IKM uke 26 ☀️

Ja ikke sant! Har du tatt blodprøver iforhold til pcos, fikk du noe utslag der?
Har jo hittil kun funn av mye egg på eggstokkene, og etter å ha lest meg ihjel så betyr det at jeg per definisjon nå har pco? Og så hvis jeg får flere symptomer og utslag på bla testosteron på blodprøvene pcos?

Å takk for bilde! Kjekt å vite skal prøve å ta test to gang daglig fram til tirsdag for å se. Idag var streken såvidt synlig iallfall.

Mye spørsmål her nå, ikke sikkert du kan svare Men ved pcos så er problemet at egget modnes men ikke slippes? Hvordan kan gynekologen vite med sikkerhet at jeg har eggløsning på tirsdag da?

Off mye tanker i hodet nå
Det husker jeg faktisk ikke. Det er så mange år siden det ble oppdaget. Jeg har ikke brukt så mye energi å sette meg inn i det heller, for å være helt ærlig. Jeg merker inenting til det når jeg går på p-piller, og når vi ønsker å bli gravide så vet jeg at det er god hjelp å få om vi ikke klarer det selv. Jeg har funnet en veldig god gynekolog som har spesialisert seg innen pcos, der hjelper veldig.

Gynekologen kan ikke vite med sikkerhet når el skjer, og heller ikke om egget vil slippe. Min første syklus etter p-pillen ble på 65 dager. Jeg kjente flere ganger at egget prøvde å slippe, og jeg var hos gynekologen på cd 22, hun mente egget ville slippe når som helst, men det slapp ikke før cd 52. Men etter det har jeg hatt el på cd 19 og 22. Håper du slipper lange sykluser!

Rare svar man kan få iblant ja.
Det som bekymrer meg nå, er at eltest fremdeles er negativ - selv om egget var 19mm i går…. Kanskje kroppen ikke har registrert at egget er stort nok allerede? At letrozol har fått egget til å vokse fortere, men at kroppen likevel ikke har fått det med seg, og slipper det for sent når det er altfor stort/ubrukelig? Er det noe som kan skje med letrozol? At jeg burde fått ovitrelle i tillegg?
Egget slipper vel mellom 22-26mm? Kanskje du får positiv el test i morgen eller mandag?

Jeg er ikke kjent med leteozol eller ovitrelle, så det har jeg ikke peiling på, dessverre. Håper du får positiv test de nærmeste dagene ❤️

Da blir det spennende de neste dagene! Håper syklusen din oppfører seg denne pp'en og at egget fester seg ❤️

Hvis jeg hadde EL CD11. Er vell kanskje litt tidlig?

11. juni ( altså i dag siden klokken er etter 12) så spørs om aksjen som ble lagt inn for noen dager siden ikke ble for tidlig lagt inn :arghh: :arghh: Og siden tempen sank såpass regner jeg med den øker gradvis dagene fremover og hadde dermed EL CD11 sånn jeg ser på grafen denne syklusen. Som da vil si hvis EL var CD11 er det for sent nå i natt å legge inn noe som helst av aksjer.

Krysser fingrene som jeg gjør hver syklus. Men siden vi ikke aktivt prøver, så er det jo lite sannsynlig at det vil klaffe føler jeg hvis det ikke skjer noe plutselig en syklus.

Skjønner bare ikke når det beste er å legge inn aksjer. For jeg se jo flere sykluser hvor aksjer har blitt lagt inn så ble det ikke gullegget. Vet det står steder det beste er å legge inn aksjer noen dager før eller samme dag som EL er. Så da må jeg tempe boen sykluser for å få full oversikt når aksje legging er det beste? ( i hvertfall sånn jeg ser det men)

Vedlegg

• A359FB12-85D9-43D7-847E-2D06B9B590C9.jpeg
    A359FB12-85D9-43D7-847E-2D06B9B590C9.jpeg
    873 KB · Visninger: 47
Det husker jeg faktisk ikke. Det er så mange år siden det ble oppdaget. Jeg har ikke brukt så mye energi å sette meg inn i det heller, for å være helt ærlig. Jeg merker inenting til det når jeg går på p-piller, og når vi ønsker å bli gravide så vet jeg at det er god hjelp å få om vi ikke klarer det selv. Jeg har funnet en veldig god gynekolog som har spesialisert seg innen pcos, der hjelper veldig.

Gynekologen kan ikke vite med sikkerhet når el skjer, og heller ikke om egget vil slippe. Min første syklus etter p-pillen ble på 65 dager. Jeg kjente flere ganger at egget prøvde å slippe, og jeg var hos gynekologen på cd 22, hun mente egget ville slippe når som helst, men det slapp ikke før cd 52. Men etter det har jeg hatt el på cd 19 og 22. Håper du slipper lange sykluser!
Åja såpass tusen takk
En privat gyn?

