* * * IKM uke 36 <3 * * *

syntes ikke man bare skal informere om bidronninggele uten å informere om at den kan klusse til syklusen...
for det gjør den... vi var flere prøvere som forsøkte bidro over flere pp, og vi tempet og testet etter el, og hos alle sammen ble eggløsningen kraftig forskjøvet, da bidronningegelen sørger for å forsterke eggene på en måte, ergo el tar lenger tid og resten av syklusen blir da kødda til.. Min syklus og el ble forskjøvet med hele 5 dager faktisk... dette skjedde begge pp jeg brukte den....

OG man må være super obs på da neste pp igjen for da har el en tendens til å komme myyyyye før!
min el kom på cd 10 i de to pp jg tok bidro...
dette er ikke kun min erfaring, snakker for flere...

så syntes man skal lese seg godt opp på de forskjellige tilskudddene før man "råder" noen til å prøve det...
Takk for info :) Skjønner jeg må lese meg litt opp på det da! Var derfor jeg startet med solvipect, for det har jeg skjønt er ganske "ufatlig" :)
 
Takk for info :) Skjønner jeg må lese meg litt opp på det da! Var derfor jeg startet med solvipect, for det har jeg skjønt er ganske "ufatlig" :)

solvipect er "ufarlig" ja.. hehe.. den sørger bare for mer slim og påvirker ikke verken eggløsning eller syklusen eller noe ;)
ja, det er alltid viktig å lese seg opp på ting man skal innta... selv om tilskuddene "kun" er naturprep og helsekost så anbefales det alltid å lese seg opp før man vurderer å ta det ...

syntes det er fryktelig kjedelig å lese alle som bare kaster ut "råd" om å ta ditten og datten uten egentlig å vite hva det kan forårsake for den enkelte...
det finnes jo faktisk par som må "legge opp en plan" for å treffe el, f.eks hvis man jobber skift eller offshore tilogmed... og da er det fryktelig frustrende å oppdage at hele el er forskøvet pga noen bare slang ut råd om bidro uten å informere om bivirkningene av det...
 
nemlig, derfor kjenner jeg at jeg blir litt irritert når folk bare kaster ut "råd" osv uten å egentlig vite hva de informerer om !

Nå er det jo i bunn og grunn hver enkelt sin oppgave å lese seg opp om hvilke preparater en putter i seg (noe jeg selv ikke har gjort med bidronninggele). Men det er jo fryktelig irriterende når syklusen kødder. Å ha kontroll på den er jo en smule viktig når man ser prøver hehe. Føler jo jeg har kastet bort 2 pp'er nå pga bidro!
 
Melder meg ut av gruppa, fant ut at dersom jeg blir gravid denne måneden er det stor sannsynlighet for at baby kommer rundt eksamen. Så vi hopper over denne perioden. Lykke til alle dere andre :)
 
nemlig, derfor kjenner jeg at jeg blir litt irritert når folk bare kaster ut "råd" osv uten å egentlig vite hva de informerer om !

I stedet for å skrive "folk" så kan du jo skrive til meg som snakket om det, heller enn at jeg skal lese det slik. Hvis du er redd for å virke konfronterende liksom, så er det mange måter å formulere seg på, framfor at det nå ble veldig indirekte kritisk, og jeg syns ikke det er noe greit. For nå føltes det litt som om det skulle være et kvasst hint eller bak ryggen min (med meningen om at jeg skulle se det). :(

Jeg forteller bare om hva jeg tar, andre har da et eget ansvar på å lese seg opp og ikke stole bare på forumet. Det jeg tar er heller ikke det samme som bidro, så det kan jo ha en annen effekt, og vi er ulike med ulike sykluser. Min syklus er så ustabil uansett at jeg tenker det ikke skader å prøve, om det verste som skjer er at el blir flyttet, men kvaliteten på eggene er bra, så kan jeg leve med det altså. Jeg temper jo uansett. Og ut fra det jeg har lest om det jeg tar, kan man ta det hele syklusen og gjennom et eventuelt svangerskap. Hva andre velger å gjøre er jo opp til dem, og man kan godt informere om egne erfaringer, men det trenger ikke skje så passivt agressivt...
 
