IKM uke 42 <3

Det er så kjedelig :( CD 8 her.. også så kjedelig å hele tiden vente på å bli ferdig med å blø.. kan man i det hele tatt få eggløsning om man blør?:sorry:
Litt vanskelig å si. Det frarådes jo å ha sex mens man blør, pga fare for infeksjon. Har man fortsatt hcg i kroppen slår det også ut på EL test :wtf: Man de fleste kjenner kroppen sin, så de klarer å kjenne etter el selvom man blør :) Men tror det er fullt mulig å ha EL mens man enda blør ja

Det er så kjedelig :( CD 8 her.. også så kjedelig å hele tiden vente på å bli ferdig med å blø.. kan man i det hele tatt få eggløsning om man blør?:sorry:
Usikker ang EL ved blødning, men vet man kan ha hCG i kroppen og fortsatt få EL. Men ville uansett vært forsiktig med samleie om man blør etter MA/SA pga infeksjonsfare når livmorhalsen er åpen og man har et sår etter aborten :(

Håper denne komboen her gjør susen!

4F7EF299-19E5-46A1-98F3-35F56772C601.jpeg

Her trenger jeg en forklaring hva de forskjellige tingene tas for :think005

Folat er jo folat, Dostinex tar jeg pga forhøyet prolaktinnivå, Pyridoksin er et B6-preparat som kan hjelpe for økt lutealfase, Vitex agnus-Cactus har det vært gode resultater for økt lengde på lutealfasen i kliniske forsøk, tror det selges på resept her, men jeg fikk tilsendt fra Danmark :)

Kjenner jeg er litt stressa nå, jeg har bestilt eggløsningstest fra clearblue, men den har ikke kommet enda.. og i følge bruksanvisningen skal jeg begynne testingen på CD 8 som er i morgen.. krysser alle fingre for at testen ligger på dørmatta i morgen tidlig:oops:

Folat er jo folat, Dostinex tar jeg pga forhøyet prolaktinnivå, Pyridoksin er et B6-preparat som kan hjelpe for økt lutealfase, Vitex agnus-Cactus har det vært gode resultater for økt lengde på lutealfasen i kliniske forsøk, tror det selges på resept her, men jeg fikk tilsendt fra Danmark :)
Aha. Ut fra det går jeg ut fra at du har en kort lutealfase? Eller? :)

Kjenner jeg er litt stressa nå, jeg har bestilt eggløsningstest fra clearblue, men den har ikke kommet enda.. og i følge bruksanvisningen skal jeg begynne testingen på CD 8 som er i morgen.. krysser alle fingre for at testen ligger på dørmatta i morgen tidlig:oops:
Når bruker du å ha EL normalt da? Går nok antakelig greit om man begynner en dag senere vil jeg tro. Eller er det den som leser to hormoner du har bestilt?

Litt vanskelig å si. Det frarådes jo å ha sex mens man blør, pga fare for infeksjon. Har man fortsatt hcg i kroppen slår det også ut på EL test :wtf: Man de fleste kjenner kroppen sin, så de klarer å kjenne etter el selvom man blør :) Men tror det er fullt mulig å ha EL mens man enda blør ja
Ja det er jo også en ting å tenke på! Ååårh, kan ikke den blødningen bare gi seg da :wtf: kanskje vi må vente en heeel syklus :hungover:

Usikker ang EL ved blødning, men vet man kan ha hCG i kroppen og fortsatt få EL. Men ville uansett vært forsiktig med samleie om man blør etter MA/SA pga infeksjonsfare når livmorhalsen er åpen og man har et sår etter aborten :(
Ja er nettopp det også :( håper jeg våkner opp i morgen tidlig og magisk nok har blødningen gitt seg :arghh: føles ut som det aldri skal gå over :p

Når bruker du å ha EL normalt da? Går nok antakelig greit om man begynner en dag senere vil jeg tro. Eller er det den som leser to hormoner du har bestilt?

