IKM UKE 41

Hva vil vi ha?

• Antall som har svart
    33
  • Avstemningen er avsluttet .
Heia heia! Håper sommerspiren sitter nå Kine :smiley-angelic001 :Heartpink
Tnaaw takk takk :flower :smiley-angelic001

De forrige prøveperiodene mine har jeg holdt meg unna for mye karbohydrater/sukker, noe jeg ikke har gjort nå etter at jeg ble gravid og drakk masse melk og spiste mye frukt og sånt. Tror jeg skal inn på litt mer karbohydrat restriksjoner igjen dersom det ikke sitter denne prøveperioden her. Det skal jo være best for hormonbalansen :smiley-ashamed004

Vis vedlegget 470225Det er lenge til innspurt her. Tenker å begynne testingen etter EL på fredag :dance018
Oi er du bare akkurat ferdig med TR? Da er det jo en hel uke igjen med bare venting.
Hadde du mange prøveperioder på første din forresten? Håper det klaffer for deg allerede PP 2 :)

Hvordan ser du forresten på temp grafen din at du har EL? Synes den bare stiger så jevnt og fint oppover.

Last edited:
Ja, tenker de blir en fin liten flokk <3

Som nevnt får vi se om jeg er klar. Har det så fint på jobben og det er godt med rutiner og hverdagen ellers. Men - tenker juni/juli/august er helt supre måneder.

Jeg kommer ikke til å teste etter eggløsning. Gjorde forsåvidt ikke det ved tidligere graviditeter heller. Eneste gangene jeg tester for eggløsning er for å unngå samleie i den fertile perioden. MEN - syklusen min har vært helt off i det siste. Egentlig helt siden jeg fikk tilbake mensen for et halvt år siden. Såå ja. Vi er super avslappet:)
Det høres veldig behagelig ut (og billig haha) å være så avslappet :) Mannen er også i litt sånn "det skjer når det skjer" modus? Tror det å teste etter EL er en veldig god prevensjonsmetode egentlig, så lenge mannen ikke har supersperm som lever i over 5 dager hehe

På CD12 og regner med positive EL-tester CD14/CD15:) Har ikke lagt inn akjser ennå engang.. Hatt EL-slim i 3 dager nå, og har det gjerne i 5-6dager. Så EL om 2-3dager'ish... Hatt sykdom i heimen i en mnds tid(covid-19 som går på rundgang),og orker ikke styre så mye denne PP..

På CD12 og regner med positive EL-tester CD14/CD15:) Har ikke lagt inn akjser ennå engang.. Hatt EL-slim i 3 dager nå, og har det gjerne i 5-6dager. Så EL om 2-3dager'ish... Hatt sykdom i heimen i en mnds tid(covid-19 som går på rundgang),og orker ikke styre så mye denne PP..
Åneei! Har du eller mannen blitt smittet enda, eller venter dere bare på tur enda? Covid er jo så varierende i hvor syk man blir. Håper dere kommer dere unna med en mild variant iallfall :Heartred

Åneei! Har du eller mannen blitt smittet enda, eller venter dere bare på tur enda? Covid er jo så varierende i hvor syk man blir. Håper dere kommer dere unna med en mild variant iallfall :Heartred

Denne er ordentlig ille... barberblad-varianten som den kalles:sorry: Jeg som startet som syk og smittet alle andre i heimen.. og resmittet igjen:bag: Og kjenner innsatsen denne mnd blir deretter. Er lei prøvingen..

Oi er du bare akkurat ferdig med TR? Da er det jo en hel uke igjen med bare venting.
Hadde du mange prøveperioder på første din forresten? Håper det klaffer for deg allerede PP 2 :)

Hvordan ser du forresten på temp grafen din at du har EL? Synes den bare stiger så jevnt og fint oppover.
Ja, er vel 100% ferdig om et par dager :wtf:
Det er så mye venting med dette. Jeg er ikke rukket å bli en rutinert prøver enda (å håper jeg slipper å bli det :hilarious:) så prøvinga tar nesten all min fokus i hverdagen :bag:
Min første satt på første forsøk, utrolig nok.

Jeg synes ikke det er så enkelt å se på mine grafer når EL har vært. Det hjelper veldig at FF setter en coverline. Men du ser jo når du får høyere temperaturer enn du hadde under TR og den holder seg så høy over noen dager, at EL har vært.
Temping kan desverre være vankelig å bruke for å se om man har EL, da man gjerne finner ut av det på 3DPO når tempen har holdt seg stabilt høy. Men man får en viss peiling ved høye tempøkninger i det minste på når man bør legge inn ekstra innsats :smiley-bounce012

Ja, er vel 100% ferdig om et par dager :wtf:
Det er så mye venting med dette. Jeg er ikke rukket å bli en rutinert prøver enda (å håper jeg slipper å bli det :hilarious:) så prøvinga tar nesten all min fokus i hverdagen :bag:
Min første satt på første forsøk, utrolig nok.

