IKM Uke 19

Ja, nesten litt for spennende :nailbiting::D

Samme her er på andre syklus etter spiraluttak nå og det er så mye spenning og forventninger og håp knyttet til eggløsning! Blir heeelt sprø. Har forventet el på onsdag, så nå er liksom den fruktbare perioden i gang og jeg tenker ikke på annet enn at vi må få hatt nok sex

Samme her er på andre syklus etter spiraluttak nå og det er så mye spenning og forventninger og håp knyttet til eggløsning! Blir heeelt sprø. Har forventet el på onsdag, så nå er liksom den fruktbare perioden i gang og jeg tenker ikke på annet enn at vi må få hatt nok sex
Haha! Hørtes kjent ut! Min starter heldigvis ikke før mandag, for med to fra før og nattevaktshelg blir det ikke så enkelt å få det til før :wacky:

Haha! Hørtes kjent ut! Min starter heldigvis ikke før mandag, for med to fra før og nattevaktshelg blir det ikke så enkelt å få det til før :wacky:

Da var det kanskje like greit at det ikke er før mandag ja ikke så lett å få det til i en travel hverdag, og sånn sett er jeg veldig fornøyd med å teste etter eggløsning. Da klarer vi å få det gjort i de viktigste periodene i alle fall. Og ellers når vi vil!

Da var det kanskje like greit at det ikke er før mandag ja ikke så lett å få det til i en travel hverdag, og sånn sett er jeg veldig fornøyd med å teste etter eggløsning. Da klarer vi å få det gjort i de viktigste periodene i alle fall. Og ellers når vi vil!
Røyk på en test nå midt på dagen i dag, selv om det egentlig er lenge til, for jeg kjente stikk i ene sida. Så ikke ut som det var tegn til noe el ennå, men har lite erfaring med den testinga. Men fikk lagt inn noen «midt på dagen» aksjer og, så skulle det være brukerfeil på testinga er jeg sikra likevel :woot: :cool:

Røyk på en test nå midt på dagen i dag, selv om det egentlig er lenge til, for jeg kjente stikk i ene sida. Så ikke ut som det var tegn til noe el ennå, men har lite erfaring med den testinga. Men fikk lagt inn noen «midt på dagen» aksjer og, så skulle det være brukerfeil på testinga er jeg sikra likevel :woot: :cool:

Haha, lett for å ryke på en sånn! Anbefaler å registrere i app, det gjør det mye lettere å både tolke testene og å få oversikt over mønsteret for LH i syklusen. Jeg bruker Premom ☺️

Haha, lett for å ryke på en sånn! Anbefaler å registrere i app, det gjør det mye lettere å både tolke testene og å få oversikt over mønsteret for LH i syklusen. Jeg bruker Premom ☺️
Prøvde finne den appen uten hell.. finnes den kun til android eller noe?

Hei. Hopper hit fra uke 18, da eggløsning ser ut til å vente på seg. Jeg er på første runde med letrozol, og UL viste at eggløsning antagelig skjer om noen dager, så setter opp ny estimert EL her.

AliceInWonderland - 28 - pp16 - B1 - EL 27.04 - IKM 11.05

Oj, nå fikk jeg elslim noen dager før beregnet, og mannen er borte på jobb :sour: hadde el forrige måned to dager etter at elslimet dukket opp, så får håpe at det er ca sånn nå også, for han kommer hjem på mandag :nailbiting:

Spennende! Velkommen hit ☺️ Jeg bruker og syns foreløpig at det bare er spennende og skaper ikke stress for meg. Er bare på pp2, men syv uker fra prevensjonsslutt til første mens og da testet jeg nesten hele veien
Da håper jeg at jeg ikke føler noe stress heller! ;) jeg kan lett blitt litt vell mye testetøs :)

Velkommen til uke 19, LeneB :Heartred jeg skal prøve el-testing igjen for første gang siden 2015 :p prøvde det et par pp med førstemann, men fikk aldri positive tester. Visste ikke at man burde teste flere ganger for dagen, da. Så prøver igjen nå! Temper også da! Håper bare ikke temp og tester gir motstridende signaler :hilarious: det orker jeg ikke ass
Visste ikke jeg heller at man måtte! Så takk for info ;) hvor mange ganger per dag burde man teste? Morgen og kveld? Tenker det orker jeg ikke, men spennende å følge med på dere der :)

Er det noe på G tro???

