IKM uke 23

5 dpo i dag, blir nok begynne testing til uka:)vente,vente...men traff ikke el dag denne gang,trøster meg med at neste el er vi på ferie,og ikke hindringer med bortejobb:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Eeh, har den appen ja.. Prøvde å slutte for et års tid siden, men det å spare penger holdt visst ikke som god nok grunn til å slutte den gang :P vet at det blir null problem å slutte når spira sitter altså, det er vel mer det å "ikke leve" i prøveperioden som er problemet. Haha, nå høres det ut som at snus er livet! Det er det altså heldigvis ikke ;)
Jeg skjønner hva du mener, jeg tenker også litt som deg:) jeg vil helst ikke drikke så mye i prøve perioden selv om mange av vennene våres gjør det enda, så jeg er sjåfør ganske så mye! Derfor kutter jeg ikke ut røyken/snusen med engang Selv:) og jeg vet at jeg klarer å slutte den dagen jeg får positiv test:) nesten litt glad for jeg ikke er aleine:) føles ut som alle er ikke røykere her:P

Så lyst til å bli mamma <3

Ja, jeg får heller prøve å kutte ned den uka mellom egget evt fester seg og ikm. Er uansett bare 1-2 dpo, så akkurat nå er det vel begrensa hvor mye det påvirker. Såpass mye biologi kan jeg :)

Ja, burde jo egentlig det!! :p har bare 2 snus igjen i boksen, så kanskje dette blir den siste.. Er bare så vanskelig nå i eksamenstida, i tillegg til innspurt på jobb! Har nemlig vært så dum i år at jeg har vært 150% student i tillegg til å jobbe i en 90% stilling som lærer på vgs..... Blir 240% det, haha.. Kjempelurt. Så jeg føler at jeg trenger snusen som trøst når jeg ser den svære rettebunken som ligger foran meg :( med positiv test har jeg iallefall en svært god grunn til å slutte, mens jeg nå i dpo-land hele tiden tenker at det ikke klaffa denne måneden. Men jeg prøver vel egentlig bare å rettferdiggjøre det ovenfor meg selv :p
Å, hjelpes! Det var ikke lite jobb, nei. Skjønner deg godt, og det viktigste er jo at du slutter når du blir gravid. Håper det blir mange positive tester om et par uker!!

Å, hjelpes! Det var ikke lite jobb, nei. Skjønner deg godt, og det viktigste er jo at du slutter når du blir gravid. Håper det blir mange positive tester om et par uker!!

Ja, jobben skulle egentlig bare være et vikariat med varighet på 2-3 uker i august. Så jeg torde ikke å slutte på studiet, i tilfelle jeg plutselig satt igjen med ingenting å gjøre.. Men så ble det helt til juni, du gitt.. Har aldri sett sånn frem til sommerferie noen gang!

Håper virkelig at det renner inn med positive tester på denne ikm-gruppa :) men det er vel fortsatt noen dager igjen til folk begynner med testing?

I dag føler jeg meg litt "tung" nederst i magen, men det kan være fordi jeg overspiste meg på pizza tidligere ;) Unngikk å bestille pizza parma, sånn i tilfelle jeg skulle være gravid. Tar dere hensyn til slike ting? Jeg orker jo egentlig ikke å gå rundt å tenke på slike ting konstant, for da kan det bli en veeeldig slitsom prøveperiode..

Nei, det tar jeg ikke hensyn til. Jeg lever som vanlig frem til jeg får to blå. Har ikke tenkt til å la prøvinga ta helt overhånd, så jeg lever som normalt. Drikker grapefruktjuice i fra mensen slutter og til eggløsning. Thats it.

Kan noen legge meg til på torsdag 3.juni? :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Æsj!! Hadde veeeeldig positiv EL test på fredag ettermiddag, la inn noen aksjer lørdag morgen, men det var det!

Var barnevakt for ei tulle på 5 mnd hele lørdag og i dåp på søndag! Så etter det var vi trøtte :)
Så tviler på at vi har truffet på det ene forsøket! Mye mer rolig denne pp.. Null forhåpninger med så liten innsats :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Æsj!! Hadde veeeeldig positiv EL test på fredag ettermiddag, la inn noen aksjer lørdag morgen, men det var det!

Var barnevakt for ei tulle på 5 mnd hele lørdag og i dåp på søndag! Så etter det var vi trøtte :)
Så tviler på at vi har truffet på det ene forsøket! Mye mer rolig denne pp.. Null forhåpninger med så liten innsats :p

Det ene forsøket ga jo 300 millioner potensielle friere da ;) så alt håp er vel ikke ute!

