IKM uke 44 ♥

Bruker du ikke El-tester? :rolleyes:
Joda, og fikk fast smilefjes på CB digital igår, tok strimmeltest på samme urin som var negativ. I dag er den litt sterkere, men ikke helt positiv enda. Så og si ikke noe el slim i det hele tatt. Så vet ikke helt hvordan det ligger an :D
 
Joda, og fikk fast smilefjes på CB digital igår, tok strimmeltest på samme urin som var negativ. I dag er den litt sterkere, men ikke helt positiv enda. Så og si ikke noe el slim i det hele tatt. Så vet ikke helt hvordan det ligger an :D
Ville forholdt meg til CB digital. Så da hadde jeg gått ut ifra 24-48 timer fra du fikk det til EL er. :rolleyes:
 
Ville forholdt meg til CB digital. Så da hadde jeg gått ut ifra 24-48 timer fra du fikk det til EL er. :rolleyes:
Ja jeg tenker egentlig også det, skulle bare gjerne sett en positiv strimmeltest også :wacky: spent på å se tempen i morgen tidlig!
 
Når har dere IKMere lagt inn aksjer denne gang?

jeg har EL enten idag eller imorgen tidlig tror jeg. Hadde peak igår og litt lavere idag tidlig men fortsatt høy. La inn aksjer fredag kveld, søndag kveld og mandag kveld. Får ikke lagt inn aksjer idag, men imorgen. Håper dette er nok :cat:
Annenhver dag fra mens slutt. Dette fordi jeg hadde to forskjellige datoer jeg gikk ut ifra, den ene ganske tidlig og den andre lengre frem i syklus. Bruker kalendere og tester ikke etter el. Denne gangen hadde jeg EL tidlig, så mye aksjer før og en gang på el dagen :)
 
Cd14
Hadde time hos gyn idag tidlig. Han målte livmorslimhinnen til å være 7mm. Fikk lutinus som jeg skal ta 3 ganger daglig fra første antydning til positiv test og i 9 uker fremover. Om det ikke skulle gå fikk jeg også femar for neste syklus, for å bedre miljøet og booste eggløsningen.
Har dere noen erfaringer med disse? :happy:
Så et stort og fint egg (folikkel?) i eggstokken og el er nok i morgen, så gleden er stor over å vite at jeg får el fra begge sider, har jo bare fått positive tester fra motsatt side.

Hvordan går det med dere andre idag? :greet025
 
Cd14
Hadde time hos gyn idag tidlig. Han målte livmorslimhinnen til å være 7mm. Fikk lutinus som jeg skal ta 3 ganger daglig fra første antydning til positiv test og i 9 uker fremover. Om det ikke skulle gå fikk jeg også femar for neste syklus, for å bedre miljøet og booste eggløsningen.
Har dere noen erfaringer med disse? :happy:
Så et stort og fint egg (folikkel?) i eggstokken og el er nok i morgen, så gleden er stor over å vite at jeg får el fra begge sider, har jo bare fått positive tester fra motsatt side.

Hvordan går det med dere andre idag? :greet025
Så gøy! Jeg tar også progesterontillegg (men tar Duphaston som tas oralt, i stedet for vaginalt) og Femar. Da vi prøvde å bli gravide sist ble jeg gravid to ganger på rad med enkel dose femar og Duphaston. Første endte i kjemisk, andre graviditet endte i en datter som er ett år.

Er i PP3 på et søsken nå, men har tatt både vaksine og sluttet nettopp å amme, så tror det har litt innvirkning. Fikk EL på CD16 og CD22 de andre gangene jeg fortalte om, men nå måtte jeg vente helt til CD33. Spent på om jeg blir gravid på første syklus med både femar og Duphaston denne gangen også ☺️
 
Så gøy! Jeg tar også progesterontillegg (men tar Duphaston som tas oralt, i stedet for vaginalt) og Femar. Da vi prøvde å bli gravide sist ble jeg gravid to ganger på rad med enkel dose femar og Duphaston. Første endte i kjemisk, andre graviditet endte i en datter som er ett år.

Er i PP3 på et søsken nå, men har tatt både vaksine og sluttet nettopp å amme, så tror det har litt innvirkning. Fikk EL på CD16 og CD22 de andre gangene jeg fortalte om, men nå måtte jeg vente helt til CD33. Spent på om jeg blir gravid på første syklus med både femar og Duphaston denne gangen også ☺️

Så fint å høre det virker! Nå fikk jeg mange spørsmål.. Er det noen annen forskjell på disse enn hvordan de taes? Høres jo mye bedre ut med oralt, Taes de like ofte? Enkel dose femar, er det en pille om dagen i 5 dager? :happy:
Så spennende å følge med på hvordan det blir for deg denne mnd, krysser alt som krysses kan for et søsken :Heartred
 
Så fint å høre det virker! Nå fikk jeg mange spørsmål.. Er det noen annen forskjell på disse enn hvordan de taes? Høres jo mye bedre ut med oralt, Taes de like ofte? Enkel dose femar, er det en pille om dagen i 5 dager? :happy:
Så spennende å følge med på hvordan det blir for deg denne mnd, krysser alt som krysses kan for et søsken :Heartred
Bare å spørre. Jeg anbefaler de virkelig, tar en pille oralt fra dagen etter eggløsning. Hadde ikke bivirkninger bortsett fra graviditet (og strekkinger og murringer, men det kan jo ha kommet av at jeg ble gravid også). Tror man må gå privat for å få dem, da det ikke er på listen over godkjent medisin i Norge. Har fått det via Medicus, men fastlegen kunne ikke forlenge resepten sist da jeg ble gravid.

