IKM uke 3

Samme her! Ble gravid andre ordinære syklus etter p-pilleslutt, men mistet.

Vi mååå få det til snart! Vet stressing med det ikke er bra, men er jo umulig å la være.
En ønsker jo så høyt at det blir jo altoppslukende! Kjenner jeg nærmer meg deprimert før hver mens, så hormonelt kaos er gjenkjennelig. Har diagnosen tilbakevendene depresjon, men har ikke vært deprimert på 4 år ca. Men før hver mens kjenner jeg depresjonsymptomer og føler meg heelt ute, tok sikkert et halvt år før jeg kobla det til pms :banghead: Så det i tillegg til nederlaget av en feila pp OG blødninger fra en annen verden, så vurderer jeg ca én gang i mnd å bare grave meg ned :arghh:

En ønsker jo så høyt at det blir jo altoppslukende! Kjenner jeg nærmer meg deprimert før hver mens, så hormonelt kaos er gjenkjennelig. Har diagnosen tilbakevendene depresjon, men har ikke vært deprimert på 4 år ca. Men før hver mens kjenner jeg depresjonsymptomer og føler meg heelt ute, tok sikkert et halvt år før jeg kobla det til pms :banghead: Så det i tillegg til nederlaget av en feila pp OG blødninger fra en annen verden, så vurderer jeg ca én gang i mnd å bare grave meg ned :arghh:

Eg kan relaterere! Bare at min diagnose er angst(GAD), ikke depresjon(selvom de ofte går hånd i hånd). Sist menstruasjon ønsket jeg meg tilbake på p-piller for jeg hadde det så vanskelig. La oss slippe det denne gangen<3

Eg kan relaterere! Bare at min diagnose er angst(GAD), ikke depresjon(selvom de ofte går hånd i hånd). Sist menstruasjon ønsket jeg meg tilbake på p-piller for jeg hadde det så vanskelig. La oss slippe det denne gangen<3
Virkelig en å snakke med som forstår! ❤ Går for tiden til psykolog pga angst. Håper det ikke blir like ille for deg denne menstruasjonen, og at det snart klaffer for deg ❤

Denne pp er nok kjørt for meg; begynnende menssmerter og litt rosa på papiret i dag :sorry:

Jaa. Kjenner jeg sitter her på sofaen gråtlabil.
Føles som om andre folk bare ser på hverandre og blir gravid(ikke rettet mot dere andre her i tråden, haha).
Må forberede meg på tre dager i hormonelt kaos når tr kommer, før man må sige over i ny prøvemodus med påtatt optimisme. Denne berg- og dalbanen hver måned tar på.
Skjønner godt hva du mener. Jeg ble gråtlabil i går bare fordi jeg kjente igjen pms-symptomene.. Og merker også at det er veeeeldig lett å tenke at «alle» andre blir gravid bare av å tenke tanken, men ser jo her at vi «heldigvis» er flere, selv om jeg unner alle en liten spire nå:Heartred

Virkelig en å snakke med som forstår! ❤ Går for tiden til psykolog pga angst. Håper det ikke blir like ille for deg denne menstruasjonen, og at det snart klaffer for deg ❤

Denne pp er nok kjørt for meg; begynnende menssmerter og litt rosa på papiret i dag :sorry:

Hadde jeg fått penger for alle psykologene jeg har gått til hadde jeg vært millionær. Var hos legen i går og ny henvisning er sendt. Time til vurdering neste torsdag allerede. Er så heldig å bedrive massiv eksistensiell angst for tiden.

Rosa kan være så mangt! Kanskje det gir seg igjen? Pleier du å spotte så mange dager før?

Hadde jeg fått penger for alle psykologene jeg har gått til hadde jeg vært millionær. Var hos legen i går og ny henvisning er sendt. Time til vurdering neste torsdag allerede. Er så heldig å bedrive massiv eksistensiell angst for tiden.

Rosa kan være så mangt! Kanskje det gir seg igjen? Pleier du å spotte så mange dager før?
Traff heldigvis drømmepsykologen ved første time, så fikk komme tilbake til han i fjor og går enda - svært glad for det dette siste året! ❤ Håper du kommer til en god psykolog som ser deg og kan hjelpe deg der du er ❤ Du er rå som oppsøker hjelp!

Vanligvis ikke så mange dager før, har lutealfase på ca 13 +/- en dag og er bare 10 i dag. Lov å håpe, men som pessimisten jeg er så har jeg mista troa på denne :banghead:

12 dpo og har ingen tester i hus. Siden den ene jeg hadde i går var blenda, så har jeg slappet litt mer av, men så har brystvortene blitt så ømme plutselig. Og i dag hadde jeg så lyst på en runde "i høyet" :shy::shy::hilarious::hilarious:, så da ble det kos og så fikk jeg kraftige murringer etterpå. Optimisten i meg forteller at murringer etter orgasme har jeg før kun fått ved graviditet, mens pessimisten i meg sier at testen i går var negativ og at disse murringene sikkert bare føyer seg i symptomrekken som like gjerne sier at mensen er på vei ... :banghead:

Regner med temperaturen synker i morgen, det "skal" den om mensen er på vei ... :meh: Blir smågal, men det er jeg jo ikke alene om:nailbiting:

Cd 28 og ikm i dag, men ingen tr foreløpig. Dukker vel forhåpentligvis opp snart :rolleyes: Flo-appen antyder mens fra imorgen, så da stemmer vel antageligvis det.

