IKM uke 35

Fikk mensen i dag når jeg våknet, er så mye at jeg har brukt ob hele dagen. :( Har noen av dere opplevd kort lutealfase? Min var så kort som 4 dager denne pp! Hva gjør legen med for kort lutealfase?

Uff, det er jo ikke noe særlig:( Du kan vel gå til legen/gynekolog og få resept på progesteron? Det mener jeg forlenger lutealfasen. Sender deg en stor klem:Heartred
 
Bruker dere/har brukt noen hjelpemidler under aksjeleggingen og evt videre i dpo-land?

Vi prøver concieve plus denne mnd siden jeg ikke har EL-slim og håper at det hjelper på. Vi har brukt de engangs-ampullene (for henne, tror jeg de kalles?). Spent på om det har noe for seg. Bruker ikke noe annet i dpo-land, foruten folat og andre anbefalte tilskudd da ❤️
 
Hei jenter :)

jeg skulle egentlig ha prøverør/ fryseinnsett, og har stått på fostimon/ letrozol, men det ble avbrutt siden klinikken er helgestengt. Legen sa vi kunne forsøke hjemme, så det gjør vi. Å :)

Jeg fikk positiv eggløsningstest den 12/8 Gynekologen kunne se at egget ikke var sluppet enda kl 11.30 den 12/8, lagt inna aksjer onsdag og torsdag, desverre ikke i dag, men håper på en runde i morgen også. Så skal jeg starte på progresteron på sø dag
 
Uff, det er jo ikke noe særlig:( Du kan vel gå til legen/gynekolog og få resept på progesteron? Det mener jeg forlenger lutealfasen. Sender deg en stor klem:Heartred

Nei skikkelig kjipt! Tenker jeg må gjøre det ja, sluttet på prevansjon i november så enda noen pp igjen til det har gått 1 år. Så tror jeg skal prøve å la kroppen ordne opp selv, hvis ikke må jeg nok dra en tur til legen :) Tusen takk <3
 
Hvordan går det med dere alle sammen? :) Jeg er enten 5 eller 6 dpo (slow rise på temp-kurven denne gangen så usikker på om EL var søn 9/8 eller man 10/8, og appene er uenige:p). Har ikke fått positiv test tidlig med noen av barna mine, men har 5 tidligtester liggende nå som jeg tenkte å prøve fra 10dpo! Håper de neste dagene går raskt!

Når tenker dere å starte testingen? :rolleyes:
 
Hvordan går det med dere alle sammen? :) Jeg er enten 5 eller 6 dpo (slow rise på temp-kurven denne gangen så usikker på om EL var søn 9/8 eller man 10/8, og appene er uenige:p). Har ikke fått positiv test tidlig med noen av barna mine, men har 5 tidligtester liggende nå som jeg tenkte å prøve fra 10dpo! Håper de neste dagene går raskt!

Når tenker dere å starte testingen? :rolleyes:

dagene går så ufattelig treigt mellom EL og ikm!! Er 3 dpo i dag. Tenker å teste fra 8dpo:hilarious: bare for at jeg har mange tester liggende og er tom for EL tester (ja, testeavhengig:nailbiting:)
i går hadde jeg litt tunge bryst, og litt kvalm i dag.. men sannsynligvis er det bare jeg som overfører etter alt av mulige tegn :hilarious: blir tullerusk av denne ventingen.
 
Hvordan går det med dere alle sammen? :) Jeg er enten 5 eller 6 dpo (slow rise på temp-kurven denne gangen så usikker på om EL var søn 9/8 eller man 10/8, og appene er uenige:p). Har ikke fått positiv test tidlig med noen av barna mine, men har 5 tidligtester liggende nå som jeg tenkte å prøve fra 10dpo! Håper de neste dagene går raskt!

Når tenker dere å starte testingen? :rolleyes:
3 dpo og det går så sinnsykt sakte denne pp’n! Hjelp! Hvordan får man tiden til å gå? :p
 
Bruker dere/har brukt noen hjelpemidler under aksjeleggingen og evt videre i dpo-land?

Vi prøver concieve plus denne mnd siden jeg ikke har EL-slim og håper at det hjelper på. Vi har brukt de engangs-ampullene (for henne, tror jeg de kalles?). Spent på om det har noe for seg. Bruker ikke noe annet i dpo-land, foruten folat og andre anbefalte tilskudd da ❤️
Har også prøvd concieve plus-ampuller (ved noen tilfeller, prøver å ikke gjøre det så altfor klinisk for å ikke «ødelegge» sex, skal jo være litt kos også :rolleyes:)
Etter EL har jeg begrenset koffeinintak, fortsatt å ta folat og multivitaminer og spiser fersk ananas :)
Vi har vært flinke å lagt inn aksjer annenhver dag fra cd6 til 2 dpo, så tror vi har dekket el ganske greit :D
 
