IKM UKE 37+38

Storesøsteren min visste ikke at jeg var gravid, og dagen etter at jeg hadde vært på UL og fått vite at det ikke var liv, at jeg hadde en MA, rett etter at jeg hadde tatt den første tabletten, så ringte hun meg kjempe glad og fortalte at hun akkurat hadde vært på første UL og at hun var gravid med en gutt :smiley-ashamed004
Huff, så det må ha vært veldig vanskelig for deg da og sikkert også vanskelig å se henne fortsette graviditeten og tenke på at du skulle vært i samme situasjon? :Heartpink Håper det sitter neste PP for deg!

Huff, så det må ha vært veldig vanskelig for deg da og sikkert også vanskelig å se henne fortsette graviditeten og tenke på at du skulle vært i samme situasjon? :Heartpink Håper det sitter neste PP for deg!
Mannen til søsteren min fortalte forloveden min når vi var på ferie forrige uke at søsteren min hadde grått i flere dager etter den samtalen der hun ringte meg og var så glad, og jeg ikke klarte å holde det inni meg at jeg satt og skulle gjennomføre en abort den dagen. Har aldri hatt en så følelsesladet samtale med noen noensinne før :smiley-ashamed004

Takk, håper det sitter for deg også :happy:

Uff, jeg føler med deg tilbake…. Og ja, virkelig. Det kan være en så tilfeldig og urettferdig beinhard prosess :(

Jeg skammet meg nesten over hvor godt jeg taklet hele prosessen med MA og gikk rundt med en naiv forventning om at jeg var en av de som kom til å komme raskt tilbake i ny syklus og kanskje få det til å klaffe igjen på første forsøk. I går bare raknet alt og jeg innså hvor usannsynlig det er at jeg på magisk vis skal få tilbake en normal og forutsigbar syklus når den kunne vare opptil 3 måneder i utgangspunktet.

Jeg har vært helt fjern i dag og har kjempet mot gråten flere ganger mens jeg har sittet i møter, men heldigvis fra hjemmekontor. Du er absolutt ikke alene om å slite med å fokusere på jobb! Takk for at du deler ❤️ Håper du er en av de heldige som får en spire som sitter snart! Kanskje vi sees i en ny IKM-gruppe snart
Kjenner meg veldig igjen i naiviteten om at jeg kanskje skulle få det til på første forsøk igjen.. Ble en tøff dag i går når jeg innså at det ikke ble noe denne runden. Får du hjelp til syklusene dine? Jeg kan ikke så mye om dette men virker som det er endel her inne som tar medisiner for å hjelpe til med å regulere syklus.
Åh, føler sånn med deg og hvordan du har hatt det på jobb. Håper sånn det blir lettere for deg snart og ikke minst at en liten spire starter å vokse om ikke lenge :love2 Ja, det hadde vært koselig! Heia oss og alle andre fine damer her inne!

Føler mange dager at jeg er helt likegyldig til alt, og jeg er en som alltid har hatt sterke meninger og pådriver for endring på jobb, men nå er jeg helt tom. Fikk beskjed i dag mens jeg kjente at tampongen hadde rent igjennom at stillingen min ikke kom til å eksistere mer neste år, og jeg tenkte med en gang ‘håper jeg blir gravid så slipper jeg å ta stilling til det’. Føler jeg er helt gal.

Tar meg også i og undre på om det er andre på jobb som sitter i akkurat samme prosess som meg og har det vanskelig uten at vi vet om hverandre. Det er hel surrealistisk hele greia
Føler sånn med deg. Kjipt at dette skal ta opp så mye av tankegangen og gjøre prosessen vanskelig så stor andel av dagen. For en lei beskjed å få for deg i dag.. Håper det ordner seg med stilling. Man blir rett og slett litt gal av dette. Plutselig er det andre i samme situasjon men vanskelig å vite. Alltid godt å kunne prate med noen som vet hva man går gjennom men dette er jo noe man ofte holder litt for seg selv.
Jeg har en jobb hvor jeg måtte si tidlig at jeg var gravid pga eksponering og syns det er litt ekstra belastende at de vet at jeg nå prøver å bli gravid ettersom jeg mistet i sommer. Håper det sitter en liten spire for deg snart og at vi kan heller gå og glede oss over noe etterhvert:Heartpink

:Heartred Husk å si fra hvis det er noen som skal settes på TR eller Gravid! Jeg har mistet litt oversikten, men vet det er 12 som fremdeles står på "vent". Håper vi kan få noen flere fine streker her inne før uken er omme

Nå er jeg forvirra. Skulle ta en test for å se om den var blitt negativ, siden jeg skal drikke i dag, og testene mine aldri økte. Men nå har den faktisk økt, og jeg vet ikke om jeg faktisk er gravid eller om den er på blir kjemisk.

Babyplan viser økning 10 DPO - 14 DPO og MS fra 15 DPO til i dag, 18 DPO.

Vedlegg

• IMG_7176.jpeg
    IMG_7176.jpeg
    65,9 KB · Visninger: 88
  • IMG_7140.jpeg
    IMG_7140.jpeg
    840,8 KB · Visninger: 90
Nå er jeg forvirra. Skulle ta en test for å se om den var blitt negativ, siden jeg skal drikke i dag, og testene mine aldri økte. Men nå har den faktisk økt, og jeg vet ikke om jeg faktisk er gravid eller om den er på blir kjemisk.

