IKM uke 42

Åh, deilig å komme over i dpo-land! Krysser alt jeg har for at det skal gå bra for både deg og meg og alle andre her :)

Jeg har hatt 0.41 og 0.26 i dag, får se hva dagens siste sier her snart. Ble kanskje ikke den gradvise økningen jeg håpet på :laughing002
Håper på mange positive tester! Håper jo at det går, men har slått meg til ro med og godtatt at vi skal starte ivf og kjenner at det går helt fint. Er spent og gruer meg, men prøver å være optimist :joyful:

Søren også, var jo det du skulle få nå! :laughing002

Fikk min in Februar 2023, og fikk den ut Juni 2025. Så litt over 2 år da. Hadde ikke nå syklus i det hele tatt når jeg hadde den, av og til kunne jeg få lit spotting hvis jeg hadde trent ekstra hardt eller av og til etter sex. Men ellers ingen blødninger, ingen syklus :hilarious:
Men hadde det ikke heller når jeg hadde Mirena i armen, den hadde jeg lit over et år i hvert fall. Husker ikke helt. Men på mini piller hadde jeg først ingen blødninger, og så di siste månedene var et rent h*vete. Først begynte jeg plutselig bløde, det varte i en uke. Så gikk det en måned, begynte bløde på nytt. Trudde jeg hadde bare fått mensen tilbake etter et år uten noen syklus… men andre gangen blødde jeg i 2 uker. Da gikk det 2-3 uker uten bløding, og så blødd jeg i ca 4 uker. Ingen blod i 1-2 uker, og så blødde jeg i over 6 uker… det var altså ikke ordentlig mens blødning, var jo mest bare spotting, men det var nok at det var plagsomt. Det va da jeg bestemte meg at mini piller var ikke noe for meg. Så det va da jeg tog p-stav i armen. Fikk den ut i Oktober 2021 da jeg og mannen sku gifte oss i Desember, og så blei jeg gravid etter ei skikkelig rar syklus… siste mensen var 1/1, blei gravid 9/2. Altså, er den dagen di beregna egget blei befruktet når jeg var på UL :hilarious:
Veldig rar. Hadde også positiv test (altså graviditetstest) 6/2… men så var jeg «ikke gravid» enda?! Trur jeg slapp to egg faktisk. Fikk snakket om det med legen da jeg hadde SA i August, viste ho bilde av di positive tester jeg fikk før jeg «egentlig» blei gravid. Ho va helt enig i at di var positive… så jeg har altså aldri hatt tru på mine sykluser, di finner bare på ting hver gang :hilarious::angelic:

Beklager for langt svar, syns slike ting er bare veldig interessant, alle har så forskjellige opplevelser :happy::D
Syns det er artig og høre om det!
Herregud, det med mini-pillene hørtes jo helt forferdelig ut!! så skjønner godt at du ga opp på de! Og det du forteller om positiv test før du egentlig var gravid – det høres jo faktisk ut som du slapp to egg da ja! Kroppen kan virkelig bare kjøre sitt eget løp. :alien Jeg er helt enig – det er gøy å høre andres erfaringer, og artig å dele sånne ting! :Heartred

Herregud, det med mini-pillene hørtes jo helt forferdelig ut!! så skjønner godt at du ga opp på de! Og det du forteller om positiv test før du egentlig var gravid – det høres jo faktisk ut som du slapp to egg da ja! Kroppen kan virkelig bare kjøre sitt eget løp. :alien Jeg er helt enig – det er gøy å høre andres erfaringer, og artig å dele sånne ting! :Heartred
Ja, det blei myyye penger på truseinnlegg i den perioden :hilarious:
Likte egentlig spiralen helt greit, men vet ikke om det er nå æ bli å ta flere ganger. Isf en ikke hormon spiral. Føler meg som en helt ny menneske etter jeg har fått den ut…
Ja, mest sannsynlig så slapp jeg et egg noen uker etter mensen, den blei befruktet men var kjemisk, men før jeg begynte bløde så blei en til egg befruktet, og satt, og blei til terminspire :love7
For jeg blødde jo aldri mellom di positive tester. Legger med foto på den positive testen fra begynnelsen av februar, altså den jeg fikk før den andre egg slapp. Er jo egentlig helt sykt hele situasjonen, fans jo mulighet at jeg hadde vart gravid med to uten at di va tvillinger :hilarious:
Vet at det er mulig, men veeeldig sjeldent. Var mest bare forvirrende, hele situasjonen. Hadde jo positive tester i noen dager, som plutselig blei negativ. Satt og venta på at jeg skulle begynne bløde, men det kom aldri. Plutselig nå ca 3 uker senere så hadde jeg positive tester på nytt :hilarious:
Skjønte ingenting

