IKM UKE 41

Hva vil vi ha?

• Antall som har svart
    33
  • Avstemningen er avsluttet .
Oi, pleier du alltid å ha så lang TR? Er den i det minste litt mildere hver dag da siden det varer så mange dager?
Ja, normalt for meg, har alltid hatt det sånn, eller verre:dead: Har ganske heftig blødning de første dagene, men kun spotting i dag så regner det som siste dag:happy:

Jeg hadde det sist måned som endte i SA. Da kjente jeg det veldig tydelig at det var eggløsning. Brukte ikke LH tester, kun magefølelsen og symptomer :smiley-bounce022

Med datteren min kan jeg ikke huske at jeg hadde noe særlig tegn rundt eggløsning utenom utfloden. Men nå er det 3 år siden så kan hende jeg ikke husker det eller la merke til det :joyful:

Jeg har hatt spiral i 2 år og tok den ut i juli nå. Så ble gravid første måned etter den ble tatt ut- ganske sprøtt egentlig. Tok 4 pp med datteren min :Heartbigred
Jeg fikk kjemisk den måneden jeg tok ut P-staven min. Har hatt P-stav i 9 år. Tenker at da må vi jo være ganske fertile :happy: Stakkars de som bruker mange måneder på å komme seg inn i syklus igjen!

Jeg fikk kjemisk den måneden jeg tok ut P-staven min. Har hatt P-stav i 9 år. Tenker at da må vi jo være ganske fertile :happy: Stakkars de som bruker mange måneder på å komme seg inn i syklus igjen!
:Heartbigred

Jeg har alltid tenkt over hvor heldige vi var med datteren vår og ikke minst at vi faktisk ble gravide nå etter spiralen.

Min søster har pcos og prøvde lenge men har 2 nydelige barn. Svigerinnen min har prøvd i 10 år med ivf og alt men har enda ikke egne barn :sorry:
Så ut i fra det så har jeg alltid bare tenkt at det vil ta tid med oss også, så jeg er ekstremt takknemlig:Heartbigred

Det er jo litt spennende å følge med, nå når man gjerne vil vite nå EL er :)
Fint med en liten blødning som hjelper på å vite at EL har skjedd da :Heartpink
Jeg pleier å gi litt smerter med stikk utpå dagen/ettermiddag, også avtar det ut på kvelden igjen. Men kjenner stikkene. Pen dager etterpå, sånn av og på, men heldigvis ikke noe vonde da.
Ja, krysser fingrene for oss alle :)
Ahh litt stikking er jo ikke for ille :) Ofte er det vel slikt man ikke har tenkt så mye over før man prøvde aktivt å bli gravid, eller? Jeg kan iallfall ikke huske å ha meket noe som helst til eggløsning før jeg prøvde aktivt, og nå kjenner jeg at jeg er støl i livmor liksom haha. Må jo være ting man merker fordi man aktivt er bevisst på det regner jeg med? :hilarious:

:Heartbigred

Jeg har alltid tenkt over hvor heldige vi var med datteren vår og ikke minst at vi faktisk ble gravide nå etter spiralen.

Min søster har pcos og prøvde lenge men har 2 nydelige barn. Svigerinnen min har prøvd i 10 år med ivf og alt men har enda ikke egne barn :sorry:
Så ut i fra det så har jeg alltid bare tenkt at det vil ta tid med oss også, så jeg er ekstremt takknemlig:Heartbigred
Jeg tenker at når det kommer til graviditet så får man lov til å være egoistisk og tenke på seg selv. At noen sliter mer enn andre er bare slik det er. Eller for min del at jeg har så stor sjanse for å miste eller føde kjempe tidlig pga myomet mitt. Jeg og forloveden min er allerede enige om at dersom vi ikke får egne barn så skal vi adoptere :happy: Men håper på egne unger pga vi er et interkulturelt par, så litt gøy med genblanding og sånt :happy: Sannsynligvis får jo alle brune øyne etter han, men håper noen får mitt blonde hår iallfall :smiley-angelic001:hilarious:

:Heartbigred Jeg tenker at når det kommer til graviditet så får man lov til å være egoistisk og tenke på seg selv. At noen sliter mer enn andre er bare slik det er. Eller for min del at jeg har så stor sjanse for å miste eller føde kjempe tidlig pga myomet mitt. Jeg og forloveden min er allerede enige om at dersom vi ikke får egne barn så skal vi adoptere :happy: Men håper på egne unger pga vi er et interkulturelt par, så litt gøy med genblanding og sånt :happy: Sannsynligvis får jo alle brune øyne etter han, men håper noen får mitt blonde hår iallfall :smiley-angelic001:hilarious:
Det er sant- også alltid spennende å prøve :Heartbigred
Koselig- veldig spennende for dere og håper dere får det slik dere ønsker :Heartbigred