Babyplan viser økning 10 DPO - 14 DPO og MS fra 15 DPO til i dag, 18 DPO.
Her skrev jeg litt feil.

Babyplan viser øking fra 10-13 DPO (4 dager), og MS fra 13-18 DPO (6 dager).

Altså veldig treig økning som jeg egentlig ikke har så store forhåpninger for, men er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre i kveld.. må nesten enten drikke eller informere om at vi prøver å bli gravide.

Her skrev jeg litt feil.

Babyplan viser øking fra 10-13 DPO (4 dager), og MS fra 13-18 DPO (6 dager).

Altså veldig treig økning som jeg egentlig ikke har så store forhåpninger for, men er veldig i tvil om hva jeg skal gjøre i kveld.. må nesten enten drikke eller informere om at vi prøver å bli gravide.
Oi, den var vanskelig ja. Skal du drikke med nære venner siden du skriver "Informere om at vi prøver å bli gravide"? Finnes mye god erstatning for alkohol som ligner på alkohol dersom du kan kjøpe egen drikke da. De fermenterte teene f.eks. ligner jo helt på normale vinflasker.

Oi, den var vanskelig ja. Skal du drikke med nære venner siden du skriver "Informere om at vi prøver å bli gravide"? Finnes mye god erstatning for alkohol som ligner på alkohol dersom du kan kjøpe egen drikke da. De fermenterte teene f.eks. ligner jo helt på normale vinflasker.
Det er gode venner, men jeg hadde ikke tenkt å informere før det var faktum.

Ei har med ingredienser til drink til alle og ei har kjøpt vinflaske på deling til alle, så får ikke hatt noe alternativ uten å faktisk si nei til det de serverer. På fest hadde det ikke vært noe problem å kjøre alkoholfritt, men her får jeg ikke sneket meg unna da de fyller i glassene til alle.

Det hadde føltes greit ut å si det om jeg faktisk trodde det var babystrek, men litt fælt å si jeg har positiv test, men egentlig forventer spontanabort :happy090

Ei har med ingredienser til drink til alle og ei har kjøpt vinflaske på deling til alle, så får ikke hatt noe alternativ uten å faktisk si nei til det de serverer. På fest hadde det ikke vært noe problem å kjøre alkoholfritt, men her får jeg ikke sneket meg unna da de fyller i glassene til alle.

Det hadde føltes greit ut å si det om jeg faktisk trodde det var babystrek, men litt fælt å si jeg har positiv test, men egentlig forventer spontanabort :happy090
Hmmmm... har du kanskje ei der du er bedre venn med enn andre? Kan jo late som du drikker og bare få venninna de til å drikke det i stedet, eller små helde ut inneholdet mens du er på kjøkkenet innimellom og ingen ser. Tenker at du lenge du drikker "litt" så er det ikke merkelig, så utenom det kan du jo ta med noe alkoholfritt og si at du ikke/vil kan drikke så mye i kveld. Eventuelt den standard at du går på antibiotika og ikke kan drikke. Og hvis de graver mye så kan du si at det er der nede, hehe.

Jeg husker jeg drakk sist jeg ble gravid, før jeg visste at jeg var det. Testet veldig positivt dagen etter en ordentlig fyllekule.
Snakket med gynekolog om det for jeg følte meg såå fæl og tenkte at jeg hadde ødelagt alt.

Hun sa at du i utgangspunktet "kan" drikke alkohol frem til uke 9, da morkaken tar over for plommesekken, og at jeg ikke skulle føle meg fæl av den grunn. Hun oppfordret selvfølgelig ikke til å drikke alkohol, og at det er noe jeg kunne tenke på videre, men hun sa at det ikke påvirker fosteret når det er så tidlig, og plommesekken gir næring. Du deler ikke blod med barnet ditt før morkaken tar over.
Det er nok mer tanken og følelsen av at man vet skaden alkohol potensielt kan gjøre, og at man vet man er gravid som gjør at man føler seg fæl, men jeg har hørt flere fagfolk si at en slurk i starten ikke er direkte farlig for mageboeren :Heartred Hva om du eventuelt kan nippe til det de har med, og skylde på vondt i hodet utover kvelden? :angelic:

11/12 dpo. Har menssmerter, ryggvondt og hodeverk. I truseinnlegget mitt var det biittelitt rosa så jeg bare regner med hun melder sin ankomst straks. Atter en måned uten hell :(

Jeg lurer også på hvorfor lutealfasen min har blitt kortere i det siste. Tidligere var den på 14-16 dager. Nå er den 12-13 dager, som regel. Vi får se nå da..

Har ikke klart å fange opp eggløsningen min denne måneden, og mensen er det heller ikke noe antydning til... CD33, kun hatt ørlite vondt i korsryggen i går :dead: jeg gir faktisk litt opp... er på jobb frem til mandag morgen, så får evt. Teste når jeg kommer hjem...hatt negative tester frem til nå. Mensen er 2 dager for sen.

Back
Topp