IKM uke 27

Så leit å høre:sorry: Jeg kan virkelig relatere, pp11 nå og ikm på torsdag. Blenda tester og mister helt troa, men kjemper hardt i mot å miste håpet! Det verste jeg hører noen sier at «det går til slutt, bare vent!». For meg hjelper det å ha en plan rundt infertiliteten, etter pp12 blir det rett til fastlegen. I mellomtiden finner jeg trøst i alt jeg kan være med på i én mnd til siden jeg ikke er gravid - ofte noe øl, vin, spekemat, medium biff eller ost relatert:p Håper det snart klaffer for deg:love7

Det er veldig fint å kunne være her inne og få svar som dette ❤️ Det er godt å vite at vi er flere og at noen forstår! Leit å høre at du også får blenda tester:sorry: håper fortsatt for deg frem mot ikm!!:love7

Fastlegen har sagt at siden jeg bare har en eggleder må jeg prøve desto lenger... det er litt demotiverende. Jeg har allerede gått privat og sjekket at den ene jeg har er åpen, men de strevde veldig for å finne den/få kontrastvæsken gjennom, så det gjorde meg ikke så mye tryggere. Privat gyn sa at mannen burde sjekke svømmerne, for hvis de hadde litt dårlig kvalitet kom vi nok til å slite. Jeg vil ikke presse han, så jeg avventer et par måneder, men så ber jeg nok om at han sjekker det. Og jeg drar nok tilbake til fastlegen etter 12 pp’er.:shy:

Jeg skal prøve å gjøre det samme som deg og fokusere på det som er positivt ved å ikke være gravid i sommer :p

Det er veldig fint å kunne være her inne og få svar som dette ❤️ Det er godt å vite at vi er flere og at noen forstår! Leit å høre at du også får blenda tester:sorry: håper fortsatt for deg frem mot ikm!!:love7

Fastlegen har sagt at siden jeg bare har en eggleder må jeg prøve desto lenger... det er litt demotiverende. Jeg har allerede gått privat og sjekket at den ene jeg har er åpen, men de strevde veldig for å finne den/få kontrastvæsken gjennom, så det gjorde meg ikke så mye tryggere. Privat gyn sa at mannen burde sjekke svømmerne, for hvis de hadde litt dårlig kvalitet kom vi nok til å slite. Jeg vil ikke presse han, så jeg avventer et par måneder, men så ber jeg nok om at han sjekker det. Og jeg drar nok tilbake til fastlegen etter 12 pp’er.:shy:

Jeg skal prøve å gjøre det samme som deg og fokusere på det som er positivt ved å ikke være gravid i sommer :p

Oi, det forstår jeg godt føles demotiverende! Så utrolig merkelig ting å si av fastlegen. Det faktum at du har én og ikke to fungerende eggledere burde kvalifisert til hjelp raskere etter ett år i min verden:confused: Mannen har sjekket svømmerne her, det er veldig fort gjort og innebærer intenting annet enn nytelse (og kanskje litt flauhet) for dem. Tenk alt vi må gjennom i forhold! Spark ham avgårde sier nå jeg:p Godt at du klarer å forsøke å nyte sommeren:angel8

Ble ingen sterkere strek denne gangen heller. Så nå har jeg hentet ut provera og letrozol, klar for neste pp! Blir spennende å se nå da hvordan kroppen reagerer på litt støtte ❤️ Håper at det kun er dette som skal til!

9 dpo i morgon, så kjøper med ein test på apoteket i dag i tilfelle dei eg har bestilt på nettet enda ikkje er komt. Har eigentleg lite trua på at det blir positiv test, einaste eg har kjent på sidan el, er at eg har vert av/på med laus og luftig mage. Så har vert litt befriande og kneppe opp buksa innimellom. Og fikk plutseleg mensensmerter i dag tidleg, sjølv om den ikkje er venta å komme før søndag ca. Men det forsvant like fort som det kom o_O

8 dpo, men ingen symptomer. Kjenner at jeg er skikkelig demotivert og lei, føler meg overbevist om at det ikke kommer til å gå. Vært optimistisk og i godt humør hele syklusen, så er nok bare hormoner som gjør meg nedfor og negativ. :sour:

En PP igjen etter denne før vi skal teste oss, og har allerede drømt flere ganger at mannen ikke har noen sædceller i det hele tatt og at jeg mangler egg :p Håper jeg ikke er sanndrømt. :hilarious:

Ble ingen sterkere strek denne gangen heller. Så nå har jeg hentet ut provera og letrozol, klar for neste pp! Blir spennende å se nå da hvordan kroppen reagerer på litt støtte ❤️ Håper at det kun er dette som skal til!
Det var leit å høre. Tror du det er mulig at du har kjemisk hvert måned? Siden du får streker hver gang. Hvis det bare er skygger så er du maks uheldig. Krysser alt for at hormonstøtte er det som skal til for at spira skal sitte hos deg :Heartred

Det var leit å høre. Tror du det er mulig at du har kjemisk hvert måned? Siden du får streker hver gang. Hvis det bare er skygger så er du maks uheldig. Krysser alt for at hormonstøtte er det som skal til for at spira skal sitte hos deg :Heartred

jeg tviler for den streken har jeg etterhvert oppdaget at kommer uansett hvor i «syklusen» jeg er. Jeg tror ikke jeg har EL idetheletatt. Jeg har siden mars ikke fått en eneste positiv EL-test. De blir ganske sterke men aldri helt positiv og samtidig så har jeg brunlig utflod nesten hver dag. Når jeg var hos gyn så var livmorslimhinnen syltynn og ingen egg viste tegn til modning :( men gyn sa i dag at hun var rimelig sikker på at jeg hadde en pcos uten andre symptomer enn uregelmessig mens/manglende EL.