Jeg synes ikke det er så enkelt å se på mine grafer når EL har vært. Det hjelper veldig at FF setter en coverline. Men du ser jo når du får høyere temperaturer enn du hadde under TR og den holder seg så høy over noen dager, at EL har vært.
Temping kan desverre være vankelig å bruke for å se om man har EL, da man gjerne finner ut av det på 3DPO når tempen har holdt seg stabilt høy. Men man får en viss peiling ved høye tempøkninger i det minste på når man bør legge inn ekstra innsats :smiley-bounce012
Da må jeg komme meg til TR først for å kunne sammenligne, men håper jo at jeg ikke skal få TR på over 9 måneder hehe! Lurer på om FF kommer til å sette noe kryss i det hele tatt når det er første syklusen jeg logger når den ikke kan se TR tempen? Men mest spennende blir det jo å følge med på tempen i DPO land da, og der er det vel likt for absolutt alle at tempen skal opp opp opp :nailbiting:

Hvordan går det med dere andre? Når starter dere med EL testing?
CD7 i dag, og forventer EL fredag i følge den ene appen jeg bruker. Den pleier å stemme ganske bra med dagen jeg har EL smerter. Men har lest at EL smerter kan komme før/under og etter egget har sluppet. Så tenker å teste litt ut i uken for å se hvilken dag EL faktisk er på, og da forhold til når smertene kommer :)

CD7 i dag, og forventer EL fredag i følge den ene appen jeg bruker. Den pleier å stemme ganske bra med dagen jeg har EL smerter. Men har lest at EL smerter kan komme før/under og etter egget har sluppet. Så tenker å teste litt ut i uken for å se hvilken dag EL faktisk er på, og da forhold til når smertene kommer :)
Ja, vanskelig å si. Derfor jeg hadde lyst til å teste ut temping for å se om man kan se det der. Har ikke selv noen sånn "hver syklus er lik" opplegg, men har fått EL blødning de siste gangene som hjelper mye :happy: Men pleier du å ha smerter lenge, eller bare et par timers tid? Håper uansett at det blir siste gangen du får eggløsningssmerter på veldig lang tid da :happy:

Melder meg inn her da jeg hadde senere eggløsning. Fikk endelig positiv LH test i dag xsmile9

Marihøna11-27-B2-PP1 etter SA-EL 21/9- IKM 06.09 :Heartbigred

Hehe jeg også skrev alle månedene feil når jeg lagde posten første gangen :hilarious:

Men wii så gøy med positiv test! Jeg har også positiv EL test nå og venter på droppet :happy: Ble du veldig forsinket i forhold til hva du forventet?
Ble 3 dager forsinket i forhold til hva jeg trodde så ikke altfor gale :Heartbigred Flo appen spådde 18.09 :angelic:
Håper med alt jeg har at det klaffer og at det blir terminspire:joyful::Heartbigred Men har mye murringer i dag og kjenner virkelig på kroppen at eggløsning er her:hilarious:

Ble 3 dager forsinket i forhold til hva jeg trodde så ikke altfor gale :Heartbigred Flo appen spådde 18.09 :angelic:
Håper med alt jeg har at det klaffer og at det blir terminspire:joyful::Heartbigred Men har mye murringer i dag og kjenner virkelig på kroppen at eggløsning er her:hilarious:
3 dager er ikke så ille nei :) Men så gøy med alle murringene :excited001 Pleier du å ha noe smerter eller noe lignende i tillegg, eller slipper du unna? Aldri hatt noe smerter selv hehe :happy:

3 dager er ikke så ille nei :) Men så gøy med alle murringene :excited001 Pleier du å ha noe smerter eller noe lignende i tillegg, eller slipper du unna? Aldri hatt noe smerter selv hehe :happy:
Jeg hadde det sist måned som endte i SA. Da kjente jeg det veldig tydelig at det var eggløsning. Brukte ikke LH tester, kun magefølelsen og symptomer :smiley-bounce022

Med datteren min kan jeg ikke huske at jeg hadde noe særlig tegn rundt eggløsning utenom utfloden. Men nå er det 3 år siden så kan hende jeg ikke husker det eller la merke til det :joyful:

Jeg har hatt spiral i 2 år og tok den ut i juli nå. Så ble gravid første måned etter den ble tatt ut- ganske sprøtt egentlig. Tok 4 pp med datteren min :Heartbigred

Ja, vanskelig å si. Derfor jeg hadde lyst til å teste ut temping for å se om man kan se det der. Har ikke selv noen sånn "hver syklus er lik" opplegg, men har fått EL blødning de siste gangene som hjelper mye :happy: Men pleier du å ha smerter lenge, eller bare et par timers tid? Håper uansett at det blir siste gangen du får eggløsningssmerter på veldig lang tid da :happy:
Det er jo litt spennende å følge med, nå når man gjerne vil vite nå EL er :)
Fint med en liten blødning som hjelper på å vite at EL har skjedd da :Heartpink
Jeg pleier å gi litt smerter med stikk utpå dagen/ettermiddag, også avtar det ut på kvelden igjen. Men kjenner stikkene. Pen dager etterpå, sånn av og på, men heldigvis ikke noe vonde da.
Ja, krysser fingrene for oss alle :)

Det er jo litt spennende å følge med, nå når man gjerne vil vite nå EL er :)
Fint med en liten blødning som hjelper på å vite at EL har skjedd da :Heartpink
Jeg pleier å gi litt smerter med stikk utpå dagen/ettermiddag, også avtar det ut på kvelden igjen. Men kjenner stikkene. Pen dager etterpå, sånn av og på, men heldigvis ikke noe vonde da.
Ja, krysser fingrene for oss alle :)
Litt skrivefeil her :laughing002 Skulle stå jeg kjenner stikkene flere dager **

Back
Topp