IKM uke 3

Lutealfasen er ganske så stabil. Det er gjerne follikelfasen som kan variere, altså tiden mellom siste mens og EL. Er den lengre en syklus, skjer EL senere og IKM blir deretter forskjøvet :) Gyn sa til meg at så lenge lutealfasen var på minst 10 dager, var det ikke grunn til bekymring. Da har egget mer enn nok tid til å feste seg. Alt mellom 10 og 15 var snittet.

Hm, interessant! Har aldri hatt mer enn 28 dager(minus den gangen jeg ble gravid, seff). Har heller aldri testet etter el før denne perioden.
Antakelig har el vært 9/10.1 utfra tester og el-slim. 12/13 dager siden imrn på dag 28 og det høres jo ok ut, gjør det ikke?

Hm, interessant! Har aldri hatt mer enn 28 dager(minus den gangen jeg ble gravid, seff). Har heller aldri testet etter el før denne perioden.
Antakelig har el vært 9/10.1 utfra tester og el-slim. 12/13 dager siden imrn på dag 28 og det høres jo ok ut, gjør det ikke?

Høres jo ut som du har veldig regelmessige sykluser. Så enten har el vært når du skriver, og det er noe på gang eller så har el vært litt senere og IKM er derfor litt senere. Om jeg har forstått dette rett :angelic: Helt sikkert noen som kan dette bedre enn meg her inne. Dersom du logger syklusene dine (med en app) vil du over tid se at antall dager mellom IKM og positiv el test er stort sett den samme, mens det kan variere litt mellom mens og positiv el-test/el. :D

Høres jo ut som du har veldig regelmessige sykluser. Så enten har el vært når du skriver, og det er noe på gang eller så har el vært litt senere og IKM er derfor litt senere. Om jeg har forstått dette rett :angelic: Helt sikkert noen som kan dette bedre enn meg her inne. Dersom du logger syklusene dine (med en app) vil du over tid se at antall dager mellom IKM og positiv el test er stort sett den samme, mens det kan variere litt mellom mens og positiv el-test/el. :D

Veldig interessant! Nå lærte jeg noe nytt. Er da altså tiden mellom mens og ny EL som varierer!
Hadde max fertilitet lørdag 8. på cb digital og el slim natt 9.1. Ikm kommer nok imrn på dag 28.(sist mens begynte 26.12).

Tidligere sykluser(etter p-pilleslutt):
Mens 3.sept
28 dager
Mens 30.sept
Gravid i oktober.
SA-Blødning begynte 3.nov
27 dager
Mens 29.nov
28 dager
Mens 26.des

Og nu er vi på dag 28 igjen imrn:)

Har du noen andre symptomer?
Jeg har 12dpo og ikm imrn og eneste eg sitter her med er ryggmurring.

Har også murringer, men også høyere puls og tempen har ikke falt, så spent på den i morgen. Kjempevonde brystvorter også. Hodepine når jeg våkner og nattesvette. Men har fått mer mensverk nå i kveld av den sorten som sier meg at tanta er på vei, grrr k
Krysser fingre for at tanta holder borte fra deg og ikke kommer imorn :happy:

Har også murringer, men også høyere puls og tempen har ikke falt, så spent på den i morgen. Kjempevonde brystvorter også. Hodepine når jeg våkner og nattesvette. Men har fått mer mensverk nå i kveld av den sorten som sier meg at tanta er på vei, grrr k
Krysser fingre for at tanta holder borte fra deg og ikke kommer imorn :happy:

Ryggmurring kommer og går her. Ellers intet.
Håper tanten glemmer å besøke oss!

Ryggmurring kommer og går her. Ellers intet.
Håper tanten glemmer å besøke oss!

Har forsåvidt(etter rimelig alkofri pp) offisielt gitt opp og er dypt nede i en vinflaske hos mamsen, haha:)

Da er det over og ut for min del etter negativ test i dag 13 dpo. Gratulerer til dere som ble gravide, og masse lykkeønskninger til alle som må prøve igjen ❤

Da er det over og ut for min del etter negativ test i dag 13 dpo. Gratulerer til dere som ble gravide, og masse lykkeønskninger til alle som må prøve igjen ❤

Tr kommet?

Da kan jeg settes på tr - hun kom på slaget! :( Masse, masse gratulerer til dere som har fått 2 streker ❤ Og så heier jeg på dere som enda venter på disse 2 strekene ❤

Dpo 12 men fremdeles blenda hvit test.. hatt mensenmurringer i noen dager nå men ikke helt lyst å gi opp enda selv om det ikke ser lyst it.

