IKM uke 23⚘️⚘️

Dagens Blenda :hilarious:men da er vi i gang
1000004769.jpg

Ååå kjæresten har vært ekstra gira, så vi har hatt et par ekstra runder etter EL også. Synes det har vært litt ømt, men vært helt fint. Men stusset litt, så googlet. Viser seg at sengekos mellom 5-10 dpo kan signifikant redusere sjansen for graviditet :banghead: noe med at sammentrekninger i livmor og at sæd er lite gunstig rundt tidspunktet for implantasjon. Finner kun ett studie, men det var basert på ganske mange deltagere (>500). Faser altså. Men kanskje nyttig viten for andre prøvere, tho :bag: studiet er her https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4074557/

Ååå kjæresten har vært ekstra gira, så vi har hatt et par ekstra runder etter EL også. Synes det har vært litt ømt, men vært helt fint. Men stusset litt, så googlet. Viser seg at sengekos mellom 5-10 dpo kan signifikant redusere sjansen for graviditet :banghead: noe med at sammentrekninger i livmor og at sæd er lite gunstig rundt tidspunktet for implantasjon. Finner kun ett studie, men det var basert på ganske mange deltagere (>500). Faser altså. Men kanskje nyttig viten for andre prøvere, tho :bag: studiet er her https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC4074557/
fader*

Og - gjorde ingen kjempeinnsats på å finne flere, så usikker på hvor reel evidens det er

Oi! Da er det noen hjemme som blir veldig skuffet :hilarious: har aldri sånn kjempe lyst selv i dpo dager, så er kanskje en naturlig respons av kroppen ?

Oi! Da er det noen hjemme som blir veldig skuffet :hilarious: har aldri sånn kjempe lyst selv i dpo dager, så er kanskje en naturlig respons av kroppen ?
Hahah tenkte litt det samme. Nå var vi liksom inne i en god periode, og det har han vært veldig fornøyd med!
Neei har heller ikke sånn veldig lyst, og det “tørker litt inn” etter EL, og nå som det var ømt/vondt i tillegg så kan det vel tenkes at det er en naturlig “beskyttelse”

må bare følge litt opp her, så det ikke blir potensielt fake news og misinformasjon. Dette studiet motbeviser det første, så kan ikke konkludere på om det bør unngås eller ei. Har ikke satt meg inn i kvaliteten av studiene, så kan ikke uttale meg om hvilke som er mest riktig. Legger meg flat, og unnskyld hvis noen ble unødvendig stressa her :bag:

DPO 4 - ingen EL grunnet rare temp målinger?

Ingen kontinuerlig økning i temperatur detektert, men temp ble målt kl 08 istedetfor kl 05 på søndag, og lørdag var jeg våken store deler av natten så forventer ikke pålitelig måling lørdag heller (toppen). Lurer litt på om manglende eggløsning kan være årsak til infertilitet :pompus:
Noen som har noen tips til å teste dette bedre nest EL periode?
Jeg får jo utslag på LH tester, men det er jo ikke bevis på at EL faktisk har skjedd.
Første PP brukte jeg urinstrips og Clear Blu digital for EL test, fikk ikke utslag på clear blue, kun på urinstrips…

IMG_3937.jpeg

DPO 4 - ingen EL grunnet rare temp målinger?

Ingen kontinuerlig økning i temperatur detektert, men temp ble målt kl 08 istedetfor kl 05 på søndag, og lørdag var jeg våken store deler av natten så forventer ikke pålitelig måling lørdag heller (toppen). Lurer litt på om manglende eggløsning kan være årsak til infertilitet :pompus:
Noen som har noen tips til å teste dette bedre nest EL periode?
Jeg får jo utslag på LH tester, men det er jo ikke bevis på at EL faktisk har skjedd.
Første PP brukte jeg urinstrips og Clear Blu digital for EL test, fikk ikke utslag på clear blue, kun på urinstrips…

Vis vedlegget 461307
Du kan kjøpe den her

Så spennende, litt lenger frem i løypen. Skal manifestere at gullegget ditt fester seg og at mitt blir befruktet
Takk det samme! Må bare tenke at VI BLIR gravide nå :laughing002 :smiley-angelic002:smiley-angelic001 Altså, jeg har så mye forhåpninger nå og de neste mnd fremover.. Om det ikke klaffer nå så skal jeg kutte kaffen helt også.. :laughing002

Den følelsen jeg har og, føler meg som rene hippien. Energien rundt meg har snudd til mye mer positivt
Det er så bra! Er så viktig å være så positiv man kan når man prøver på Babis :love017 Selv om testen blir negativ så vil den en dag blir positiv. Og jeg tenker at det er ment to be den dagen det skjer :Heartred Ønsker meg også veldig baby fra mai og utover, har også veldig lyst til å gå høy gravid om sommeren en gang. Har aldri opplevd det.. Så blir ikke så lei meg om testen ikke blir positiv de neste mnd på en måtte :angelic:De andre er født Januar, Mars og april, så ønsker ikke baby så tett på de heller.. Men, så klart alle mnd er velkommen :Heartred:love017

Det er så bra! Er så viktig å være så positiv man kan når man prøver på Babis :love017 Selv om testen blir negativ så vil den en dag blir positiv. Og jeg tenker at det er ment to be den dagen det skjer :Heartred Ønsker meg også veldig baby fra mai og utover, har også veldig lyst til å gå høy gravid om sommeren en gang. Har aldri opplevd det.. Så blir ikke så lei meg om testen ikke blir positiv de neste mnd på en måtte :angelic:De andre er født Januar, Mars og april, så ønsker ikke baby så tett på de heller.. Men, så klart alle mnd er velkommen :Heartred:love017
Gravidmager på sommeren er så fint :Heartpink Datteren min er født i desember, så flere av klærne kunne ha passet hvis jeg hadde fått baby i februar. Har selv bursdag i februar. Ikke helt sikker på om den positive følelsen er for denne pp eller neste

Back
Topp