IKM UKE 44

Kanskje i morgen tidlig, som blir 9 dpo. Hva med deg? :)
Åå spennende!
Jeg tok en test for en time siden, og den var helt blank :facepalm: Men er bare 7 dpo :smiley-ashamed004

20251025_161619.jpg

I dag har jeg hatt helt syke eggløsningsmerter! Skjønner ingenting! Var på jobb, og helt plutselig fikk helt sinnsykt vondt. Har hatt murringer og vondt i egglederene i 2/3 dager nå, men i dag ble det veldig mye kraftigere. Klarte ikke gå så fort for det gjorde vondt. Gjorde vondt å gå, stå og sitte. Når jeg satte meg ned føltes det som om det presset, som om jeg satte meg rett på livmorhalsåpningen. Altså alt bare var vondt og ømt:arghh:
Pleier aldri ha så vondt ved eggløsning, har kun sterke murringer, men aldri som påvirker dagen min slik.
Kan dette være for jeg nettop hadde Sa? Har noen opplevd d før?

I dag har jeg hatt helt syke eggløsningsmerter! Skjønner ingenting! Var på jobb, og helt plutselig fikk helt sinnsykt vondt. Har hatt murringer og vondt i egglederene i 2/3 dager nå, men i dag ble det veldig mye kraftigere. Klarte ikke gå så fort for det gjorde vondt. Gjorde vondt å gå, stå og sitte. Når jeg satte meg ned føltes det som om det presset, som om jeg satte meg rett på livmorhalsåpningen. Altså alt bare var vondt og ømt:arghh:
Pleier aldri ha så vondt ved eggløsning, har kun sterke murringer, men aldri som påvirker dagen min slik.
Huff, det hørtes virkelig ikke godt ut! Håper det går bedre med deg nå. Vet du om du har hatt cyster på eggstokkene før? Jeg hadde det et par ganger da jeg brukte hormonspiral. Fikk veldig intense smerter ved et par anledninger, da jeg mistenkte at de sprakk. Tror det av og til kan skje i forbindelse med EL. Hvor lenge varte smertene?

Har du forhøyet kroppstemperatur/feber? Bare tenkte at det kunne vært en infeksjon.

Huff, det hørtes virkelig ikke godt ut! Håper det går bedre med deg nå. Vet du om du har hatt cyster på eggstokkene før? Jeg hadde det et par ganger da jeg brukte hormonspiral. Fikk veldig intense smerter ved et par anledninger, da jeg mistenkte at de sprakk. Tror det av og til kan skje i forbindelse med EL. Hvor lenge varte smertene?
Har du forhøyet kroppstemperatur/feber? Bare tenkte at det kunne vært en infeksjon.
Har fortsatt vondt, men kun eggløsningssmerter vondt, og smertene tidligere og virker egt bare som veldig kraftige eggløsningssmerter... Tok paracet på jobb, som ikke hadde så mye virkning, men det roet seg litt så lenge jeg holdt/holder meg i ro. Går jeg i trapper så kommer d litt tilbake.
Har ikke hatt cyster som jeg vet om? Er det noe de forklarer på evnt ul hvis de ser? For da vi var midt oppi alt greiene da jeg var gravid sist og de holdt på å sjekke fosteret så hvisket de mye (pga det var feil på foster og div), og mens de holdt på følte jeg at jeg hørte en av de legene som sto der hviske "cyste", men veldig usikker, og ingen har sagt noe om det på noen av ul.
Jeg sjekket ikke temp, men allmennformen virket veldig normalt, var bare som kraftig eggløsningssmerter egt. Kan minne om mensensmertene jeg hadde da jeg var i puberteten, da slep jeg med kraftige smerter.

Målte temp nå, og ser den er høyere enn den pleier, men ikke feber høy? :rolleyes:
Kjenner jeg begynner å stresse nå... Hater at jeg avlyste legetimen jeg skulle hatt på mandag...

Målte temp nå, og ser den er høyere enn den pleier, men ikke feber høy? :rolleyes:
Kjenner jeg begynner å stresse nå... Hater at jeg avlyste legetimen jeg skulle hatt på mandag...
Altså, når jeg ble innlagt på akutten med myomet mitt som hadde infarkt, så hadde jeg bare 38 i feber. Men hadde kritisk høy betennelsesverdi (over 200 i crp). Nå tviler jeg på at det er det samme du har da siden det visstnok er ganske sjeldent, men poenget er at det kan være en betennelse dersom du har forhøyet kroppstemperatur. Litt vanskelig å gjøre noe med det akkurat i helgen, men om det blir veldig ille så kan du ringe til legevakt i morgen. Eventuelt få hastetime hos fastlegen på mandag :Heartred