Ingen symptomer her, og klarer ikke slappe helt av. Tok blodprøve i dag, men får ikke svar før om 4-5 dager. MEN! Jeg fikk denne nå i stad, så det er godt. Mener å huske at 2-3 uker slår ut på hcg-verdier mellom 200 og 2000-ish? Noen som veit? Jeg har nesten alltid rundt 200 ved 4+0 (som jev er i dag), så da er jeg i rute :love7

Edit: har funnet ut at det stemmer med 200-2000 for å få uke 2-3 :)

Vedlegg

• 20200629_175129.jpg
    20200629_175129.jpg
    30,5 KB · Visninger: 93
Last edited:
Sklir in her litt seint -

Statistikern - 32 år - PP4 - B1 - EL 19/6 - IKM 4/7

Jeg tok eggløsningssprøyte (hcg) 18/6 og hadde inseminasjon 19/6. Har testet ut eggløsningssprøyten og fra igår 9 dpo har testen vært nesten helt blank (muligens svaaaak skygge idag). Håper det stiger igjen :smiley-angelic001 Tenker teste igjen på onsdag, da er jeg 12 dpo. Jeg har ikke så mange symptomer, men litt murringer og ryggverk.

Sklir in her litt seint -

Statistikern - 32 år - PP4 - B1 - EL 19/6 - IKM 4/7

Jeg tok eggløsningssprøyte (hcg) 18/6 og hadde inseminasjon 19/6. Har testet ut eggløsningssprøyten og fra igår 9 dpo har testen vært nesten helt blank (muligens svaaaak skygge idag). Håper det stiger igjen :smiley-angelic001 Tenker teste igjen på onsdag, da er jeg 12 dpo. Jeg har ikke så mange symptomer, men litt murringer og ryggverk.
Velkommen hit :D

Foreløpig ikke tr. Ikm i dag. Men alle symptomer på at tr er rett rundt hjørnet. Gleder meg til å ha mer kontroll på el neste periode (bestilt tester på nettet). Har vært rart å ikke vite helt når jeg hadde el denne perioden, og vet da heller ikke helt når jeg har ikm siden jeg ikke husker dato for forrige mens...blir bra med "kontroll " neste periode

8 dpo, men ingen symptomer. Kjenner at jeg er skikkelig demotivert og lei, føler meg overbevist om at det ikke kommer til å gå. Vært optimistisk og i godt humør hele syklusen, så er nok bare hormoner som gjør meg nedfor og negativ. :sour:

En PP igjen etter denne før vi skal teste oss, og har allerede drømt flere ganger at mannen ikke har noen sædceller i det hele tatt og at jeg mangler egg :p Håper jeg ikke er sanndrømt. :hilarious:
Føler med deg. Er i ca samme rute som deg (8dpo) og var også skikkelig motivert og positiv i begynnelsen - nå er jeg bare skikkelig muggen og negativ :facepalm: ble ikke bedre av at jeg tok en test i ettermiddag, selvfølgelig ikke antydning til noen ting :rolleyes:

Oi, det forstår jeg godt føles demotiverende! Så utrolig merkelig ting å si av fastlegen. Det faktum at du har én og ikke to fungerende eggledere burde kvalifisert til hjelp raskere etter ett år i min verden:confused: Mannen har sjekket svømmerne her, det er veldig fort gjort og innebærer intenting annet enn nytelse (og kanskje litt flauhet) for dem. Tenk alt vi må gjennom i forhold! Spark ham avgårde sier nå jeg:p Godt at du klarer å forsøke å nyte sommeren:angel8

Ja, ikke sant! Skulle egentlig tro det:shifty: jeg skal stå litt mer på krava når jeg drar tilbake til fastlegen etter pp 12 :shy: og ja, du har rett! Tenk på alt vi går igjennom i forhold... jeg sparker han avgårde rett over sommeren tror jeg:happy: krysser fingrene for deg frem mot ikm! Takk for støtten ❤️

Føler med deg. Er i ca samme rute som deg (8dpo) og var også skikkelig motivert og positiv i begynnelsen - nå er jeg bare skikkelig muggen og negativ :facepalm: ble ikke bedre av at jeg tok en test i ettermiddag, selvfølgelig ikke antydning til noen ting :rolleyes:

Samme her. Enda jeg hadde bestemt meg for å vente til 10 dpo... :rolleyes:

Her kom tr i kveld, så jeg kan settes opp på Ikke gravid :banghead: :sour: :shy:
Neeeei, Spirit4! Jeg som håpet SÅ for deg og at vi skulle være i termingruppe sammen. Håper inderlig den sitter neste PP :Heartred

Back
Topp