Sniker litt, jeg har fått mer korrekte svar av å teste senere på dagen. På morgenurin ble det veldig svakt selv om jeg var på generell stigning og dagen etterpå fikk topp. Tror jeg kunne ha gått glipp av hele el om jeg testa kun på morraen.
Så egentlig kan det være lurt å teste midt på dagen og ettermiddag ? Jeg har liggi lavt nå , typ 0 og 0,2 og 0,13 morgen og kveld CD 11 idag og ikveld 0,19 så kanskje det går oppover :) hadde 0,21 på CD7 så vet at disse tallene er jojo . Men så spennende likkavæææl :bag:

Så egentlig kan det være lurt å teste midt på dagen og ettermiddag ? Jeg har liggi lavt nå , typ 0 og 0,2 og 0,13 morgen og kveld CD 11 idag og ikveld 0,19 så kanskje det går oppover :) hadde 0,21 på CD7 så vet at disse tallene er jojo . Men så spennende likkavæææl :bag:
Ja typ. Har prøvd å ta en test kl 10/11, på "nr2 urin", og det har funka fint, så en i 19/20 tida om jeg vil ha to for dag. Tenker det dekker døgnet greit.

Jeg har hatt en sånn svak stigning før det brått blir peak på 2 dager, så faller igjen etterpå. Andre har lengre og slakere stigning.

Sniker litt, jeg har fått mer korrekte svar av å teste senere på dagen. På morgenurin ble det veldig svakt selv om jeg var på generell stigning og dagen etterpå fikk topp. Tror jeg kunne ha gått glipp av hele el om jeg testa kun på morraen.

Samme her; tester på 2. urin da som regel rundt kl. 11/12 og rundt kl. 18/19 dersom første runde viser tendens til stigning. Tester kun på 1. urin dersom jeg ikke har mulighet til å vente til 2. f.eks. om vi har planer som gjør at det ikke går an å vente :wtf:

Ja typ. Har prøvd å ta en test kl 10/11, på "nr2 urin", og det har funka fint, så en i 19/20 tida om jeg vil ha to for dag. Tenker det dekker døgnet greit.

Jeg har hatt en sånn svak stigning før det brått blir peak på 2 dager, så faller igjen etterpå. Andre har lengre og slakere stigning.
Hadde 0,4 på mårran så litt ned igjen . Da skal jeg ta senere og kanskje ikke på urin nr 1… nå har jeg ikke med på jobb så må vente til etterpå, men har jo lang fri så kan teste litt i helgen , men må være noe sparsommelig på testene .

Takk for tips! Har satt varsling på klokka om å huske testing klokken 13, så prøver jeg det denne runden :)

Å nei har jeg lagt de feil :bag: Nå er de ikke lagret i galleri fordi fordi jeg tok scanning i appen . Må jeg legge inn på nytt? Hva er foresten forskjellen på andre og den jeg la i?:p
Slik jeg har forstått det er de ment for noen spesifikke type tester (merke). Er ingen krise altså, men tror avlesningen blir mer nøyaktig når du bruker Andre (babyplan sine tester tror jeg er merket OneStep). Trenger ikke legge de inn på nytt, bare legg de der neste syklus (om det ikke klaffer nå).

Blir nok lang syklus her, ingen tegn på at EL skal komme (utenom at tappen er lavere). Negative strimler, tom sirkel for 4. dagen på rad på digital el-test (den lilla). Ingen merkbar utflod osv som jeg pleier begynne få på denne tiden. Blæh, måtte jo være for godt til å være sant med 28-dagers forrige syklus :wtf:
Screenshot_20230526_114217_Premom.jpg

(Tester oftere enn 1 gang for dagen, men legger kun inn én test i appen per dag frem til det er stigning)

Var hos gyn i dag tidlig. Det var privat, å de spurte om forrige gyn jeg gikk til da jeg fikk barn i 2014, om de hadde prøvd vannscanning. Det hadde jeg aldri hørt om. Så det prøvde vi. Rett og slett skylling av eggleder: sprøyte vann inn i livmora. Å så om vannet ble trukket opp i eggelederen. (Jeg har bare enn igjen etter tidligere XU) hun sier mange som sliter med å bli gravid å etter denne vannscanning ofte har blitt gravid kort tid etter. Samme med kikkehulsoperasjon. Da skyller de også egglederene for å se hva det er tett av noe slag. De ser ofte da å at pas blir gravid innen 3 mnd etter.

Så da var vi gjort det i dag for første gang. :joyful: fler som har prøvd dette?