Vedlegg

• IMG_8323.jpeg
    IMG_8323.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 31
Ja, det blei myyye penger på truseinnlegg i den perioden :hilarious:
Likte egentlig spiralen helt greit, men vet ikke om det er nå æ bli å ta flere ganger. Isf en ikke hormon spiral. Føler meg som en helt ny menneske etter jeg har fått den ut…
Ja, mest sannsynlig så slapp jeg et egg noen uker etter mensen, den blei befruktet men var kjemisk, men før jeg begynte bløde så blei en til egg befruktet, og satt, og blei til terminspire :love7
For jeg blødde jo aldri mellom di positive tester. Legger med foto på den positive testen fra begynnelsen av februar, altså den jeg fikk før den andre egg slapp. Er jo egentlig helt sykt hele situasjonen, fans jo mulighet at jeg hadde vart gravid med to uten at di va tvillinger :hilarious:
Vet at det er mulig, men veeeldig sjeldent. Var mest bare forvirrende, hele situasjonen. Hadde jo positive tester i noen dager, som plutselig blei negativ. Satt og venta på at jeg skulle begynne bløde, men det kom aldri. Plutselig nå ca 3 uker senere så hadde jeg positive tester på nytt :hilarious:
Skjønte ingenting
Enig- jeg har egt vurdert kobberspiral om det blir spiral igjen. Skulle ønske vi damene kunne slippe det opplegget der. Vi har nok hormoner å styre med som det er.

Herregud! Det der er helt sykt faktisk!! Den er jo helt klart positiv også! Skjønner godt at du ble veldig forvirra. Veldig koselig at det ble baby ut av det ene egget da haha :love017

Enig- jeg har egt vurdert kobberspiral om det blir spiral igjen. Skulle ønske vi damene kunne slippe det opplegget der. Vi har nok hormoner å styre med som det er.

Herregud! Det der er helt sykt faktisk!! Den er jo helt klart positiv også! Skjønner godt at du ble veldig forvirra. Veldig koselig at det ble baby ut av det ene egget da haha :love017
Ja, er veldig frustrerende at vi har så få og dårlige valg :crybaby2

Og ja, er SÅ glad og takknemlig at vi fikk sønnen våres fra den andre eggen :love7
Men det var ordentlig forvirrende og være på første UL og høre at jeg var 3 uker mindre enn det jeg sku egentlig ha vært. Var sykt tungt. Føltes som at jeg var gravid en evighet :hilarious: gikk to uker over BF datoen, og. Så gravid fra 1/1 til midten av november :hilarious: anbefales ikke!

Ja, er veldig frustrerende at vi har så få og dårlige valg :crybaby2

Og ja, er SÅ glad og takknemlig at vi fikk sønnen våres fra den andre eggen :love7
Men det var ordentlig forvirrende og være på første UL og høre at jeg var 3 uker mindre enn det jeg sku egentlig ha vært. Var sykt tungt. Føltes som at jeg var gravid en evighet :hilarious: gikk to uker over BF datoen, og. Så gravid fra 1/1 til midten av november :hilarious: anbefales ikke!
Ja det skjønner jeg.. husker jeg ble satt tilbake 1 dag bare med forrige og jeg ble skuffa av bare det liksom :arghh: 3 uker er jo krise

CD 16 og testene er fremdeles ikke positive, så da er det i hvert fall ikke noen EL i dag. Høyere dose Letrozol fører til senere eggløsning hos meg tydeligvis :smiley-ashamed004
Samme her, og er også CD 16 :smiley-ashamed004
Har riktigsnok fått EL slim i dag, så håper en positiv test er rett rundt hjørnet!

