IKM uke 27 <3

Det er vanskelig å si. Testa du forrige måned i PP1 også? Hvordan har syklus vært etter at du sluttet på pillene? Det kan hende at kroppen din fortsatt ikke er helt i balanse ennå Jeg slutta på p-pillen på høsten i fjor, og jeg hadde uregelmessige sykluser frem til mars!
Takk for svar! Forrige syklus testet jeg ikke. Den forrige syklusen var 43 dager. Da kom mensen 12 dager etter «eggløsningssmerter» i ene eggstokken, men om det var EL eller ikke vet jeg jo ikke. Men da hadde jeg mensen i 10 dager, mot 4 nå så tror ikke de er helt sammenlignbare, men vet jo ikke. Tenkte den var ekstra treig fordi det var første naturlige syklus etter 10 år med p-piller. Får vel bare være tålmodig, håper den har vært!

Takk for svar! Forrige syklus testet jeg ikke. Den forrige syklusen var 43 dager. Da kom mensen 12 dager etter «eggløsningssmerter» i ene eggstokken, men om det var EL eller ikke vet jeg jo ikke. Men da hadde jeg mensen i 10 dager, mot 4 nå så tror ikke de er helt sammenlignbare, men vet jo ikke. Tenkte den var ekstra treig fordi det var første naturlige syklus etter 10 år med p-piller. Får vel bare være tålmodig, håper den har vært!
Jeg vil anbefale at du fortsetter å teste frem til neste mens. Høres kanskje litt drøyt ut :hilarious: Men da er du hvertfall sikker på når EL fant sted denne syklusen.

Her skjer det ting! Heldigvis har vi hatt sex 2 dager på rad. Og annenhver dag før det. Mannen er hjemme i 21 tiden idag. Så da blir det rett til sengs :hilarious: Skal teste igjen i kveld, og 2-3 ganger imorgen. Regner med at EL skjer i morgen eller på fredag. Mest sannsynlig fredag, hvis jeg skal stole på Premom da :happy: Uansett så er det kjempespennende :woot:

925394B4-8F62-4935-821C-51B2C4A6E214.jpeg

Her skjer det ting! Heldigvis har vi hatt sex 2 dager på rad. Og annenhver dag før det. Mannen er hjemme i 21 tiden idag. Så da blir det rett til sengs :hilarious: Skal teste igjen i kveld, og 2-3 ganger imorgen. Regner med at EL skjer i morgen eller på fredag. Mest sannsynlig fredag, hvis jeg skal stole på Premom da :happy: Uansett så er det kjempespennende :woot:

Vis vedlegget 359647
Se der ja! Du får nok peak i kveld eller i morgen, ja. Så spennende! Happy humping ;)

Gynekologen mener jeg har EL rundt nå, senest i morgen. EL-testene er ikke enige :wacky:

Vedlegg

• B6BB1823-35D8-45C6-A466-1B6DBC61E2F1.jpeg
    B6BB1823-35D8-45C6-A466-1B6DBC61E2F1.jpeg
    219,6 KB · Visninger: 78
Hatt litt EL smerter i dag, faktisk, så regner 1 dpo i morgen. Testene er på vei ned igjen. Legger ved testrekka mi :wacky:

Vedlegg

• Screenshot_20210623-184753_Premom.jpg
    Screenshot_20210623-184753_Premom.jpg
    167,2 KB · Visninger: 62
Huff, ja. Og nå er det sommerferie i tillegg, så lite som skjer. Dagene blir så utrolig lange :wacky: men har over 30 gtester da, så ryker vel på testekjøret allerede 9 dpo :hilarious:
Jeg har en haug i skuffen selv, men vet ikke helt når jeg skal starte å teste :p

Hører til her tror jeg. Litt usikker el pga kjemisk sist PP.. Klaffer det ikke nå så blir det prøvepause til etter vaksinen :)

Muumimamma - 33 - b2 - el 27.06 - ikm 11.07

Når testene begynner å bli svake igjen, betyr at egget har sluppet. Ikke sant?
Det lurer egentlig jeg også på. Jeg har lest både at man har EL 12-36 timer etter positiv test (når teststreken er mørkere enn kontrollstreken) OG etter Peak-test (den sterkeste testen), men noen ganger har jeg hatt positiv test én dag, men peak dagen etter... Men når testene begynner å bli svake igjen, så vil jeg tro at egget har sluppet ja.

Må få ut et lite hjertesukk… Tilhører egentlig denne IKM-gruppen, men har latt være å melde meg inn. De to siste syklusene har mannen vært lite motivert mtp aksjelegging rundt EL. Hans syns det blir for mye kalkulering og mas. Jeg forstår han godt, samtidig er det hjerteskjærende. :oops: Han er 41 og jeg 37, ingen av oss har barn fra før. Jeg kjenner veldig på at tiden løper ifra oss…

Må få ut et lite hjertesukk… Tilhører egentlig denne IKM-gruppen, men har latt være å melde meg inn. De to siste syklusene har mannen vært lite motivert mtp aksjelegging rundt EL. Hans syns det blir for mye kalkulering og mas. Jeg forstår han godt, samtidig er det hjerteskjærende. :oops: Han er 41 og jeg 37, ingen av oss har barn fra før. Jeg kjenner veldig på at tiden løper ifra oss…

Sånn var min samboer da jeg satte i gang testingen etter EL første gang. Han sa det ødela lysten når vi "måtte". Så jeg holder det hemmelig for han når EL er. Han får bare vite at det er en fruktbar uke. Da blir ikke kosen overskygga av prøvingen ;)

Men jeg forstår deg veldig godt. Er vanskelig når det er vi damene som må gjøre all testinga og kjenne på det kroppen går igjennom. Spesielt nar babyplanleggingen har vært en gjensidig idè. Jeg synes det er kjempespennende alt fra testing til symptomleting. Men jeg er redd for at jeg drukner samboer i babyprat, så da meldte jeg med inn her :) Vi holder det jo hemmelig fra familie og venner at vi prøver, for å slippe ugleøyne. Så jeg har heller ingen andre å dele det med.

Back
Topp