IKM uke 42

Så langt. Eg er forsatt ny til temping men trur eg er snart ferdig med eggløsning. Om det faktisk skjer då.
Screenshot_20251001-082817~2.png

Har hatt bortfallsblødning etter spiralen i helgen, siste rest mandag morgen. Er vel kanskje sånn at det egentlig blir som en ny syklus. Mulig jeg ikke får el før neste uke eller uka etter det igjen, men fortsetter å teste hver dag nå i håpet om at den kommer før hehe

For en POSITIV overraskelse æ fikk etter jobb i dag :smiley-bounce012
Trur EL kan faktisk skje i morgen da!! Et par dager tidligere enn forventet :D
Har hatt masse stikker og smerter i livmor området og ryggen i dag på jobb, så mistenkte at det kunne va EL på vei.
Glemte ta temp i dag, selvfølgelig… men den har vært veldig stabil den siste uken. Passer på å tempe i morgen og fredag. Så får vi se!!
Dette var altså en skikkelig fin overraskelse!! Er CD 15 nå, siste to sykluser har jeg hatt EL på dag 20-21. Første syklusen vi prøvde kom det på dag 14 eller 15. Her vet man aldri :hilarious:
Glede meg nå ekstremt til kvelden :angelic:

Vedlegg

• IMG_2686.jpeg
    IMG_2686.jpeg
    82,8 KB · Visninger: 23
  • IMG_2687.jpeg
    IMG_2687.jpeg
    155,7 KB · Visninger: 23
Har hatt bortfallsblødning etter spiralen i helgen, siste rest mandag morgen. Er vel kanskje sånn at det egentlig blir som en ny syklus. Mulig jeg ikke får el før neste uke eller uka etter det igjen, men fortsetter å teste hver dag nå i håpet om at den kommer før hehe
Heia du. Jeg fikk spiralen ut 17/6, og blødde lit 20/6 og 21/6. Fikk likevel EL ca 2/7. Knall positiv test 1/7, i hvert fall. Så trur ikke det påvirker EL :love7
Er nok bare kroppen som «leger» seg. Håper det blir positiv EL test på deg snart :Heartbigred

Heia du. Jeg fikk spiralen ut 17/6, og blødde lit 20/6 og 21/6. Fikk likevel EL ca 2/7. Knall positiv test 1/7, i hvert fall. Så trur ikke det påvirker EL :love7
Er nok bare kroppen som «leger» seg. Håper det blir positiv EL test på deg snart :Heartbigred
Tusen takk for deling! Dette hjalp å høre :Heartred :Heartred :shy: Da vet jeg iaf at det ikke nødvendigvis er helt waste å teste for el en gang om dagen allerede hihi

Tusen takk for deling! Dette hjalp å høre :Heartred :Heartred :shy: Da vet jeg iaf at det ikke nødvendigvis er helt waste å teste for el en gang om dagen allerede hihi
Absolutt ikke :D Jeg anbefaler det faktisk. Fikk en nesten positiv test den 25/6 og 26/6, men så blei testene svakere. Og så plutselig knall positiv den 1/7. Trur absolutt at hormonene er helt på bærtur etter man får ut spiralen, så EL tester kan være veldig opp og ned. Finnes her hvis du lurer på nå annet, var veldig nøye med og skriv ned alle symptomene jeg hadde etter jeg fikk ut spiralen i fall noen trengte høre nå erfaringer i fremtiden :hilarious:
Temper du og? :angelic:

Absolutt ikke :D Jeg anbefaler det faktisk. Fikk en nesten positiv test den 25/6 og 26/6, men så blei testene svakere. Og så plutselig knall positiv den 1/7. Trur absolutt at hormonene er helt på bærtur etter man får ut spiralen, så EL tester kan være veldig opp og ned. Finnes her hvis du lurer på nå annet, var veldig nøye med og skriv ned alle symptomene jeg hadde etter jeg fikk ut spiralen i fall noen trengte høre nå erfaringer i fremtiden :hilarious:
Temper du og? :angelic:
Oiii det var jo rett etter blødningen din og! Ja det virker som den blir litt på bærtur haha! Det er jo helt perfekt- skal ikke se bort ifra at jeg plutselig lurer på mer etter hvert haha! Nei temper ikke. Har vurdert det men tror jeg ser an litt de første syklusene her nå, også prøver jeg evt det etter hvert! Har jo veldig kontrollbehov så det virker jo egt veldig digg å få enda mer oversikt med å tempe. Er bare så redd for å bli mer skuffa jo mer innsats jeg gjør hvis du skjønner haha :bookworm: Så får holde med el tester i første omgang

