IKM uke 33

Veldig usikker på hvordan jeg skal forholde meg til dpo nå egentlig. Siden jeg fikk positiv fredag morgen, lørdag og søndag morgen. Negativ etter 12 en gang på søndag. Hvordan ville dere regnet el egentlig her ? Det sies jo etter første test, men er usikker siden jeg hadde flere dager positiv. Vet jo at noen ganger slipper ikke egget på første forsøk heller :bored:
Ville regnet 24 timer etter første test, siden du ikke bekrefter med temping.
 
Ja, jeg troor jeg er 1 dpo, men vet ikke sikkert.... Går utifra det iallefall :)
Jeg tenkte å spise ananas i dag og frem til 5-6 dpo! Ananas inneholder et stoff som heter bromelain som er litt blodfortynnende og som er med på å gjøre miljøet i livmoren gunstig for implantasjon etter EL! :joyful: Jeg spiste det sist jeg ble gravid, men ble gravid ganske fort så jeg vet jo ikke om det var ananas akkurat, men det er forsket på det altså (https://natural-fertility-info.com/bromelain-pineapple-for-implantation.html). Det er viktig å spise kjernen også, den har mest bromelain, så jeg bruker å ta av skallet og så dele den i ringer og så spiser jeg en "ring" hver dag frem til 5-6 dpo. Kutter hver ring i en slags stjerne, sånn at hver bit får litt kjerne, men ikke så mye, for den kan jo være litt hard :) Gøy hvis det blir kjempemange gravide i denne ikm-gruppen fordi alle har spist ananas :hilarious:
Positiv El test i dag, så skal prøve ananas de neste dagene! det er jo så godt!:D
 
Så man kan ha positiv test selv om egget har sluppet ?
Ja, det går an; selv om jeg strengt tatt regner med at eggløsningen brukte litt tid heller.

Eggløsningstester er sånn sett litt.. upålitelig. Siden det tar ca 4t før du vil se LH i urin (etter at det kommer i blodet), så kan eggløsning akkurat ha vært, eller bruke 2 døgn etter positiv EL-test. Og man skiller jo ut hormonet for å gi signal til kroppen om at 'nå skal du slippe egget'. Men, siden man noen ganger får bare sterk test og likevel EL, og noen ganger VELDIG positive lenge, så tar jeg personlig utgangspunkt i ca 24t etter *sterkeste* test :)
 
Nå i dag har utfloden økt betraktelig. Nå er det såpass at det er slitsomt og ubehagelig. Da er det kanskje håp for at det bli el en av de neste dagene? Jeg håper virkelig det. Men har ingen eltester å teste med. Så får bare finne litt energi et eller annet uvist sted og hoppe i høyet jevnlig.
 
3 DPO og skikkelig stikking i høyresiden nedenfor magen. Pleier ikke å ha så intens stikking i DPO-land. Pleier å komme før TR i såfall. Og vet jo at egget ikke fester seg før hvertfall 6 DPO. Så vet ikke hva som skjer jeg :p
 
Ja, jeg troor jeg er 1 dpo, men vet ikke sikkert.... Går utifra det iallefall :)
Jeg tenkte å spise ananas i dag og frem til 5-6 dpo! Ananas inneholder et stoff som heter bromelain som er litt blodfortynnende og som er med på å gjøre miljøet i livmoren gunstig for implantasjon etter EL! :joyful: Jeg spiste det sist jeg ble gravid, men ble gravid ganske fort så jeg vet jo ikke om det var ananas akkurat, men det er forsket på det altså (https://natural-fertility-info.com/bromelain-pineapple-for-implantation.html). Det er viktig å spise kjernen også, den har mest bromelain, så jeg bruker å ta av skallet og så dele den i ringer og så spiser jeg en "ring" hver dag frem til 5-6 dpo. Kutter hver ring i en slags stjerne, sånn at hver bit får litt kjerne, men ikke så mye, for den kan jo være litt hard :) Gøy hvis det blir kjempemange gravide i denne ikm-gruppen fordi alle har spist ananas :hilarious:
Tenker jeg skal prøve å holde meg til 10 dpo. Men hva jeg tenker og hva jeg gjør, det gjenstår jo å se :hilarious: Vanskelig å holde seg:hilarious: hva med deg? Jeg trykket i meg nesten en hel ananas i dag. Huff.. var så godt:p

Oi veldig interessant @Lilje92! Ble så inspirert av dere at jeg måtte ut å kjøpe en ananas hehe :D Første gang jeg kjøper en hel, så var nyttig med tips om hvordan jeg kan dele den. Krysser fingrene for oss!

036C431A-9624-44A9-AE45-33FA8506F64C.jpeg
 
Last edited:
Oi veldig interessant @Lilje92! Ble så inspirert av dere at jeg måtte ut å kjøpe en ananas hehe :D Første gang jeg kjøper en hel, så var nyttig med tips om hvordan jeg kan dele den. Krysser fingrene for oss!

