Har hatt litt blandet de siste mnd etter MA. 1 kort og forrige mnd hadde jeg sterkt positive over et par dager. Men veien til sterk har alltid vært brå/rask. Fra under 0.30 til over 1 og 2.
Jeg tenker det kan være negativt med så rask eggløsning jeg da, må ikke egget modne et visst antall dager eller noe?
Tok også en graviditetstest nå, den var negativ
Skjønner at det kan gjøre ting litt mer utfordrende! Bare å teste ofte da, for å være på den sikre siden
Jeg har kort topp, så har ikke mange dager med positive tester. Hadde jeg ikke testet to ganger om dagen når stigningen starter, hadde jeg gått glipp av det hele
Nå er ikke jeg noen ekspert, men tror modningen allerede starter på første syklusdag. Vil tro at modningsprosessen varierer fra kvinne til kvinne, og fra syklus til syklus, hvor «rask» den er. Kan forklare hvorfor EL kan variere fra måned til måned. Det kan variere med 2-3 dager hos meg. Jeg kan Google litt, men mener å ha lest at det er en større utfordring at egget slipper sent enn at det modnes raskt. At det da kan bli overmodent. Kanskje noen andre vet?
Edit: Det kommer også an på hvor lang syklus du vanligvis har. Har du en relativt kort syklus, vil follikulær fasen, altså modningsfasen, gjerne være kortere også. Er den kortere enn standard 28 dager, vil gjerne EL være tidligere enn standard midtveis dag 14. Det spiller også inn hvor lang lutealfasen er (tiden mellom EL og menstruasjon). Den bør være på minst 10 dager så egget rekker å feste seg. Dette i følge Dr Google
Last edited: