~~IKM UKE 5~~

Fortsatt negativ el-test... :rolleyes: Regna egentlig med at den skulle bli positiv i dag, for den var ganske sterk i går. Mulig den egentlig hadde blitt positiv i går hvis jeg hadde testet på "riktig måte". Måtte sånn på do, så klarte ikke å holde meg mer enn snaue 2 timer før jeg testet. :p
Heldigvis så temper jeg, så jeg får bare se ann hvordan tempen utvikler seg de neste dagene. :)

Heier på alle som venter på el, og på alle dere heldiggrisene som er i dpo-land! ;)

Er så kjedelig å teste å vente!! Hadde ikke EL før ca CD21 så min var lang men endelig i dpo dager nå :D

Ahhhh... Så irriterende med de testene der... Er det noen andre tegn på at EL nærmer seg, da? Slim/vandig utflod? Vi får se hvordan det går med tempen, i alle fall... Da får du i alle fall vite hvilken dag du sannsynligvis hadde EL;)

Lurer faktisk på om jeg har/har hatt el eller har i morgen.
Fant fram et bilde fra pp6 (er i pp8 nå) der jeg tok en av disse rosa fra ebay og en fra billigtester med samme urin og her er resultatet
1389998161370.jpg

Den fea billigtester er jo positiv og den rosa negativ, men stoler mer på den fra billigtester.
Dagens ebaytest er jo sterkere enn den fra pp6 var da jeg faktisk hadde el

Taster på appen :)
SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

Ups postet før jeg var ferdig..

Her er altså dagens ebsy test
1389998331586.jpg

og den er jo sterkere enn den på forrige bilde??

Kjenner det murrer og stikker litt i siden som det pleier gjøre ved el, men ikke så vondt som jeg pleide ha "før i tiden". Da var man ikke prøver og syns el smerter var pyton. Nå når vi prøver vil jeg ha el smerter men syns de er svake liksom om det gir noen mening.
Men si at jeg har el idag. Hvordan vil tempen min være i morgen? Vil den stige mye? Vil jeg kunne skjønne at jeg har hatt el? Mener å ha lest at ff ikke setter "el-streken" før ca 3dpo??

Gud dette er slitsomt. Om det ikke klaffer denne pp skal jeg hvertfall hamstre eltester så jeg er helt sikker på å ikke gå tom :)

SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

Her er forresten grafen min pr nå
1389998776069.jpg

SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

Er så kjedelig å teste å vente!! Hadde ikke EL før ca CD21 så min var lang men endelig i dpo dager nå :D

Ja, det er forferdelig kjedelig å vente på el. :rolleyes: Ventetida er lang i dpo-land også, men det er allikevel litt mer spennende. ;)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hurra! Jeg skulle starte eltestingen i dag, CD15. Forventet ikke el før til uka. Men vips var dagens test positiv. Tidligere el er hjertelig velkommen!

Men jeg testet positivt nå ved midnatt, for det har vært en travel dag. Når tror dere el er?? :-)

Appen <3

Vedlegg

• 1390002038649.jpg
    1390002038649.jpg
    20,8 KB · Visninger: 69
Tror IKM er 27. eller 28. januar her. Litt spent på hvordan det går, for dro selvfølgelig alene til utlandet (2 uker..) på mandag morgen og tror EL var på tirsdag, så håper det holder med søndagens kos:)
Hadde en MA i uke 15 i august og tok uendelig lenge før jeg fikk mensen eller hva det nå var (3,5 mnd) og så tok det 6 uker før neste, så var ikke helt riktig timet da. Litt lettet over å se at jeg i det minste har en syklus å snakke om, men.. skulle egentlig hatt termin 23. januar og hadde et lite uoffisielt håp om å være gravid innen det..
Litt kjedelig å sitte i utlandet (jobbrelatert) akkurat nå, men - på veien hjem bør jeg vite enten eller, så er flere grunner til å glede seg til å komme hjem igjen:)

Hurra! Jeg skulle starte eltestingen i dag, CD15. Forventet ikke el før til uka. Men vips var dagens test positiv. Tidligere el er hjertelig velkommen!

Men jeg testet positivt nå ved midnatt, for det har vært en travel dag. Når tror dere el er?? :-)

Appen <3
Synes jeg leste at EL kommer 24-36 timer etter positiv EL test? :) Fikk hvertfall veldig EL symptomer 24 timer etter at jeg fikk positiv

Synes jeg leste at EL kommer 24-36 timer etter positiv EL test? :) Fikk hvertfall veldig EL symptomer 24 timer etter at jeg fikk positiv
Ja, jeg har lest det samme. :) Men jeg lurer på hvor lenge eltesten er positiv, for den må jo være positiv i et døgn ca for at alle skal klare å finne el med slike tester siden vi sikkert tester på ulike tider av døgnet. Men vi skal få lagt inn aksjer både før, rundt og etter el. Er mer nysgjerrig på når jeg er i dpo-land, og når IKM kommer. :)

Ja, jeg har lest det samme. :) Men jeg lurer på hvor lenge eltesten er positiv, for den må jo være positiv i et døgn ca for at alle skal klare å finne el med slike tester siden vi sikkert tester på ulike tider av døgnet. Men vi skal få lagt inn aksjer både før, rundt og etter el. Er mer nysgjerrig på når jeg er i dpo-land, og når IKM kommer. :)
Ja har tenkt på det samme selv.. Er redd for vi ikke la inn nok aksjer igrunn!

