er ikke alltid helt greit for disse mannfolka. Fint at han forstod det til slutt da, og at han ble glad! :D

Min forstår ikke helt dette med mer eller mindre hcg (eller stoler ikke helt på det), så alt han forstår er at jeg pleier å blø 13/14 dpo. Så han sier: "Jo, jeg er glad, men kan vi ikke vente til det er sikkert." Og han mener det ikke sånn som meg (jeg vil jo også vente med å være glad til vi har passert IKM), han mener at vi ikke skal tenke at vi er gravide før det er "sikkert". Og så har jeg forsøkt å forklare han at jeg kan jo aldri vite NÅR det er sikkert. Han skulle nok gjerne likt å vente til 2 uker før termin han. Det er egentlig veldig godt da, for jeg tror faktisk han har blitt ganske lei seg han også de tre gangene det ikke ble noe mer en en svak strek. Det er bare at akkurat nå irriterer han meg med det "sikkert"-ordet sitt, for jeg vet jo faktisk ikke at det er sikkert på lørdag heller. :p :) Bare sikrere! Haha.. Mannfolk! :p
 
Hehe off de mannfolka. Samboeren min turte nested ikke ta på magen min sist svangerskap, han syns det var så ailian? dust. Han gledet seg da også, men han viste jo ikke hva han kunne forvente, hadde så vidt tatt i en baby før. Nå gleder han seg kjempe mye, og gleder seg til jeg får stor mage :D
 
Synes selv den er veeeldig svak til å være 13 dpo..

Spiller ingen rolle når den er svak/sterk, alle kvinner produserer hcg forskjellig, og det kan være forskjellig fra svangerskap til svangerskap. Det som er viktig er jo bare at den gradvis blir sterkere og sterkere (eller, testene kan ha ulik mengde fargestoff, så det som faktisk er viktig er at hcg gradvis dobler seg).
 
Spiller ingen rolle når den er svak/sterk, alle kvinner produserer hcg forskjellig, og det kan være forskjellig fra svangerskap til svangerskap. Det som er viktig er jo bare at den gradvis blir sterkere og sterkere (eller, testene kan ha ulik mengde fargestoff, så det som faktisk er viktig er at hcg gradvis dobler seg).

Skal ta en ny på fredag om ikke tr kommer i morgen.. er bare ekstra nervøs siden jeg hadde en exu i forrige graviditet. Der var jo testene svake. Krysser fingrene for at det er en liten spire på rett plass ♥
 
Skal ta en ny på fredag om ikke tr kommer i morgen.. er bare ekstra nervøs siden jeg hadde en exu i forrige graviditet. Der var jo testene svake. Krysser fingrene for at det er en liten spire på rett plass ♥

Ja, det skjønner jeg, jeg ville bare påpeke at det er litt for tidlig å si noe sikkert enda. Det er jo mange som ikke har sterke streker før de er 18-20-25 dpo, selv om alt er bra! 13 dpo er fremdeles tidlig. :D

Jeg fant denne på google, med en som endte lykkelig gravid, som testet med strimler fra 10 dpo til 18 dpo (altså, dette er ikke meg, en eller annen som har lagt ut på nettet):

por5cs0h4o124nn.jpg

Tok tid å få den sterke streken. :)
 
Last edited:
Tror plutselig jeg hører hjemme her jeg, tok en test i dag med supersvak strek og hvis den blir sterkere de neste dagene har jeg hatt EL før forventet og IKM denne uka :D ingen anelse hvilken dato da!

Satte deg opp på søndagen, jeg :)
 
Satser på det! Er vel også ca 12 i dag, jeg har hatt skikkelige stikkinger i det jeg tror er v eggstokk, skjønner ikke dette. Tok en test i sted, synes jeg kan se en kontur av streken hvis jeg ser godt nok, men det er kanskje vanlig? CB test

Tatt en ny test i morges? Jeg håper det ramler inn med gravide nå snart!
 
Ingen mens, halsbrann i to dager, negative tester og murringer!!! Jupp mensen er vel rundt hjørnet !

Hvordan går det? Har TR dukket opp, eller har du kanskje fått en positiv test? :)
 
Ikm mandag 9. :)
PP 2 :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Ser du har passert IKM. Har du fått besøk av TR, eller har du kanskje fått en positiv test?
 
Takk :) streken har ikke blitt noe sterkere i dag :( men er fortsatt et lite håp velger jeg å tro

Se på det bilde jeg la ut litt lenger opp her (7-8 innlegg opp på siden), med hun som hadde så lite progresjon i streken sin de første dagene. Kan hende du også har en sånn kropp, at det tar litt tid å få hcg til å øke, uten at noe er galt. :)
 
Ser du har passert IKM. Har du fått besøk av TR, eller har du kanskje fått en positiv test?

Ingen av dele faktisk :confused: negativ test på mandag og ingen tegn til verken mens eller graviditet.. har bestillt nye tester og rekner med dei ligg i postkassa i morga..
 
Se på det bilde jeg la ut litt lenger opp her (7-8 innlegg opp på siden), med hun som hadde så lite progresjon i streken sin de første dagene. Kan hende du også har en sånn kropp, at det tar litt tid å få hcg til å øke, uten at noe er galt. :)
Det hjalp litt :) jeg aner jo heller ikke hvor mange dpo jeg er, så får bare følge med :)
 
Ingen av dele faktisk :confused: negativ test på mandag og ingen tegn til verken mens eller graviditet.. har bestillt nye tester og rekner med dei ligg i postkassa i morga..

Spennende!
Du får holde oss oppdatert, så skal jeg krysse fingrer og tær for at du ruger på en spire ;)
 
Back
Topp