Vedlegg

• Screenshot_20210424-211022_Premom.jpg
    Screenshot_20210424-211022_Premom.jpg
    506,7 KB · Visninger: 59
Visste ikke jeg heller at man måtte! Så takk for info ;) hvor mange ganger per dag burde man teste? Morgen og kveld? Tenker det orker jeg ikke, men spennende å følge med på dere der :)

Kommer helt an på fra person til person når det er best å teste og hvor ofte man må teste. Noen har kort LH-topp og da kan det være nødvendig med flere tester per dag når eggløsning nærmer seg. Min topp holder seg over et døgn, så for meg vil det være nok med en test om dagen. Men akkurat dagene rundt el tar jeg likevel to daglig for å se når toppen er (mer nøyaktig enn bare hvilket døgn). Mange anbefaler å ta testene mellom kl. 10-20 fordi man har mest av LH-hormonet da, men for meg fungerer det fint på morgenurin. Hvis jeg skal ta ut over det prøver jeg å minimere væskeinntaket et pr timer før.

Er det noe på G tro???

Kan være, men kan også være normal variasjon utenfor eggløsningsperioden. Jeg kan ha fra 0-0,6 ulike dager hvor som helst i syklusen, men over dette nærmer det seg el. Men det er individuelt :) har du tatt tester i andre sykluser som du kan sammenligne med?

Kan være, men kan også være normal variasjon utenfor eggløsningsperioden. Jeg kan ha fra 0-0,6 ulike dager hvor som helst i syklusen, men over dette nærmer det seg el. Men det er individuelt :) har du tatt tester i andre sykluser som du kan sammenligne med?
Ja, men bare én gang. Og da hadde jeg så kraftige symptomer at testen nesten ble overflødig. Mye mindre symptomer nå, og har aldri hatt eggløsning etter CD14. CD 12 i dag, så kan jo være at det blir 14 denne gangen. Er det noe vits å teste i morgen tidlig? :banghead:

Kommer helt an på fra person til person når det er best å teste og hvor ofte man må teste. Noen har kort LH-topp og da kan det være nødvendig med flere tester per dag når eggløsning nærmer seg. Min topp holder seg over et døgn, så for meg vil det være nok med en test om dagen. Men akkurat dagene rundt el tar jeg likevel to daglig for å se når toppen er (mer nøyaktig enn bare hvilket døgn). Mange anbefaler å ta testene mellom kl. 10-20 fordi man har mest av LH-hormonet da, men for meg fungerer det fint på morgenurin. Hvis jeg skal ta ut over det prøver jeg å minimere væskeinntaket et pr timer før.
Så denne nå! Her er jo alle tipsene jeg trenger. Takk!! :D

Bare hyggelig Håper det klaffer for dere ❤️ Forventer el på onsdag, så følger spent med på mine egne tester og har litt ekstra fokus på å få lagt inn aksjer ☺️
Spennende tider! Vi hadde så stort fokus på EL sist at det nesten ble prestasjonsangst for begge. Så nå er vi bare stilltiende enige om å ha sex ca annenhver dag. Men jeg følger jo med uten å si noe spes ;)

Spennende tider! Vi hadde så stort fokus på EL sist at det nesten ble prestasjonsangst for begge. Så nå er vi bare stilltiende enige om å ha sex ca annenhver dag. Men jeg følger jo med uten å si noe spes ;)

Det er jo en lur løsning ☺️ Her gleder vi oss og er så spente begge to, så han er også interessert i når eggløsning er og vi koser oss egentlig med det. I tillegg til at vi ikke får til sex annenhver dag til vanlig, blir mest i helgene da vi jobber mye på ulike tider og har ganske hektiske hverdager.

Takk for tips! Da tester jeg dette :) forventer å få el testene på mandag! Så da skal jeg prøve meg frem med to ganger per dag, dagen rundt 10 og kvelden rundt 19 fast :)

Back
Topp