Hei:)
Jeg har EL i morgen. Jeg vet ikke når på døgnet egget slipper, det kan være i natt ett minutt over midnatt eller 23.00 på kvelden. Dette er naturligvis tidspunkt satt litt på spissen :cool: Vi har lagt inn bra med aksjer de siste dagene, blir en runde til i kveld og i morgen :rolleyes: Men det jeg lurer på, si hvis feks egget slipper ett minutt over midnatt i natt, er det for sent å ha sex på kvelden i morgen da? Vi har en treåring her hjemme, og vi må vente til han er lagt :D
 
Hei:)
Jeg har EL i morgen. Jeg vet ikke når på døgnet egget slipper, det kan være i natt ett minutt over midnatt eller 23.00 på kvelden. Dette er naturligvis tidspunkt satt litt på spissen :cool: Vi har lagt inn bra med aksjer de siste dagene, blir en runde til i kveld og i morgen :rolleyes: Men det jeg lurer på, si hvis feks egget slipper ett minutt over midnatt i natt, er det for sent å ha sex på kvelden i morgen da? Vi har en treåring her hjemme, og vi må vente til han er lagt :D

Egget kan leve opptil 24 timer, men allerede etter 12 timer så begynner odsen å bli dårlig for befruktning. Det beste er å legge inn rikelig med aksjer før og akkurat rundt eggløsningen :) Det beste tidspunktet å ha sex på i forhold til befruktning er 1 og 2 dager før eggløsningen så da skal du være godt dekket med å ha sex i dag og i morgen (og helst i går også) :)

main-qimg-694486b44e89534aaebdd8597a18c5e6.webp


Screen-Shot-2019-04-04-at-2.14.16-PM.png
 
Egget kan leve opptil 24 timer, men allerede etter 12 timer så begynner odsen å bli dårlig for befruktning. Det beste er å legge inn rikelig med aksjer før og akkurat rundt eggløsningen :) Det beste tidspunktet å ha sex på i forhold til befruktning er 1 og 2 dager før eggløsningen så da skal du være godt dekket med å ha sex i dag og i morgen (og helst i går også) :)

Takk :) Hadde sex i går og :) Greit å vite at det blir dårligere odds etter 12 timer. Får se om vi klarer å snike inn en kjapp en midt på dagen i morgen og sette lillemann foran iPaden :dance018

Screen-Shot-2019-04-04-at-2.14.16-PM.png
 
dagene går så ufattelig treigt mellom EL og ikm!! Er 3 dpo i dag. Tenker å teste fra 8dpo:hilarious: bare for at jeg har mange tester liggende og er tom for EL tester (ja, testeavhengig:nailbiting:)
i går hadde jeg litt tunge bryst, og litt kvalm i dag.. men sannsynligvis er det bare jeg som overfører etter alt av mulige tegn :hilarious: blir tullerusk av denne ventingen.

Enig! Tiden går såååå sakte! :hilarious: Har 5 barn, så har nok å gjøre, men har det i bakhodet hele tiden allikevel:p Har lest at symptomene er ganske like mellom EL og IKM uansett siden det er progresteron som fører til symptomer så tidlig, men skjønner at det er lett å kjenne etter alt mulig når man venter:rolleyes: Håper på spirer for oss alle altså! Spennende tider fremover! :joyful:
 
3 dpo og det går så sinnsykt sakte denne pp’n! Hjelp! Hvordan får man tiden til å gå? :p
Hehe, kjenner meg igjen! Jeg fikk EL på CD24 denne gangen, så jeg har jo ventet i evigheter nå;) Jeg prøver iaf å fylle dagene med så mye som mulig så jeg ikke bare venter! Men har det i bakhode hele tiden:rolleyes:
 
Litt rosa på papiret nettopp :wideyed: 5 dpo. Er vel litt tidlig for eventuell festeblødning? Meeeeeen... Gir jo litt håp.

Leste forresten et sted (https://www.avawomen.com/avaworld/implantation-bleeding/) at det ikke finnes vitenskapelige beviser for festeblødning, men samtidig står det jo om de på mange sider som burde være gode kilder :bookworm: Det står også ofte at blødningen kan skje rundt IKM, men her inne er det mange som snakker om blødninger rundt tiden egget faktisk fester. Noen som har tanker rundt dette? Er litt forvirret jeg!
 
Hehe, kjenner meg igjen! Jeg fikk EL på CD24 denne gangen, så jeg har jo ventet i evigheter nå;) Jeg prøver iaf å fylle dagene med så mye som mulig så jeg ikke bare venter! Men har det i bakhode hele tiden:rolleyes:
Uff, må være kjedelig med lange sykluser :Heartred har sykluser på 24-27 dagerish, så har ikke ventet like lenge som deg :Heartred
 
5 dpo og dagene går så syyykt sakte. Skikkelig pms, og er dritsur:shifty: Var veldig kvalm igår kveld og idag tidlig(slitt med hyperemesis i alle graviditeter), men ellers ingen symptomer at all:shy:
 
Jeg tenkte å starte testingen 8 eller 9 dpo på ettermiddagen etter jobb:rolleyes:
Ungen vår legger seg 18:00 så etter det har jeg goood tid til å nistirre på testene i ro og mak :hilarious:
 
Back
Topp