Sluttet på p pilla i des, fikk første mensen i januar. Så dukket ikke mensen opp, så tok en test 7 dager på overtid å ble gravid.
Så å få vite nå at jeg har dette gir ikke helt mening i mitt hode enda

Endelig smilefjes på rosa CB, og denne babyplanstrimmelen er vel også positiv? Har kjent litt murringer før jeg stod opp i dag, det kan vel ikke bety at eggløsning allerede skjer nå/akkurat skjedd?
Testet senest i går kveld rundt 22 eller 23, da var testen negativ.

Vedlegg

• 45E8316C-43B6-44D9-AC80-A26E0A922AC5.jpeg
    45E8316C-43B6-44D9-AC80-A26E0A922AC5.jpeg
    551,3 KB · Visninger: 54
Får ovitrelle for å sikre eggløsning da jeg ikke alltid har fått det naturlig.

Fikk ikke vite amh. Kun at jeg har eggreserver tilsvarende det som er vanlig i begynnelsen av 30 årene. Kanskje jeg skal spørre om det evt neste gang. Hva vil egentlig amh si?
AMH skal si noe om eggreservene, ca. hvor mange egg du har. Jo lavere verdien er, jo færre egg har man igjen. Sier noe om kvantitet først og fremst.

AMH skal si noe om eggreservene, ca. hvor mange egg du har. Jo lavere verdien er, jo færre egg har man igjen. Sier noe om kvantitet først og fremst.

Ok. Då vil jeg vel tro jeg ikke har så lavt siden han sa jeg hadde tilsvarende tidlig i 30 årene. Og han var fornøyd med det.

Nå virker det som at eggløsning nærmer seg. Eggløsningstest er begynt å bli litt sterkere og sexlysten er på topp! Eneste som er kjipt er at mannen er fyllesyk i dag og derfor ikke så lysten, og han reiser i morgen tidlig :shifty: Håper at eggløsningen ikke skjer før tidlig tirsdag sånn at det blir en mulighet for klaff denne gangen:happy:

Når i syklusen pleier egentlig dere å få eggløsning? Sluttet på cerazette forrige måneden, så dette er første syklus etter jeg fikk mensen tilbake. Er i dag på CD 13.

Nå virker det som at eggløsning nærmer seg. Eggløsningstest er begynt å bli litt sterkere og sexlysten er på topp! Eneste som er kjipt er at mannen er fyllesyk i dag og derfor ikke så lysten, og han reiser i morgen tidlig :shifty: Håper at eggløsningen ikke skjer før tidlig tirsdag sånn at det blir en mulighet for klaff denne gangen:happy:

Når i syklusen pleier egentlig dere å få eggløsning? Sluttet på cerazette forrige måneden, så dette er første syklus etter jeg fikk mensen tilbake. Er i dag på CD 13.

Det er sååå typisk at det noe når EL melder seg. Håper mannen tar en quicky så det klaffer for dere denne syklusen :smiley-angelic001 :joyful:

Det er sååå typisk at det noe når EL melder seg. Håper mannen tar en quicky så det klaffer for dere denne syklusen :smiley-angelic001 :joyful:
Jeg krysser fingrene for det! Kjenner jeg tviler litt siden han ser på fotball nå, og om laget hans taper så vil han bare være i fred :hilarious:

Hvis jeg hadde EL CD11. Er vell kanskje litt tidlig?

11. juni ( altså i dag siden klokken er etter 12) så spørs om aksjen som ble lagt inn for noen dager siden ikke ble for tidlig lagt inn :arghh: :arghh: Og siden tempen sank såpass regner jeg med den øker gradvis dagene fremover og hadde dermed EL CD11 sånn jeg ser på grafen denne syklusen. Som da vil si hvis EL var CD11 er det for sent nå i natt å legge inn noe som helst av aksjer.

Krysser fingrene som jeg gjør hver syklus. Men siden vi ikke aktivt prøver, så er det jo lite sannsynlig at det vil klaffe føler jeg hvis det ikke skjer noe plutselig en syklus.

Skjønner bare ikke når det beste er å legge inn aksjer. For jeg se jo flere sykluser hvor aksjer har blitt lagt inn så ble det ikke gullegget. Vet det står steder det beste er å legge inn aksjer noen dager før eller samme dag som EL er. Så da må jeg tempe boen sykluser for å få full oversikt når aksje legging er det beste? ( i hvertfall sånn jeg ser det men)
Svømmerene kan jo leve i opptil 5-7 dager, håper det var noen gode som hang igjen å ventet på egget :D

Det er vel best å legge inn aksjer annenhver dag for å være sikker. Men uansett så er det bare 25% sjangse for klaff :shifty:

Håper dette blir gullegget for oss begge, jeg begynner å bli lei prøvingen :hilarious:

Åja såpass tusen takk
En privat gyn?

