Tok litt over et halvt år etter hormonspiralen før jeg ble gravid. Hvis man har gått lenge på den kan det ta rundt 3-6 måneder før kommunikasjon mellom eggstokkene og hjernen snakker ordentlig sammen igjen har jeg hørtSpennende å lese meldingene deres og spennende å være i gang igjen
Dette blir en attpåklatt her, 6 og 8 år siden sist.
Er det noen her som har erfaring med å bli gravid etter spiral kanskje? I så fall, tok det lang tid for dere?
Jeg fikk mens til omtrent samme tid etter noen dager, men den varte bare 3 dager. Så litt usikker på om det var the real deal
Men føler at jeg har eggløsning nå i disse dager. Kvalme, el-slim og murringer!
Men siden man har eggløsning under spiral kan også noen finne fort tilbake til syklusen.. så det er ganske individuelt som alt annet. Jeg påberegnet at det ville nok ta meg 6-12 måneder å bli gravid mtp at jeg også er 36 år nå.De første 2-3 månedene var kroppen helt på bærtur og blødde meg nærmest ihjel under mensen.. Så jeg regner februar som første PP da vi begynte å tracke EL - i april ble jeg gravid men kort, pga kjemisk. Mistenker at livmorlinningen ikke hadde nok progesteron naturlig til å bygge opp mottakelig nok hinne for implantasjon (bare gjetning dette). Var hos legen i juli for blodprøver og luftet at jeg ville prøve progesteronstøtte. Men avlyste timen i August for da kom egglønsningen plutselig tidligere og vipps! Var jeg gravid! Er bare i uke 8 enda så tidlig enda da