Klarte ikke dy meg måtte prøve en ny test i dag, men den er like blenda ennå.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det funket for megHeisann! Kommer med litt seint. Forsøkte EL-tester for første gang denne perioden. I tillegg til Conceive+. Håper det har gjort susen!
Håper på mange positive tester i gruppa neste uke. Gratulerer til deg som allerede har blitt gravid
Raggi - B2 - PP5 - EL 20.10 - IKM 4.11
Testet etter EL for første gang og brukte concieve+!Gratulerer! Så kjekt! Håper det funker for oss ogsåDet funket for megTestet etter EL for første gang og brukte concieve+!
Beklager, glemt å skrive alder: 40 årHeisann! Kommer med litt seint. Forsøkte EL-tester for første gang denne perioden. I tillegg til Conceive+. Håper det har gjort susen!
Håper på mange positive tester i gruppa neste uke. Gratulerer til deg som allerede har blitt gravid
Raggi - B2 - PP5 - EL 20.10 - IKM 4.11
Tok en til nå i kveld. Syns den var hakket sterkereOmg! Jeg ser!!! Jeg krysser alt jeg har![]()
Sniker. Denne ser jeg strek på med en gang, uten å prøve! Spennende!!
Sniker! Denne er det jo lett å se på, men jeg har blitt overrasket over dine skyggestreker tidligere.. synes likevel denne er litt for sterk for det og gleder meg til å følge med i morgen
Herregud så spennende! Da skal jeg følge med i morgen

Jeg vet med sikkerhet at jeg har senn EL ja, gikk til legen før første graviditet med problematikken og tok blodprøver. Måtte kjempe hardt for å bli henvist til gyn. Gyn tok meg ikke på alvor i det hele tatt. På det tidspunktet hadde vi prøvd i 7PP. Hun ville at vi skulle prøve i 1,5 år så hun satte opp oppfølgingstime da. Etter 10 PP ble jeg gravid, men mistet i MA. Legen på Ullevål mente det kunne være pga progesteronsvikt. Jeg fikk skrevet ut crinone og brukte det da jeg ble gravid rett etter MA. Det svangerskapet gikk bra! Men nå har jeg født ett levende barn og da vil de at jeg skal prøve igjen uten hjelpemidler en god stund før jeg eventuelt kan få ny utredning og hjelp. Ett skikkelig kaos med andre ord! Men jeg lever i håpet om at det skal gå bra denne gangen!Hvis du vet med sikkerhet at eggløsning pleier være så sen og syklus den lengden så ville jeg tatt det opp med lege for å få tilskudd på progesteronDet er veldig vanskelig å bli gravid med så kort lutealfase
Hvis du vil prøve noe selv er høydose vitamin C daglig gjennom hele syklusene plus vitamin B6 noe som kan hjelpe. Vitex agnus castus dråper kan også hjelpe å stabilisere hormoner og spesielt gi nok progesteron. Å spise banan og ananas og gulrot daglig etter eggløsning kan hjelpe. Å bruke wild yam tabletter eller krem etter eggløsning kan hjelpe.
![]()
Men hvorfor går du ikke privat?Jeg vet med sikkerhet at jeg har senn EL ja, gikk til legen før første graviditet med problematikken og tok blodprøver. Måtte kjempe hardt for å bli henvist til gyn. Gyn tok meg ikke på alvor i det hele tatt. På det tidspunktet hadde vi prøvd i 7PP. Hun ville at vi skulle prøve i 1,5 år så hun satte opp oppfølgingstime da. Etter 10 PP ble jeg gravid, men mistet i MA. Legen på Ullevål mente det kunne være pga progesteronsvikt. Jeg fikk skrevet ut crinone og brukte det da jeg ble gravid rett etter MA. Det svangerskapet gikk bra! Men nå har jeg født ett levende barn og da vil de at jeg skal prøve igjen uten hjelpemidler en god stund før jeg eventuelt kan få ny utredning og hjelp. Ett skikkelig kaos med andre ord! Men jeg lever i håpet om at det skal gå bra denne gangen!
Her var det lett å se strek! Ser jo ut som min når du var sikker på at jeg var gravid

Dette ser lovende ut!

Akuratt nå haster det ikke å bli gravidMen hvorfor går du ikke privat?der får man jo hjelp uansett. Blir ikke bedt om å prøve et år til eller møtt med en gynekolog som mener man ikke skal prøve noe, selv om du vet noe er galt. Private klinikker som kun jobber med barneønske er kjempemedhjelpelige og driver ikke bare med ivf. Vet også om gamle damer som går dit med underlivsproblemer, og ikke engang har barneønske. Har selv vært på spiren i Trondheim og de var super behjelpelige. Bestilte en sjekk med blodprøver cd 2 og fikk tilogmed resept på progesteron enda jeg aldri bad om det og alltid har hatt 14 dager lutealfase. De lurte på om det hendte jeg spottet før mens. Joda kanskje litt svarte jeg. Vipps fikk jeg utskrevet progesteron, alt var verdt å prøve.
jeg mener også sterkt at det offentlige skal kunne hjelpe å jeg er villig til å kjempe litt for å bane vei for andre. Dersom det begynner å haste mer så kan det godt hende jeg går privat!