Enkel dose Femar er én pille i fem dager. Dobbel dose er to piller og trippel er tre. Man begynner som regel med enkel, og kan øke i samråd med gynekolog hvis man ikke får el eller noen effekt.

Krysser fingrene for terminspire for dere også ❤️
 
Temper i tillegg til å teste etter el, men har selvfølgelig mistet temp-måleren jeg har brukt så måtte bruke en annen de to siste dagene. Tempen steg kraftig cd16 (cd17 i dag). Positiv el-test cd15 kveld, cd16 morgen og cd16 kveld. Idag mye murringer og el-smerter.

Bør jeg regne el fra idag, eller annen dag?
 

Vedlegg

  • F1328019-594B-4728-9041-A7B596EC3B24.png
    F1328019-594B-4728-9041-A7B596EC3B24.png
    1,6 MB · Visninger: 44
  • 3D6EF0A5-C78C-4D36-805B-BB0EA39D1994.jpeg
    3D6EF0A5-C78C-4D36-805B-BB0EA39D1994.jpeg
    182,5 KB · Visninger: 37
Temper i tillegg til å teste etter el, men har selvfølgelig mistet temp-måleren jeg har brukt så måtte bruke en annen de to siste dagene. Tempen steg kraftig cd16 (cd17 i dag). Positiv el-test cd15 kveld, cd16 morgen og cd16 kveld. Idag mye murringer og el-smerter.

Bør jeg regne el fra idag, eller annen dag?

jeg regner at jeg hadde positiv EL-tester CD16 og CD17 og også tok jeg en Clearblue digital på CD17 kveld og fikk fast smilefjes så tolka det jo som at EL ikke hadde vært. Så da antar jeg at EL har vært natt til CD18 siden babyplan ble negativ igjen da tidlig på morgenen. Så da tenker jeg at jeg idag er 1DPO da jeg troor EL har vært i natt. Men ikke godt å si :cat:
 

Vedlegg

  • C6B17913-2CA9-466B-9260-A1AF47DCE84F.png
    C6B17913-2CA9-466B-9260-A1AF47DCE84F.png
    1,8 MB · Visninger: 37
Tror EL er idag, basert på smerter, murringer og stikkinger, samt ømme nipler. Har da lagt aksjer 5 og 3 dager før foreløpig.. prøvd idag og igår men på magisk vis rett før EL så fungerer ikke mannen. Selv om han ikke aner når jeg har eggløsning. Så det er vel 3-4 måneden på rad med dårlig stemning disse dagene for jeg klarer ikke skjule skuffelsen og det hjelper jo ikke akkurat. Ikke rart jeg Ikke blir gravid…:( Så, sikkert lite håp denne runden også, bare å stålsette seg for mensen på bursdagen min og ikke positiv test.
 
Har muligens EL idag (21.10) og lagt inn aksjer hver dag så langt denne uken.
Har to el-tester som jeg tenker å bruke ila dagen. Jobber nattevakter denne uken så håper ikke det klusser til testingen. Har ikke opplevd at mensen (syklus) blir påvirket av nattevakter tidligere men lurer på om EL kan bli påvirket :bored:
Brukte en test igår (tirsdag) på utvannet urin og den var svak.
Satser på å legge inn nok aksjer gjennom uka og krysser fingrene for at det klaffer.
 
Tror EL er idag, basert på smerter, murringer og stikkinger, samt ømme nipler. Har da lagt aksjer 5 og 3 dager før foreløpig.. prøvd idag og igår men på magisk vis rett før EL så fungerer ikke mannen. Selv om han ikke aner når jeg har eggløsning. Så det er vel 3-4 måneden på rad med dårlig stemning disse dagene for jeg klarer ikke skjule skuffelsen og det hjelper jo ikke akkurat. Ikke rart jeg Ikke blir gravid…:( Så, sikkert lite håp denne runden også, bare å stålsette seg for mensen på bursdagen min og ikke positiv test.

Skjønner godt du blir skuffa.. Det er lov!

Mannen i hus er ikke så veldig informert om når eggløsning er, men denne gangen ga jeg beskjed ett par dager i forveien, at nå til helga (vi skulle ha gjester hele helga), så tror jeg jammen vi må kjøre på litt - i tillegg til i begynnelsen av uka. Så ble 4, 3, 2 dager før pluss det jeg tror var el-dagen. Fingers crossed!
 
