IKM uke 42

Da er spiralen tatt ut! Og gyn sa at det var masse «folikler»(?), at alt så veldig bra ut, og at det bare er å sette i gang med prøvingen asap. Blir spennende å se om kroppen følger syklusen etter forrige tante rød. Var jo uten tr i noen mnd før jeg plutselig fikk det nå sist. Kjente alle tegnene til EL to uker før, så er ganske sikker på at det faktisk var tr også- ikke bare spotting pga hormonene i spiralen.

Ingen tegn til eggløsning på testene enda iaf. Noen som har erfaring med hvor lang tid det tok for dere å få stabil syklus etter hormonspiral? Synes og huske at alt ble normalt med en gang sist jeg tok den ut, men da hadde jeg hatt den i så mange år at jeg hadde veldig regelmessig syklus med den på slutten også.
Fikk spiral ut 17/6 etter over 2 år med den in. Fikk mensen 12/7, blei gravid den syklusen. Blei dessverre SA; begynte bløde 17/8. Fikk mens på nytt 17/9. EL har vært lit her og der, men det var egentlig forventet sia jeg har PCOS. Beregnet EL nå til 5/10, men håper den kommer tidligere :angelic:
Håper det blir våres måned :smiley-bounce012

Fikk den sterkeste positive el-testen jeg noen gang har fått, fikk med meg mannen og så fikk han det ikke til og jeg er så lei meg nå. Hadde så håper for å få til aksjer denne siste muligheten vår i et håp om at vi faktisk skulle klare å bli gravid :sorry: en ting er å ikke bli gravid denne måneden, men jeg tenker jo på alt som nå kommer til å komme istedenfor. Alle sprøytene og medisinene, bivirkninger, egguthenting, innsett og ikke minst kostnaden :banghead: er så mentalt utslitt av å prøve å bli gravid.

Fikk den sterkeste positive el-testen jeg noen gang har fått, fikk med meg mannen og så fikk han det ikke til og jeg er så lei meg nå. Hadde så håper for å få til aksjer denne siste muligheten vår i et håp om at vi faktisk skulle klare å bli gravid :sorry: en ting er å ikke bli gravid denne måneden, men jeg tenker jo på alt som nå kommer til å komme istedenfor. Alle sprøytene og medisinene, bivirkninger, egguthenting, innsett og ikke minst kostnaden :banghead: er så mentalt utslitt av å prøve å bli gravid.
Huff, så kjedelig :confused: Det er virkelig ikke for hvem som helst denne reisen her. Føler at det er vanskelig å holde motet oppe, også blir det så altoppslukende også. Kjenner ikke meg selv igjen noen ganger. Håper det ikke blir så ille som du frykter, men det hadde selvsagt vært mye enklere om det bare skjedde av seg selv

Huff, så kjedelig :confused: Det er virkelig ikke for hvem som helst denne reisen her. Føler at det er vanskelig å holde motet oppe, også blir det så altoppslukende også. Kjenner ikke meg selv igjen noen ganger. Håper det ikke blir så ille som du frykter, men det hadde selvsagt vært mye enklere om det bare skjedde av seg selv
Absolutt ikke for hvem som helst når det ikke går nei.. unner alle å bli gravide fort, men fy søren så urettferdig det kan være! Håper jo at alt går veldig greit med ivf og at jeg ikke får store problemene hverken med stimulering eller å bli gravid, men skulle så ønske vi i hvert fall kunne gått inn i det med en følelse av at vi virkelig gjorde alt vi kunne.

Fikk spiral ut 17/6 etter over 2 år med den in. Fikk mensen 12/7, blei gravid den syklusen. Blei dessverre SA; begynte bløde 17/8. Fikk mens på nytt 17/9. EL har vært lit her og der, men det var egentlig forventet sia jeg har PCOS. Beregnet EL nå til 5/10, men håper den kommer tidligere :angelic:
Håper det blir våres måned :smiley-bounce012
Åå så trist at det ble SA.. tusen takk for deling av erfaring :Heartred Krysser fingrene for det ja:shy: Dagene blir fort lange når man venter på el.. :bookworm: er mye venting i alle fasene egt haha! Ble fort påmint hvor utålmodig jeg er gitt

Trenger hjelp med noen ting… vet ikke hvorfor, hadde absolutt ingen grunn til å gjøre det, men tog en graviditetstest i dag. Er sikkert fordi jeg fikk pakke med g test i dag :angelic:
Anyways. Var veeeldig sikker på at jeg så nå svakt på den. Bestilte kun noen få tidlige tester fra Baby Plan denne gang sia jeg fikk så grusomme skygger på di sist, men hadde lest at skygge på di vanlige strimler var ikke like vanlig. Så tog en sånn en i dag. Nå på kvelden måtte jeg bare ta en til (testetøs her, jeg vet, jeg forventer EL på lørdag. Som sagt, hadde NULL grunn til å ta test :hilarious:)
Meeen syns det er en enda sterkere strek på den :dontknow