Kan jeg spørre hvor høy dose Letrozol du tar?:Heartpink

fix – 38 – B1 – siste før vi starter opp igjen med ivf-forsøk nr5 – 1/10 – 16/10

Blir med her også siden jeg alltid har et minihåp hver naturlige syklus. Måtte ta pause fra ivf etter siste forsøk, som også resulterte i kjemisk (som tidligere), pga vi var helt utslitt. Har hatt to kjemiske naturlig de siste mnd også.. Er så vondt å faktisk få positive tester, og så se streken bare bli svakere og svakere.
Hjalp heller ikke at jeg forvekslet eggløsningstestene og graviditetstestene forrige syklus og trodde en hel dag at jeg hadde fått sterke positive graviditetstester.. :smiley-ashamed005:confused013:help:iamwithstupid:jokercolor
Til mitt forsvar så er ikke hodet helt på plass ennå.. Men det kommer seg!:woot:

Blir spennende å følge og å se testene deres her fremover!

Ja det skjønner jeg.. husker jeg ble satt tilbake 1 dag bare med forrige og jeg ble skuffa av bare det liksom :arghh: 3 uker er jo krise
Verste er at på andre UL så blei jeg satt enda mer bak, trur det var bare noen dager da men var jo likevel sååå frustrerende :hilarious:
Følte meg at jeg sku aldri komme til BF datoen, og så når det endelig kom, drøyde det nesten to uker til før sønnen blei født via katastrofe snitt :shy:
Håper virkelig at nr 2 er mye enklere på alle måter, føler fortsatt at den første va stresset og kaos fra dag 1.

fix – 38 – B1 – siste før vi starter opp igjen med ivf-forsøk nr5 – 1/10 – 16/10

Blir med her også siden jeg alltid har et minihåp hver naturlige syklus. Måtte ta pause fra ivf etter siste forsøk, som også resulterte i kjemisk (som tidligere), pga vi var helt utslitt. Har hatt to kjemiske naturlig de siste mnd også.. Er så vondt å faktisk få positive tester, og så se streken bare bli svakere og svakere.
Hjalp heller ikke at jeg forvekslet eggløsningstestene og graviditetstestene forrige syklus og trodde en hel dag at jeg hadde fått sterke positive graviditetstester.. :smiley-ashamed005:confused013:help:iamwithstupid:jokercolor
Til mitt forsvar så er ikke hodet helt på plass ennå.. Men det kommer seg!:woot:

Velkommen in i gruppen :smiley-bounce012 Artig å få in flere!
Så trist å høre at du har opplevd kjemiske graviditeter, er så trist at det må skje :sorry:
Håper det blir veldig snart din tur å få baby:love7

Den blir svakere og svakere - Premom sier den er på 0.5 nå. Er nok EL i dag, og alle tegn er på plass! Sykt mye eggehvite slim, skikkelig vondt på venstre side av magen/ryggen, og gleder meg veldig til mannen kommer hjem :angelic:
Er nå bare andre syklus jeg temper; tempen hadde gått opp bitte lit i dag, er det vanlig at den går gradvis opp under EL? Regner med at jeg ser en betydelig økning i morgen tidlig uansett :D
Og i morgen er jeg endelig i DPO landet, og 1 DPO! Wiii :love7

