IKM-gruppe for oss med lange og ustabile sykluser

Ja, alt for lenge!! Gynekologen sa at det mest sannsynlig ikke kom til å komme noe, for livmoren min var helt flat. Så jeg kunne starte på letrozol på dag 14 hvis ikke tr kom. Tr kom på dag 14, så nå må jeg vente til cd 5 før jeg kan starte med Letrozol :hilarious: :banghead:

Menopur, det har jeg ikke hørt før? Ja, da er det viktig å beregne det litt :hilarious: men det er kanskje vanskelig å vite når el kommer første gang på Letrozol?
Har du el av deg selv?

Jeg skal også starte på dobbel letrozol for første gang. Begynner på torsdag. Har pcos og laange sykluser. Veldig spent på denne pp, håper så inderlig el kommer, og innen cd 22 :)
Å herregud, er ikke det typisk at tr kom på dag 14 :hungover: :p hva kan det hende du starter på cd5 med letrozol? Jeg har alltid blitt instruert til å ta fra cd3-7 så derfor jeg lurer :)

Menopur er folikkestimulerende i sprøyteform. Det brukes normalt sett ved IVF, brukte høy dose når jeg var igjenom ivf stimulering og uttak tidligere. Men lavdose etter letrozol kuren gir en ekstra boost, og det fungerte ihvertfall sist :)
Jeg har eggløsning av meg selv, men veldig sent. Sykluser på ca 50 dager i snitt. Og det gidder jeg rett og slett ikke mer. Gynekologen har sagt at det ser ut som pcos på eggstokkene mine pga mange eggposer, men har ikke veldig mange andre plager. Driver med periodisk faste som jeg tror er gunstig for pcos-en.


Så spennende med dobbel dose for første gang! Håper virkelig det gjør susen :) skal du ta ovitrelle også?
 
Nå holder det på å klikke for meg. Tror jaggu Letrozol har slutta å virke her. TR er to dager forsinka og det har ikke skjedd siden jeg begynte på dobbel dose. Skulle tro 6-8 tabletter om dag var nok, må jeg seriøst ta flere??? :banghead: Jeg må ringe gyn og spørre om trippel dose i tillegg til inositolen og metforminen - hjelp.
Isj, så kjedelig!! Men det kan jo hende kroppen ikke fikk det til av andre årsaker denne mnd, hvis du har vært syk feks.. Og at det fungerer som normalt igjen neste mnd :Heartred
 
Vis vedlegget 419522Håpe håpe håpe!!

Mener jeg testet helt negativt i går, men blir usikker nå.
Skulle egentlig holde meg til fredag, og helst til søndag. 9 dpo i dag.
Superspent på dagens test!!! :love7

Angående Ovitrelle og stikking i eggstokkene så har jeg ikke så mye erfaring å komme med. Jeg har bare prøvd det én gang, det var på slutten av en lang syklus med mye kluss, og da trur jeg at kroppen ikke fikk til el til tross for Ovitrelle, og at follikkelen endte som en liten cyste. Men jeg hadde kun stikking rundt når kroppen prøvde på el, jeg kjente ingenting til cysten.
Men kanskje stikkingene dine rett og slett var graviditet denne gangen? :Heartred
 
Men nå er jeg utrolig skuffet.
Tenkte jeg skulle ryke på enda en test, åpner en ny, og der er det jo allerede en strek. Legger inntil den fra i går, og ser at den i går ikke er rosa lenger.
Trodde makesure skulle være så bra…

IMG_5743.jpeg
 
Last edited:
Vet ikke helt hva jeg skal tenke:

IMG_5744.jpegIMG_5746.jpegIMG_5748.jpeg

Ser litt mer rosa ut i virkeligheten, men det gjorde den i går også, og den tørket ikke så rosa som jeg hadde håpet.
 
Last edited:
Å herregud, er ikke det typisk at tr kom på dag 14 :hungover: :p hva kan det hende du starter på cd5 med letrozol? Jeg har alltid blitt instruert til å ta fra cd3-7 så derfor jeg lurer :)

Menopur er folikkestimulerende i sprøyteform. Det brukes normalt sett ved IVF, brukte høy dose når jeg var igjenom ivf stimulering og uttak tidligere. Men lavdose etter letrozol kuren gir en ekstra boost, og det fungerte ihvertfall sist :)
Jeg har eggløsning av meg selv, men veldig sent. Sykluser på ca 50 dager i snitt. Og det gidder jeg rett og slett ikke mer. Gynekologen har sagt at det ser ut som pcos på eggstokkene mine pga mange eggposer, men har ikke veldig mange andre plager. Driver med periodisk faste som jeg tror er gunstig for pcos-en.


