IKM uke 26 ☀️

Jeg kan bare si hva gynekologen sa til meg, og jeg har bare tegn på PCOS, men ikke fått bekreftet diagnose..
Men hun sa at jeg har mange blærer (tror jeg hun kalte det :bored:) men ingen av de hadde vokst opp som den dominerende folikkel- og dermed får jeg ikke eggløsning hver måned.. tror man også kan ha normal eggløsning, men er vel typisk med varierende lengde på syklus :happy: Men de sykluser som var over 35-40 dager mente hun var lite sannsynlig at jeg hadde eggløsning i..
Ahh, det gir jo litt mening. Samme her. Jeg hadde også noen blærer eller hva det heter. + mulig varierende sykluser. Hvertfall de siste 6 mnd. Kan jo håpe på at det stabiliserer seg etterhvert:happy:

Jeg er litt utålmodig denne pp kjenner jeg. Ville helst vært gravid i går. Krysser fingrene for oss!!

Takk for svar :Heartred
 
:dead: Denne uken før EL er såå lang

Gynekolog i morgen for å se om Letrozol har hatt noen effekt. Gleder meg til neste uke og forhåpentligvis EL. :happy7

Hvordan går det med dere andre? ❤️
Så enig! Jeg er bare på cd 8 :arghh:

Men.. hva gjør letrozol? Når skal det tas?
Gyn ville jeg skulle prøve det
 
Cd 8, drukket salvie te i 5 dager. I dag var første dag med agnus castus dråper, bedre sent enn ingenting, tenker jeg :)

Kan fremdeles være 1,5 uke (eller mer!) til el :arghh:
 
Da får jeg bare være flink å følge med. Åh, beklager. Jeg venter på svar fra blodprøvene jeg tok på fredag hos gynekologen. Det kunne være at jeg har PCO. Hun snakket om at det kanskje kunne være lurt å starte på metformin eller letrozol.
Ja har lest at mange får god hjelp ved bruk av letrozol. Dette er min første rundt på letrozol men fikk dobbel dose med engang. Så har et håp om at det kan virke. Vi skal hvertfall legge inn så mye aksjer som mulig


Blir spennede å høre hva de finner ut på blodprøvene då.
Tok selv blodprøver forrige torsdag på dag 2 av mensen. Så regner med jeg får svar på de også i morgen.
 
Nei, det er min første runde, så tar enkel dose. Så er veldig spent selv! Får jo ekstra forhåpninger såklart. Men glad jeg spurte om hjelp ganske tidlig denne gangen :happy:

Blir spennende og se hva gynekologen kan se i morgen da! Håper det funker for oss begge :love7
Jeg fikk beskjed om å begynne rett på dobbel dose på min første som er denne runden altså 2 tabletter daglig i 5 dager. Håper veldig det skal klaffe denne gangen for oss begge ❤️
 
Så enig! Jeg er bare på cd 8 :arghh:

Men.. hva gjør letrozol? Når skal det tas?
Gyn ville jeg skulle prøve det
Jeg har forstått det som at de skal booste eggene. Og hjelpe med eggløsning. Jeg tok 2 tabletter fra dag 2 til 7 etter mensen. Og så skal jeg på oppfølgning i morgen for å se om det er noen egg som nærmer seg klar for å slippe. Ikke hatt noen bivirkninger heldigvis
 
Jeg har forstått det som at de skal booste eggene. Og hjelpe med eggløsning. Jeg tok 2 tabletter fra dag 2 til 7 etter mensen. Og så skal jeg på oppfølgning i morgen for å se om det er noen egg som nærmer seg klar for å slippe. Ikke hatt noen bivirkninger heldigvis
Hmm, oki. Jeg har jo el, men etter pilleslutt i januar så har el vært på cd 52, 19 og 22. Kanskje den fremskynder el? Tok egentlig kontakt med gyn ang tynn slimhinne, så sa hun jeg kunne prøve letrozol. Men håper det klaffer denne pp så jeg slipper :smiley-bounce015
 