Ahh litt stikking er jo ikke for ille :) Ofte er det vel slikt man ikke har tenkt så mye over før man prøvde aktivt å bli gravid, eller? Jeg kan iallfall ikke huske å ha meket noe som helst til eggløsning før jeg prøvde aktivt, og nå kjenner jeg at jeg er støl i livmor liksom haha. Må jo være ting man merker fordi man aktivt er bevisst på det regner jeg med? :hilarious:
Ja, man begynner vell å kjenne litt mer etter og da kjenner mer, vil jeg tro :laughing002

Så gøy det drar seg mot EL. Jeg var i baby shower i går og det vekket mange ulike følelser. Jeg er den «siste» i gjengen uten barn, som ønsker barn vel og merke.
Jeg har kjøpt meg monitor og i dag ble jeg overrasket over at jeg gikk rett fra lav til maksimal og jeg er bare på CD 12. så i dag må samboer på jobb med en gang han våkner tror jeg. Veldig øm i livmoren og jeg håper bare vi rekker egget, som tydeligvis denne syklusen har det travelt. Jeg pleier aldri ha LH økning før tidligst CD15

Så gøy det drar seg mot EL. Jeg var i baby shower i går og det vekket mange ulike følelser. Jeg er den «siste» i gjengen uten barn, som ønsker barn vel og merke.
Jeg har kjøpt meg monitor og i dag ble jeg overrasket over at jeg gikk rett fra lav til maksimal og jeg er bare på CD 12. så i dag må samboer på jobb med en gang han våkner tror jeg. Veldig øm i livmoren og jeg håper bare vi rekker egget, som tydeligvis denne syklusen har det travelt. Jeg pleier aldri ha LH økning før tidligst CD15
Så bra du rakk å fange det opp i det minste :nailbiting: Da får du iallfall fortsatt lagt inn aksjer før EL og har noen luringer som kan ligge og vente på at egget slipper :happy: CD 13 er jo en grei dag for egget å slippe på også da :)

Da er det faktisk 4 dager tidligere enn forventet? Litt avhengig av hvor lange topper du har.

Så bra du rakk å fange det opp i det minste :nailbiting: Da får du iallfall fortsatt lagt inn aksjer før EL og har noen luringer som kan ligge og vente på at egget slipper :happy: CD 13 er jo en grei dag for egget å slippe på også da :)

Da er det faktisk 4 dager tidligere enn forventet? Litt avhengig av hvor lange topper du har.
Ja, det var bra at jeg var tidlig på testingen. Jeg har ganske korte topper, men spent på om det gjelder nå også. Mannen er ikke helt i form, men aksjer skal det bli. Hehe

Nå er det vel bekreftet at jeg egentlig har kommet meg over i ikm uke 40 gruppen og hadde EL i natt sannsynligvis siden jeg hadde høy måling i går kveld og skikkelig dropp til målingen jeg tok i 6-tiden på morgningen i dag. Begynner å telle DPO i morgen. Trodde temp grafen min ville droppe siden jeg har kommet meg godt opp i 36 gradene, men den fortsetter å stige?

Men elsker når EL skjer på natten og 8 dpo er skikkelig 8 dpo. Ikke slik som forrige gang når EL var på dagtid og 8 dpo egentlig startet på kvelden på en måte.

Screenshot_20250921_101818_SmileReader.jpg
Screenshot_20250921_102654_FF App.jpg

PP6/CD13:

Ikke lagt inn aksjer ennå, så spørs om det blir noe prøving denne mnd:confused013 Hvem vet, mulig vi rekker det og. Testene er begynt å stige igjen! Så tenker de er positive enten imorgen eller overimorgen...
Uansett masse annet koselig å ta seg til(når vi er friske):p
5 uker igjen, så begynner vi med å pynte til jul:santa
Screenshot_20250921_103213_Premom.jpg

Tenker de er ordentlig positive imorgen
Screenshot_20250921_105431_Premom.jpg

PP6/CD13:

Ikke lagt inn aksjer ennå, så spørs om det blir noe prøving denne mnd:confused013 Hvem vet, mulig vi rekker det og. Testene er begynt å stige igjen! Så tenker de er positive enten imorgen eller overimorgen...
Uansett masse annet koselig å ta seg til(når vi er friske):p
5 uker igjen, så begynner vi med å pynte til jul:santa
Screenshot_20250921_103213_Premom.jpg
Pynter dere ute også da så tidlig, eller? Bor i et nabolag der flere av naboene våre har konkurranse om å ha det mest julete huset. Da snakker vi reinsdyr med slede på taket, hologram lysshow og svære oppblåsbare nisser osv :smiley-ashamed004 Vi har ingen ambisjoner om å matche disse, men når vi kjøpte huset for noen år siden så måtte vi bruke noen tusenlapper på julebelysning og pynt bare for å ikke være helt outsidere haha :hilarious: Det er et nabolag med veldig gjennomfartstrafikk.