Vis vedlegget 386070
Jeg har også vært å kjøpt mer ananas idag så jeg har skjært opp å lagt i en boks i kjøleskapet, klar for 1dpo i morgen, selvom jeg har spist ananas i to dager nå bare for å helgardere meg :wacky:
 
I dag fikk jeg endelig maksimal på fertilitetsmonitoren :woot: La inn aksjer både i går og onsdag, og blir sikkert i dag også (og muligens i morgen), så krysser jeg fingrene for at det blir en spire av det. Tester bare el på morgenen, så kan hende jeg hadde LH-stigning i går ettermiddag. Jeg lurer på om el skjer i dag, for jeg har el-smerter. Jeg var hos gyn i går, og han sa at egget var stort og fint, på nesten 2 cm, og kunne løsne når som helst :D Jeg tar det nesten som et større ”kompliment” når gyn sier eggene mine er fine, enn at noen gir meg kompliment for utseendet/antrekket mitt :hilarious:
 
I dag fikk jeg endelig maksimal på fertilitetsmonitoren :woot: La inn aksjer både i går og onsdag, og blir sikkert i dag også (og muligens i morgen), så krysser jeg fingrene for at det blir en spire av det. Tester bare el på morgenen, så kan hende jeg hadde LH-stigning i går ettermiddag. Jeg lurer på om el skjer i dag, for jeg har el-smerter. Jeg var hos gyn i går, og han sa at egget var stort og fint, på nesten 2 cm, og kunne løsne når som helst :D Jeg tar det nesten som et større ”kompliment” når gyn sier eggene mine er fine, enn at noen gir meg kompliment for utseendet/antrekket mitt :hilarious:

Fantastisk!!
Her blinker det bare enda, på dag 5 (digital EL), og har ikke turt å melde meg offisielt inn her før jeg får bekreftet eggløsningen. Plutselig blir den så treg at jeg må over i u34 istedenfor.
Hadde dratt til gyn jeg også om jeg hadde noen i umiddelbar nærhet. :p
 
Hvordan vet du at det ikke ble el? Hva slags metoder bruker du for å få den oversikten?
sjekker utflod og tar el-tester i påvente av el, og bekrefter ved å tempe. Tempen gikk ned i dag, og siden den fertile utfloden(eggehviten) gav seg og ble erstattet med kremete utflod, pluss at jeg aldri fikk positiv eltest og at tempen ikke økte, så vet jeg at jeg ikke hadde. Men hadde økning av østrogen som gjorde utfloden fertil, så derfor vet jeg at kroppen prøvde. Normalt så øker østrogen, så LH og så får man eggløsning, hos en normal frisk kvinne :)
 
Fantastisk!!
Her blinker det bare enda, på dag 5 (digital EL), og har ikke turt å melde meg offisielt inn her før jeg får bekreftet eggløsningen. Plutselig blir den så treg at jeg må over i u34 istedenfor.
Hadde dratt til gyn jeg også om jeg hadde noen i umiddelbar nærhet. :p
Da er sikkert el rett rundt hjørnet for deg også, får vi håpe :happy:
Jeg har hatt mellomblødning siden lørdag, så jeg var litt bekymret og dro til gyn. Han mente alt så veldig bra ut og ikke noe å bekymre seg for heldigvis :p Hadde MA i april og slitt med rester lenge, så kroppen har vært litt i ubalanse
 
sjekker utflod og tar el-tester i påvente av el, og bekrefter ved å tempe. Tempen gikk ned i dag, og siden den fertile utfloden(eggehviten) gav seg og ble erstattet med kremete utflod, pluss at jeg aldri fikk positiv eltest og at tempen ikke økte, så vet jeg at jeg ikke hadde. Men hadde økning av østrogen som gjorde utfloden fertil, så derfor vet jeg at kroppen prøvde. Normalt så øker østrogen, så LH og så får man eggløsning, hos en normal frisk kvinne :)
Spennende, har tempet tidligere med en Ladycomp før min eldste ble født. Men den beregna kun ut fra temperatur.Det funka både som prevensjon, og for å lage førstemann:cool:
Men alle disse andre tegnene er nye for meg. Hvis ikke det går denne prøveperioden så tror jeg at jeg kommer til å ta i bruk både temping og el tester:joyful:
 
Er sånn 3-4 dpo i dag, litt usikker da jeg ikke testet etter el, men hormonene i kroppen er jo helt på styr.. Begynte nettopp å gråte på jobb av en sang jeg hørte for første gang.. Kaaan også ha en sammenheng med at jeg var ute og tok et par øl i går og sov 5 timer i natt :wacky: Men fader heller, sippe av ingenting liksom :p
 
Første gang jeg er på forum i løpet av vår lange prøveperiode, så det er jo litt spennende. Gøy å følge med på andre som også er i samme situasjon som en selv. Jeg kan forøvrig flyttes til ikm 19/8, da el var litt senere enn forventet
Ja, det er veldig fint med forum synes jeg. Har ikke vært på forum med de to eldste mine. Men denne gangen har jeg et behov for å få luftet tanker og snakket med andre i samme situasjon :happy:

Har flyttet deg til den 19/8.
 
4 DPO, og det stikker og kramper mer enn noen sinne der nede nå. Håper det blir noe ut av dette :Heartred Men kjenner jeg meg selv rett, så blir det mest sannsynlig ingen ting.. Bare 6 dager til første test ryker :p
 
Back
Topp