IKM uke 26 ☀️

Hei :happy:

Tror jeg hører med i denne gruppen. Har vært hos gynekolog, og har tegn til pcos- men hun ville ikke si sikker at jeg hadde det. Har problemer med laaange sykluser, og dermed manglende eggløsning. Så dette er første syklus med letrozol- gjør meg mer optimistisk :happy:

Gleder meg til ny pp- og til å følge dere!

Hermione - 36 - B3 - PP5 - EL 17.06 - IKM 01.07 (sånn ca)
Velkommen hit ❤️

Så kjedelig at du også har pcos og lange sykluser. Håper letrozol hjelper så spiren sitter denne pp'en :love017 masse lykke til!
 
Jeg er spent på hva blodprøvene sier. Åh, så fint at kroppen din er så tydelig på sånt. Skal følge med litt selv og se om jeg merker noe.

Jeg tok EL-test i går og i dag. Testene er like sterke (elle svake om du vil) som CD22 i forrige PP:eek:
Håper du får svar raskt på blodprøvene. Ja, det er både greit å irriterende med så tydelige el smerter :hilarious:

Oh, spennende! Kanskje el er rundt hjørnet? Kjenner du noen symptomer? Kjekt å bli kjent med kroppen :)
 
Tusen takk :Heartred Har du også det? Har du brukt letrozol? Lykke til til deg og!
Ja, jeg har også pcos. Jeg bruker metformin for å få el, det funker fint. Jeg ble lett gravid med nr 1 og 2, men nå er jeg i pp 4 i prøve på nr 3.
Takk❤️
 
Ja, det virket som hun synes det var grunn nok i seg selv at syklusene var lange + det hun så på UL. Tok ikke blodprøver nå.. :happy:

Vi har også en historie med å slite med å bli gravide tidligere, så vet ikke om det også spilte inn? Har dere prøvd lenge? Håper dere får noen svar på blodprøve :happy:
Okei, det kan jo være. Krysser fingrene for dere i denne PP :happy: Hvor lang tid har det tatt når dere har prøvd tidligere?

Nei, eller sluttet på p-piller i desember. Har lagt inn aksjer så ofte vi kan og koser oss, men kan jo tenkes at dette vil ta sin tid når han er flere uker på jobb hver mnd. Mulig jeg ikke har eggløsning hver måned heller. Blir en spennende tid i vente:D
 
Håper du får svar raskt på blodprøvene. Ja, det er både greit å irriterende med så tydelige el smerter :hilarious:

Oh, spennende! Kanskje el er rundt hjørnet? Kjenner du noen symptomer? Kjekt å bli kjent med kroppen :)
Ja, det vil jeg troo! Nei, merker egentlig ikke så mye. Kun det jeg ser når jeg er på toalettet :hilarious:
 
Vipper nok mellom to uker, men prøver her

Klarsåklar - 28 - nr. 3 - PP 1 - EL 16-18.6 - IKM 30.6 ish
 
:dead: Denne uken før EL er såå lang

Gynekolog i morgen for å se om Letrozol har hatt noen effekt. Gleder meg til neste uke og forhåpentligvis EL. :happy7

Hvordan går det med dere andre? ❤️
 
:dead: Denne uken før EL er såå lang

Gynekolog i morgen for å se om Letrozol har hatt noen effekt. Gleder meg til neste uke og forhåpentligvis EL. :happy7

Hvordan går det med dere andre? ❤️
Å helt enig! Tiden snegler seg av gårde.. på en måte hjelper det å ta letrozol, for da «gjør man noe» hver dag :p Og så kan jeg telle ned litt.. skal ikke til gyn før neste uke..men tenkte begynne testeetter EL i helgen kanskje..

Merker du noe forskjell denne runden som du tar letrozol? Har du testet etter EL?
 
:dead: Denne uken før EL er såå lang

Gynekolog i morgen for å se om Letrozol har hatt noen effekt. Gleder meg til neste uke og forhåpentligvis EL. :happy7

Hvordan går det med dere andre? ❤️
Heelt enig. Det tar tid. Mine EL-tester er ganske like atm. Men tenker mye på at EL-testen kan vise positivt, men likevel har jeg ikke eggløsning? Hvis dere skjønner.. altså, det kan være at jeg ikke har eggløsning hver mnd. Venter fortsatt på svar fra gynekologen. Ringte i dag, men måtte vente. Vet ikke helt hva jeg venter på heller:smiley-ashamed004
 