Hadde fint modent egg på hø side, og egglederen min trakk opp alt vannet, så alt funker visstnok som det skal. Så vi får se nå da. Om jeg blir gravid innen tre mnd

S
Var hos gyn i dag tidlig. Det var privat, å de spurte om forrige gyn jeg gikk til da jeg fikk barn i 2014, om de hadde prøvd vannscanning. Det hadde jeg aldri hørt om. Så det prøvde vi. Rett og slett skylling av eggleder: sprøyte vann inn i livmora. Å så om vannet ble trukket opp i eggelederen. (Jeg har bare enn igjen etter tidligere XU) hun sier mange som sliter med å bli gravid å etter denne vannscanning ofte har blitt gravid kort tid etter. Samme med kikkehulsoperasjon. Da skyller de også egglederene for å se hva det er tett av noe slag. De ser ofte da å at pas blir gravid innen 3 mnd etter.

Så da var vi gjort det i dag for første gang. :joyful: fler som har prøvd dette?

Hadde fint modent egg på hø side, og egglederen min trakk opp alt vannet, så alt funker visstnok som det skal. Så vi får se nå da. Om jeg blir gravid innen tre mnd
Spennende! Satser på det gjør susen :joyful: Har ikke vært borti det før. Blitt gravid 2 ganger uten at det var helt planlagt (har 1 barn). Så har en følelse på meg at denne gangen når vi faktisk skal gå all in for prøving, så kommer det til å ta tid :meh:

S

Spennende! Satser på det gjør susen :joyful: Har ikke vært borti det før. Blitt gravid 2 ganger uten at det var helt planlagt (har 1 barn). Så har en følelse på meg at denne gangen når vi faktisk skal gå all in for prøving, så kommer det til å ta tid :meh:
Det er såååå typisk. Jeg har blitt gravid uplanlagt fler ganger, men når jeg først prøver så tar det lang tid. Brukte over et år med begge barna:/ er så kjedelig. Prøver å gjøre alt rett, å føler ikke jeg stresser. Men gyn mener jeg tydeligvis gjør det da.

Det er såååå typisk. Jeg har blitt gravid uplanlagt fler ganger, men når jeg først prøver så tar det lang tid. Brukte over et år med begge barna:/ er så kjedelig. Prøver å gjøre alt rett, å føler ikke jeg stresser. Men gyn mener jeg tydeligvis gjør det da.
Ja det er skikkelig typisk. Og merker at det blir så alt-oppslukende også. Dagene går så sakte når man holder på med testing osv, vil jo bare at den skal bli positiv så man kommer seg over i dpo-land. Da er jo jobben gjort og man må bare vente.. Det ER jo stressende egentlig, synes det er rart om man ikke stresser hvertfall bittelitt :wacky:

Ja det er skikkelig typisk. Og merker at det blir så alt-oppslukende også. Dagene går så sakte når man holder på med testing osv, vil jo bare at den skal bli positiv så man kommer seg over i dpo-land. Da er jo jobben gjort og man må bare vente.. Det ER jo stressende egentlig, synes det er rart om man ikke stresser hvertfall bittelitt
Ja vi får bare være tålmodige. Ser dette er din 3. pp. Håper alle gode ting er tre for din del. :cat: Ser du å har ikm bare to dager før meg. Spennende <3

Ja vi får bare være tålmodige. Ser dette er din 3. pp. Håper alle gode ting er tre for din del. :cat: Ser du å har ikm bare to dager før meg. Spennende <3
Blir nok senere ikm, for tror ikke det blir el på mandag. Men håper hvertfall det blir innafor uke 24 :wacky: Ja,håper på det :joyful:

oi så spennende å høre dette da! :)
Visste ikke det kunne ha effekt. Jeg ble operert for en exu i april, fjernet ene egglederen. Gyn sa etterpå at de hadde skylt gjennom den friske egglederen og den så helt fin ut. Får se om det funker da, ar vi blir kjapt gravide nå da :hello2

oi så spennende å høre dette da! :)
Visste ikke det kunne ha effekt. Jeg ble operert for en exu i april, fjernet ene egglederen. Gyn sa etterpå at de hadde skylt gjennom den friske egglederen og den så helt fin ut. Får se om det funker da, ar vi blir kjapt gravide nå da :hello2
Oi så spennende ja. Trist med XU da :( Men håper vi får positivt resultat av den skyllinga. Hadde aldri hørt om dette jeg heller!

Abderitt - 25 - B2 - PP4 - EL Egguttak rundt månedsskiftet 31.05/01.06 - IKM 16.05.

Usikker på korleis ein skal beregne EL denne PP, då dette er vår første runde med IVF. :think005

Back
Topp