Dersom eggløsning havner på planlagt dag så har jeg på dag 14, så da skal det jo gå bra. Det er den som leser to hormoner ja, vet egentlig ikke hvorfor jeg kjøper den haha det er jo egentlig ikke nødvendig:oops:

Dagens EL test også glemte jeg å kjøpe ny som jeg kan ta imorgen så får håpene det holder til jeg får med meg mannen hjem :hilarious: EL har brukt å kommet ganske raskt når jeg har testa tidligere så nå er jeg litt spent.. tok dose 1 i forrige syklus også så kan godt hender den klusser til litt også, vi får se.
Kommer el tidligere enn antatt må jeg kanskje flytte litt på ikm dato :)

Vedlegg

• 74678CB2-381E-43D5-81C1-1B87B40998FF.jpeg
    74678CB2-381E-43D5-81C1-1B87B40998FF.jpeg
    205,3 KB · Visninger: 78
Ja er nettopp det også :( håper jeg våkner opp i morgen tidlig og magisk nok har blødningen gitt seg :arghh: føles ut som det aldri skal gå over :p
Jeg skjønner så godt hvordan du har det :Heartred Her stressa jeg og veldig med blødninger som ikke ville gi seg. Jeg hadde blødning i hele 16 dager :dead: Noen dager var det mindre blod enn andre, som gjorde at jeg ble skikkelig spent. Men så tok de seg opp dagen etter :shifty: Men nå har jeg endelig negative g-tester (tenk at man ønsker seg en negativ g-test o_O) så da er det klinkende klart at jeg ikke har noen rester igjen, så neste positiv vil være pga ny graviditet :) Har du vært hos gynekolog og sjekket for rester? Det er lurt å gjøre, før du starter prøvingen på nytt :Heartred

Kan jeg henge her med dere? Litt usikker på el og ikm, da jeg kun har hatt tre hele sykluser siden jeg fikk min første baby. Har ikm i uke 42 om jeg regner 30 dager syklus, som jeg hadde før fødsel. Har ikm i uke 43 om jeg regner lengre syklus, som de to siste syklusen har vært. "/ Har kjøpt el-tester nå for å vite nøyaktig når el er, så håper deg gjør at det klaffer denne gangen! Første gang jeg bruker el-tester. :dance018

Sapientia - 30 - PP2 - B2 - EL ca.10-12/10 - IKM ca. 24-26/10

Kan jeg henge her med dere? Litt usikker på el og ikm, da jeg kun har hatt tre hele sykluser siden jeg fikk min første baby. Har ikm i uke 42 om jeg regner 30 dager syklus, som jeg hadde før fødsel. Har ikm i uke 43 om jeg regner lengre syklus, som de to siste syklusen har vært. "/ Har kjøpt el-tester nå for å vite nøyaktig når el er, så håper deg gjør at det klaffer denne gangen! Første gang jeg bruker el-tester. :dance018

Sapientia - 30 - PP2 - B2 - EL ca.10-12/10 - IKM ca. 24-26/10

Klart du kan henge her! :D Vi hørte nok til i samme termingruppe i 2020, men jeg hang ikke spesielt mye her inne da :) Heldig du som slapp unna TR så lenge da, fikk tilbake etter 3,5 mnd jeg :oops:

Tingen -35 - PP? - B1 - EL 7.10 - IKM 21.10

Jeg vil og henge her :) Har prøvd lenge nå, uten en eneste positiv test. Men har nå tatt kontakt med Spiren og avtalt blodprøver på Cd2/3 neste syklus så blir det undersøkelse og sannsynligvis oppstart på ivf. Så denne gangen skjer det jo noe hvis tr kommer. Dumt med de blodprøvene som må tas akkurat da, hvis ikke kunne vi fått oppstart med en gang...

Klart du kan henge her! :D Vi hørte nok til i samme termingruppe i 2020, men jeg hang ikke spesielt mye her inne da :) Heldig du som slapp unna TR så lenge da, fikk tilbake etter 3,5 mnd jeg :oops:

Takk! Julibaby på deg og? Så stas! Lurte på om jeg hadde sett nicket ditt før.

Veldig heldig! Kom rundt ettårsdagen til frøkna! Men da hadde vi lyst til å begynne å prøve, så det var egentlig veldig velkomment da. :happy: 3,5 mnd. var litt vel tidlig :eek:

Back
Topp