Så kranglete det plutselig ble her inne. Trodde poenget med forumet var å få tips fra andre i samme situasjon, og ikke fult "pakningsvedlegg" fra helsepersonell.... Er jo bare å skrive en hyggelig kommentar med personlig erfaring, og ikke prate om "folk" her inne....
 
så syntes man skal lese seg godt opp på de forskjellige tilskudddene før man "råder" noen til å prøve det...

Herlighet, må jo være mulig å komme med tips uten å lese seg opp. Den som velger å følge tips, har selv et ansvar for å lese seg opp om det er nødvendig.
 
Så kranglete det plutselig ble her inne. Trodde poenget med forumet var å få tips fra andre i samme situasjon, og ikke fult "pakningsvedlegg" fra helsepersonell.... Er jo bare å skrive en hyggelig kommentar med personlig erfaring, og ikke prate om "folk" her inne....

Jeg ønsker ikke å lage et dårlig miljø her eller noe, følte bare jeg måtte svare for meg og si at jeg syns ikke det var en ok måte å gjøre det på. Tenker kanskje det var et resultat av ubetenksomhet og kanskje at man ikke ville konfrontere, men da vil jeg heller være litt frampå og si at jeg opplevde det som ugreit, og tenke at det kanskje heller renser lufta for min del enn at jeg skal brygge på de følelsene og lure på om det ér dårlig stemning eller om det bare er jeg som tror det. :)
 
Nå er det jo i bunn og grunn hver enkelt sin oppgave å lese seg opp om hvilke preparater en putter i seg (noe jeg selv ikke har gjort med bidronninggele). Men det er jo fryktelig irriterende når syklusen kødder. Å ha kontroll på den er jo en smule viktig når man ser prøver hehe. Føler jo jeg har kastet bort 2 pp'er nå pga bidro!


jeg er helt enig i at det er opp til hver enkelt å lese seg opp, men jeg har dessverre sett og lest om så mange som bare får et råd i en desperat stund ( for vi blir jo desperate etterhvert når ingenting går) og da har jeg sett at man lett velger å være godtroende og ikke leser seg opp, kun fordi man får råd av andre prøvere...

men ja, jeg også følte at det er 2 pp som bare ble kødd nå pga jeg ikke visste bedre... men nå som jeg vet så får jeg heller informere andre også når jeg leser slikt jeg leste isted...
og det er jo også opp til hver enkelt hva man vil innta, men føler liksom at jeg må si fra når jeg vet ting kan
I stedet for å skrive "folk" så kan du jo skrive til meg som snakket om det, heller enn at jeg skal lese det slik. Hvis du er redd for å virke konfronterende liksom, så er det mange måter å formulere seg på, framfor at det nå ble veldig indirekte kritisk, og jeg syns ikke det er noe greit. For nå føltes det litt som om det skulle være et kvasst hint eller bak ryggen min (med meningen om at jeg skulle se det). :(

Jeg forteller bare om hva jeg tar, andre har da et eget ansvar på å lese seg opp og ikke stole bare på forumet. Det jeg tar er heller ikke det samme som bidro, så det kan jo ha en annen effekt, og vi er ulike med ulike sykluser. Min syklus er så ustabil uansett at jeg tenker det ikke skader å prøve, om det verste som skjer er at el blir flyttet, men kvaliteten på eggene er bra, så kan jeg leve med det altså. Jeg temper jo uansett. Og ut fra det jeg har lest om det jeg tar, kan man ta det hele syklusen og gjennom et eventuelt svangerskap. Hva andre velger å gjøre er jo opp til dem, og man kan godt informere om egne erfaringer, men det trenger ikke skje så passivt agressivt...

Jeg skjønner at det er en gjeng hormonelle damer her når jeg kommer inn nå og plutselig ting er hauset opp som det nå har blitt. ;)
At jeg skrev folk var fordi jeg snakket generelt og ikke nå om ditt utsagn bare, visste faktisk ikke hvem som skrev det engang da jeg svarte, jeg så bare et innlegg om bidro og da følte jeg å si fra, siden jeg selv gikk på en dustesmell 2 ganger pga det. Det var INGEN da som fortalte meg om evt bivirkninger osv, så beklager at jeg kom med , noe som jeg anser, son relativt viktig informasjon.
Så har under noen omstendigheter ikke ment å lage kvalme eller krangle eller noenoe ting,
Var faktisk bare ment som INFORMASJON! !!
OG jeg må jo si at å komme inn hit nå og lese kommentarene , gjorde meg like paff.

