IKM uke 18 :)

Har jeg hatt EL? Jeg blir ikke klok på syklusene etter MA-en.

Torsdag 9. april (CD8): eggehvite-aktig utflod (kunne strekke 2-3 cm) med litt friskt blod i, stikninger i eggstokkområdet. Tok en EL-test, den var negativ. Samme skjedde forrige syklus, men da kom TR først tre og en halv uke seinere, så var nok ikke EL da i den syklusen.

Men denne syklusen anslår premom at jeg hadde EL fredag 10. april (CD9), antageligvis basert på at jeg hadde en ganske kraftig strek på EL-test (men ikke positiv) kombinert med eggehvite-utflod samt svakere EL-tester dagene etter, se bilder.

Vi la inn aksjer mandag 6.april, torsdag 9.april og lørdag 11.april, så er jo muligheter.

Men jeg hadde en liten økning på gårsdagens test, men ned igjen i dag. Men tror urinen var litt yngre og mer utdanna i dag. Skal prøve å ta en til seinere tenker jeg.

Jaja, er vel ikke anna å gjøre enn å fortsette å teste og legge inn aksjer, og så vil tida vise :wacky:

Vedlegg

• Screenshot_20200414-162815_Premom.jpg
    Screenshot_20200414-162815_Premom.jpg
    17,5 KB · Visninger: 89
  • Screenshot_20200414-162831_Premom.jpg
    Screenshot_20200414-162831_Premom.jpg
    15,9 KB · Visninger: 94
Cd 12 ser ut som at El er rett rundt hjørnen.

Vedlegg

• A8FA8ED4-EEDC-4483-9EF4-48F75838393A.jpeg
    A8FA8ED4-EEDC-4483-9EF4-48F75838393A.jpeg
    33,1 KB · Visninger: 81
hmm ingen EL slim denne gang?? Kan det hindre graviditet?
Hadde en postiv EL test, og temperaturen steg dagen etter en forhåpentligvis EL. Men har lest litt nå og sett at man er ganske avhengig av el slim? Noen som vet? :smiley-ashamed008

Hadde en postiv EL test, og temperaturen steg dagen etter en forhåpentligvis EL. Men har lest litt nå og sett at man er ganske avhengig av el slim? Noen som vet? :smiley-ashamed008
Mener å ha lest at man kan ha nok EL-slim uten at man merker det selv. Er visst ikke alltid det kommer ut. Jeg trodde lenge at jeg ikke hadde eller ikke hadde nok, men ble gravid likevel 3 ganger.

Jeg lurer på det samme. For jeg hadde nemlig ingen el-slim denne gangen jeg heller. MEN jeg har lest en plass at dersom du får orgasme, så skal gi økt livmorsekret og hjelpe spermien til å overleve lengre eller hjelpe den på vegen opp til egget slik som funksjonen i el-slim ;)

Har jeg hatt EL? Jeg blir ikke klok på syklusene etter MA-en.

Torsdag 9. april (CD8): eggehvite-aktig utflod (kunne strekke 2-3 cm) med litt friskt blod i, stikninger i eggstokkområdet. Tok en EL-test, den var negativ. Samme skjedde forrige syklus, men da kom TR først tre og en halv uke seinere, så var nok ikke EL da i den syklusen.

Men denne syklusen anslår premom at jeg hadde EL fredag 10. april (CD9), antageligvis basert på at jeg hadde en ganske kraftig strek på EL-test (men ikke positiv) kombinert med eggehvite-utflod samt svakere EL-tester dagene etter, se bilder.

Vi la inn aksjer mandag 6.april, torsdag 9.april og lørdag 11.april, så er jo muligheter.

Men jeg hadde en liten økning på gårsdagens test, men ned igjen i dag. Men tror urinen var litt yngre og mer utdanna i dag. Skal prøve å ta en til seinere tenker jeg.

Jaja, er vel ikke anna å gjøre enn å fortsette å teste og legge inn aksjer, og så vil tida vise :wacky:

Veldig vanskelig. Som du sier, vil tiden vise. Men lurt å legge inn aksjer uansett :) Dersom du hadde tempet kunne du kanskje sett ett mønster der ;) Kroppen kan jo prøve på eggløsning uten å slippe f.eks. Testet du med eggløsningstester gjennom hele syklusen forrige syklus? Siden du sier at det samme skjedde sist syklus. Kan det være at kroppen prøvde på eggløsning, men klarte ikke slippe egget, for så å få en eggløsning en uke etterpå?

Veldig vanskelig. Som du sier, vil tiden vise. Men lurt å legge inn aksjer uansett :) Dersom du hadde tempet kunne du kanskje sett ett mønster der ;) Kroppen kan jo prøve på eggløsning uten å slippe f.eks. Testet du med eggløsningstester gjennom hele syklusen forrige syklus? Siden du sier at det samme skjedde sist syklus. Kan det være at kroppen prøvde på eggløsning, men klarte ikke slippe egget, for så å få en eggløsning en uke etterpå?
Ja, er det jeg også har tenkt. At kroppen forsøkte å slippe, men at det måtte et eller flere forsøk til ei uke halvannen seinere. Mulig det er det samme som skjer nå. Jeg starta testinga forrige syklus da jeg kjente el-smerter og hadde slim litt for tidlig sammenligna med normalen. Og da jeg ikke fant den på godt over ei uke med testing hver dag, tenkte jeg at EL måtte ha vært på det tidlige tidspunktet da jeg hadde alle tegna. Så da slutta jeg å teste. Men ut fra at mensen kom ei uke for seint, så gikk jeg sikkert glipp av når EL var også. Den kom nok litt etter at jeg slutta testinga. I tillegg hadde jeg bare sånne digitale tester, og når alle er negative sier den ingenting. Nytter ikke å tyde strimlene, for de virker vistnok ikke helt på samme måte. Derfor kjøpte jeg strimler til denne pp-en vi er i nå. De vil jo kunne jo en indikasjon på når EL nærmer seg. :)