Pynter dere ute også da så tidlig, eller? Bor i et nabolag der flere av naboene våre har konkurranse om å ha det mest julete huset. Da snakker vi reinsdyr med slede på taket, hologram lysshow og svære oppblåsbare nisser osv :smiley-ashamed004 Vi har ingen ambisjoner om å matche disse, men når vi kjøpte huset for noen år siden så måtte vi bruke noen tusenlapper på julebelysning og pynt bare for å ikke være helt outsidere haha :hilarious: Det er et nabolag med veldig gjennomfartstrafikk.

Vi er en skikkelig julefamilie. Mannen min er halvt amerikansk, og da er det jo gjerne litt mer julepynt :santa :p Vi er kjent som "julehuset" i bygda om området, så tror nok vi blir lagt merke til. Og bor lang FV33, så mange som passerer oss. Busser, ambulanser, brannbiler, lastebiler, biler stopper opp og tar bilder- hyggelig å kunne spre juleglede⛄❄️☃️:santa Vi har pynt som er kjøpt fra USA i hagen, vi synes den er finest:greet008 En stor engel på 2,4 meter, stor snømann 1.8 meter, alv på 120 cm, 4 store reinsdyr(et med slede bak seg) og 3 mindre. Store kranser med pynt. Skilt med god jul og en candycane med lys i ved siden av. Ene husveggen fullt montert av snøfnugg ene store i midten med glittereffekt❄️ Finner ikke alle bilder i farten:
Screenshot_20250921_113315_Gallery.jpg
Screenshot_20250921_113309_Gallery.jpg
Screenshot_20250921_113230_Gallery.jpg
Screenshot_20250921_113256_Gallery.jpg
Screenshot_20250921_112610_Gallery.jpg
Screenshot_20250921_115837_Gallery.jpg
Screenshot_20250921_115812_Gallery.jpg

Last edited:
Vi er en skikkelig julefamilie. Mannen min er halvt amerikansk, og da er det jo gjerne litt mer julepynt :santa :p Vi er kjent som "julehuset" i bygda om området, så tror nok vi blir lagt merke til. Og bor lang FV33, så mange som passerer oss. Busser, ambulanser, brannbiler, lastebiler, biler stopper opp og tar bilder- hyggelig å kunne spre juleglede⛄❄️☃️:santa Vi har pynt som er kjøpt fra USA i hagen, vi synes den er finest:greet008 En stor engel på 2,4 meter, stor snømann 1.8 meter, alv på 120 cm, 4 store reinsdyr(et med slede bak seg) og 3 mindre. Store kranser med pynt. Skilt med god jul og en candycane med lys i ved siden av. Ene husveggen fullt montert av snøfnugg ene store i midten med glittereffekt❄️ Finner ikke alle bilder i farten:
Vis vedlegget 470282Vis vedlegget 470283Vis vedlegget 470285Vis vedlegget 470284Vis vedlegget 470286
Åååå så utrolig gøy!! Skulle gjerne pyntet mer inne, men vi har ikke barn enda og feirer ikke jul sammen enda jeg og forloveden min. Enda forloveden min har bursdag på julaften :smiley-ashamed004 Har lovet han at vi skal reise på utenlandsreise når han fyller 30 da i det minste. Også vil jo alle julefeiringer bli feiret sammen etter at vi får barn tenker jeg :) Men er tilflytter til Bergen mens foreldrene mine er fra Østlandet, derfor må jeg liksom reise og feire jul med de føler jeg. Kan ikke invitere de til oss siden mamma er sykepleier og alltid må jobbe jul, lillejulaften eller 1. Juledag. Så poenget er at jeg aldri feirer jul her da. Vi har litt julepynt inne og et plastjuletre av en finere sort. Forloveden min er annethvert år med familien sin hjemme hos oss eller hos familien sin i midt-norge. Han feiret hos oss i fjor, så da blir det nok midt-norge i år tenker jeg. Da er det ikke stort poeng i å pynte her inne :(

Back
Topp