IKM uke 45 2019

Da er jeg offisielt ute av denne gruppen tror jeg da det kan virke som EL nærmer seg for min del etter MA 12 OKT. Hva tror dere i forhold til testene? Gtest og EL test i går 30 OKT var svakere en den jeg tok 28 OKT. Siste EL test tatt i kveld er mer positiv en i går morges. Ville dere tolket det som EL kan nærme seg? Ser det er så mye god aktivitet i denne gruppen, håper på noen råd og tanker fra dere:)
Jeg ville tolket det som at el nærmer seg, men jeg har egentlig ikke peiling, så jeg håper du får noen bedre svar:)

Tok både g test og el test i dag siden jeg ikke vet syklusen etter sa og begge var ganske så negative

Da er jeg offisielt ute av denne gruppen tror jeg da det kan virke som EL nærmer seg for min del etter MA 12 OKT. Hva tror dere i forhold til testene? Gtest og EL test i går 30 OKT var svakere en den jeg tok 28 OKT. Siste EL test tatt i kveld er mer positiv en i går morges. Ville dere tolket det som EL kan nærme seg? Ser det er så mye god aktivitet i denne gruppen, håper på noen råd og tanker fra dere:)

På den med alle testene så er de blå veldig sterke og jeg syntes jeg kan skimte noe på den øverste rosa, men er ikke sikker.

Lykke til

Over til noe helt annet. Hvordan er det med sex mellom el og ikm fot dere? Sist graviditet var det aldri noe tema fordi jeg ikke prøvde å bli gravid og viste det ikke i dpo land... Så.. Ja. Ny problemstilling for meg:hilarious:

Over til noe helt annet. Hvordan er det med sex mellom el og ikm fot dere? Sist graviditet var det aldri noe tema fordi jeg ikke prøvde å bli gravid og viste det ikke i dpo land... Så.. Ja. Ny problemstilling for meg:hilarious:

Siden vi er noe usikker på el etter MA, så kjører vi på minimum annenhver dag nå også.

Siden vi er noe usikker på el etter MA, så kjører vi på minimum annenhver dag nå også.

Her er mannen litt mer gira enn meg akuratt nå. Jeg har blitt så ekstremt oppblåst og i dag sleit jeg faktisk med å få igjen buksa mi pga det :hilarious: og jeg har jo ikke spist noe annet enn vanlig heller. :hilarious::hilarious:

Så frustrerende å ikke vite hvor du befinner deg:(
Veldig, vet ikke helt hva jeg skal teste etter
Vi er sånn at vil vi ha sex så har vi sex

Vi har sex 3-4 dager før el og iallefall 1-2 dager etter. Stakkars mannen hadde jo problemer med å komme til slutt siden jeg maste sånn :p men ble gravid begge gangene, selv om det endre i ma for meg

TJeg har begynt å spotte igjen i dag ( spottet også 5dpo)..friskt blod virker det som. Skal ha mensen på mandag eller tirsdag så tenker at dette ikke går veien denne mnd. Bedre å bli positivt overrasket enn skuffet.:sorry:

Last edited:
Jeg har begynt å spotte igjen i dag ( spottet også 5dpo)..friskt blod virker det som. Skal ha mensen på mandag eller tirsdag så tenker at dette ikke går veien denne mnd. Bedre å bli positivt overrasket enn skuffet.:sorry: Men begge gangene jeg har spottet er det etter vi har hatt sex og jeg har fått orgasme, altså ikke de gangene jeg ikke får det...noe som vet hva det kan være? Sammentrekningene kanskje som skaper noe liv å røre der nede? Aldri skjedd med meg før...o_O

Når pleier du å få mensen? Jeg har også begynt å spotte tidlig, og fått mensen mellom 7-10 DPO. Tok derfor blodprøve forrige syklus og fant ut at jeg hadde for lavt progesteron. Får denne syklusen både Femar (fordi jeg har hatt sene eggløsninger) og progesteron for å hjelpe kroppen litt på veien. Ville anbefalt å gå til legen hvis du gjennom flere sykluser begynner å blø tidlig (lutealfase defekt), da det kan gjøre det vanskeligere å bli gravid ❤️

Så mange positive tester allerede, det er til å bli helt misunnelig av :smiley-ashamed005 Her var det fortsatt ingenting i går kveld 10 dpo. Har igrunn ikke noen symptomer heller, så jeg håper bare TR kommer som planlagt etter helgen og vi kan starte på ny pp:smiley-bounce022

Når pleier du å få mensen? Jeg har også begynt å spotte tidlig, og fått mensen mellom 7-10 DPO. Tok derfor blodprøve forrige syklus og fant ut at jeg hadde for lavt progesteron. Får denne syklusen både Femar (fordi jeg har hatt sene eggløsninger) og progesteron for å hjelpe kroppen litt på veien. Ville anbefalt å gå til legen hvis du gjennom flere sykluser begynner å blø tidlig (lutealfase defekt), da det kan gjøre det vanskeligere å bli gravid ❤️
Når kan jeg ta blodprøvene for å finne ut av progesteronnivået, kan det gjøres når som helst eller må det vært på en spesiell dag i syklus? Forsåvidt første gang dette skjer med meg og mensen bruker komme ca 13dpo. Spurte om progesteron sist jeg var hos legen etter mine 2 Ma men mente at nivået var greit siden jeg har klart å blitt gravid så lett tidligere, men jeg har alltid lurt på tanken om å få sjekket nivået for å være sikker!

Når kan jeg ta blodprøvene for å finne ut av progesteronnivået, kan det gjøres når som helst eller må det vært på en spesiell dag i syklus? Forsåvidt første gang dette skjer med meg og mensen bruker komme ca 13dpo. Spurte om progesteron sist jeg var hos legen etter mine 2 Ma men mente at nivået var greit siden jeg har klart å blitt gravid så lett tidligere, men jeg har alltid lurt på tanken om å få sjekket nivået for å være sikker!

Om du får mensen 13 DPO så bør det i utgangspunktet være greit. Men spotting før mensen kan bety at man har lavere progesteron. Hvis du var usikker, så ville jeg hørt med legen om du kan ta en test likevel. Du må ta blodprøven ca. 7 dager etter eggløsningen ☺️

Tok denne i dag 10 dpo. Det er vel ikke en tidligtest en gang, men ville prøve noe annet enn babyplan :hilarious:

Vedlegg

• 27CCBAE5-9C45-4CB0-A7EF-4EFFBD001B71.jpeg
    27CCBAE5-9C45-4CB0-A7EF-4EFFBD001B71.jpeg
    14,9 KB · Visninger: 135
Da jeg var på do i sta så kom det litt lyst blod(rosa) i papiret, ble livredd for mensen, men borte ble det og har heller ingen kraftige mensensmerter, som jeg pleier å få. Har ikke kommet noe mer etter det. Noen som veit hvordan en festeblødning er?:shy:

Tok denne i dag 10 dpo. Det er vel ikke en tidligtest en gang, men ville prøve noe annet enn babyplan :hilarious:

Åååh, babystrek jo! Gratulerer så mye! :Heartred

Back
Topp