Og du birdi, spar deg for sånne usaklige kommentarer. . Pakningsvedlegg FRA helsepersonell?
Og igjen jeg skrev FOLK fordi jeg har sett sånt her så mange ganger gjennom disse årene som prøver, nå å folk roe seg ned og ikke lage 1 fjer til 10 høns ;)
 
Og om jeg ønsker å konfrontere noen med navn, så gjør jeg det! Er da ikke 14 år og må gjemme "hintene" om hvem jeg snakker om!

Poenget var informasjon om bidro og hva som kan skje om man tar det. og tro meg det er mange som har skjønt hvorfor syklusene har vært fucka etter jeg har fortalt dem om evt bivirkninger. .. så istedet for å henge dere oppi at dere tror jeg er feig og ikke tør å konfrontere og at jeg er et jævla pakningsvedlegg av helsepersonell, sier mer om dere enn meg..

Jeg kommer fortsatt til å informere om evt bivirkninger når jeg ser FOLK ( JA må nesten kalle det folk da jeg ikke aner hvem neste blir)
Men jeg skal sørge for å formulere det annerledes så man ikke blir anklaget og angrepet på samme måte igjen !
 
jeg er helt enig i at det er opp til hver enkelt å lese seg opp, men jeg har dessverre sett og lest om så mange som bare får et råd i en desperat stund ( for vi blir jo desperate etterhvert når ingenting går) og da har jeg sett at man lett velger å være godtroende og ikke leser seg opp, kun fordi man får råd av andre prøvere...

men ja, jeg også følte at det er 2 pp som bare ble kødd nå pga jeg ikke visste bedre... men nå som jeg vet så får jeg heller informere andre også når jeg leser slikt jeg leste isted...
og det er jo også opp til hver enkelt hva man vil innta, men føler liksom at jeg må si fra når jeg vet ting kan


Jeg skjønner at det er en gjeng hormonelle damer her når jeg kommer inn nå og plutselig ting er hauset opp som det nå har blitt. ;)
At jeg skrev folk var fordi jeg snakket generelt og ikke nå om ditt utsagn bare, visste faktisk ikke hvem som skrev det engang da jeg svarte, jeg så bare et innlegg om bidro og da følte jeg å si fra, siden jeg selv gikk på en dustesmell 2 ganger pga det. Det var INGEN da som fortalte meg om evt bivirkninger osv, så beklager at jeg kom med , noe som jeg anser, son relativt viktig informasjon.
Så har under noen omstendigheter ikke ment å lage kvalme eller krangle eller noenoe ting,
Var faktisk bare ment som INFORMASJON! !!
OG jeg må jo si at å komme inn hit nå og lese kommentarene , gjorde meg like paff.

Og du birdi, spar deg for sånne usaklige kommentarer. . Pakningsvedlegg FRA helsepersonell?
Og igjen jeg skrev FOLK fordi jeg har sett sånt her så mange ganger gjennom disse årene som prøver, nå å folk roe seg ned og ikke lage 1 fjer til 10 høns ;)
Og om jeg ønsker å konfrontere noen med navn, så gjør jeg det! Er da ikke 14 år og må gjemme "hintene" om hvem jeg snakker om!

Poenget var informasjon om bidro og hva som kan skje om man tar det. og tro meg det er mange som har skjønt hvorfor syklusene har vært fucka etter jeg har fortalt dem om evt bivirkninger. .. så istedet for å henge dere oppi at dere tror jeg er feig og ikke tør å konfrontere og at jeg er et jævla pakningsvedlegg av helsepersonell, sier mer om dere enn meg..

Jeg kommer fortsatt til å informere om evt bivirkninger når jeg ser FOLK ( JA må nesten kalle det folk da jeg ikke aner hvem neste blir)
Men jeg skal sørge for å formulere det annerledes så man ikke blir anklaget og angrepet på samme måte igjen !