Det er derfor det er lurt å fortsette å te EL-tester til man får en negativ igjen. Vanligvis har man EL den dagen man får negativ igjen. Noen har veldig kort LH-topp, andre har lengre. Jeg hadde positiv i går og dagen før, så satser på negativ i dag.

Ups postet før jeg var ferdig..

Her er altså dagens ebsy test
Vis vedlegget 47465
og den er jo sterkere enn den på forrige bilde??

Kjenner det murrer og stikker litt i siden som det pleier gjøre ved el, men ikke så vondt som jeg pleide ha "før i tiden". Da var man ikke prøver og syns el smerter var pyton. Nå når vi prøver vil jeg ha el smerter men syns de er svake liksom om det gir noen mening.
Men si at jeg har el idag. Hvordan vil tempen min være i morgen? Vil den stige mye? Vil jeg kunne skjønne at jeg har hatt el? Mener å ha lest at ff ikke setter "el-streken" før ca 3dpo??

Gud dette er slitsomt. Om det ikke klaffer denne pp skal jeg hvertfall hamstre eltester så jeg er helt sikker på å ikke gå tom :)

SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013
Det kan godt være at du f eks har hatt EL i natt? Det tar jo litt tid å få laget CL som produserer progesteron, som fører til tempøkning. Hvor mye og hvor raskt temperaturen stiger, varierer en del. Noen har et temphopp på 0,5 grader fra en dag til en annen, mens andre har en mer gradvis stigning over flere dager. Det er vanlig at tempen stiger med ca 0,2-0,7 grader i gjennomsnitt (når man sammenligner temp før og etter EL)

Vi hadde sex i går kveld og i dag tidlig. Vi har lagt inn seriøst mye aksjer denne gangen. Er 2 dpo i dag, så nå er det hviletid. Hvis ikke det går denne mnd har vi i hvert fall gjort vårt ytterste. :D Da får vi kjøre på med samme runde en gang til! ;) Men håper på oktoberbaby. Er ikke då lysten på november eller desember :/

Det er derfor det er lurt å fortsette å te EL-tester til man får en negativ igjen. Vanligvis har man EL den dagen man får negativ igjen. Noen har veldig kort LH-topp, andre har lengre. Jeg hadde positiv i går og dagen før, så satser på negativ i dag.

Jeg sluttet å teste etter jeg fikk positiv jeg... Det var kanskje litt dumt :( Nå ble jeg usikker :p

Jeg er spent på å se tempen og grafen din i morgen, det kan nesten se ut som du hadde el på cd 10... :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Kan jeg ikke tenke meg. Eltesten på cd10 var ganske så negativ
1390040590828.jpg

Og det var cd9 og 11og.
1390040634735.jpg

1390040658937.jpg

Spent på eltesten om en stund. Sov litt lenge idag så tisset kl9.30. Tar en test 13.30.

SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

Det kan godt være at du f eks har hatt EL i natt? Det tar jo litt tid å få laget CL som produserer progesteron, som fører til tempøkning. Hvor mye og hvor raskt temperaturen stiger, varierer en del. Noen har et temphopp på 0,5 grader fra en dag til en annen, mens andre har en mer gradvis stigning over flere dager. Det er vanlig at tempen stiger med ca 0,2-0,7 grader i gjennomsnitt (når man sammenligner temp før og etter EL)
Dagens temp var ikke mye høyere enn de 3 siste dagene hvertfall. Men la inn aksjer igår kveld og i morgest, og det var ikke behagelig akkurat. Så håper jo at det er pga el.
1390040920971.jpg

SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013

Sterk strek på EL-test torsdag og i går, litt svakere i dag. Betyr d at jeg har EL i dag mon tro? Ikke brukt EL-tester før så jeg kan ikke dette helt. :-) Pga sykdom har vi ikke fått lagt inn aksjer før torsdag og i går, men håper på et par runder til iløpet av helga! :-)

Dagens temp var ikke mye høyere enn de 3 siste dagene hvertfall. Men la inn aksjer igår kveld og i morgest, og det var ikke behagelig akkurat. Så håper jo at det er pga el.
Vis vedlegget 47501

SA 7 juli 2013
SA 26 oktober 2013
Nei, det var det jeg så.... Så om du hadde EL i natt (eller ikke har hatt enda), er det jo ikke så rart om tempen ikke har steget enda. Håper det skjer snart!

Sterk strek på EL-test torsdag og i går, litt svakere i dag. Betyr d at jeg har EL i dag mon tro? Ikke brukt EL-tester før så jeg kan ikke dette helt. :) Pga sykdom har vi ikke fått lagt inn aksjer før torsdag og i går, men håper på et par runder til iløpet av helga! :)
Ja, det betyr i alle fall at LH-toppen er ferdig. Den eneste måten å bekrefte at du faktisk har hatt EL, er om du temper. Men sannsynligheten for at du har EL i dag, når dette er den første dagen med negativ etter at du har hatt positiv er stor:) Dere har jo hatt sex når du har vært fruktbare, så håper det klaffer for dere!

Back
Topp