Sluttet på p pilla i des, fikk første mensen i januar. Så dukket ikke mensen opp, så tok en test 7 dager på overtid å ble gravid.
Så å få vite nå at jeg har dette gir ikke helt mening i mitt hode enda
Ja, det er privat. Dyrt, men verdt det :)

krysser fingrene for at en ny spire klamrer seg fast i denne pp'en❤️ kan hende du blir lett gravid selv med pcos :confused013

Mannen min blir ekstra kåt etter han har drukket litt, det gjelder ikke din altså? :hilarious: håper dere får til en runde om laget han vinner :joyful:

Usikker om syklusen min er helt stabil enda etter pilleslutt. Men til nå har jeg hatt el på cd 52, 19 og 22. Hååååper den kommer mellom cd 15 og 18 nå.

Mannen min blir ekstra kåt etter han har drukket litt, det gjelder ikke din altså? :hilarious: håper dere får til en runde om laget han vinner :joyful:

Usikker om syklusen min er helt stabil enda etter pilleslutt. Men til nå har jeg hatt el på cd 52, 19 og 22. Hååååper den kommer mellom cd 15 og 18 nå.
Ikke dagen etter dessverre, spesielt ikke med kombinasjon av at han har vært rundt dyr. Han er skikkelig allergisk :hilarious: Laget hans ligger under nå, så ser foreløpig mørkt ut. Dere får være med å heie på Brann sånn at jeg får noe i kveld :joyful: Hahaha.

Oi, godt den ikke stabiliserte seg på CD 52. Krysser fingrene for at du får eggløsning de neste dagene!

Ikke dagen etter dessverre, spesielt ikke med kombinasjon av at han har vært rundt dyr. Han er skikkelig allergisk :hilarious: Laget hans ligger under nå, så ser foreløpig mørkt ut. Dere får være med å heie på Brann sånn at jeg får noe i kveld :joyful: Hahaha.

Oi, godt den ikke stabiliserte seg på CD 52. Krysser fingrene for at du får eggløsning de neste dagene!
HEIA HEIA HEIA BRAAAANN!! :hilarious: :hilarious:

Ja heldigvis!! Jeg har tidligere hatt sykluser på 28 dager, så jeg håper å komme dit igjen. Men det tar litt tid ser det ut som. Krysser fingrene for denne pp'en!
Takk❤️

HEIA HEIA HEIA BRAAAANN!! :hilarious: :hilarious:

Ja heldigvis!! Jeg har tidligere hatt sykluser på 28 dager, så jeg håper å komme dit igjen. Men det tar litt tid ser det ut som. Krysser fingrene for denne pp'en!
Takk❤️
Takk :hilarious:

Håper begge får positive graviditetstester denne måneden. Mars-baby hadde vært perfekt :D

Nå føler jeg allerede det spøker for denne PPen.. Forrige syklus hadde jeg en veldig kjapp LH-økning og det virker som det denne gangen også. Og det virker ikke som om Brann vinner denne kampen, så da blir det nok ikke noe på meg i dag :arghh:

Legger ved bilder av forrige økning og dagens.. Redd toppen blir nådd senest i morgen og da er ikke samboeren hjemme. Han kommer ikke hjem før tirsdagskveld.

Vedlegg

• IMG_0167.jpeg
    IMG_0167.jpeg
    244 KB · Visninger: 61
  • IMG_0168.jpeg
    IMG_0168.jpeg
    160 KB · Visninger: 61
Jeg krysser fingrene for det! Kjenner jeg tviler litt siden han ser på fotball nå, og om laget hans taper så vil han bare være i fred :hilarious:

Uff a meg! :hilarious: Det er heldigvis ikke like ille her i heimen når det gjelder fotball. Selv om han ser på fotball. Her er det mer at det er null fokus å få enn hva som foregår på skjermen:hilarious::facepalm:

Svømmerene kan jo leve i opptil 5-7 dager, håper det var noen gode som hang igjen å ventet på egget :D

Det er vel best å legge inn aksjer annenhver dag for å være sikker. Men uansett så er det bare 25% sjangse for klaff :shifty:

Håper dette blir gullegget for oss begge, jeg begynner å bli lei prøvingen :hilarious:

leste på en side det var lite sannsynlighet for at svømmeren kunne overleve opptil 7 dager da skulle svømmerne og miljøet der være eksepsjonelt :dontknow:dontknow:dontknow men hvor relevant det var er jo en annen ting.

er ikke det mest sannsynlig dem overlever i 3 dager? eller er jeg helt på bærtur??

har vell skrevet før, men vi er ikke i en faktisk ordentlig prøvefase som vi var før i 2020. Noe jeg synes er så mega surt da ønsket om nummer 2 er veldig ønskelig. Må jo være to om dette.

håper gjerne hver syklus på gullegget. og hadde vært så mega stas om man kunne gått all in i den prøvefasen :shy:

Back
Topp