Det er tøft å være langtidsprøvere, håper det klaffer for dere denne PP![]()
Får du dekket noen medisinutgifter eller? Jeg får dekket alt over 21 k siden jeg er i IVF løpet, brukte 12,5 k forrige syklus
![]()
Jeg skal begynne i ivf løpet i oktober. Så ingenting dekket før det. Er på en måte litt vår feil også som går til privat gynekolog. Gjør det jo ikke billigere da det koster 1700-1800kr hver gang jeg er hos han, og blir fort 2-3 besøk per syklus.
Men var først hos offentlig og de sa jeg var steril og var ingenting som kunne bli gjort. Gikk til han her for en ekstra vurdering. Han sa jeg måtte haste operere for å redde eggstokkene, noe jeg gjorde. Han sa hadde jeg operert bare noen måneder seinere ville jeg blitt steril. Han klarte også å hjelpe oss med å få vår datter. Jeg var nok bare uheldig med behandler i det offentlige, men hele opplevelsen gjør at jeg vil gå hos han jeg går hos til tross for at det koster.
kjenner jeg gruer meg veldig til å starte opp med ivf.. jeg vet ikke helt hvorfor, tror bare jeg er litt psykisk sliten av hele opplegget. Får veldig mange av bivirkningene til medisinene jeg tar også, så veldig dårlig generelt også.
Får du dekket noen medisinutgifter eller? Jeg får dekket alt over 21 k siden jeg er i IVF løpet, brukte 12,5 k forrige syklus

Men ja, man kan jo være uheldig med behandler i offentlige, de offentlige gir fortere opp en privat når det gjelder IVF fordi det er ikke «livsnødvendig» å få barn, private er jo villig til å prøve mer. Men på ditt grunnlag burde de jo virkelig prøvd når det var en sjanse med operasjon. Men ja, håper det klaffer denne runden for deg da, rett før IVF
Jeg skal ha innsett av vår lille snøkrystall i oktober (hvis ikke det plutselig blir full klaff nå i september
). Jeg var overrasket over hvor lite dårlig jeg var under IVF behandling og uttak, men dette er jo veldig forskjellig fra ulike medisiner og individer, så er jo selvsagt ikke sånn for alle
Men forventer den ikke før på søndag 

Så bittelitt glinsende EL slim igår på papiret så er på vei til noe! Der er dog den laveste verdien jeg noensinne har sett på mine EL tester, selv på CD 10