IKM uke 44

Sniker. Er det denne ene gangen du har opplevd det, eller er det hver syklus? Kan være tegn på progesteron mangel i lutealfasen.
Bare denne gangen. Men hele denne syklusen har vært så rar, så jeg aner ikke hva jeg skal tro… tidligere har jeg hatt tydelig høye temperaturer frem til mens… er dette noe man kan få hjelp til hos lege å finne ut eller må jeg til gyn?

Bare denne gangen. Men hele denne syklusen har vært så rar, så jeg aner ikke hva jeg skal tro… tidligere har jeg hatt tydelig høye temperaturer frem til mens… er dette noe man kan få hjelp til hos lege å finne ut eller må jeg til gyn?
Tror det er vanlig at ikke alle sykluser "går på skinner" og gir mulighet for graviditet. Er vel sagt at i løpet av et år kan man forvente at noe i prosessen ikke funger i 2 av syklusene. Men opplever man tempfall halvveis i lutealfasen (ofte samkjørt med kort lutealfase), så bør man be om å bli testet og evt få progesteron fra lege eller gyn. Testen er en blodprøve tatt i lutealfasen.

Tror det er vanlig at ikke alle sykluser "går på skinner" og gir mulighet for graviditet. Er vel sagt at i løpet av et år kan man forvente at noe i prosessen ikke funger i 2 av syklusene. Men opplever man tempfall halvveis i lutealfasen (ofte samkjørt med kort lutealfase), så bør man be om å bli testet og evt få progesteron fra lege eller gyn. Testen er en blodprøve tatt i lutealfasen.
Så jeg burde fått kommet inn i dag eller kanskje på mandag for en blodprøve?

8-9 dpo, og fortsatt negativ test :sad010 Jeg forsøker å innstille meg på at det ikke blir en nr. 3 på oss. Det er selvfølgelig tidlig, men jeg syns jeg burde ha sett antydning nå.
Fortsatt tidlig, og det er jo så utrolig forskjellig fra person til person, og fra svangerskap til svangerskap. Men det er så lett å tenke at både tester og symptom burde komme tidlig når man leser om flere som opplever det slik. Men jeg tror det er like mange som ikke får symptom, eller sene symptomer og sent utslag på test :happy: Der er fortsatt håp hvertfall!

Fortsatt tidlig, og det er jo så utrolig forskjellig fra person til person, og fra svangerskap til svangerskap. Men det er så lett å tenke at både tester og symptom burde komme tidlig når man leser om flere som opplever det slik. Men jeg tror det er like mange som ikke får symptom, eller sene symptomer og sent utslag på test :happy: Der er fortsatt håp hvertfall!
Takk for oppmuntring :Heartred Jeg tar fort sorgene på forskudd! Er veldig kontrollfreak, så om jeg ikke vet hva som skjer blir jeg superpessimist :p

Idag har murringene tatt seg opp et hakk, og det stikker tidvis som kniver nederst i magen. Men med ultrablenda test idag tidlig, så skal jeg kose meg med noen vinglass på jobbfest ikveld:joyful: utkledd som klovn…….:laughing002

10 dpo idag og blenda test. Hadde også en liten blødning idag med masse murringer. Det er heldigvis stoppet og håper jeg ikke får mensen tidligere. Tempen er fortsatt høy, så krysser fingrene :)

7 eller 8 dpo og jeg har allerede gitt opp kjenner jeg. Skulle egentlig ikke gi opp. Men etter så lang tid med prøving så gidder jeg ikke:( ingen symptomer heller som gir meg håp. Blæææ. Skikkelig sliten og lei nå.
7B2700D0-CFD6-4FB0-8EE0-8185A852B241.jpeg

Føler maks med deg :Heartred
Ja det er dritt. Skulle ta en prøve om jeg hadde bakteriell vaginose. Legen min tar ikke gynekologiske undersøkelse så han henviste meg til den gynekologen jeg bruker. Fikk time slutten av februar 2023 :hilarious: skulle gjerne fått bekrefta det sjapt:p bestilte meg sånn kitt gjennom maya nettlege. Betalte 200kr så får jeg hvertfall sjekket opp det siden jeg har en liten mistanke☺️ Meeen håper det er vår tur snart :) ❤️❤️

Back
Topp