* * * IKM uke 36 <3 * * *

komplett blæremola?
n blæremola kan se ut omtrent som en drueklase. Den er rosa, med store, væskefylte blærer. Den kan fylle hele livmorhulen. Et svangerskap med en blæremola ytrer seg helt normalt til å begynne med. Så begynner livmoren å vokse fortere enn den skal. En blæremola produserer mer svangerskapshormoner (humant choriongonadotropin, hCG) enn et normalt svangerskap. Det er vanligere med kvalme og oppkast enn i normale svangerskap. Det kan også opptre preeklampsi tidlig i svangerskapet. Før eller senere, gjerne en gang i løpet av fjerde svangerskapsmåned, begynner det å blø, eller det kan tømme seg ut blærer med en diameter opp til 1,5 cm.

Kort fortalt et svangerskap som ikke utvikler seg normalt som må fjernes. Må ha hcg oppfølging i 6 mnd, da celledelingen kan føre til kreft

Kort fortalt et svangerskap som ikke utvikler seg normalt som må fjernes. Må ha hcg oppfølging i 6 mnd, da celledelingen kan føre til kreft

oi, shit... har aldri hørt om dette før jeg :/
da har jeg lært noe nytt idag også :)
men dette høres jo ut som en virkelig alvorlig sykdom/diagnose ....
uff... alt hva vi kvinner kan få/utvikle :(

oi, shit... har aldri hørt om dette før jeg :/
da har jeg lært noe nytt idag også :)
men dette høres jo ut som en virkelig alvorlig sykdom/diagnose ....
uff... alt hva vi kvinner kan få/utvikle :(
Jeg hadde heller ikke hørt om det før jeg fikk det :-/ men heldigvis var jeg heldig, jeg tok utskraping og de fikk alt med seg heldigvis. Komikerfrue hadde det samme og måtte gå på cellegift for å bli kvitt det.. Men det er sjelden heldigvis, og oddsen for å få det på nytt er nesten = 0. Men får elstra oppfølging i neste svangerskap.

SÅ ubehagelig, er til å grine av! :eek: Men syklusen virker å ha snudd om litt siden TR kom to dager før denne gangen også.... Gjorde det sist også..

Hvor lang syklus har du vanligvis da?
Og kartlegger du el med temp eller el tester da?
Slik at du vet om det er el som kommer tidligere eller lutealfasen din som tuller?
Det er jo relativt viktig å finne ut av... :/

Jøss. Tror jeg skal være 8 dpo i dag. Muligens 9. Og plutselig kom symptomer gitt! Masse murring, oppblåst, hvitaktig utflod, ømme bryster, strekk og rakning i livmor. Det kan være tr som har sett feil på datoen og bestemt seg for å komme altfor tidlig også, men det gjør hun jo aldri ellers... Merkelig. Kommer til å falle hardt om det ikke viser seg å være noe denne runden altså. Nå føler jeg meg faktisk gravid... Blææ

Måtte selvsagt teste når jeg kom hjem i dag. Litt tidlig og på ettermidagsurin gir meg kanskje ikke noe svar uansett men...
ImageUploadedByBV Forum1441034622.256482.jpg

ImageUploadedByBV Forum1441035444.963050.jpg

11 dpo, med blits over, og uten blits under. Bildet er tatt før det har gått 5 min.

ImageUploadedByBV Forum1441035496.546368.jpg

Fremdeles ikke lett å ta bilde av, men jeg ser den jo i virkeligheten, og det har blitt sterkere! Spotter enda da, brunlig liksom, små mengder. Så vet ikke hva dette skal bety. Er på cd 28 i dag, venter ikke tr før om noen dager, men det har jo variert veldig..,

Vis vedlegget 133466

11 dpo, med blits over, og uten blits under. Bildet er tatt før det har gått 5 min.

Vis vedlegget 133467

Fremdeles ikke lett å ta bilde av, men jeg ser den jo i virkeligheten, og det har blitt sterkere! Spotter enda da, brunlig liksom, små mengder. Så vet ikke hva dette skal bety. Er på cd 28 i dag, venter ikke tr før om noen dager, men det har jo variert veldig..,
Jeg ser streken jeg! :D Skal du teste hver dag fremover nå?

Jeg ser streken jeg! :D Skal du teste hver dag fremover nå?

Er oppe i flere ganger om dagen, allerede :p kjøpte 30 tester i begynnelsen av syklusen, så nå ruller jeg bare med det. Men er så skeptisk til den der spottinga... Hadde jo ingenting sist :s

Back
Topp