Oiii det var jo rett etter blødningen din og! Ja det virker som den blir litt på bærtur haha! Det er jo helt perfekt- skal ikke se bort ifra at jeg plutselig lurer på mer etter hvert haha! Nei temper ikke. Har vurdert det men tror jeg ser an litt de første syklusene her nå, også prøver jeg evt det etter hvert! Har jo veldig kontrollbehov så det virker jo egt veldig digg å få enda mer oversikt med å tempe. Er bare så redd for å bli mer skuffa jo mer innsats jeg gjør hvis du skjønner haha :bookworm: Så får holde med el tester i første omgang
Forstår deg helt :happy:
Begynte og tempe forrige syklus. Følte å at det hadde vært lit «for mye» fra den første.
Men ja, tog ikke så lang tid å få EL egentlig. Unnskyld hvis du har allerede sagt det, men hvor lenge hadde du spiralen? Jeg trur det kan påvirke litt…

Ja, veldig, ny 0.41 i dag, så kanskje jeg faktisk får en litt gradvis stigning denne gangen? Får teste igjen etter jobb.

Hvordan går det med deg?
Det kan jo godt være du får. Jeg hadde det før og syntes det var så greit for da visste jeg at el var på vei, nå er det bare pang og der var testen positiv :laughing002

Er faktisk 1dpo i dag, føles nesten litt rart ut og det er sikkert fordi vi fikk beskjed om at vi mest sannsynlig ikke klarer å bli gravid. Oppstartssamtale på hausken i morgen, veldig spent på det!

Hei! Da melder jeg meg inn her :

altjegønsker91 - 33 - b1 - pp3 - EL litt usikker enda, mulig rundt 6/10 - IKM 18 eller 19/10

Var hos fastlegen forrige å ble henvist til fertilitetsklinikk, da vi har prøvd i over ett år, men ikke aktivt med masse testing, men har sett at det har vært aksjelegging rundt eggløsning ca hver mnd i over 1 år. 26 uker ventetid, så fortsetter å prøver å håper det klaffer naturlig mens vi venter :smiley-angelic001 har startet med EL testing for denne pp nå, har også gått til innkjøp av Prefert vaginalgel, er det noen som har erfaring med den?

Håper på masse fine babystreker og terminspirer i gruppa her :Heartpink

Det kan jo godt være du får. Jeg hadde det før og syntes det var så greit for da visste jeg at el var på vei, nå er det bare pang og der var testen positiv :laughing002

Er faktisk 1dpo i dag, føles nesten litt rart ut og det er sikkert fordi vi fikk beskjed om at vi mest sannsynlig ikke klarer å bli gravid. Oppstartssamtale på hausken i morgen, veldig spent på det!
Åh, deilig å komme over i dpo-land! Krysser alt jeg har for at det skal gå bra for både deg og meg og alle andre her :)

Jeg har hatt 0.41 og 0.26 i dag, får se hva dagens siste sier her snart. Ble kanskje ikke den gradvise økningen jeg håpet på :laughing002

Jeg vil tru at peaken kom i ettermiddagen. Måtte ta en til test nesten på prikk to timer etter den første positive. Skal teste i morgen tidlig når jeg står opp (ca 5:45), og så håper jeg at den begynner bli mot negativ. Satser på at i morgen er EL dagen :love7
Aksjer blei lagt nå, så har egget en «welcome party»… eller skal man si, «wellcum party»? :hilarious:
Håper egget blir glad i en av di på festen, og di bestemmer seg være sammen til neste sommer i hvert fall :angelic:
Kanskje vi sender en «search party» i morgen, og. Håper alle dere får snart enten positiv test eller en like artig kveld som jeg har hatt :hilarious:

Vedlegg

• IMG_2718.jpeg
    IMG_2718.jpeg
    183,9 KB · Visninger: 28
  • IMG_2719.png
    IMG_2719.png
    1.011,2 KB · Visninger: 26
Forstår deg helt :happy:
Begynte og tempe forrige syklus. Følte å at det hadde vært lit «for mye» fra den første.
Men ja, tog ikke så lang tid å få EL egentlig. Unnskyld hvis du har allerede sagt det, men hvor lenge hadde du spiralen? Jeg trur det kan påvirke litt…
Jeg hadde spiralen nesten ett år- tok den i desember i fjor. Sist jeg hadde den var den i 3 år eller noe, og da tror jeg det begynte å bli mindre hormoner i den på slutten siden jeg hadde regelmessig syklus hele siste året. Hadde heller ingen bortfallsblødning som jeg kan huske den gang. Denne gangen har jeg ikke hatt like regelmessig- har hoppet over et par sykluser her og der siden jeg satt den inn i desember. Mulig det har noe å si! Men håper kroppen tar utgangspunkt i sist mensen som jeg hadde ca 11-15 sept før uttak 24. :angelic: hvor lenge hadde du den?

