IKM uke 32

Hei! Jeg er så nyskjerrig og veldig ny i alt dette her, så har noen spørsmål.

Lurer litt på hvorfor så mange tester etter EL? Legger dere inn akskjer ut i fra når dere tester positivt osv? Jeg følger kalenderen på flo, og da er det sånn ca iallefall og legger aksjer annen hver dag den uka rundt EL. Ser veldig mange både tester og temper hver måned, men har ikke følt behovet for det siden vi bare har prøvd to måneder til nå og egentlig ikke helt skjønt hvordan testingen fungerer...

Jeg tester fordi jeg har PCOS og kan ha EL om 2 uker eller om 5 mnd :hilarious: Har alltid satt EL-sprøyte ved EL, så har vært nødt til å vite (stort sett fulgt opp på UL, og da trenger jeg ikke teste, men nå prøver vi selv med hormonstimulering og EL-testing). Hvis man har helt stabil syklus er det jo bare å legge inn aksjer et par dager på rad, men hvis ikke kan det bli litt heftig å ha samleie annenhver dag i ukesvis:laughing002 Dessverre ikke alle som er like heldige der :p

Jeg tester fordi jeg har PCOS og kan ha EL om 2 uker eller om 5 mnd :hilarious: Har alltid satt EL-sprøyte ved EL, så har vært nødt til å vite (stort sett fulgt opp på UL, og da trenger jeg ikke teste, men nå prøver vi selv med hormonstimulering og EL-testing). Hvis man har helt stabil syklus er det jo bare å legge inn aksjer et par dager på rad, men hvis ikke kan det bli litt heftig å ha samleie annenhver dag i ukesvis:laughing002 Dessverre ikke alle som er like heldige der :p
Hehe ja, ser den. Takk for godt svar! Samtidig ser jeg også flere tester selv med stabil syklus, var egentlig der jeg lurte om det var noen annen grunn (om jeg selv trengte det osv).

Lurer litt på hvorfor så mange tester etter EL? Legger dere inn akskjer ut i fra når dere tester positivt osv? Jeg følger kalenderen på flo, og da er det sånn ca iallefall og legger aksjer annen hver dag den uka rundt EL. Ser veldig mange både tester og temper hver måned, men har ikke følt behovet for det siden vi bare har prøvd to måneder til nå og egentlig ikke helt skjønt hvordan testingen fungerer...

Temping er supert, for det bekrefter (stort sett hvertfall) at man har hatt EL. Kanskje tror man har hatt EL, men så viser det seg at egget ikke har sluppet, men kanskje slipper noen dager senere (på en dag man ikke har hatt sex). :wideyed: Derfor er temping supert :)

Tulipan, 40, PP5, B3, EL 24.07, IKM 06.08.

Da melder jeg meg inn her :happy: Tok ut spiralen i dag. Gynekologen så 8 egg som har så vidt begynt å modne, og mente eggløsning blir ca om 1,5 uke.

Repunzel - 31 år - pp1- b3, EL 23.07? - IKM 7.8?

Hvor lenge har dere prøvd på dette barnet og på evt. tidligere barn?

Barn 1 - «Uhell» med angrepille :laughing002 Vi var ikke engang kjærester, men vi flyttet sammen med én gang, tok i mot vårt første barn og det har gått som en drøm! Vært sammen i snart 9 år :)

Barn 2 - Prøvde i 1 1/2 år. Fikk påvist PCOS etter 1 år og ble gravid på 3pp med Primolut, Letrozol, Puregon og Ovitrelle.

Barn 3 - Har prøvd i 1 1/2 år (siden jan-19) med hormonstøtte. Har i løpet av denne perioden hatt en SA uke 6, MA uke 14 og én kjemisk.

Nå er det sommerferie så nå får vi ikke oppfølging hos gyn før evt. i august, så det blir vel ikke noe før da, men prøver allikevel :happy119
Har prøvd i 4 pp'er med 3 kjemiske og 1 MA, så hadde vært veldig koselig om det klaffet nå! Det er nr 1 vi prøver på:Heartpink Håper det klaffer for dere denne måneden, dere har virkelig hatt oppturer og nedturer!

