Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jippi!! Setter deg på Gravid jegVis vedlegget 476929Oppdatering 12 dpo
Tror ikke helt på det før onsdag 7., men foreløpig ser det lovende ut!Forventet IKM er et sted mellom 5. og 7.
Ps. Testet også morgen 11 dpo, men streken ble mer synlig på ettermiddagen og har derfor bare spart på den.
Lykke til alle sammen![]()

Min bytter mellom hvit og klissete og mer kremete. Nesten som lotion eller såpeHvordan har utfloden deres vært etter eggløsing?
Jeg hadde en tørr periode etter eggløsning (tørr og litt «gul») og de 2 siste dagene (inkludert i dag) har jeg hatt litt fuktig, blank og hvit utflod. Er dpo 8 i dag.
I dag har jeg drukket lite vann, så nesten ingen utflod. Også typisk for meg at jeg «tørker opp» når det nærmer seg TRDet blir spennende! Jeg kan kanskje skimte noe, men kan også være skygge.Tok en morgentest i dag, som er tidlig (dpo 8, ikm 11/01). Bilde nedefor er dagens test + med eksponering økt. Syns ikke jeg ser noe, men kanskje skimte noe med redigering ellers ser jeg bare det jeg håper på, ikke lett å vite.
Jobber nær et apotek så kjøper clear blue ultratidlig for å ta tirsdag (dpo 10) eller bør jeg vente en dag til? Blir litt gal av å tolke mulige synptomer og streker hehe. Selv om jeg etterpå må se om det utvikler seg riktig vei eller feil som sist, da hcg falt rundt uke 5.

@HåpOmMiniMin bytter mellom hvit og klissete og mer kremete. Nesten som lotion eller såpeI dag har jeg drukket lite vann, så nesten ingen utflod. Også typisk for meg at jeg «tørker opp» når det nærmer seg TR
Jeg er så spent på dine vegne. Hvordan går det med deg?Ja. Jeg tok 2 vanlige 25 mIU/ml-tester etter to glass vann og en kopp kaffe Streken kom etter ca. to minutter – svakt rosa, obviously – og jeg er usikker på om jeg klarer å fange den skikkelig på kamera. Her er et bilde med filter på, bare for å gjøre streken mer synlig.
Jeg har flere ganger hørt fra venninner som har prøvd å bli gravide lenge (typ 1,5–2 år), at de har gjort “alt riktig”: passet kostholdet, tatt utallige blodprøver – uten hell. Så dro de på ferie, slappet av, drakk vin, og bam – gravid. Dette føles nesten som mitt tilfelle også. Det er veldig interessant at eggløsningen var på dag 16, altså første feriedag vår, nesten som om kroppen forskjøv det med vilje …
Men jeg er ikke like glad som første gang jeg var gravid (som endte med kjemisk). Nå er jeg mye mer engstelig. Jeg har også flere «milepæler» i hodet: først IKM-dagen (som egentlig er nå på mandag, men siden eggløsningen var forsinket, er IKM muligens også forskjøvet). Så kommer uke 5.0 – da er jeg, i mine øyne, forbi den største faren for kjemisk graviditet. Deretter uke 6, hvor de fleste spontane aborter skjer. Hvis det sitter denne gangen, planlegger jeg å ta privat ultralyd mot slutten av uke 7. Jeg har lest at hvis man ser et levende foster i uke 8, er den største abortfaren som regel over.
Jeg håper at jeg klarer å slappe av og ta det med ro, uansett utfallet…

Dagens tester (11Dpo). Den grønne ble tatt i morges, og en vanlig Babyplan kl. 13. IKM er i morgen, ifølge Babyverden-appen. Syklusen min varierer mellom 27–29 dager.Jeg er så spent på dine vegne. Hvordan går det med deg?
Hvis dere er i PP5 og du har fått utslag på tidlige tester, også en gang tidligere, så høres det egentlig ganske normalt ut. Krysser fingrene for at det har klaffet bra nå![]()
Jeg synes det ser lovende utDagens tester (11Dpo). Den grønne ble tatt i morges, og en vanlig Babyplan kl. 13. IKM er i morgen, ifølge Babyverden-appen. Syklusen min varierer mellom 27–29 dager.
Jeg har menslignende kramper som kommer og går, og jeg lurer på om jeg kjenner det mer i korsryggen enn i underlivet. Såre bryster også. Den dagen jeg fikk en ultrasvak positiv test, ble brystene veldig såre, og lymfeknutene i armhulene hovnet opp, før det roet seg litt igjen.
Jeg håper det sitter denne gangen, men må innrømme at jeg er mer engstelig enn i PP1, da jeg fikk min første positive test. Da tenkte jeg litt naivt at alt var i boks Nå håper jeg på det beste, men er nervøs. Planen er å ta en ny test på tirsdag, bare for å se om det er noen stigning.
Testen fra kl 13 er klart sterkere, og sterkere enn mine nå (antatt 12dpo).

Må være babystrek dette! GratulereHei! Hjelp)) Jeg trodde jeg hadde eggløsning 29.12, med med en syklus som alltid er mellom 30-35 dager. Ifølge Flo skal jeg ha mens 14 januar. Mensen i desember var 12-16 desember.
I går begynte jeg å blø, altså syklusdag 24 - som aaaldri har skjedd før. Verken en så kort syklus eller type hormonelle endringer. Men så tenkte jeg - det kan vel ikke være en festeblødning? Det har jeg heller ikke hatt før, med mine to andre barn.
Men så tok jeg test istad.. ser dere streken? Er det eggløsning som har kommet mye tidligere i denne syklusen og blødningene er en festeblødning, evt en kjemisk graviditet? Blodet var først friskt, og så brunt. Har sluttet å blø nå. Hva skjeeeer! Dette var alt annet enn planlagt![]()

Vi får se! Aner jo ikke når eggløsning skal ha vært. Streken er heller ikke super tydelig så det kan ikke ha vært altfor lenge siden. Samtidig er det en stund siden vi sist hadde samleie, så jeg får det ikke helt til å gå opp, særlig mtp blødningene…. Jeg skal ta en digital i morgen ettermiddagMå være babystrek dette! Gratulere![]()

Krysser fingreneVi får se! Aner jo ikke når eggløsning skal ha vært. Streken er heller ikke super tydelig så det kan ikke ha vært altfor lenge siden. Samtidig er det en stund siden vi sist hadde samleie, så jeg får det ikke helt til å gå opp, særlig mtp blødningene…. Jeg skal ta en digital i morgen ettermiddag![]()

Fortsatt tidlig så krysser fingrene

Fortsatt tidlig så krysser fingrene![]()

Her er det mange muligheter. Det sies at samleie 5-7 dager før eggløsning kan føre til graviditet. Videre er det vanlig at festeblødning (hvis det skjer) skjer omtrent en uke etter eggløsning og befruktning. Så her kan det jo ha klaffet for dere og jeg ser strekVi får se! Aner jo ikke når eggløsning skal ha vært. Streken er heller ikke super tydelig så det kan ikke ha vært altfor lenge siden. Samtidig er det en stund siden vi sist hadde samleie, så jeg får det ikke helt til å gå opp, særlig mtp blødningene…. Jeg skal ta en digital i morgen ettermiddag![]()
Stemmer i her! Venninna mi ble gravid på sex som var 7 dager før elHer er det mange muligheter. Det sies at samleie 5-7 dager før eggløsning kan føre til graviditet. Videre er det vanlig at festeblødning (hvis det skjer) skjer omtrent en uke etter eggløsning og befruktning. Så her kan det jo ha klaffet for dere og jeg ser strek![]()