Hmm, oki. Jeg har jo el, men etter pilleslutt i januar så har el vært på cd 52, 19 og 22. Kanskje den fremskynder el? Tok egentlig kontakt med gyn ang tynn slimhinne, så sa hun jeg kunne prøve letrozol. Men håper det klaffer denne pp så jeg slipper :smiley-bounce015
Ja då vil nok forhåpentligvis letrozol hjelpe deg vil jeg tro. ❤️

Kjenner jeg gleder meg til neste uke. Håper virkelig jeg då får eggløsning. Og så er det de lange 14 dagene å vente etter eggløsningen igjen
Bare lyst det skal klaffe så jeg kan fokusere på det å være gravid istedenfor.
 
Er det noen som vet hvordan det er med eggløsning og PCO/PCOS? Har man sjeldnere eggløsning? I såfall, hva er normalt? Det er sikkert helt individuelt, og vanskelig å svare på.
Jeg har pcos. For min del så har jeg ikke alltid eggløsning pga mange umodne egg. Lange og uregelmessig sykluser og vanskelig å å ned i vekt.
 
Ja då vil nok forhåpentligvis letrozol hjelpe deg vil jeg tro. ❤️

Kjenner jeg gleder meg til neste uke. Håper virkelig jeg då får eggløsning. Og så er det de lange 14 dagene å vente etter eggløsningen igjen
Bare lyst det skal klaffe så jeg kan fokusere på det å være gravid istedenfor.
Så bra, da ser jeg frem mot det om det ikke klaffer nå. Men er det noen bestemte dager i sykkusen du skal ta det? Jeg har time hos gyn 4 juli, usikker på hvilken CD det blir

Jaa, det er så mye venting å tålmodighetsprøver når vi prøver! Mye kjekkere å vente på at babyen inni magen skal vokse :love017 da skjer det ihvertfall noe :hilarious:

Gleder meg til neste uke, forhåpentligvis kjenne på el symptomer og vente i spenning på el. Nå er kroppen helt chill, skjer ikke noe her med det første :hilarious:
Håper salvie te hjelper, så el kommer mellom cd 15 og 18
 
Har prøvd letrozol denne syklusen, og var til gynekolog i dag for å se om det har hatt noen effekt. Ble skuffet over at det kun var ett egg til modning. Hadde lest om at noen som allerede får eggløsning naturlig, kan modne flere egg med letrozol. Men det gjelder altså ikke meg.

Men, angrer litt på at jeg prøvde fordi egget var allerede blitt 19mm, mens slimhinnen kun er på 7mm...Er på dag 8 i syklus. Gynekolog mente slimhinnen er for tynn til å holde på evt. befruktet egg. Han anslo eggløsning til å komme om 2-4 dager....I en tidligere syklus var det største egget 13mm på dag 8 i syklus (men det var etter kjemisk, og HCG hang kanskje litt i de to første dagene av syklus), likevel anslo han at eggløsning ville komme om 3-4 dager....Kom etter 6 dager. Slimhinnen var på hele 11mm.....

Så, dette viser vel at letrozol har modnet egget så det er klart tidligere i syklus enn noensinne. Kan det likevel være et bra egg? Og, er det noen som vet om slimhinnen rekker å bli så mye tykkere på et par dager?
 
Pippi - 28 - B1 - PP1 - EL ca 13/6 - IKM ca 27/6

Hei! Helt ny på dette med IKM grupper!
Ble uplanlagt gravid i februar. Opplevde en blighted ovum i uke 12, måtte gjennom MA.

Var te gyn idag etter uteblitt mens etter MA. Hun tror jeg har PCOS. Hun regnet seg også fram til at jeg skal ha eggløsning tirsdag, så krysser alt jeg har skal prøve å holde meg unna testing fram til IKM
 
Pippi123 - 28 - B1 - PP1 - EL ca 13/6 - IKM ca 27/6

Hei! Helt ny på dette med IKM grupper!
Ble uplanlagt gravid i februar. Opplevde en blighted ovum i uke 12, måtte gjennom MA.