Så spennende med dobbel dose for første gang! Håper virkelig det gjør susen :) skal du ta ovitrelle også?
Ikke sant :depressed: jeg lurte også på det, så jeg googlet litt. Og der leste jeg at gynekologen bestemte selv hvilken dag utifra egen erfaring av hvor det gir best effekt. Og at for oss med pcos så ga det best effekt å starte på cd 5 :confused005

Aha, så spennende! Når får du el da, med disse hjelpemiddlene? Håper det gjør susen denne gang også :D
Jeg har pcos, men vil si jeg er en av dem med mindre plager, heldigvis :)

Takk❤️ 68 dager siden forrige el (da kom den på cd 53) så jeg håper veldig at el skal komme nå :D nei, jeg fikk ikke ovitrelle pga jeg hadde så mange egg (så ut som rogn, liksom. På begge sider) så hvis jeg skulle ta ovitrelle måtte jeg inn på egg-uttak. Gyn mente det fint kunne slippe 25 egg :nailbiting:
 
Dette må jo være baby-strek?? Utrolig skuffende hvis make sure tuller også!! Jeg hadde nok blitt så desperat nå at jeg hadde kjøpt ny make sure pakke, elle cb :hilarious: dette er så spennende! Håper virkelig for deg ❤️
Tusen takk!
Jeg blir litt tussete av dette, men tør liksom ikke en digital enda. Er jo bare 10 dpo, og livredd for at det likevel er Ovitrelle som gir utslag. Skulle egentlig ikke teste før søndag, men hvem klarer det?? :hilarious:

Kanskje en EL test?
 
Vet ikke helt hva jeg skal tenke:

Vis vedlegget 419549Vis vedlegget 419550Vis vedlegget 419551

Ser litt mer rosa ut i virkeligheten, men det gjorde den i går også, og den tørket ikke så rosa som jeg hadde håpet.
Jeg synes ofte svake tester i starten tørker litt mer grå/blass i fargen siden det ikke er så mye fargestoff som er aktivert. Så så lenge testen er rosa innenfor tidsfristen så ville jeg ikke tenkt noe mer på akkurat det :) Hvis du klipper til bildene når du tar bilde innenfor tidsfristen, og så legger de under hverandre i notater feks, så er det enklere å se stigning og sammenligne streker. Jeg synes tørkede tester ofte kan gi litt feil inntrykk, og også se mistenkelig like ut i starten.
Men ser jo streken godt på dagens test! :Heartred Og ser jo ut som tydelig økning fra gårsdagens test, selv om jeg som sagt synes det er litt vanskelig å sammenligne tørket test med «fersk» test:)
 
Jeg synes ofte svake tester i starten tørker litt mer grå/blass i fargen siden det ikke er så mye fargestoff som er aktivert. Så så lenge testen er rosa innenfor tidsfristen så ville jeg ikke tenkt noe mer på akkurat det :) Hvis du klipper til bildene når du tar bilde innenfor tidsfristen, og så legger de under hverandre i notater feks, så er det enklere å se stigning og sammenligne streker. Jeg synes tørkede tester ofte kan gi litt feil inntrykk, og også se mistenkelig like ut i starten.
Men ser jo streken godt på dagens test! :Heartred Og ser jo ut som tydelig økning fra gårsdagens test, selv om jeg som sagt synes det er litt vanskelig å sammenligne tørket test med «fersk» test:)
Takk for tipset, skal gjøre det fra nå av ☺️

Klarte ikke la være, tok en ny nå, som var helt blank og uten skyggestrek før jeg brukte den. Det er den nederste «10» som er ferskest.
Sammenliknet med «8» så ser det jo lovende ut ❤️IMG_5750.jpeg
 
Last edited:
Tusen takk!
Jeg blir litt tussete av dette, men tør liksom ikke en digital enda. Er jo bare 10 dpo, og livredd for at det likevel er Ovitrelle som gir utslag. Skulle egentlig ikke teste før søndag, men hvem klarer det?? :hilarious:

Kanskje en EL test?
Skjønner det ❤️ nei sant! Hvem klarer å holde seg så lenge?? :hilarious: har du tatt ny test? Er så spent jeg :love017
 
Takk for tipset, skal gjøre det fra nå av ☺️

Klarte ikke la være, tok en ny nå, som var helt blank og uten skyggestrek før jeg brukte den. Det er den nederste «10» som er ferskest.
Sammenliknet med «8» så ser det jo lovende ut ❤️Vis vedlegget 419578
Vet du hva, jeg sier gratulerer jeg!! :smiley-bounce016

Her er det klar økning, så dette MÅ være baby! HURRAAA :dance018:D:love017
 
FF mener jeg har hatt eggløsning og coverline dukket opp idag, men vet ikke jeg! Får vel vite mer senere når vi skal på Fertiliteten.. :nailbiting:
IMG_0081.png
 
Back
Topp