IKM uke 27 <3

Se der ja, økning over en uke etter gyn mener jeg har EL :wacky: mulig at jeg egentlig hører til i IKM uke 28, men jeg blir her med dere, siden jeg starta tråden :wacky:
Jeg husker ikke, hvorfor trodde hun det? Men jeg leste et sted at man kan ha eggløsning 2 ganger på en måned.

Jeg husker ikke, hvorfor trodde hun det? Men jeg leste et sted at man kan ha eggløsning 2 ganger på en måned.
Vi snakker litt om syklusen min, og hun sa at siden jeg har hatt en syklus på rundt 30-32 dager de siste tre månedene, så skal jeg ha EL ca. CD16 (de lange syklusene før det mener hun var påvirket av p-pilleslutt på høsten i fjor, og at jeg endelig har kommet i normal syklus). Jeg sa at jeg tok EL-tester som viste at jeg hadde EL ca. CD20-21, men at jeg hadde kort lutealfase (9-11 dager). Hun spurte litt mer om symptomer og sånn og tok UL, og hun mente at EL-testene tok helt feil, jeg har ingen symptomer på kort lutealfase, og at EL helt sikkert var når hun sa det var :wacky::wacky:

10 dpo idag og har absolutt ingen symptomer denne gangen. Det KAN jo være et godt tegn siden jeg alltid har masse symptomer i dpo-land :angelic: Skal teste i kveld, men forventer egentlig ingenting :meh:

Første pp var jeg sikker på jeg var gravid. Masse murringer, kvalme, trøtthet. Men neida:bag: Så de dpo symptomene kan virkelig lure en:wtf: Så jeg har troa på at nullsymptomer lover godt:angelic:

Vi snakker litt om syklusen min, og hun sa at siden jeg har hatt en syklus på rundt 30-32 dager de siste tre månedene, så skal jeg ha EL ca. CD16 (de lange syklusene før det mener hun var påvirket av p-pilleslutt på høsten i fjor, og at jeg endelig har kommet i normal syklus). Jeg sa at jeg tok EL-tester som viste at jeg hadde EL ca. CD20-21, men at jeg hadde kort lutealfase (9-11 dager). Hun spurte litt mer om symptomer og sånn og tok UL, og hun mente at EL-testene tok helt feil, jeg har ingen symptomer på kort lutealfase, og at EL helt sikkert var når hun sa det var :wacky::wacky:
Så forvirrende trodde virkelig ikke el testene kunne ta så feil.

Så forvirrende trodde virkelig ikke el testene kunne ta så feil.
Nei, det trodde ikke jeg heller. Men får vente å se om/når TR kommer denne måneden :p Hvis gyn har rett, så skal den komme i midten av neste uke en gang, og hvis EL-testene har rett så kommer den ikke før midten av uken etter. Men jeg håper jo at den ikke kommer i det hele tatt, og da får vi leve i uvisshet :wacky:

Nei, det trodde ikke jeg heller. Men får vente å se om/når TR kommer denne måneden :p Hvis gyn har rett, så skal den komme i midten av neste uke en gang, og hvis EL-testene har rett så kommer den ikke før midten av uken etter. Men jeg håper jo at den ikke kommer i det hele tatt, og da får vi leve i uvisshet :wacky:

Bare deler min erfaring med deg her. Da vi virkelig gikk inn for å forsøke å bli gravide peaka mine EL tester også på cd 20-24 ca i flere sykluser (hadde da sykluser på ca 35 dager), og i julen var jeg skråsikker på at jeg var gravid. Hadde time til gyn på nyåret av andre årsaker og hun fortalte da at jeg ikke hadde hatt eggløsning på lenge og at mine egg lå på en "perlesnor". Var da jeg fikk starte med Letrozol og først nå i mai hun kunne konstantere at eggløsning faktisk hadde skjedd.
Så ut fra det jeg skjønner så kan EL testene vise "feil", for er ikke garantert at eggløsning i det hele tatt finner sted.. den ser vel bare økning av LH.

7 DPO - dagens andre skyggestrek… Streken forsvant da testen tørket

C6066D33-AB91-4717-BCC2-72BD0B4E2687.jpeg

Bare deler min erfaring med deg her. Da vi virkelig gikk inn for å forsøke å bli gravide peaka mine EL tester også på cd 20-24 ca i flere sykluser (hadde da sykluser på ca 35 dager), og i julen var jeg skråsikker på at jeg var gravid. Hadde time til gyn på nyåret av andre årsaker og hun fortalte da at jeg ikke hadde hatt eggløsning på lenge og at mine egg lå på en "perlesnor". Var da jeg fikk starte med Letrozol og først nå i mai hun kunne konstantere at eggløsning faktisk hadde skjedd.
Så ut fra det jeg skjønner så kan EL testene vise "feil", for er ikke garantert at eggløsning i det hele tatt finner sted.. den ser vel bare økning av LH.
Tusen takk for at du deler! Kunne gyn se at du ikke hadde hatt EL? For min gyn sjekka og målte, og pekte til og med ut den folikkelen hun trodde kom til å slippe denne måneden.

Last edited:
Bare litt lufting av tanker her :oops: Vi var veldig flinke til å legge inn aksjer denne PP. Jeg har hatt noen symptomer og. Ikke pga den blendahvite testen idag, men jeg føler jeg ikke er gravid denne PP heller :( Jeg vet ikke helt hva det er. Men ett eller annet inni meg sier at jeg ikke er det. Det gjør at jeg egentlig ikke har lyst til å teste i morgen :sorry: Venter til lørdag eller søndag jeg. Men jeg blir lei meg når jeg tenker at de fruktbare dagene mine i neste PP er rundt en liten planlagt tur til Lilleputthammer. Vi rekker vel noe før reisen. Og etter at jeg er tilbake. Får bare ta med meg testene da. Har ikke lyst til å stresse med det på en tur. Men vil heller ikke gå glipp av EL :depressed: Føler meg så.. rar. Ikke helt nedfor. Ikke deppa. Litt lei meg, kanskje? Klarer ikke helt å sette ord på følelsene mine heller :( Føler jeg tar sorgene på forskudd og blir skuffet over kroppen allerede 6 DPO
Sniker. Akkurat sånn følte jeg meg da jeg faktisk ble gravid. Krysser fingrene for at det samme skjer deg!