Jeg hadde spiralen nesten ett år- tok den i desember i fjor. Sist jeg hadde den var den i 3 år eller noe, og da tror jeg det begynte å bli mindre hormoner i den på slutten siden jeg hadde regelmessig syklus hele siste året. Hadde heller ingen bortfallsblødning som jeg kan huske den gang. Denne gangen har jeg ikke hatt like regelmessig- har hoppet over et par sykluser her og der siden jeg satt den inn i desember. Mulig det har noe å si! Men håper kroppen tar utgangspunkt i sist mensen som jeg hadde ca 11-15 sept før uttak 24. :angelic: hvor lenge hadde du den?
Fikk min in Februar 2023, og fikk den ut Juni 2025. Så litt over 2 år da. Hadde ikke nå syklus i det hele tatt når jeg hadde den, av og til kunne jeg få lit spotting hvis jeg hadde trent ekstra hardt eller av og til etter sex. Men ellers ingen blødninger, ingen syklus :hilarious:
Men hadde det ikke heller når jeg hadde Mirena i armen, den hadde jeg lit over et år i hvert fall. Husker ikke helt. Men på mini piller hadde jeg først ingen blødninger, og så di siste månedene var et rent h*vete. Først begynte jeg plutselig bløde, det varte i en uke. Så gikk det en måned, begynte bløde på nytt. Trudde jeg hadde bare fått mensen tilbake etter et år uten noen syklus… men andre gangen blødde jeg i 2 uker. Da gikk det 2-3 uker uten bløding, og så blødd jeg i ca 4 uker. Ingen blod i 1-2 uker, og så blødde jeg i over 6 uker… det var altså ikke ordentlig mens blødning, var jo mest bare spotting, men det var nok at det var plagsomt. Det va da jeg bestemte meg at mini piller var ikke noe for meg. Så det va da jeg tog p-stav i armen. Fikk den ut i Oktober 2021 da jeg og mannen sku gifte oss i Desember, og så blei jeg gravid etter ei skikkelig rar syklus… siste mensen var 1/1, blei gravid 9/2. Altså, er den dagen di beregna egget blei befruktet når jeg var på UL :hilarious:
Veldig rar. Hadde også positiv test (altså graviditetstest) 6/2… men så var jeg «ikke gravid» enda?! Trur jeg slapp to egg faktisk. Fikk snakket om det med legen da jeg hadde SA i August, viste ho bilde av di positive tester jeg fikk før jeg «egentlig» blei gravid. Ho va helt enig i at di var positive… så jeg har altså aldri hatt tru på mine sykluser, di finner bare på ting hver gang :hilarious::angelic:

Beklager for langt svar, syns slike ting er bare veldig interessant, alle har så forskjellige opplevelser :happy::D
Syns det er artig og høre om det!

Hei :) Melder meg inn her og krysser fingrene for mange positive tester :)

Kliss - 39 - B1 - PP2 etter MA i juli - EL 1/10 - IKM 15/10
Hei! Da melder jeg meg inn her :

altjegønsker91 - 33 - b1 - pp3 - EL litt usikker enda, mulig rundt 6/10 - IKM 18 eller 19/10

Var hos fastlegen forrige å ble henvist til fertilitetsklinikk, da vi har prøvd i over ett år, men ikke aktivt med masse testing, men har sett at det har vært aksjelegging rundt eggløsning ca hver mnd i over 1 år. 26 uker ventetid, så fortsetter å prøver å håper det klaffer naturlig mens vi venter :smiley-angelic001 har startet med EL testing for denne pp nå, har også gått til innkjøp av Prefert vaginalgel, er det noen som har erfaring med den?

Håper på masse fine babystreker og terminspirer i gruppa her :Heartpink
Velkommen! Har ført dere opp! @altjegønsker91, jeg førte deg foreløpig opp på IKM 18. okt, men det er bare å si ifra hvis eggløsningen og IKM blir en annen dag, så endrer jeg det:happy:

Back
Topp