Skulle sagt god morgen, men den kjennes ikke så god ut :(

Tok 1 Babyplan tidlig og 1 vanlig babyplan strimmeltest i dag tidlig. Innbilte meg å se en bitteliten strek på tidligstrimmelen, men tror det bare er ønsketenkning. Den vanlige strimmelen er helt blenda! Så, nå er jeg forvirra. Vente to dager til IKM eller teste igjen i morra? Eller bare vente til mandag en dag etter IKM? Uff, dette er tungt. Hadde jo en liten følelse av at det klaffet denne gangen :wtf:

Den øverste testen er tidlig strimmel, den under vanlig.
1B2876A4-4CB4-434C-A5F5-9F696AFD755F.jpeg

Tok 1 Babyplan tidlig og 1 vanlig babyplan strimmeltest i dag tidlig. Innbilte meg å se en bitteliten strek på tidligstrimmelen, men tror det bare er ønsketenkning. Den vanlige strimmelen er helt blenda! Så, nå er jeg forvirra. Vente to dager til IKM eller teste igjen i morra? Eller bare vente til mandag en dag etter IKM? Uff, dette er tungt. Hadde jo en liten følelse av at det klaffet denne gangen :wtf:

Den øverste testen er tidlig strimmel, den under vanlig.Vis vedlegget 346715

Synes også å skimte noe på tidligtesten! Krysser alt som krysses kan for deg! Av egen erfaring anbefaler jeg å vente til mandag med å teste en gang til. Hadde spart meg for mye usikkerhet om jeg ikke testa med strimmel hver morgen etter første positiv! For de øker treeeeeeegt de strimlene!

Den øverste testen er tidlig strimmel, den under vanlig.Vis vedlegget 346715

Er det ikke "noe" på den øverste der?

Synes også å skimte noe på tidligtesten! Krysser alt som krysses kan for deg! Av egen erfaring anbefaler jeg å vente til mandag med å teste en gang til. Hadde spart meg for mye usikkerhet om jeg ikke testa med strimmel hver morgen etter første positiv! For de øker treeeeeeegt de strimlene!

Synes du????! Klar over at det ble veldig gult lys. Hmmm, IKM på søndag, så får vel vite det før eller senere. Å, nå steg håpet bittelitt :shy:

Jeg bråvåknet med skikkelig vondt i det ene brystet i natt... Akkurat som følelsen av melkeproduksjon. Når jeg sovnet igjen så drømmer jeg om oppkast, det var overalt! Var ikke jeg som kastet opp i drømmen, men var tydeligvis noen som hadde gjort det. Men hallo... Hvem drømmer om oppkast? :hungover: Når jeg våkner nå er brystvortene mine ømme, og det bruker dem aldri å være :bag: Ikke vondt i brystet lenger, men heller følelse av kløe inni der.

3 dager på overtid og ingen mens.

EDIT: Livmortappen var så langt opp i dag at jeg så vidt kjente den. Og jeg bruker ikke å ha noe problem med å kjenne den, da jeg har litt nedsunken livmor etter forrige svangerskap.. :eek:

Last edited:
Jeg bråvåknet med skikkelig vondt i det ene brystet i natt... Akkurat som følelsen av melkeproduksjon. Når jeg sovnet igjen så drømmer jeg om oppkast, det var overalt! Var ikke jeg som kastet opp i drømmen, men var tydeligvis noen som hadde gjort det. Men hallo... Hvem drømmer om oppkast? :hungover: Når jeg våkner nå er brystvortene mine ømme, og det bruker dem aldri å være :bag: Ikke vondt i brystet lenger, men heller følelse av kløe inni der.

EDIT: Livmortappen var så langt opp i dag at jeg så vidt kjente den. Og jeg bruker ikke å ha noe problem med å kjenne den, da jeg har litt nedsunken livmor etter forrige svangerskap.. :eek:

Test i morgen!:)))

Oi, har du andre symptomer? Her er ikm i dag, men bare murringer - masse utflod. Har også veldig ømme brystvorter. Drømt så mye sykt i natt. Blant annet hadde jeg pirket vekk en vorte på magen som gjorde at det blødde litt, og en dame skulle ta masse blodprøver, for sånt skulle man IKKE gjøre, og kanskje måtte det cellegift til. Og jeg skrek; Det kan jeg ikke ha, vi prøver å få barn!!!! :nailbiting::dead:

Testen i dag 15 dpo var blenda. Begynner å mistenke at el var senere ... Eller så kommer tanta i kveld eller i morgen tidlig.

Back
Topp