IKM UKE 39 + 40

Spennende å lese meldingene deres og spennende å være i gang igjen:angelic:
Dette blir en attpåklatt her, 6 og 8 år siden sist.

Er det noen her som har erfaring med å bli gravid etter spiral kanskje? I så fall, tok det lang tid for dere?

Jeg fikk mens til omtrent samme tid etter noen dager, men den varte bare 3 dager. Så litt usikker på om det var the real deal:joyful:
Men føler at jeg har eggløsning nå i disse dager. Kvalme, el-slim og murringer!
Tok litt over et halvt år etter hormonspiralen før jeg ble gravid. Hvis man har gått lenge på den kan det ta rundt 3-6 måneder før kommunikasjon mellom eggstokkene og hjernen snakker ordentlig sammen igjen har jeg hørt :hilarious: Men siden man har eggløsning under spiral kan også noen finne fort tilbake til syklusen.. så det er ganske individuelt som alt annet. Jeg påberegnet at det ville nok ta meg 6-12 måneder å bli gravid mtp at jeg også er 36 år nå.

De første 2-3 månedene var kroppen helt på bærtur og blødde meg nærmest ihjel under mensen.. Så jeg regner februar som første PP da vi begynte å tracke EL - i april ble jeg gravid men kort, pga kjemisk. Mistenker at livmorlinningen ikke hadde nok progesteron naturlig til å bygge opp mottakelig nok hinne for implantasjon (bare gjetning dette). Var hos legen i juli for blodprøver og luftet at jeg ville prøve progesteronstøtte. Men avlyste timen i August for da kom egglønsningen plutselig tidligere og vipps! Var jeg gravid! Er bare i uke 8 enda så tidlig enda da :Heartpink

CD13 - EL slim check - the game is on :happy112

EL slim gjorde sin ankomst igår kveld, og litt økning på EL test idag, men ikke nok til at det blir topp idag tror jeg! Tror toppen kommer på søndag, men vi får se. Premom sier eggløsning på lørdag/imorgen (altså topp idag) og FF sier eggløsning på søndag.

Mannen er vekkreist imorgen så blir ikke ny aksjelegging før søndagskveld, men kommer det LH topp imorgen tror jeg søren jeg at jeg må kjøre 3 timer og leie et rom for en quicky, så jeg håper toppen ikke kommer før søndag! Uansett, vi har lagt gode aksjer igår og idag, så vi har gjort det vi kan hittil, så får planen bli litt til mens vi ser utslagene på testene :happy:

IMG_5382.jpeg

IMG_5370.jpeg

Last edited:
Spennende å lese meldingene deres og spennende å være i gang igjen:angelic:
Dette blir en attpåklatt her, 6 og 8 år siden sist.

Er det noen her som har erfaring med å bli gravid etter spiral kanskje? I så fall, tok det lang tid for dere?

Jeg fikk mens til omtrent samme tid etter noen dager, men den varte bare 3 dager. Så litt usikker på om det var the real deal:joyful:
Men føler at jeg har eggløsning nå i disse dager. Kvalme, el-slim og murringer!
Jeg ble gravid rett etter uttak av spiral sist graviditet ☺️ fikk beskjed av gynekolog på sykehus at rett etter uttak av spiral er man veldig fruktbar.

Spent på denne måneden da jeg ikke aner når eggløsning kommer pga jeg mistet 04/09

Men i følge appen min:
Marihøne11-27-B2-PP1 etter SA- EL 18/09- IKM 04/10
Trist å høre at du mistet nylig :Heartred

I forhold til dagen jeg aborterte (MA) så ble EL kun 3 dager forsinket for meg. Håper du er like heldig med å kunne starte prøvingen igjen umiddelbart :)

Spent på denne måneden da jeg ikke aner når eggløsning kommer pga jeg mistet 04/09

Men i følge appen min:
Marihøne11-27-B2-PP1 etter SA- EL 18/09- IKM 04/10
Jeg mistet 26/8 og venter på EL enda. :shifty:
Har hørt mye forskjellig. Noen får til vanlig tid, og noen må vente litt ekstra. Trist at du mistet, håper EL kommer raskt hos deg!:D

Jeg mistet 26/8 og venter på EL enda. :shifty:
Har hørt mye forskjellig. Noen får til vanlig tid, og noen må vente litt ekstra. Trist at du mistet, håper EL kommer raskt hos deg!:D
Tror det viktigste generelt sett er at hcg testen blir negativ slik at man vet at alt har kommet seg ut iallfall :) Men hcg skal jo ha droppet litt før eggløsningen vil starte igjen generelt sett. Min droppet veldig raskt selv om det kom litt rester ut 2 og 4 dager etter MA, så tror det er derfor jeg kom så raskt inn i syklus igjen.