Tusen takk for at du deler! Kunne gyn se at du ikke hadde hatt EL? For min gyn sjekka og målte, og pekte til og med ut den folikkelen hun trodde kom til å slippe denne måneden.

Ja, for hadde ingen folikkeler som var modne og fikk se selv at eggene var ganske små og lå tett i tett. De modnet rett og slett ikke. De andre gangene jeg har vært på kontroll etter å ha brukt Letrozol så så hun på egga mine og målte de, men på dag 15-17 så var eggene på bare 13 mm ca og de må være ca 20 mm for at de skal være modne og slippe slik jeg har skjønt det, i tillegg til at hun så om livmoren var moden for å befrukte et egg noe den ikke har vært. Den skal liksom være stripeformet og litt tykke striper da de ser på UL.
Men jeg har ikke stilt så mange spørsmål på de kontrolltimene, da jeg har blitt så skuffa og lei meg for å ikke å lyktes, selv med letrozolkur, bortsett fra den i mai. Da jubla både jeg og gyn :p Skal sies at min gyn er gammel og ved pensjonsalder, så kan jo hende ferskere gynekologer vet mer :)

10 dpo- kveld. Skimter noe, men tviler :/ Får se i morgen tidlig!

Vedlegg

• 95C55426-A896-4B7E-AADD-8A2C49EBBFEB.jpeg
    95C55426-A896-4B7E-AADD-8A2C49EBBFEB.jpeg
    910,2 KB · Visninger: 110
Ja, for hadde ingen folikkeler som var modne og fikk se selv at eggene var ganske små og lå tett i tett. De modnet rett og slett ikke. De andre gangene jeg har vært på kontroll etter å ha brukt Letrozol så så hun på egga mine og målte de, men på dag 15-17 så var eggene på bare 13 mm ca og de må være ca 20 mm for at de skal være modne og slippe slik jeg har skjønt det, i tillegg til at hun så om livmoren var moden for å befrukte et egg noe den ikke har vært. Den skal liksom være stripeformet og litt tykke striper da de ser på UL.
Men jeg har ikke stilt så mange spørsmål på de kontrolltimene, da jeg har blitt så skuffa og lei meg for å ikke å lyktes, selv med letrozolkur, bortsett fra den i mai. Da jubla både jeg og gyn :p Skal sies at min gyn er gammel og ved pensjonsalder, så kan jo hende ferskere gynekologer vet mer :)
Aha! Har du sjekka hvordan det så ut denne syklusen da? :)
Min gyn sa at folikkelene var fine og klare til der jeg var i syklusen, og at livmoren var klar til befruktning, så tror alt skal være greit sånn sett. Bare å vente og se om det funker denne gangen :happy:

Uff, har heftige murringer i magen og rygg nå og frykter TR tar innersvingen på meg og melder tidlig ankomst..

.......

Uff, har heftige murringer i magen og rygg nå og frykter TR tar innersvingen på meg og melder tidlig ankomst..

.......

For meg føles det akkurat som at mensen skal komme når som helst når jeg er gravid, så jeg håper det er et gravidtegn for deg også men hos meg setter det seg aldri i ryggen hverken ved mens eller når jeg er gravid så vet ikke om man får det i ryggen ved graviditet også hvis man har det ved mens..

Last edited:
Første test i dag, 9 dpo. Den ser svak positiv ut, men det kan også være ovitrelle som henger igjen :P
Ny test i morgen, så får vi se :D

Jeg røyk også på en test i dag. Ser ut som jeg må forberede meg på at dette heller ikke er måneden for meg :shifty: Er jo bare 10 DPO. Men nå tror jeg ikke at jeg skal teste før tirsdag igjen:shy:

Vedlegg

• 208F3518-F8D7-46B9-A608-274ADC2365F3.jpeg
    208F3518-F8D7-46B9-A608-274ADC2365F3.jpeg
    650,4 KB · Visninger: 91
Øverst er 6 dpi, altså dagen etter innsett - så den er definitivt etter ovitrelle :)
Den nederste er fra i dag, 9 dpo. KAN
DD5F7E49-2F3B-4D90-9881-8079AB9B6374.jpeg

For meg føles det akkurat som at mensen skal komme når som helst når jeg er gravid, så jeg håper det er et gravidtegn for deg også men hos meg setter det seg aldri i ryggen hverken ved mens eller når jeg er gravid så vet ikke om man får det i ryggen ved graviditet også hvis man har det ved mens..

Våknet i dag uten murringer og håper det kanskje var festesmerter eller noe..? Hadde jo en svak farge på utflod dagen før og litt i går, så håper det er en positiv sammenheng der! Har vært kvalm i et par dager og, men det er dessverre ikke noe ukjent for meg, da jeg er super sensitiv på hormonelle endringer:wtf:

Tar en test i morgen tenker jeg:)

Jeg må hoppe inn her, 8 dpo i dag IKM torsdag 8, vår 2.pp. Har hatt litt menssmerter, og stikninger, men vet jo av erfaring fra tidligere prøving at det ikke nødvendigvis betyr noe:wtf:
Jeg har holdt ut såpass lenge, men tenker jeg tar en test i morra.

Back
Topp