IKM uke 37 2019

Hehe, spennende tid i vente da! :) Jeg er prøver på nr 1, så dette er bare helt nytt og spennende for meg foreløpig :) Jeg tar bare multivitamin jeg, og den har 400 mikrogram folat som er anbefalt dose, så da er det ingen som kan anta noe som helst om de ser meg kjøpe det :D

Ohh lurt, det skal jeg se etter :joyful: Takk for tips. :greet015Masse lykke til med prøvingen. Det er ei morsom og slitsom tid.
Men jøjje meg så vel verdt både våkennetter og all frustrasjonen når man får en kos fra en av de. :hug003
Ungene mine er nå 12, 11 og 8 år gamle. Så det er jo så lenge siden jeg var igjennom dette at jeg husker ikke stort av det:laughing021

Tok eggløsningstest imårres og den var ganske så positiv og tok ny test i kveld og var betydelig svakere, vil det si at egget er sluppet?

Har ikke testet noe andre dager enn i dag men ser at jeg burde ha testet igår for å sjekket om streken var enda sterkere enn imårres.
Nei egget slipper 12 - 36 timer etter positiv el test.

Hmm... Da får jeg nok kjøpe det neste uke da. Må bare finne ett apotek ingen jeg kjenner jobber på :smiley-angelic006 Det er ergerlig at det kjennes så flaut ut å være prøver når man har blitt 38 år og barna er blitt store... :smiley-ashamed005Men jeg må nok bare innrømme at nå som jeg vet hva det innebærer så ønsker jeg det faktisk mye mer enn jeg gjorde med førstmann. Er bare litt redd for spesielt familiens reaksjoner dersom det skulle bli en attpåklatt på oss... :binkybaby Vennene mine tror jeg nok bare vil juble med meg:love7
Denne kan du jo kjøpe, dem inneholder jo også det man trenger av folat

Vedlegg

• 20190831_071926.jpg
    20190831_071926.jpg
    18,5 KB · Visninger: 69
Ohh lurt, det skal jeg se etter :joyful: Takk for tips. :greet015Masse lykke til med prøvingen. Det er ei morsom og slitsom tid.
Men jøjje meg så vel verdt både våkennetter og all frustrasjonen når man får en kos fra en av de. :hug003
Ungene mine er nå 12, 11 og 8 år gamle. Så det er jo så lenge siden jeg var igjennom dette at jeg husker ikke stort av det:laughing021

Bare hyggelig, uansett greit med litt vitaminer tenker jeg :D Jaa, gleder meg masse til tiden fremover! Kan tenke meg det er gøy å prøve på nytt og få enda et lite nurk :)

Følte som sagt jeg hadde EL smerter i går, altså svake mensmurringer.. er vel ikke helt sikker på at det er sånn EL-smerter bruker å være, men tror det var sånn forrige PP også. Det er iallfall for tidlig med noen innbilte g.symptomer;)

I dag når jeg la inn temperaturen i FF fikk jeg krysset, og ifølge den var EL på onsdag, CD 14. Satser på at vi fikk lagt inn aksjer i passende tid likevel da:p

3DPO i dag

Vedlegg

• 2C746F26-98AB-49CB-8543-9CB0FFADA3F3.jpeg
    2C746F26-98AB-49CB-8543-9CB0FFADA3F3.jpeg
    60,9 KB · Visninger: 54
Fader, El har nok vært. Betydelig svakere. Første fra igår formiddag, de tre andre fra igår ettermiddag, natt og idag :banghead: Får ha sex idag også, men fikk en dårlig følelse på denne pp. Lite kontroll. Livet går for fort :yuck:

Er så glad jeg snublet over dette universet med andre damer som tydeligvis også er litt hekta på samme tema som jeg er for tiden :smiley-bounce012
Jeg har aldri før brukt noen vitaminer folat etc. i forkant av graviditet. Burde jeg det? Har det noe å si for sjansen for å bli gravid?

Tenk å være nybegynner på graviditet når man er trebarnsmor :laughing021

Jeg tar tilskudd av folsyre og jod. Nyere forskning anbefaler kvinner som prøver å bli gravid tilskudd av jod: https://forskning.no/mat-og-helse-o...-fa-i-seg-nok-jod-for-man-blir-gravid/1295544
I tillegg tar jeg omega 3 :)

Åhh, men da skal jeg passe på det. Jeg har lavt stoffskifte, så jeg har alltid passet på å få nok jod via kosten da. Men litt tilskudd skader neppe

Jeg trooor jeg er 2 dpo, men ikke 100% sikker - mulig jeg må lure mannen med på en runde i dag også, før vi skal ut på festligheter :shy: Kan ikke risikere å misse hele EL slik vi mest sannsynlig gjorde forrige pp, bare fordi jeg trooor den har vært:rolleyes:

Har i dag skifta 2 truser pga av masse melkehvite utflod. Er kun 3 dpo
Sånn utflod har jeg også! Ganske mye.. 2dpo. Kan dette være et tidlig tegn? Mener jeg har lest noe om at mye hvit uflod er et tidlig tegn. Men det sto ikke hvor tidlige det var snakk om...

Sånn utflod har jeg også! Ganske mye.. 2dpo. Kan dette være et tidlig tegn? Mener jeg har lest noe om at mye hvit uflod er et tidlig tegn. Men det sto ikke hvor tidlige det var snakk om...
Kan jo ikkje være tegn på gravid for egget har jo ikkje festa seg enda. Hadde vert knas om det var tegn på gode forhold på at det festa seg godt

Back
Topp