Leste innlegget over nå. Du har jo tatt paracet i dag, så kan hende du har hatt høyere temp. Paracet er betennelsesdempende, så det burde hjelpe dersom det er en betennelse :happy:

Hvis du får nedsatt allmenntilstand, feber og sterke vedvarende smerter i løpet av helgen ville jeg kanskje ringt legevakt. Har du merket noen endringer i utflod? Dersom det har gul/pussaktig utflod ville jeg fått undersøkt. Det kan være tegn på infeksjon. Når det gjelder cyster er det relativt vanlig og få det på eggstokkene. De kan bli ganske store og det gjør vondt dersom de sprekker, hadde en på 5 x 7 cm en gang. Som regel er det helt ufarlig!

Har fortsatt vondt, men kun eggløsningssmerter vondt, og smertene tidligere og virker egt bare som veldig kraftige eggløsningssmerter... Tok paracet på jobb, som ikke hadde så mye virkning, men det roet seg litt så lenge jeg holdt/holder meg i ro. Går jeg i trapper så kommer d litt tilbake.
Har ikke hatt cyster som jeg vet om? Er det noe de forklarer på evnt ul hvis de ser? For da vi var midt oppi alt greiene da jeg var gravid sist og de holdt på å sjekke fosteret så hvisket de mye (pga det var feil på foster og div), og mens de holdt på følte jeg at jeg hørte en av de legene som sto der hviske "cyste", men veldig usikker, og ingen har sagt noe om det på noen av ul.
Jeg sjekket ikke temp, men allmennformen virket veldig normalt, var bare som kraftig eggløsningssmerter egt. Kan minne om mensensmertene jeg hadde da jeg var i puberteten, da slep jeg med kraftige smerter.
Det høres veldig ut som når jeg hadde betennelse i livmoren da. Klarte å stå og ligge, men å sitte og gå i trapper var forferdelig. Trodde i utgangspunktet at jeg var matforgiftet, men så kom det en dag der jeg hadde så vondt at jeg holdt på å svime av hele dagen. Legevakten ville ikke ha meg inn før jeg svimte av, men når jeg kom meg til hastetime hos fastlegen dagen etter ble jeg sendt rett til akutten. De mistenkte egentlig blindtarmbetennelse. Det er veldig alvorlig, så dersom det er det du skulle hatt er det viktig å komme deg til fastlegen eller legevakten.

Hmm, ja allmenn å alt har vært fint, har kun normal eggløsningsslim, ikke noe mer enn vanlig.
Men får evnt følge med.
Tok paracet 14:00, målte temp nå etter dusj som viste 36.7 som er normalt det jeg ligger på. Før dusj viste den 37.2.
Ringer nok legen på mandag om smertene ikke roer seg. Og legevakten om det tar seg opp igjen.
Per nå er det bare vanlige murringer.

Hmm, ja allmenn å alt har vært fint, har kun normal eggløsningsslim, ikke noe mer enn vanlig.
Men får evnt følge med.
Tok paracet 14:00, målte temp nå etter dusj som viste 36.7 som er normalt det jeg ligger på. Før dusj viste den 37.2.
Ringer nok legen på mandag om smertene ikke roer seg. Og legevakten om det tar seg opp igjen.
Per nå er det bare vanlige murringer.
Kan jo være du har hatt ekstra sterke EL smerter! Håper det roer seg og ikke kommer tilbake :)

Tok en "hjemmetest" med blindtarm, ta skal det ligge mest på den siden blindtarmen ligger på og skal gjør EKSTRA vondt hvis du legger press og slipper presset fort. Men det gjorde like vondt på begge sider og ikke noe ekstra vondt med press elns.

Tok en "hjemmetest" med blindtarm, ta skal det ligge mest på den siden blindtarmen ligger på og skal gjør EKSTRA vondt hvis du legger press og slipper presset fort. Men det gjorde like vondt på begge sider og ikke noe ekstra vondt med press elns.
Ved blindtarmbetennelse starter også som regel smertene mer midt i magen, i navleområdet. Også flytter de seg oftest ned mot høyre nedre del av magen. Ofte får man også feber og ev. kvalme og oppkast i tillegg, så høres ikke veldig sannsynlig ut enn så lenge :)

Det gjelder egentlig betennelse i livmoren også, så da er det ikke sikkert det er betennelse :happy: Altså at du omtrent føler at du "mister pusten" av å trykke inn og slippe.

Ville fortsatt tatt en tur og målt crp dersom det ikke gir seg på mandag da

Back
Topp