Vedlegg

• IMG_2751.jpeg
    IMG_2751.jpeg
    1,5 MB · Visninger: 13
Er det noen her som har hatt eggløsning uten å få positiv test? Jeg har hatt symptomer på eggløsning. Litt slim på mandag , temperaturøkning med 0,3 i går (fortsatt høy i dag) samt murringer i mage og øm i korsrygg. Nå har jeg begynt å få litt ømme brystvorter.
Til info testet jeg kun 1 gang om dagen. Den sterkeste linjen (Men synlig negativ) hadde jeg på mandag (dog var dette kl 18 ca) og ikke testet tidligere den dagen. Kan det være at jeg har hatt eggløsning men misset toppen? Har sååå lyst til å være gravid

Er det noen her som har hatt eggløsning uten å få positiv test? Jeg har hatt symptomer på eggløsning. Litt slim på mandag , temperaturøkning med 0,3 i går (fortsatt høy i dag) samt murringer i mage og øm i korsrygg. Nå har jeg begynt å få litt ømme brystvorter.
Til info testet jeg kun 1 gang om dagen. Den sterkeste linjen (Men synlig negativ) hadde jeg på mandag (dog var dette kl 18 ca) og ikke testet tidligere den dagen. Kan det være at jeg har hatt eggløsning men misset toppen? Har sååå lyst til å være gravid
Ja altså så langt jeg vet så får ikke alle kjempe positive LH tester når di har EL. EL tester maler bare LH. Kan egentlig hende og at du fikk en «peak», men missa det pga den steg så raskt og du testa ikke i akkurat den øyeblikket.
Jeg syns slim og temping er mye bedre måter å beregne EL. Du kjenner kroppen din best, og :Heartbigred
Hvis du føler at det har skjedd og alle tegn var på plass, så vil jeg tru du har hatt EL :love7

Samme her, og er også CD 16 :smiley-ashamed004
Har riktigsnok fått EL slim i dag, så håper en positiv test er rett rundt hjørnet!

Kan jeg spørre hvor høy dose Letrozol du tar?:Heartpink
Jeg har gått fra 2.5 til 5 til nå 7.5. Har riktignok alltid slitt med at jeg ikke får veldig sterkt positive LH tester, så jeg temper også. Har bekreftet eggløsning med blodprøve flere ganger så det skjer jo selv om jeg ikke får positive tester. Men vanskelig å vite at man treffer med aksjene riktig, blir mange runder i en 10-14 dagers periode :laughing002

Verste er at på andre UL så blei jeg satt enda mer bak, trur det var bare noen dager da men var jo likevel sååå frustrerende :hilarious:
Følte meg at jeg sku aldri komme til BF datoen, og så når det endelig kom, drøyde det nesten to uker til før sønnen blei født via katastrofe snitt :shy:
Håper virkelig at nr 2 er mye enklere på alle måter, føler fortsatt at den første va stresset og kaos fra dag 1.
Huff… krysser virkelig fingeren for at alt går litt mer på skinner neste gang :Heartred

Hei! Er på grensa mellom uke 42 og uke 43, men melder meg bare på her først, så får vi se. Denne syklusen har gått kjempefort. Har ikke tenkt på prøvinga før i går. Jeg har hatt EL-slim siden i går, så sjekket jeg appen og ser at jeg skal ha EL på søndag. Har ikke gitt opp, men denne måneden føler jeg meg litt sånn… meh.

Andre EL-test er tatt. I går var den kjempesvak, i dag har den økt. Får se i dagene framover hva som skjer. :)

Stjernest0v - 30 år - B3 - PP6 - EL 5.10 - IKM 19.10

Hei! Er på grensa mellom uke 42 og uke 43, men melder meg bare på her først, så får vi se. Denne syklusen har gått kjempefort. Har ikke tenkt på prøvinga før i går. Jeg har hatt EL-slim siden i går, så sjekket jeg appen og ser at jeg skal ha EL på søndag. Har ikke gitt opp, men denne måneden føler jeg meg litt sånn… meh.

Andre EL-test er tatt. I går var den kjempesvak, i dag har den økt. Får se i dagene framover hva som skjer. :)

Stjernest0v - 30 år - B3 - PP6 - EL 5.10 - IKM 19.10
Velkommen hit! Har ført dere opp på lista. Håper dette blir runden spira sitter :love2

Back
Topp