Spennende å følge dere andre! Krysser fingrene for positive tester utover uka. Ser jo lovende ut hos flere foreløpig :D :Heartred

Her dukket mensen opp for fullt idag, egentlig som forventet etter ingen utslag på gtester.. Velger å se positivt på det! Jeg fikk mensen etter bare 35 dager denne syklusen! Pga PCOS har jeg hatt sykluser på over 100dager før, men etter kostjustering og oppstart med metformin har den gått ned fra 100d —> 45d —> 35d!! Det er jo nesten «normalt»! Jeg og samboer jubler for det og tenker at jo mer stabil syklus jo større sjans for spire som sitter <3

Kikker nok innom videre for å se hvordan det går med resten av dere :) og GRATULERER så mye til dere med positiv test allerede! <3

Ikke for å bygge opp håp, men visstnok er 9 dpo den dagen flest egg fester seg (visstnok 8-10 dpo som er vanligst) så tar det inntil 2 dager før hcg er høyt nok til å slå ut på en graviditetstest. Selv om noen får utslag tidlig, er det ikke alle som får det så tidlig som 10 dpo. Derfor det «anbefales» å ikke teste før tidligst 12 dpo for å få et klart testsvar på en tidligtest. Og for andre igjen kan det gå flere dager etter IKM før en graviditetstest slår ut. Så hold ut! :) https://www.avawomen.com/avaworld/9-dpo/

Deler etter å ha googlet «nausea 9 dpo» i dag :meh: Symptomleter, selv om jeg vet det er nytteløst :joyful:

så klart, jeg skjønner så godt at testetrangen er der. For man vil jo vite så tidlig som mulig! Men det er vel litt trøst i at en test 9 dpo vanligvis ikke vil være positiv selv om du skulle være gravid. Om du da ikke er blant de som har implantasjon tidlig xsmile6

Ikke for å bygge opp håp, men visstnok er 9 dpo den dagen flest egg fester seg (visstnok 8-10 dpo som er vanligst) så tar det inntil 2 dager før hcg er høyt nok til å slå ut på en graviditetstest. Selv om noen får utslag tidlig, er det ikke alle som får det så tidlig som 10 dpo. Derfor det «anbefales» å ikke teste før tidligst 12 dpo for å få et klart testsvar på en tidligtest. Og for andre igjen kan det gå flere dager etter IKM før en graviditetstest slår ut. Så hold ut! :) https://www.avawomen.com/avaworld/9-dpo/

Deler etter å ha googlet «nausea 9 dpo» i dag :meh: Symptomleter, selv om jeg vet det er nytteløst :joyful:

så klart, jeg skjønner så godt at testetrangen er der. For man vil jo vite så tidlig som mulig! Men det er vel litt trøst i at en test 9 dpo vanligvis ikke vil være positiv selv om du skulle være gravid. Om du da ikke er blant de som har implantasjon tidlig xsmile6
Denne var ganske god å lese, selv om jeg ikke tørr håpe for mye! ❤ Begynnende menssmerter tidligere i dag som har gitt seg, og noe småsmotting - nesten så jeg ikke trenger truseinnlegg. Pleier ikke ha det sånn før mensen. 10 dpo i dag, og pleier ha lutealfase på 13 dager ❤

Godt å lese dette :Heartred Og at det kan være forskjellig fra gang til gang. Om man tester positivt 9dpo med førstemann, er det ikke sikkert man gjør det samme i neste svangerskap ... :-)

Denne var ganske god å lese, selv om jeg ikke tørr håpe for mye! ❤ Begynnende menssmerter tidligere i dag som har gitt seg, og noe småsmotting - nesten så jeg ikke trenger truseinnlegg. Pleier ikke ha det sånn før mensen. 10 dpo i dag, og pleier ha lutealfase på 13 dager ❤

Krysser fingrene for deg!

Synes det var greit å lese selv. Søker en på forum eller YouTube skulle en jo tro at «alle» tester positivt 9-10 dpo. Lett å miste motet da :(

Godt å lese dette :Heartred Og at det kan være forskjellig fra gang til gang. Om man tester positivt 9dpo med førstemann, er det ikke sikkert man gjør det samme i neste svangerskap ... :)

Så absolutt! Godt poeng! :happy:

Med førstemann hadde jeg ikke symptomer før kvalmen kom som ei slegge 7+0. Så selv om fornuften sier at jeg ikke skal kjenne etter symptomer, gjør jeg jo det likevel hver pp :sorry: For jeg tenker jo, kanskje.....

Krysser fingrene for deg!

Synes det var greit å lese selv. Søker en på forum eller YouTube skulle en jo tro at «alle» tester positivt 9-10 dpo. Lett å miste motet da :(
Testa sterkt positivt 10 dpo i oktober, men mista den gangen dessverre. Har så lyst at det skal klaffe ❤

Back
Topp