IKM uke 24 - 2021

Finner ikke ikm-tråd for uka mi jeg..
Guacamole - 29 - PP6 - B3 - EL usikker - IKM 12/6

Håper på mer prøving denne måneden, forrige måned besto av alt for mye jobb og sykdom her i gården. Lykke til alle fine prøvere :dummy::dummy1:

har ført deg opp i IKM uke 23 nå ❤️
 
Hvordan prøver dere å time sex rundt eggløsning? Vi prøver ca. annenhver dag i den fruktbare perioden, men kan variere litt hvordan det blir ut i fra hvordan hverdagene er. Har dere noen formening om hva som er de «beste» dagene? Statistisk sett er det vel de to dagene før el :happy: Hører jo at sperm kan leve i 5-7 dager, men tenker at det kanskje er for supersperm og at det ikke er vits i å starte innsatsen så mange dager før, med mindre det er rent lysbetont da? :p Vi har selvsagt sex når vi har lyst, men langt i fra alltid det egentlig faller seg så naturlig rundt el, særlig hvis det er midt i ukedagene.
 
Hvordan prøver dere å time sex rundt eggløsning? Vi prøver ca. annenhver dag i den fruktbare perioden, men kan variere litt hvordan det blir ut i fra hvordan hverdagene er. Har dere noen formening om hva som er de «beste» dagene? Statistisk sett er det vel de to dagene før el :happy: Hører jo at sperm kan leve i 5-7 dager, men tenker at det kanskje er for supersperm og at det ikke er vits i å starte innsatsen så mange dager før, med mindre det er rent lysbetont da? :p Vi har selvsagt sex når vi har lyst, men langt i fra alltid det egentlig faller seg så naturlig rundt el, særlig hvis det er midt i ukedagene.

Prøver å ikke gjøre det, men det blir alltid litt «planlagt» under eggløsning..:rolleyes: Vi holder oss til annen hver dag, men hvis vi vil ligge i mellom annen hver dag så gjør vi det:p
 

Vedlegg

  • C897F163-EF79-4A37-BFFD-D09493C19BE9.jpeg
    C897F163-EF79-4A37-BFFD-D09493C19BE9.jpeg
    106 KB · Visninger: 57
Hvordan prøver dere å time sex rundt eggløsning? Vi prøver ca. annenhver dag i den fruktbare perioden, men kan variere litt hvordan det blir ut i fra hvordan hverdagene er. Har dere noen formening om hva som er de «beste» dagene? Statistisk sett er det vel de to dagene før el :happy: Hører jo at sperm kan leve i 5-7 dager, men tenker at det kanskje er for supersperm og at det ikke er vits i å starte innsatsen så mange dager før, med mindre det er rent lysbetont da? :p Vi har selvsagt sex når vi har lyst, men langt i fra alltid det egentlig faller seg så naturlig rundt el, særlig hvis det er midt i ukedagene.

Her har vi allerede starta på annenværdag strekka.
Men selfølgelig litt utifra lyst å ork etter jobb.
Ler litt inni meg siden kjæresten er veldig av å på når det gjelder barn. Han vil ha barn men vet ikke hvordan han skal være pappa. Så litt skummelt for han men likevell det han som snakker mest om det uten at han vet det. Kode språk å gutter er ikke alltid lett men etter vært forstår man det språket.

Er det noen som har noen gode svar eller tanker på hvor lenge man bør ligge stille før man går på do etter samleie. Vet at mange springer rett på do etter samleie men det blir da vell ikke noe tid for at svømmerne kommer seg dit dem skal da vell?
 
Hvordan prøver dere å time sex rundt eggløsning? Vi prøver ca. annenhver dag i den fruktbare perioden, men kan variere litt hvordan det blir ut i fra hvordan hverdagene er. Har dere noen formening om hva som er de «beste» dagene? Statistisk sett er det vel de to dagene før el :happy: Hører jo at sperm kan leve i 5-7 dager, men tenker at det kanskje er for supersperm og at det ikke er vits i å starte innsatsen så mange dager før, med mindre det er rent lysbetont da? :p Vi har selvsagt sex når vi har lyst, men langt i fra alltid det egentlig faller seg så naturlig rundt el, særlig hvis det er midt i ukedagene.

Hadde egentlig tenkt til å ha sex på dag 9, 11, 13, 14, 15, 16 (i tilfelle tidlig eller sen eggløsning), altså annen hver dag frem til dagen før eggløsning, deretter hver dag. Men nå ble jeg litt i tvil etter at jeg så at dag 12 og 10 har høy fertilitet. :hilarious: Til å bli gæern av! Vil jo ikke at sædkvaliteten skal bli for dårlig fordi vi har sex hver dag heller. Noen som vet om det er en risiko?
 
Nei, nå har jeg endret strategi. :hilarious: Nå har jeg lest flere steder at sædkvaliteten øker jo oftere man har sex. Nå blir det sex hver dag neste uke, pluss et par dager uken etter. Jiiihuuu!!! :D

"It used to be that fertility experts advised having sex every other day as the leading strategy to get pregnant quickly. These days, the benefits of more frequent sex on sperm quality are becoming apparent, possibly because sperm doesn’t have time to degrade when you’re having sex daily or even more often than that."