Nå etter den har tørket ser den enda sterkere ut. Har dere opplevt sterke skygger på Baby Plan vanlig strimler?? Dypper jeg dem helt feil sånn at di bare får strek uansett? Blir helt GAL av dette…

Åå så trist at det ble SA.. tusen takk for deling av erfaring :Heartred Krysser fingrene for det ja:shy: Dagene blir fort lange når man venter på el.. :bookworm: er mye venting i alle fasene egt haha! Ble fort påmint hvor utålmodig jeg er gitt
Ja, hater å vente :hilarious: Er nesten kun artig mellom 6-10 DPO syns jeg… og den delen der man har EL… :angelic:

Absolutt ikke for hvem som helst når det ikke går nei.. unner alle å bli gravide fort, men fy søren så urettferdig det kan være! Håper jo at alt går veldig greit med ivf og at jeg ikke får store problemene hverken med stimulering eller å bli gravid, men skulle så ønske vi i hvert fall kunne gått inn i det med en følelse av at vi virkelig gjorde alt vi kunne.
Synes du fremdeles kan tenke at dere har gjort alt dere kunne da, selvom jeg skjønner at det er vanskelig. Kanskje dere får muligheten i morgen også?

Synes du fremdeles kan tenke at dere har gjort alt dere kunne da, selvom jeg skjønner at det er vanskelig. Kanskje dere får muligheten i morgen også?
Vi tok en liten inseminering nå, dør av oss :facepalm: men hva gjør man ikke for å prøve, haha!! Det hadde jo gått å prøve i morgen, det er bare jeg som ikke finnes rasjonell i denne settingen når jeg er så innstilt på å prøve. Kanskje like greit det blir ivf og alt er utenfor min kontroll :laughing002

Vi tok en liten inseminering nå, dør av oss :facepalm: men hva gjør man ikke for å prøve, haha!! Det hadde jo gått å prøve i morgen, det er bare jeg som ikke finnes rasjonell i denne settingen når jeg er så innstilt på å prøve. Kanskje like greit det blir ivf og alt er utenfor min kontroll :laughing002
Så bra det ordnet seg! :Heartred

Her er nok EL rett rundt hjørnet! Utfloden begynner å bli klissete og det murrer i venstre eggstokk.
Blir ikke å teste etter EL, har stabile sykluser og får el slim noen timer før el. Når el har vært er det som å skru av en bryter å pmdd bryter løs med vonde bryst, dårlig humør, angst og kvalme:wacky: For meg er det sikrere tegn enn å stresse med el tester. Vi skal hvertfall legge masse aksjer i dag og i morgen! Så er det bare å krysse fingrene.
Håper ventetiden mot ikm går raskt, vi skal nemlig på bryllupsreise så det blir nok ikke tid til å tenke så mye på det:love017

Last edited:
Her er nok EL rett rundt hjørnet! Utfloden begynner å bli klissete og det murrer i venstre eggstokk.
Blir ikke å teste etter EL, har stabile sykluser og får el slim noen timer før el. Nå el har vært er det som å skru av en bryter å pmdd bryter løs med vonde bryst, dårlig humør, angst og kvalme:wacky: For meg er det sikrere tegn enn å stresse med el tester. Vi skal hvertfall legge masse aksjer i dag og i morgen! Så er det bare å krysse fingrene.
Håper ventetiden mot ikm går raskt, vi skal nemlig på bryllupsreise så det blir nok ikke tid til å tenke så mye på det:love017
Så artig! Håper det går som du håper :love7

Ikke helt der enda. Men vil tru den blir positiv i morgen kveld eller torsdag, med EL enten på fredag eller lørdag. Endelig!! :smiley-bounce012

Vedlegg

• IMG_2623.jpeg
    IMG_2623.jpeg
    1,7 MB · Visninger: 27
IMG_5075.jpeg
foreløpig veldig svake EL tester, noe som er annerledes fra forrige måned der jeg lå høyt hele tiden uten at det bikket over til positiv test. Satser på at det er et godt tegn at det ser «annerledes» ut denne gangen, men også litt skummelt å ligge så lavt :smiley-ashamed004

Når pleier du å få positiv test og har du rask stigning? :D
CD 15/16 som regel, og ja, det går fort opp og fort ned igjen. Har skjedd at jeg har to stigninger også da, så pleier å følge med på temperaturen også :smiley-ashamed004 Økte dosen på letrozol denne runden da, så vi får se om det påvirker noe

CD 15/16 som regel, og ja, det går fort opp og fort ned igjen. Har skjedd at jeg har to stigninger også da, så pleier å følge med på temperaturen også :smiley-ashamed004 Økte dosen på letrozol denne runden da, så vi får se om det påvirker noe
Blir spennende å se om økt dose hjelper, krysser fingrene for det! :love017

Back
Topp