IKM uke 37

Tok ny test i dag tidlig, fortsatt veeldig svak, men den er der! :smiley-angelic001 Spent på å se om den har doblet styrke i morgen, synes ikke det var så veldig stor forskjell i dag, eller hva synes dere? Tar meg i å lete etter måter å fortelle det til foreldrene våre allerede nå, åh kommer til å bli så skuffa om dette ikke går veien..
Kjenner meg sånn igjen, ift å fortelle til foreldre og familie. Bor langt vekke fra dem, men hvis det klaffer for oss denne gangen, hadde det vært utrolig god timing, for hele gjengen skal møtes i november.. Håper det klaffer for dere! Sender gode ønsker! Jeg skal teste på ikm tidlig i neste uke. Utrolig spent!!

Også har vi svigerinna mi på besøk som viser frem app med sin graviditet.. er såå glad på hennes vegne og jeg gleder meg til å bli tante ❤❤ skulle bare ønske jeg også hadde en spire ❤❤

Ja det skjønner jeg så inderlig godt. Tenker at det er helt lov å føle på skuffelse over at det ikke klaffet :Heartred Har prøvd i over 2 år, og opplevd at den ene etter den andre venninnen blir gravid, så kjenner meg godt igjen i det å glede seg på andres vegne men ønske så sterkt det samme for seg selv. :Heartred De venninnene som ikke har visst at vi er ufrivillig barnløs har jo heller ikke kunne "ta hensyn", ikke at jeg egentlig ønsker det heller, men noen dager er det jo sårere å høre om andres graviditet enn andre, som når tr kommer. Håper spiren deres sitter neste PP!:Heartred

Veeeldig spennende :joyful: Huff ja, det er skikkelig slag i fjeset og magen og alt som er når tr kommer. :( Og ikke nok med at man ikke ble gravid men man skal i tillegg ha sykt vondt. Altså noe så unødvendig! Håper du slipper det denne gangen :happy: og tusen takk :smiley-angelic001

Ja ikke sant :sorry: Mannen blir jo skuffet også, men tror det er vanskelig for dem å forstå hvordan det føles på kroppen og hvor stressende de to ukene er. Jeg har endometriose også, ligger heldigvis ikke i nærheten av noen reproduksjons organer, men blir mer og mer sikker på at der er derfor det ikke går :grumpy: pluss de forferdelige krampene jeg får av endoen i tillegg

Jeg kan settes på gravid.
Gode streker både på vanlig test og tidligtest i ettermiddag. Så det er stigning.

Vedlegg

• 20200906_154227.jpg
    20200906_154227.jpg
    9,8 KB · Visninger: 168
Ja det skjønner jeg så inderlig godt. Tenker at det er helt lov å føle på skuffelse over at det ikke klaffet :Heartred Har prøvd i over 2 år, og opplevd at den ene etter den andre venninnen blir gravid, så kjenner meg godt igjen i det å glede seg på andres vegne men ønske så sterkt det samme for seg selv. :Heartred De venninnene som ikke har visst at vi er ufrivillig barnløs har jo heller ikke kunne "ta hensyn", ikke at jeg egentlig ønsker det heller, men noen dager er det jo sårere å høre om andres graviditet enn andre, som når tr kommer. Håper spiren deres sitter neste PP!:Heartred
Nå er det bare 2. PP, men tok ut spiralen i juni og første syklus var ganske lang.. hodet forventer jo at det kan ta tid, men likevel lengter hjertet da.. :rolleyes:

Men jeg krysser fingrene for alle andre her! ❤ kommer til å fortsette å følge med på dere her denne uka :smiley-bounce012

Ble aldri å kjøpe test i går, får alltid en nervøs rar følelse i livmoren i dagene før tr kommer, vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Så da vet jeg at tr er på vei, får nok resten av "symptomene" utover dagen. Også skikkelig tempdropp i dag da, så da vet jeg at det ikke er noe håp!

Neste syklus skal vi ha litt utredning, tok alt av blodprøver forrige måned, men denne måneden skal vi teste livmor og eggleder (se etter arevev og om eggleder er åpne etc.) om alt ser fint ut blir det iui eller ivf måneden etter.