Ja, om det ikke lykkes denne pp-en skal jeg starte temping! :smug:

Inntil videre får jeg bare fortsette som om EL ikke har vært.

Skjønner.. Men det kan jo kanskje vær at du faktisk hadde en syklus uten eggløsning. En MA kan vel klusse til, slik at kroppen kanskje må gjennom noen uregelmessige sykluser før den kommer inn i vanlig mønster igjen. Jeg ville uansett ha fortsatt å teste med el-tester for å se hvordan resten av syklusen blir. Har du testet med strimler før? Tenker om du har sett hvordan de ser ut når du har eggløsning. Noen får gjerne ikke streker som er like sterke eller sterkere enn kontrollstreke.

Skjønner.. Men det kan jo kanskje vær at du faktisk hadde en syklus uten eggløsning. En MA kan vel klusse til, slik at kroppen kanskje må gjennom noen uregelmessige sykluser før den kommer inn i vanlig mønster igjen. Jeg ville uansett ha fortsatt å teste med el-tester for å se hvordan resten av syklusen blir. Har du testet med strimler før? Tenker om du har sett hvordan de ser ut når du har eggløsning. Noen får gjerne ikke streker som er like sterke eller sterkere enn kontrollstreke.
Ja, testa med strimler i store deler av de 2 årene vi forsøkte på førstemann. Jeg fant da alltid EL, både ved at jeg kjente EL og at kontrollstreken vart like sterk som teststreken. Men de siste syklusene før jeg ble gravid med datteren vår brukte jeg digitale av en eller anna grunn. Tror bare jeg kjøpte de for gøy og for å teste det ut den gang. Fant alltid EL med de også, så hadde liksom ikke noen preferanser på type EL-test da vi starta prøvinga på barn nr 2. Så derfor bare bestilte jeg digitale. Men nå er det altså strimler jeg går for. Har et par digitale igjen, så tenkte å bruke de som ekstratest når strimmeltestene er sterke.

Ja, testa med strimler i store deler av de 2 årene vi forsøkte på førstemann. Jeg fant da alltid EL, både ved at jeg kjente EL og at kontrollstreken vart like sterk som teststreken. Men de siste syklusene før jeg ble gravid med datteren vår brukte jeg digitale av en eller anna grunn. Tror bare jeg kjøpte de for gøy og for å teste det ut den gang. Fant alltid EL med de også, så hadde liksom ikke noen preferanser på type EL-test da vi starta prøvinga på barn nr 2. Så derfor bare bestilte jeg digitale. Men nå er det altså strimler jeg går for. Har et par digitale igjen, så tenkte å bruke de som ekstratest når strimmeltestene er sterke.

Oki. Men da krysser vi fingrene for at eggløsning enten har vært eller at den kommer nå snart :) slitsomt å fundere i lengden.. Blir spennende å følge med, regner med du holder oss oppdatert :smiley-bounce016

Jeg lurer på det samme. For jeg hadde nemlig ingen el-slim denne gangen jeg heller. MEN jeg har lest en plass at dersom du får orgasme, så skal gi økt livmorsekret og hjelpe spermien til å overleve lengre eller hjelpe den på vegen opp til egget slik som funksjonen i el-slim ;)
Takk for svar!! Da satser jeg på at jeg har hatt EL og håper på positiv test om ca 2 uker! <3

Vis vedlegget 323318

Regnes denne som positiv eller burde man ta en til i morgen for å se om den blir sterkere?
Jeg vil si den er positiv! :happy: Selv ville jeg uansett tatt en i morgen også. Jeg pleier å teste fram til negativ test etter positiv test. Jeg pleier å få 2 dager med positiv test, og hos meg er jeg ganske sikker på at EL skjer mellom siste positive test og negative test eller på dagen for negativ test.

Kom over disse to som jeg synes er illustrerende for utfloden gjennom syklusen. Jeg husker alltid hvordan utflod er ved EL, men jeg klarer aldri helt å huske når de andre fasene finner sted.

Vedlegg

• CM during cycle.PNG
    CM during cycle.PNG
    189,2 KB · Visninger: 113
  • CM cycle.PNG
    CM cycle.PNG
    253,6 KB · Visninger: 116
Jeg vil også si at den ser positiv ut. Men pleier å begynne testing ett par dager før for å se fra negativ til positiv og til den blir negativ igjen, da får du sett LH-toppen :) hvordan ser temp-kurven din ut?
Tempen min har variert mellom 36,5 og 36,8 de siste dagene, i dag lå den på 36,8, så håper den stiger i morgen eller over i morgen :)
F9A21D77-EF09-4614-97DC-350CD830186D.png

Back
Topp