Tror EL er idag, basert på smerter, murringer og stikkinger, samt ømme nipler. Har da lagt aksjer 5 og 3 dager før foreløpig.. prøvd idag og igår men på magisk vis rett før EL så fungerer ikke mannen. Selv om han ikke aner når jeg har eggløsning. Så det er vel 3-4 måneden på rad med dårlig stemning disse dagene for jeg klarer ikke skjule skuffelsen og det hjelper jo ikke akkurat. Ikke rart jeg Ikke blir gravid…:( Så, sikkert lite håp denne runden også, bare å stålsette seg for mensen på bursdagen min og ikke positiv test.
Huff, det skjønner jeg er tøft. Men det er sikkert veldig kjedelig for mannen din også. Hvis han føler det er hans skyld at det ikke går og så øker presset bare enda mer neste gang. Kanskje dere skal snakke litt sammen om det noen dager etter man har hatt en utblåsning om at det er skuffende? Kanskje det å prate om det og vise forståelse kan hjelpe med at presset forsvinner? Det høres jo ut som det er noe som sitter i hodet, hvis han vanligvis får det til og at det da kan hjelpe å snakke om det ☺️

Håper likevel aksjene i forveien er nok ❤️
 
:dance008
Tror EL er idag, basert på smerter, murringer og stikkinger, samt ømme nipler. Har da lagt aksjer 5 og 3 dager før foreløpig.. prøvd idag og igår men på magisk vis rett før EL så fungerer ikke mannen. Selv om han ikke aner når jeg har eggløsning. Så det er vel 3-4 måneden på rad med dårlig stemning disse dagene for jeg klarer ikke skjule skuffelsen og det hjelper jo ikke akkurat. Ikke rart jeg Ikke blir gravid…:( Så, sikkert lite håp denne runden også, bare å stålsette seg for mensen på bursdagen min og ikke positiv test.
Åå..skjønner deg så godt! Man er så innstilt på dette vinduet,og da blir skuffelsen stor når man vet det er en hel måned til neste gang. Vi er ikke k helt samme situasjon,men her har det tatt lang tid før mannen har vært klar for å prøve på nr to,da vår første ble født prematurt. Han har rett og slett vært veldig redd (jeg også for såvidt). Så bestemte vi oss endelig for at jo,nå skal vi prøve…tror det var i februar. Så fikk jeg tilbud om vaksine,og da ble det utsatt i juni. Deretter har det i tur og orden dukket opp ting som har gjort at vi bare har fått to prøveperioder hittil,så kan relatere til den stressende følelsen. Man blir nesten litt irrasjonell når det står på. Da mannen var syk sist periode,så endte jeg opp med å si: «bare gjør det i en kopp,så fikser jeg det selv»IMG. På tull såklart,men også i frustrasjon. Denne prøveperioden blir det visst ikke noe av prøvingen heller,så da må jeg satse på neste måned:dance008.

uansett..du kan bli gravid selv med aksjer tre dager før :gen014. Har lest at optimalt dag å legge inn aksjer på faktisk er to dager før el,så hvis du ikke er helt sikker på at el er i dag,men i går,så kan du faktisk ha truffet optimalt :dance018
 
Tror EL er idag, basert på smerter, murringer og stikkinger, samt ømme nipler. Har da lagt aksjer 5 og 3 dager før foreløpig.. prøvd idag og igår men på magisk vis rett før EL så fungerer ikke mannen. Selv om han ikke aner når jeg har eggløsning. Så det er vel 3-4 måneden på rad med dårlig stemning disse dagene for jeg klarer ikke skjule skuffelsen og det hjelper jo ikke akkurat. Ikke rart jeg Ikke blir gravid…:( Så, sikkert lite håp denne runden også, bare å stålsette seg for mensen på bursdagen min og ikke positiv test.
Skjønner deg godt, vi har vært i samme situasjon et par ganger! Heldigvis litt bedre denne gangen, men misunner jo dem som har sex hver dag før EL. Det nytter ikke her. Da får han det ikke til og det blir veldig mye pliktsex.
 
Tror EL er idag, basert på smerter, murringer og stikkinger, samt ømme nipler. Har da lagt aksjer 5 og 3 dager før foreløpig.. prøvd idag og igår men på magisk vis rett før EL så fungerer ikke mannen. Selv om han ikke aner når jeg har eggløsning. Så det er vel 3-4 måneden på rad med dårlig stemning disse dagene for jeg klarer ikke skjule skuffelsen og det hjelper jo ikke akkurat. Ikke rart jeg Ikke blir gravid…:( Så, sikkert lite håp denne runden også, bare å stålsette seg for mensen på bursdagen min og ikke positiv test.
Opplevde samme som deg, mannen funka ikke. Han sier det sitter i hodet, og gjør han stressa! Han tenker at nå må han prestere, nå må den ikke bli slapp..og da skjer jo selvfølgelig det ! Krysser fingrene for at det klaffer for dere!
 
Back
Topp