Også er jeg overbevist om at Q10 kosttilskudd har en virkning.

Tror det viktigste generelt sett er at hcg testen blir negativ slik at man vet at alt har kommet seg ut iallfall :) Men hcg skal jo ha droppet litt før eggløsningen vil starte igjen generelt sett. Min droppet veldig raskt selv om det kom litt rester ut 2 og 4 dager etter MA, så tror det er derfor jeg kom så raskt inn i syklus igjen.

Også er jeg overbevist om at Q10 kosttilskudd har en virkning.
Min var veldig raskt nede på 0 også. Var bare på 133 den dagen jeg begynte å blø, så skulle jo tenkt at kroppen kom raskt i gang igjen, men. Er på cd 18 nå, uten noe tegn til positive eggløsningstester.

Min var veldig raskt nede på 0 også. Var bare på 133 den dagen jeg begynte å blø, så skulle jo tenkt at kroppen kom raskt i gang igjen, men. Er på cd 18 nå, uten noe tegn til positive eggløsningstester.
Når jeg hadde kjemisk ene gangen ble jeg også forsinket mer enn når jeg hadde en MA i uke 10. Men det var den måneden jeg hadde kjemisk med forsinket eggløsning at jeg ble gravid og det varte til uke 10 da :happy: Jeg har tenkt mer på det som at egget fikk mer tid til modning.

Når jeg hadde kjemisk ene gangen ble jeg også forsinket mer enn når jeg hadde en MA i uke 10. Men det var den måneden jeg hadde kjemisk med forsinket eggløsning at jeg ble gravid og det varte til uke 10 da :happy: Jeg har tenkt mer på det som at egget fikk mer tid til modning.
Hvor forsinket ble du ved kjemisk da? Har hatt murringer i livmora i 1 uke nå, så virker som den prøver på noe, men el testene forblir negative.
Da jeg hadde MA ble jeg forsinket i 3 mnd, men det var pga rester som måtte skrapes ut.. Etter utskrapning kom EL på dag 16.

Hvor forsinket ble du ved kjemisk da? Har hatt murringer i livmora i 1 uke nå, så virker som den prøver på noe, men el testene forblir negative.
Da jeg hadde MA ble jeg forsinket i 3 mnd, men det var pga rester som måtte skrapes ut.. Etter utskrapning kom EL på dag 16.
Oi skikkelig uflaks med rester :(
Jeg hadde dobbel topp, men det føltes ikke helt riktig ut med den første toppen på én dag siden jeg pleier å ha 3 dagers topper. Derfor fortsatte jeg å måle og hadde neste topp en halv uke senere. Så det er bare snakk 5 dager forsinkelse.

Egget slippes iallfall når den er klar for det, så bedre at den tar den tiden den trenger og blir til et godt egg tenker jeg da. Én uke virker veldig lenge da, men håper det er gullegget som slippes :Heartred

Jaaaa! Når dato tenker folk å begynne å teste? Jeg tester alltid ut ovitrellen så jeg tar første test på dpo 7 eller 8, altså 16 eller 17 sep :angel9
Det er ikke lenge til :woot::Heartpink Jeg ligger litt lenger ut i løpet, jeg tester etter EL nå :hilarious: Men mulig det blir GT rundt 25.september antageligvis 10 dpo :pompus:

CD 14 - blir nok LH topp idag!

Hadde håpt på LH topp imorgen siden mannen er vekkreist idag. Jeg kan kjøre 4 timer til han idag men redd det blir egentlig bare styr og at vi da ikke får til aksjeleggingen. Skal snakke med han når han våkner og høre hva han sier, men jeg har mest tro på aksjelegging på selve EL dagen hvis jeg måtte velge enten dagen før eller dagen etter.
Chatgpt mener vi er godt dekket med aksjelegging i forkant av EL (CD12 og CD13), og så aksjelegging på selve EL dagen CD15 (imorgen).

Hva tenker dere? Er vi tilstrekkelig dekket eller må jeg på aksjejakt idag? :laughing001
IMG_5383.jpeg

IMG_5384.jpeg

Back
Topp