Når jeg har forklart hvordan jeg opplevde det så er det ingen grunn til å ta sånn på vei. Jeg er faktisk verken hormonell eller opphauset, jeg ble rett og slett irritert fordi det så ut som jeg rådet i øst og vest samtidig som jeg da ble kritisert indirekte.

Jeg syns du tar i overkant i nå, for jeg mente bare å fortelle at jeg opplevde det du skrev som ufint og følte at jeg måtte forsvare meg litt. Har jo ikke sagt det er galt å dele dine erfaringer, men måten du skrev det på gjorde at jeg oppfattet det som et indirekte angrep på meg. Hadde jo ikke vært verre enn å bla litt bakover i tråden for å finne ut hvem som skrev det heller. :)
 
Melder meg ut av gruppa, fant ut at dersom jeg blir gravid denne måneden er det stor sannsynlighet for at baby kommer rundt eksamen. Så vi hopper over denne perioden. Lykke til alle dere andre :)

Kan jo hende babyen kommer for tidlig om du blir gravid neste syklus da, slikt kan man ikke styre. ;)
Lykke til uansett. :)
 
Hei jenter. Datt litt ut herfra jeg. Hunden vår døde natt til torsdag etter å ha blitt akutt syk. Så vi tenker ikle så mye baby nå men likevel gjør vi det. Er litt mer sorgsex her..

Ville bare si fra
 
Hei jenter. Datt litt ut herfra jeg. Hunden vår døde natt til torsdag etter å ha blitt akutt syk. Så vi tenker ikle så mye baby nå men likevel gjør vi det. Er litt mer sorgsex her..

Ville bare si fra

Uff, så trist å høre! :(
Sender deg en klem!
 
Så kranglete det plutselig ble her inne. Trodde poenget med forumet var å få tips fra andre i samme situasjon, og ikke fult "pakningsvedlegg" fra helsepersonell.... Er jo bare å skrive en hyggelig kommentar med personlig erfaring, og ikke prate om "folk"

Ja gud tenk at jeg skrev folk og ikke navnet til vedkommende som skrev innlegget om bidro.
Et lite feil ordvalg så fikk jeg dette?
Hei jenter. Datt litt ut herfra jeg. Hunden vår døde natt til torsdag etter å ha blitt akutt syk. Så vi tenker ikle så mye baby nå men likevel gjør vi det. Er litt mer sorgsex her..

Ville bare si fra

Så utrolig trist å høre :(
Kondolerer så mye :(
 
Et lite feil ordvalg så fikk jeg dette

Skjønner ikke helt hva du prøver på ved å dra frem kommentaren min igjen. Etter den lange, usaklige tiraden fra deg, er det ingen vits i å komme med et motsvar. Vi lar ballen ligge, så den hyggelige stemningen kan komme frem igjen. :-)
 
Da er eltestingen begynt. Litt tidlig kanskje men med de ustabile syklusene i det siste så tar jeg ingen sjanser :D
Gøy å få to streker i det minste da hehe. Ikke bare helt blenda som de g-testene er.

Vurderer å bare ha sex annenhver dag fra nå cd9 frem til cd20-22 ca. Tror ikke jeg gidder tempe denne mnd heller. Lillejenta våkner så mye på nettene for tiden så det blir bare tull uansett.
 
Håper det blir mange positive tester i uke 36, nå er det vår tur!

Mandag 31. august
Marsgulle pp 1

Tirsdag 1. september
Idamamma pp 2
Chanett pp 8
Verpehøna pp 5
Smikksmokk pp 1

Onsdag 2. september
toneany pp 6
MarleneF pp 1
drømmeren84 pp 57/14
fargeklatten89

Torsdag 3. september
Smuta pp 8
Frk.Smestad pp 1

Fredag 4. september
Emiliepia pp 4

Lørdag 5. september
Ugle<3 pp 2
Minnie89 pp 5
Milly1 pp 5
Babi

Søndag 6. september
Jellybean88 pp 4
Gutt2010, spire2015? pp 8
Terne pp 7

Gravid <3


Tante på besøk...


Passert IKM??


Ikke oppdatert


Bare skriv når du tror IKM er og hvilken pp du er i, hvis du ønsker. Quote gjerne så jeg er sikker på at jeg får alle med. :)



Venter IKM 31.august.. Pp 3 :)
 
Back
Topp