Førstegangsmamma2020
Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Julistrålene 2025 ♡
Snøkrystallene2021❄️
Februarbarna 2023
Jeg ser strekenJa. Jeg tok 2 vanlige 25 mIU/ml-tester etter to glass vann og en kopp kaffe Streken kom etter ca. to minutter – svakt rosa, obviously – og jeg er usikker på om jeg klarer å fange den skikkelig på kamera. Her er et bilde med filter på, bare for å gjøre streken mer synlig.
Jeg har flere ganger hørt fra venninner som har prøvd å bli gravide lenge (typ 1,5–2 år), at de har gjort “alt riktig”: passet kostholdet, tatt utallige blodprøver – uten hell. Så dro de på ferie, slappet av, drakk vin, og bam – gravid. Dette føles nesten som mitt tilfelle også. Det er veldig interessant at eggløsningen var på dag 16, altså første feriedag vår, nesten som om kroppen forskjøv det med vilje …
Men jeg er ikke like glad som første gang jeg var gravid (som endte med kjemisk). Nå er jeg mye mer engstelig. Jeg har også flere «milepæler» i hodet: først IKM-dagen (som egentlig er nå på mandag, men siden eggløsningen var forsinket, er IKM muligens også forskjøvet). Så kommer uke 5.0 – da er jeg, i mine øyne, forbi den største faren for kjemisk graviditet. Deretter uke 6, hvor de fleste spontane aborter skjer. Hvis det sitter denne gangen, planlegger jeg å ta privat ultralyd mot slutten av uke 7. Jeg har lest at hvis man ser et levende foster i uke 8, er den største abortfaren som regel over.
Jeg håper at jeg klarer å slappe av og ta det med ro, uansett utfallet…
Syns den er ganske klar og tydelig

Håper den sitter denne gangen

Dette er PP2 etter MA i september.
da er det kun 1 syklus igjen før ivf 

. Ser dere noe her?