Ok det var godt å høre/leseDen stiger dagen etter el.. Så det er "riktig" med lav temp.. Det er godt forklart inne på FF hva som skjer![]()
Taster på appen
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ok det var godt å høre/leseDen stiger dagen etter el.. Så det er "riktig" med lav temp.. Det er godt forklart inne på FF hva som skjer![]()
Idag kom det enderlig grønt lys på FF. Viste den til mannen og han sa: Så det e NU vi må pul??
Vis vedlegget 47606
Hehe stakkars han er helt utslittigår kveld var det virkelig pliktsex. Trur aldri han har brukt så lang tid på å komme og det var flere ganger vi vurderte å bare stoppe. Men han klarte det til slutt
Taster på appen
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013
Idag kom det enderlig grønt lys på FF. Viste den til mannen og han sa: Så det e NU vi må pul??
Vis vedlegget 47606
Hehe stakkars han er helt utslittigår kveld var det virkelig pliktsex. Trur aldri han har brukt så lang tid på å komme og det var flere ganger vi vurderte å bare stoppe. Men han klarte det til slutt
Taster på appen
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013
Nei, jeg er nok ikke det... Tempen, og at jeg hatt negative EL-tester i tre dager før jeg fikk positive, forteller meg det. Men jeg er spent på dagens EL-test, for nå har tempen stegetGraviditet kan jo vises på eggløysnings test også, kan du være gravid?
Ja jeg sa det til han. Nå et det like før el og når den er over da skal vi ta noen dagers velfortjent pauseHihihiMannen her virker også litt sliten, går ikke så raskt... men 7 dpo her, så nå tipper jeg vi tar en pause noen dager. Ikke mere "pliktsex" på en stund, og forhåpentligvis ikke på noen år
![]()
Så først må man få positiv el test også vente til den blir negativ og da er det el, når testen er negativ igjen?Negativ eltest i dag. Så i dag har jeg el, og i morgen flytter jeg inn i dpo-land.
Appen <3
Hvorfor kan man ha positiv el test i flere dager da?Nei, jeg er nok ikke det... Tempen, og at jeg hatt negative EL-tester i tre dager før jeg fikk positive, forteller meg det. Men jeg er spent på dagens EL-test, for nå har tempen steget![]()
Fordi man da tydeligvis har høyt på LH flere dager på rad... Det kan skje...Hvorfor kan man ha positiv el test i flere dager da?![]()
vet vi hvorfor der skjer?Fordi man da tydeligvis har høyt på LH flere dager på rad... Det kan skje...
Her er minnestester fra denne runden. CD 10 øverst, og CD 16 nederst:
Vis vedlegget 47623
Fred og lykke! Negativ EL-test i dag! Danser på bordet![]()
What if my OPK is positive for several days in a row?It is possible, in a normal ovulation, to have a positive OPK for several days in a row. This is because LH peaks (surges) about 12-36 hours before ovulation occurs, and then dissipates. So, you could theoretically detect this high level of LH with positive OPK's from the time it begins to the time it dissipates-- over 36 hours.vet vi hvorfor der skjer?![]()
Jeg er ingen ekspert, men skal forsøke. Eltesten viser stigning av LH-hormonet. Det er høyest ca 24-48 timer før eggløsning. Så etter positiv test kommer eggløsning mellom 24 og 48 timer (merk, noe sier at det kan være så tidlig som 12). Og man kan visst ha positiv test flere dager på rad for at kroppen ikke helt får til eggløsninga. Så jeg tenker at eggløsninga kommer 24-48 timer etter siste positive test. Skjønner?Så først må man få positiv el test også vente til den blir negativ og da er det el, når testen er negativ igjen?
Fikk positiv i går skal ta i dag å satser på den er negativ da også må vi nok ha sex i dag igjen sant? Er helt ny på dette..
Og da kan jeg renge meg i DPO land fra jeg har fått negativ test?![]()
Er det noen forskjell på strimmeltestene og CB-testene? Sist brukte jeg CB, og ved å legge inn aksjer samme dag som jeg fikk smilefjes, ble jeg gravid. Vil prinsippet være det samme med strimmeltestene? At samme dag som de er positive, kan vi legge inn aksjer og håpe det funker? Eller blir det for tidlig? Jeg har en mann som ikke er veldig hypp på denne pliktsexen, så jeg må "lure" han med, og spørs om jeg får til det flere kvelder på rad. Da tror jeg han lukter lunta og backer utJeg er ingen ekspert, men skal forsøke. Eltesten viser stigning av LH-hormonet. Det er høyest ca 24-48 timer før eggløsning. Så etter positiv test kommer eggløsning mellom 24 og 48 timer (merk, noe sier at det kan være så tidlig som 12). Og man kan visst ha positiv test flere dager på rad for at kroppen ikke helt får til eggløsninga. Så jeg tenker at eggløsninga kommer 24-48 timer etter siste positive test. Skjønner?![]()
Appen <3
Har det på samme vis her, pliktsex er ikke noe særlig for min del heller men jeg har gjerne sex hver dag så for meg er det ikke illeEr det noen forskjell på strimmeltestene og CB-testene? Sist brukte jeg CB, og ved å legge inn aksjer samme dag som jeg fikk smilefjes, ble jeg gravid. Vil prinsippet være det samme med strimmeltestene? At samme dag som de er positive, kan vi legge inn aksjer og håpe det funker? Eller blir det for tidlig? Jeg har en mann som ikke er veldig hypp på denne pliktsexen, så jeg må "lure" han med, og spørs om jeg får til det flere kvelder på rad. Da tror jeg han lukter lunta og backer ut![]()
Men skal CB (de med smiley hvis det finnes flere) og strimmeltestene slå ut positivt på samme dag(er)? Eller er CB mer spesifikk? Bare så jeg vet litt hva jeg kan sammenligne medSex annenhver dag skal være nok uansett. Da er man sikker på at man har sex minst en gang innenfor de mest fruktbare dagene (to dager før til samme dag som el) uansett om man har sex morgen eller kveld
Om man har sex samme dag som positiv el-test, og så to dager etterpå, har man også ganske gode sjanser for å være "innafor". Men som nevnt tidligere: testene er ikke 100 %, og kan noen ganger være vanskelige å tolke. Men annenhver dag duger uansett![]()
Jeg har dessverre ingen erfaring med CB. Så du må nesten lese på bruksanvisningen som følger med.Er det noen forskjell på strimmeltestene og CB-testene? Sist brukte jeg CB, og ved å legge inn aksjer samme dag som jeg fikk smilefjes, ble jeg gravid. Vil prinsippet være det samme med strimmeltestene? At samme dag som de er positive, kan vi legge inn aksjer og håpe det funker? Eller blir det for tidlig? Jeg har en mann som ikke er veldig hypp på denne pliktsexen, så jeg må "lure" han med, og spørs om jeg får til det flere kvelder på rad. Da tror jeg han lukter lunta og backer ut![]()