:dead: Denne uken før EL er såå lang

Gynekolog i morgen for å se om Letrozol har hatt noen effekt. Gleder meg til neste uke og forhåpentligvis EL. :happy7

Hvordan går det med dere andre? ❤️
Her går tiden sakte mot ultralyd på onsdag for å se når egg kan hentes ut :bag: like gøy hver dag å sette sprøyte med sprøyteskrekk..:gen014

Men alt for å få det til:Heartbigred
 
Å helt enig! Tiden snegler seg av gårde.. på en måte hjelper det å ta letrozol, for da «gjør man noe» hver dag :p Og så kan jeg telle ned litt.. skal ikke til gyn før neste uke..men tenkte begynne testeetter EL i helgen kanskje..

Merker du noe forskjell denne runden som du tar letrozol? Har du testet etter EL?
Egentlig ikke merket så mye selvom jeg har tatt letrozol. Tok fra torsdag til mandag. Skal til gynekolog i morgen på dag 9. Skulle egentlig helst vært på dag 10-12 men han går på ferie i morgen.
Har ikke testet siden jeg uansett skal der i morgen. Men begynner nok å teste etter EL fra lørdag.

Veldig spent på denne prøve perioden siden jeg leser her inne så mange har gode erfaringer med letrozol. Har du tatt det før? Tar du dobbel eller enkel dose?
 
Heelt enig. Det tar tid. Mine EL-tester er ganske like atm. Men tenker mye på at EL-testen kan vise positivt, men likevel har jeg ikke eggløsning? Hvis dere skjønner.. altså, det kan være at jeg ikke har eggløsning hver mnd. Venter fortsatt på svar fra gynekologen. Ringte i dag, men måtte vente. Vet ikke helt hva jeg venter på heller:smiley-ashamed004
Ja tror dessverre de testene bare viser at EL er på vei. Ikke om det faktisk kommer en eggløsning.
Når har du EL? Hva måtte du vente på hos gynekologen?
 
Her går tiden sakte mot ultralyd på onsdag for å se når egg kan hentes ut :bag: like gøy hver dag å sette sprøyte med sprøyteskrekk..:gen014

Men alt for å få det til:Heartbigred
Åå. ❤️ er det første gang du skal hente ut eller har du gjort det før?
 
Ja tror dessverre de testene bare viser at EL er på vei. Ikke om det faktisk kommer en eggløsning.
Når har du EL? Hva måtte du vente på hos gynekologen?
Da får jeg bare være flink å følge med. Åh, beklager. Jeg venter på svar fra blodprøvene jeg tok på fredag hos gynekologen. Det kunne være at jeg har PCO. Hun snakket om at det kanskje kunne være lurt å starte på metformin eller letrozol.
 
Egentlig ikke merket så mye selvom jeg har tatt letrozol. Tok fra torsdag til mandag. Skal til gynekolog i morgen på dag 9. Skulle egentlig helst vært på dag 10-12 men han går på ferie i morgen.
Har ikke testet siden jeg uansett skal der i morgen. Men begynner nok å teste etter EL fra lørdag.

Veldig spent på denne prøve perioden siden jeg leser her inne så mange har gode erfaringer med letrozol. Har du tatt det før? Tar du dobbel eller enkel dose?
Nei, det er min første runde, så tar enkel dose. Så er veldig spent selv! Får jo ekstra forhåpninger såklart. Men glad jeg spurte om hjelp ganske tidlig denne gangen :happy:

Blir spennende og se hva gynekologen kan se i morgen da! Håper det funker for oss begge :love7
 
Er det noen som vet hvordan det er med eggløsning og PCO/PCOS? Har man sjeldnere eggløsning? I såfall, hva er normalt? Det er sikkert helt individuelt, og vanskelig å svare på.
 
Er det noen som vet hvordan det er med eggløsning og PCO/PCOS? Har man sjeldnere eggløsning? I såfall, hva er normalt? Det er sikkert helt individuelt, og vanskelig å svare på.
Jeg kan bare si hva gynekologen sa til meg, og jeg har bare tegn på PCOS, men ikke fått bekreftet diagnose..
Men hun sa at jeg har mange blærer (tror jeg hun kalte det :bored:) men ingen av de hadde vokst opp som den dominerende folikkel- og dermed får jeg ikke eggløsning hver måned.. tror man også kan ha normal eggløsning, men er vel typisk med varierende lengde på syklus :happy: Men de sykluser som var over 35-40 dager mente hun var lite sannsynlig at jeg hadde eggløsning i..
 
Back
Topp