Se på det tempdroppet da :hungover:
20200906_090012.jpg

Ja ikke sant :sorry: Mannen blir jo skuffet også, men tror det er vanskelig for dem å forstå hvordan det føles på kroppen og hvor stressende de to ukene er. Jeg har endometriose også, ligger heldigvis ikke i nærheten av noen reproduksjons organer, men blir mer og mer sikker på at der er derfor det ikke går :grumpy: pluss de forferdelige krampene jeg får av endoen i tillegg

Nei er ikke så lett for de å forstå hvordan det er for oss. Endo er noe dritt! Tikker selv alle bokser på endo, det antas at jeg har det, men har ikke tatt lapraskopi for å bekrefte, og kan ikke se noe på UL. Tenkte å ta lapraskopi om IVF ikke ble vellykket. Men kjenner forøvrig flere med endometriose som har fått barn, både med og uten behandling i forkant. Så behøver jo ikke ha noe å si for fertiliteten :)

Kjipt med tempdropp i dag da :(

Ble aldri å kjøpe test i går, får alltid en nervøs rar følelse i livmoren i dagene før tr kommer, vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Så da vet jeg at tr er på vei, får nok resten av "symptomene" utover dagen. Også skikkelig tempdropp i dag da, så da vet jeg at det ikke er noe håp!

Neste syklus skal vi ha litt utredning, tok alt av blodprøver forrige måned, men denne måneden skal vi teste livmor og eggleder (se etter arevev og om eggleder er åpne etc.) om alt ser fint ut blir det iui eller ivf måneden etter.

Se på det tempdroppet da :hungover:
Vis vedlegget 334806
Åååh ❤❤ Hadde troa ❤ krysser fingrene for oss begge neste PP!

Nei er ikke så lett for de å forstå hvordan det er for oss. Endo er noe dritt! Tikker selv alle bokser på endo, det antas at jeg har det, men har ikke tatt lapraskopi for å bekrefte, og kan ikke se noe på UL. Tenkte å ta lapraskopi om IVF ikke ble vellykket. Men kjenner forøvrig flere med endometriose som har fått barn, både med og uten behandling i forkant. Så behøver jo ikke ha noe å si for fertiliteten :)

Kjipt med tempdropp i dag da :(

Kunne ikke se noe på ul her heller og alt var bevegelig og fint, så neket av gynekologen min sa at det var vanlig med litt smerter som kvinne og at det ikke var farlig å ha litt vondt. Jeg kastet opp og besvimte hver måned av hvor sterke kramper jeg hadde :rolleyes: Fikk ikke lapraskopi før etter vgs når jeg endelig turte å stå på mitt. Nå er krampene heldigvis bare 1/10 av hva de var før:happy:

Håper du slipper å gå den veien og at ivf egget sitter :Heartred

Ok! Nå kjenner jeg hjerte hoppe her! Denne er tatt nå i kveld 11 DPO. Holdt meg i ca 3-4 timer. Tatt med RFSU tidligtest. Skygge eller positiv? :happy:

Syntes testen kommer tydeligere frem i virkeligheten. Mer rosa

Vedlegg

• 58264F5C-F461-4339-89A9-B7A6A31E6A03.jpeg
    58264F5C-F461-4339-89A9-B7A6A31E6A03.jpeg
    21,3 KB · Visninger: 184
  • DA23F3DA-3145-4475-A169-170658640A4D.jpeg
    DA23F3DA-3145-4475-A169-170658640A4D.jpeg
    19,5 KB · Visninger: 179
Ok! Nå kjenner jeg hjerte hoppe her! Denne er tatt nå i kveld 11 DPO. Holdt meg i ca 3-4 timer. Tatt med RFSU tidligtest. Skygge eller positiv? :happy:

Syntes testen kommer tydeligere frem i virkeligheten. Mer rosa
Det ser absolutt ut som babystrek:love7

Kunne ikke se noe på ul her heller og alt var bevegelig og fint, så neket av gynekologen min sa at det var vanlig med litt smerter som kvinne og at det ikke var farlig å ha litt vondt. Jeg kastet opp og besvimte hver måned av hvor sterke kramper jeg hadde :rolleyes: Fikk ikke lapraskopi før etter vgs når jeg endelig turte å stå på mitt. Nå er krampene heldigvis bare 1/10 av hva de var før:happy:

Håper du slipper å gå den veien og at ivf egget sitter :Heartred

Herlighet, finnes mange dumme folk der ute :banghead: Synd at man ikke blir tatt alvorlig når man har så vondt! Men bra at du ble mye bedre av lapraskopien, bare synd det tok så lang tid før du fikk den! Jeg begynte på p-piller og da ble alt mye bedre, så ble litt sjokket over smertene når jeg sluttet på pillene igjen i 2018 :wtf:

Sender en trøsteklem, ser tr kom, og masse lykke til med utredning neste syklus :Heartred

Back
Topp