Her gikk det virkelig troll i ord i dag.. Våkna med uvi! :( har ikke hatt det på over et år, og har vært veldig påpasselig med alle forebyggende greier, så skjønner ingenting! Har et par tabletter med antibiotika liggende, og lurer på om jeg bare skal ta en for å bli kvitt dette først som sist..

Det ene forsøket ga jo 300 millioner potensielle friere da ;) så alt håp er vel ikke ute!

Her gikk det virkelig troll i ord i dag.. Våkna med uvi! :( har ikke hatt det på over et år, og har vært veldig påpasselig med alle forebyggende greier, så skjønner ingenting! Har et par tabletter med antibiotika liggende, og lurer på om jeg bare skal ta en for å bli kvitt dette først som
sist..

Neida, alt håp er forsåvidt ikke ute :p en får bare vente å se da :)

Æsj, UVI er noe dritt!! Har hatt det selv, men lenge siden sist her å!
Er det så lurt å ta antibiotika når du ikke har vært i kontakt med lege da?

Her gikk det virkelig troll i ord i dag.. Våkna med uvi! :( har ikke hatt det på over et år, og har vært veldig påpasselig med alle forebyggende greier, så skjønner ingenting! Har et par tabletter med antibiotika liggende, og lurer på om jeg bare skal ta en for å bli kvitt dette først som
sist..

Forresten, hyggelig med flere Telemarkinger ;)

Neida, alt håp er forsåvidt ikke ute :p en får bare vente å se da :)

Æsj, UVI er noe dritt!! Har hatt det selv, men lenge siden sist her å!
Er det så lurt å ta antibiotika når du ikke har vært i kontakt med lege da?

Legen min sa at slike tilbakevendende infeksjoner kan man like så gjerne ta knerten på med det samme.. Fikk dobbel resept forrige gang, så slipper jeg at infeksjonen rekker å utvikle seg i påvente av ny legetime dersom jeg får det igjen! Jeg leste litt på nettet om det er farlig å ta antibiotika dersom det skulle vise seg at jeg er gravid da, men det virker som at det er farligere å ikke ta antibiotika ved uvi enn å faktisk ta det..?

Her gikk det virkelig troll i ord i dag.. Våkna med uvi! :( har ikke hatt det på over et år, og har vært veldig påpasselig med alle forebyggende greier, så skjønner ingenting! Har et par tabletter med antibiotika liggende, og lurer på om jeg bare skal ta en for å bli kvitt dette først som sist..
uvi er ikke noe godt i det hele tatt.. var veldig plaget med det før:/ men har ikke hatt det på flere år nå:) passer på å gå på do etter samleie... og ikke sitte på noe kaldt:P

Legen min sa at slike tilbakevendende infeksjoner kan man like så gjerne ta knerten på med det samme.. Fikk dobbel resept forrige gang, så slipper jeg at infeksjonen rekker å utvikle seg i påvente av ny legetime dersom jeg får det igjen! Jeg leste litt på nettet om det er farlig å ta antibiotika dersom det skulle vise seg at jeg er gravid da, men det virker som at det er farligere å ikke ta antibiotika ved uvi enn å faktisk ta det..?

Ja, leste noe om det jeg også :) bedre å bli kvitt det med en gang da!
Leste at det ikke skulle gi noen fosterskader i 1 og 2 trimester :)
Ikke noe godt å gå med ihvertfall! Kanskje det er et tidlig tegn på at du har vært heldig nå :)

Veldig vanlig å få under graviditet ihvertfall ;) :p krysser fingrene for deg!

Kanskje det er et tidlig tegn på at du har vært heldig nå :)

Veldig vanlig å få under graviditet ihvertfall ;) :p krysser fingrene for deg!

Nja, tviler på det! Trode det var vanligere senere i svangerskapet pga den store magen som er i veien og presser her og der, men det vet jeg ikke så mye om.. :P

Ja! :)
Hvor i Telemark hører du til?

Jeg er fra en ganske liten plass i Vest-Telemark, men bor ikke der nå mens jeg studerer :)

Nja, tviler på det! Trode det var vanligere senere i svangerskapet pga den store magen som er i veien og presser her og der, men det vet jeg ikke så mye om.. :P

Det er lov å håpe at det er noe der ihvertfall ;) hehe..

Jeg er fra en ganske liten plass i Vest-Telemark, men bor ikke der nå mens jeg studerer :)

Ja, så koselig ;)
Er vel greit å komme seg litt bort under studietida ja ;)

Back
Topp