*** IKM uke 21 ***

Hei! Følger litt med her fordi mange var i samme IKM gruppe som meg forrige måned. Vil bare si at det ofte er "skyggestreker", eller lett og se hvor streken egentlig skulle vært på mange av de ulike testene. Jeg har alltid hatt som regel at hvis jeg må lete etter streken, så er det ingen strek der, og det stemmer i de aller fleste tilfeller.
Er så enig med deg :) Er man gravid vil streken i de fleste tilfeller synes i løpet av 1 min etter man har tatt testen hvis det er en strek-test.

Det er jo greit å være oppmerksom på at vi kan produsere hcg opp til 5 uten å være gravid. For eksempel etter abort, etter graviditet og av andre årsaker. Så om streken er vanskelig å se så er det lurt å vente med å juble. :)

Og her kan man se hvordan streken ser ut ved ulike hcg nivåer: http://forum.babyverden.no/index.php?threads/1673091/
Vi prøver på nr 3 og det blir da min 4 graviditet(har mistet 1) og har personlig aldri opplevd å få falske streker. Jeg vil tro at de fleste som tester før IKM tar forbehold om at det kan være falske streker, kjemisk osv. Lilevel så må vi få juble over at testen i det minste ikke er helt kritthvit :D

Vi prøver på nr 3 og det blir da min 4 graviditet(har mistet 1) og har personlig aldri opplevd å få falske streker. Jeg vil tro at de fleste som tester før IKM tar forbehold om at det kan være falske streker, kjemisk osv. Lilevel så må vi få juble over at testen i det minste ikke er helt kritthvit :D
Ja folk er forskjellig. Men for meg hadde det vært dumt å skru opp håpet får en nesten usynlig strek som man må redigere for å se for så neste dag å ta en blendahvit test å bli kjempeskuffet.ser jo det hver uke at folk blir kjempeskuffet over skyggestreker.

Hei! Følger litt med her fordi mange var i samme IKM gruppe som meg forrige måned. Vil bare si at det ofte er "skyggestreker", eller lett og se hvor streken egentlig skulle vært på mange av de ulike testene. Jeg har alltid hatt som regel at hvis jeg må lete etter streken, så er det ingen strek der, og det stemmer i de aller fleste tilfeller.
Den er jeg ikke enig med. Jeg har vært gravid 2 ganger i 2012 og da brukte jeg kun bt, men de var alltid helt blendahvite frem til jeg da ble gravid. Det er totalt normalt at en må lete ettet streken når en kun er 7-8 DPO. Spørmålet kan vel heller være; hvorfor tester vi så tidlig? Vel sånn er det å være testetøs :D

Den er jeg ikke enig med. Jeg har vært gravid 2 ganger i 2012 og da brukte jeg kun bt, men de var alltid helt blendahvite frem til jeg da ble gravid. Det er totalt normalt at en må lete ettet streken når en kun er 7-8 DPO. Spørmålet kan vel heller være; hvorfor tester vi så tidlig? Vel sånn er det å være testetøs :D
Ja hvorfor tester man så tidlig..hehe De billige testene fra Ebay er en forbannelse ;)

Ja folk er forskjellig. Men for meg hadde det vært dumt å skru opp håpet får en nesten usynlig strek som man må redigere for å se for så neste dag å ta en blendahvit test å bli kjempeskuffet.
Jeg testet i går og i dag og streken er mye mer tydelige i dag. (7-8 DPO så det er jo kjempe tidlig ennda). Uansett så er dette bare pp1 så jeg blir ikke skuffet om det ikke har klaffet :) Hva andre velger å gjøre og hvor mye falsk forhåpning de gir seg selv, tenker jeg er helt opp til de. Mye av morroa med å henge her på før svangerskap er jo nettopp dette. Tyding av tester hvor en omtrent må stå på hodet for å se :D

Jeg bestilte også for kjempe lenge siden og venter ennda som sagt. Utrolig kjedelig at det skal ta så
lang tid å få de :(
Er det beste å bestille fra UK da kommer det på 6-7 dager, fra Kina og Hong Kong er det håpløst:)

Falsk strek har jeg aldri opplevd; men jeg hadde hcg i kroppen i 6 måneder etter min MA, så de svake strekene var der både før og etter EL, og ble aldri sterke. :)

Det er mange som ikke vet at man kan ha hcg på 4 uten å være gravid, og da får man svake streker på disse testene her. Og det er jo ikke falskt, man har jo hcg i kroppen, det er bare ikke fordi man er gravid. Derfor tenkte jeg at det var kjekt med den tråden jeg linket til - da kan man se hvor sterk streken skal være for at hcg skal være over et greit nivå. :D

Jeg har vært gravid 5 ganger (aborter alt sammen) og prøvd i to år, så jeg har vel brukt ca 1000 tester. ;)

Ser fremdeles ikke noe, men det viktigste er jo at du ser :)
Det er ikke så rart at du ikke ser en strek,FOrdi det er en negativ test :)
Men ville bare teste om noen "så" en strek og det var det.
Det du kan skimte her er det hakket som er der fargestoffet kommer viss du har positiv test.Men synes dette er ett godt eksempel på hvordan man kan lure seg selv med redigering.

Back
Topp