"When a study team in China tracked two groups of men at an IVF clinic — those who abstained for several days and those who waited for just 1-3 hours — they discovered the sperm in the frequent-sex group moved faster and were healthier."

https://www.kindara.com/blog/does-sex-every-day-reduce-sperm-quality#
 
Her har vi allerede starta på annenværdag strekka.
Men selfølgelig litt utifra lyst å ork etter jobb.
Ler litt inni meg siden kjæresten er veldig av å på når det gjelder barn. Han vil ha barn men vet ikke hvordan han skal være pappa. Så litt skummelt for han men likevell det han som snakker mest om det uten at han vet det. Kode språk å gutter er ikke alltid lett men etter vært forstår man det språket.

Er det noen som har noen gode svar eller tanker på hvor lenge man bør ligge stille før man går på do etter samleie. Vet at mange springer rett på do etter samleie men det blir da vell ikke noe tid for at svømmerne kommer seg dit dem skal da vell?

Sikkert en stor overgang for han, men høres ut som du støtter han godt i det da! Tror det er en myte at du bør ligge i ro, sædcellene kommer seg nok dit de skal uavhengig av dette.
 
Vi prøver på annenhver dag rundt EL, men det er jammen ikke lett... Har en hektisk hverdag med fulle jobber, husbygging og fire små under 10 år, og timet sex er litt drepen :joyful:
 
Hadde egentlig tenkt til å ha sex på dag 9, 11, 13, 14, 15, 16 (i tilfelle tidlig eller sen eggløsning), altså annen hver dag frem til dagen før eggløsning, deretter hver dag. Men nå ble jeg litt i tvil etter at jeg så at dag 12 og 10 har høy fertilitet. :hilarious: Til å bli gæern av! Vil jo ikke at sædkvaliteten skal bli for dårlig fordi vi har sex hver dag heller. Noen som vet om det er en risiko?
Oh my, respekt for å få det til, glad om vi "greier" tre ganger (annenhver dag) rundt EL :singing::)
 
Hadde egentlig tenkt til å ha sex på dag 9, 11, 13, 14, 15, 16 (i tilfelle tidlig eller sen eggløsning), altså annen hver dag frem til dagen før eggløsning, deretter hver dag. Men nå ble jeg litt i tvil etter at jeg så at dag 12 og 10 har høy fertilitet. :hilarious: Til å bli gæern av! Vil jo ikke at sædkvaliteten skal bli for dårlig fordi vi har sex hver dag heller. Noen som vet om det er en risiko?

Tror at det for de fleste bare er positivt jo oftere en har sex! Så ville ikke bekymret meg for at kvaliteten blir dårlig med mindre
Oh my, respekt for å få det til, glad om vi "greier" tre ganger (annenhver dag) rundt EL :singing::)

Det tenkte jeg også :joyful: Men der er man jo så forskjellige, både behov/ønsker, overkudd, andre ting i hverdagen! ❤️Håper det blir mange graviditeter i gruppen her, uansett «hvordan» prøvetiden blir!
 
Tror at det for de fleste bare er positivt jo oftere en har sex! Så ville ikke bekymret meg for at kvaliteten blir dårlig med mindre

Ja, søkte opp litt info, og fant ut at ofte er bra. Det bedrer faktisk sædkvaliteten, så ingen bekymringer der da. :happy: Ja, krysser fingrene for mange graviditeter i denne gruppen!!! jeg har sååå lyst på mars-barn! (føder alltid en uke over termin, så da klaffer det akkurat :D)
 
Ja, søkte opp litt info, og fant ut at ofte er bra. Det bedrer faktisk sædkvaliteten, så ingen bekymringer der da. :happy: Ja, krysser fingrene for mange graviditeter i denne gruppen!!! jeg har sååå lyst på mars-barn! (føder alltid en uke over termin, så da klaffer det akkurat :D)

Da hadde det jo vært helt perfekt hvis det gikk nå! Krysser fingrene for dere! Jeg begynner å se skikkelig fram mot eggløsning, ikke sååå lenge igjen nå!
 
Jeg tror kanskje jeg må flytte meg til uke 23, etter lavkarbo i 2 uker har jeg fått eggløsning 12-13 dager før «vanlig»:hilarious: Jeg klager ikke!:p
 
Jeg tror kanskje jeg må flytte meg til uke 23, etter lavkarbo i 2 uker har jeg fått eggløsning 12-13 dager før «vanlig»:hilarious: Jeg klager ikke!:p

Oi, så pass! Må jo være helt supert det. Håper det blir graviditet for deg nå ❤️ Masse lykke til!
 
Da hadde det jo vært helt perfekt hvis det gikk nå! Krysser fingrene for dere! Jeg begynner å se skikkelig fram mot eggløsning, ikke sååå lenge igjen nå!

Ja, enig! Er så utroooolig spennende den perioden fra eggløsning til ikm!!
 
Brevdua - 36 år - PP9 - B1 - EL 02.06 - IKM 14.06

Tok meg en liten pause fra prøvingen forrige PP og er fortsatt litt usikker på om jeg skal gå «all inn» denne måneden. :shy:
 
Ja, veldig! Var nedtur når det ikke ble noen positive tester forrige syklus, men etter mensen var over fikk jeg god motivasjon for denne prøveperioden!

Herlig! Det er jo en stor prosentandel som blir gravide innen et halvt år til et år, så det kan jo bety at du er litt nærmere for hver pp også. :happy:
 
Back
Topp