Barn nr 1 som nå er 13 år var et «uhell» gikk på p pilla og hadde vært sammen med barnefar i 3 uker. Så når første mens skulle komme 2 uker etter og da ikke kom så tok jeg test. Ble ganske sjokket :eek::hilarious:

barn nr 2 er nå 9 år. Jeg giftet meg med barnefar til nr 1. Og vi bestemte oss for å få en til. Vi prøvde et år før det klaffet.

nå har jeg fått ny partner og vi prøver på hans første og mitt 3. Barn.
Jeg har hatt to spontanaborter i uke 5. Og en MA i uke 13. Vi har nå prøvd i 2 år. Så hadde vært fint om jeg ble gravid snart hvor spira faktisk blir sittende fast. :sorry: Håper blir mindre for hver mnd og for hver spontan vi opplever..

El ser ut til å komme tidligere enn antatt. Testen er nesten på peak i dag og ikveld, så tror jeg må hoppe over til ikm uke 31 :) Lykke til alle sammen <3

El ser ut til å komme tidligere enn antatt. Testen er nesten på peak i dag og ikveld, så tror jeg må hoppe over til ikm uke 31 :) Lykke til alle sammen <3
Så deilig! Masse lykke til:) Og du er selvfølgelig veldig velkommen til å henge litt her og om du ønsker!

Barn nr 1 kom på ca 3. forsøk. Hadde en SA i uke 7 før jeg ble gravid med han. Han er 13 år.
Barn nr 2 kom på 1. forsøk. Han er 1,5 år.
Prøver på nr 3 nå, og er inne i 5. forsøk...

Jeg hadde håpet at jeg skulle klare ikke å ta EL-test, men jeg er nok for kontrollfreak. Når begynner dere å teste?

jeg vurderer clearblue digital siden den gir svaret, trenger ikke å tyde. Hva er deres erfaring? Er strimlene lett å tyde? Det er jo stor forskjell i pris ser jeg

Jeg hadde håpet at jeg skulle klare ikke å ta EL-test, men jeg er nok for kontrollfreak. Når begynner dere å teste?

jeg vurderer clearblue digital siden den gir svaret, trenger ikke å tyde. Hva er deres erfaring? Er strimlene lett å tyde? Det er jo stor forskjell i pris ser jeg

Jeg begynner på CD10 (18/7). Har fått tydelig positiv test CD12 de to siste syklusene. Bruker strimler fra Babyplan.

Jeg begynner på CD7 jeg. Da tester jeg en gang om dagen. Når det nærmer seg tester jeg to-tre ganger om dagen. Har god erfaring med strimlene fra babyplan og onestep. Bruker riktignok også CB Advanced EL-tester også når strimlene blir positive, bare for å bekrefte. Anbefaler å laste ned «Premom», de analyserer strimlene for deg.

Jeg begynner på CD7 jeg. Da tester jeg en gang om dagen. Når det nærmer seg tester jeg to-tre ganger om dagen. Har god erfaring med strimlene fra babyplan og onestep. Bruker riktignok også CB Advanced EL-tester også når strimlene blir positive, bare for å bekrefte. Anbefaler å laste ned «Premom», de analyserer strimlene for deg.
Takk for gode tips :) analyserer de uavhengig av merke man tester med?

Takk for gode tips :) analyserer de uavhengig av merke man tester med?
Ja, de har gjort det. Men jeg er litt usikker på om det er helt riktig å bruke «Easy @ home»-fanen, kanskje jeg burde brukt «Others»-fanen øverst på bildet, men de blir hvertfall analysert uansett. :happy: Tror egentlig ikke det spiller noen rolle, men hvis det er noen andre her inne som har mer peiling på dette, må de bare si i fra :happy: Jeg er uansett fornøyd, og anbefaler appen!

Vedlegg

• 346DE032-63BB-44B6-B10E-ADD9C3AA11F2.png
    346DE032-63BB-44B6-B10E-ADD9C3AA11F2.png
    78,7 KB · Visninger: 80
Ja, de har gjort det. Men jeg er litt usikker på om det er helt riktig å bruke «Easy @ home»-fanen, kanskje jeg burde brukt «Others»-fanen øverst på bildet, men de blir hvertfall analysert uansett. :happy: Tror egentlig ikke det spiller noen rolle, men hvis det er noen andre her inne som har mer peiling på dette, må de bare si i fra :happy: Jeg er uansett fornøyd, og anbefaler appen!
Så kjekt! Den må jeg prøve. Takk for tips

Back
Topp