Var te gyn idag etter uteblitt mens etter MA. Hun tror jeg har PCOS. Hun regnet seg også fram til at jeg skal ha eggløsning tirsdag, så krysser alt jeg har skal prøve å holde meg unna testing fram til IKM.
Får ikke til forandre brukernavn forresten! Har endret til Pippi123, men ser at det fortsatt står T40500800?
 
Får ikke til forandre brukernavn forresten! Har endret til Pippi men ser at det fortsatt står T40500800?
Det tar bare litt tid før en som har tilgang får endret på det :)
 
Så bra, da ser jeg frem mot det om det ikke klaffer nå. Men er det noen bestemte dager i sykkusen du skal ta det? Jeg har time hos gyn 4 juli, usikker på hvilken CD det blir

Jaa, det er så mye venting å tålmodighetsprøver når vi prøver! Mye kjekkere å vente på at babyen inni magen skal vokse :love017 da skjer det ihvertfall noe :hilarious:

Gleder meg til neste uke, forhåpentligvis kjenne på el symptomer og vente i spenning på el. Nå er kroppen helt chill, skjer ikke noe her med det første :hilarious:
Håper salvie te hjelper, så el kommer mellom cd 15 og 18
Jeg fikk hvertfall beskjed om å begynne på dag 2. Altså etter mensen. Og så i 5 dager.

Håper det vil hjelpe denne gangen. Kjøpte meg slimløsende hostesaft i dag og. Prøver alt jeg nå
 
En oppdatering etter gynekolog timen min i dag.

Fikk vite at jeg ikke har noen mangler bortsett fra vitamin D. Og at jeg har eggreserver tilsvarende tidlig 30 årene. Så det var veldig kjekt siden jeg blir 41 i år. :hello2

Letrozol hadde hatt bra effekt hos meg og det lå klar 2 egg. Ett på 18 mm og et på 21 mm. Så i morgen skal jeg sette ovitrelle og håper på at begge eggene slipper slik at forhåpentligvis en av eggene hvertfall kan bli befruktet. :bounce

Har fått resept på progesteron og blodfortynnende som jeg skal ta hvis jeg blir gravid. Dette for å bedre sjansene til å evt holde på babyen.

Fikk beskjed om å legge inn aksjer hver dag fra i dag og frem til og med tirsdag.

Så de neste 2 ukene no fremover kommer til å gå såå sent. Sååå spent på om vi endelig skal klare å få en baby ❤️
 
Har prøvd letrozol denne syklusen, og var til gynekolog i dag for å se om det har hatt noen effekt. Ble skuffet over at det kun var ett egg til modning. Hadde lest om at noen som allerede får eggløsning naturlig, kan modne flere egg med letrozol. Men det gjelder altså ikke meg.

Men, angrer litt på at jeg prøvde fordi egget var allerede blitt 19mm, mens slimhinnen kun er på 7mm...Er på dag 8 i syklus. Gynekolog mente slimhinnen er for tynn til å holde på evt. befruktet egg. Han anslo eggløsning til å komme om 2-4 dager....I en tidligere syklus var det største egget 13mm på dag 8 i syklus (men det var etter kjemisk, og HCG hang kanskje litt i de to første dagene av syklus), likevel anslo han at eggløsning ville komme om 3-4 dager....Kom etter 6 dager. Slimhinnen var på hele 11mm.....

Så, dette viser vel at letrozol har modnet egget så det er klart tidligere i syklus enn noensinne. Kan det likevel være et bra egg? Og, er det noen som vet om slimhinnen rekker å bli så mye tykkere på et par dager?
Da jeg ble gravid med nr 1 så var slimhinnen på 5mm, så det er mulig, ikke mist håpet❤️

Interessant å lese om erfaringer rundt Letrozol, takk for du deler. Kjenner jeg er spent om det blir utprøving av det.

Jeg lurer på det samme ang slimhinnen. Hvor raskt vokser den og fortsetter den å vokse etter el?
 
Back
Topp