IKM uke 11 & 12

Takk for en varm velkomst :happy: Samboer og jeg har blitt enige om at det kun blir tre ivf-runder. Siden denne runden nå ble avbrutt, ble legen og jeg enige om at sikter på en bedre syklus i april (hun ønsker pausesykluser i mellom). Det betyr at stimuleringen denne runden har vært «forgjeves». Helfo dekker kun medisiner til inntil 3 forsøk. Totalt vil jeg nå få fire medisinrunder. Jeg er over 40 og må gå privat - så det blir fort dyrt. Misforstå meg rett, 20k er ingenting hvis premien er et nurk. Men der og da, så føltes det veldig meningsløst å ha proppet i seg en masse hormoner. Har hatt negative dager siden jeg fikk resultatet på mandag, jobber hardt med å løfte blikket og se fremover :smiley-ashamed008
Sniker, og føler veldig med deg :Heartred håper at neste stimulering fører til uttak, innsett og spire! Jeg måtte bare kommentere på det med HELFO - de definerer uttak og innsett som et forsøk. Når du ikke kommer til uttak regnes disse medisinene og de til neste runde som ett og samme forsøk. Ikke akkurat løsningen på alt, men det økonomiske er jo en bit som kan stjele litt fokus i IVF-prosess... Krysser fingrene for deg!

https://www.helsenorge.no/refusjon-...villig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling/ (overskrift Hva er et forsøk?)

Hahaha nei, men jeg måler ikke eggløsning, så regner med den er en eller annen gang mellom menstruasjonene :laughing002 Jeg bruker ouraring, men den vet heller ikke helt når det er eggløsning, så enn så lenge er det på lykke og fromme, og ca tider.
Aaah da skjønner jeg :joyful: :Heartred Synes du ouraring er bra? Jeg har aldri prøvd det eller satt meg inn i det, har garmin pulsklokke så får jo noe «kroppsovervåking/innsikt». Nysgjerrige meg igjen :angelic:

Sniker, og føler veldig med deg :Heartred håper at neste stimulering fører til uttak, innsett og spire! Jeg måtte bare kommentere på det med HELFO - de definerer uttak og innsett som et forsøk. Når du ikke kommer til uttak regnes disse medisinene og de til neste runde som ett og samme forsøk. Ikke akkurat løsningen på alt, men det økonomiske er jo en bit som kan stjele litt fokus i IVF-prosess... Krysser fingrene for deg!

https://www.helsenorge.no/refusjon-...villig-barnloshet-og-infertilitetsbehandling/ (overskrift Hva er et forsøk?)
Er det sant? Det var jo veldig betryggende å vite. Takk for oppklaringen :happy:

Aaah da skjønner jeg :joyful: :Heartred Synes du ouraring er bra? Jeg har aldri prøvd det eller satt meg inn i det, har garmin pulsklokke så får jo noe «kroppsovervåking/innsikt». Nysgjerrige meg igjen :angelic:
Ja jeg liker den veldig godt. Men synes den er litt mer upresis på syklustracking enn ønsket. Men jeg tok ut p-staven i november, så det er mulig syklusen min rett og slett ikke er helt normal enda. Ouraringen forskyver EL hele tiden, så man vet ikke heeeelt når det er aksjetid, men jeg får ha tålmodighet og håpe syklusen blir normal etterhvert og at ouraringen klarer jobben bedre da. Får eventuelt begynne å teste etter EL, men sitter litt stille i båten enda, og prøver på flaks og kroppssignaler enda et par sykluser tenker jeg. TR er heldigvis regelmessig.

8DPO og nåååå kan det snart begynne å skje ting vel?! Både i går og i dag har jeg vært overbevist om at jeg er gravid, selv om jeg ikke har noen tegn :hilarious: Bare en følelse. Og den følelsen kan jo absolutt bli lurt av at jeg tross alt har hcg i kroppen :hilarious:

Meeen dagens test logges 0.03 i premom, så håper den er negativ i morgen. :smiley-angelic001

Vedlegg

• IMG_6289.jpeg
    IMG_6289.jpeg
    325,1 KB · Visninger: 29
8DPO og nåååå kan det snart begynne å skje ting vel?! Både i går og i dag har jeg vært overbevist om at jeg er gravid, selv om jeg ikke har noen tegn :hilarious: Bare en følelse. Og den følelsen kan jo absolutt bli lurt av at jeg tross alt har hcg i kroppen :hilarious:

Meeen dagens test logges 0.03 i premom, så håper den er negativ i morgen. :smiley-angelic001
Håper det stemmer!!

Syntes denne er positiv

Back
Topp